Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Udało mi się zainstalować oprogramowanie diagnostyczne, ale niestety nie wszystko działa jak powinno :?

 

Posiadam:

Inpa 5.0.2

Eidabas 6.4.7

NCS Expertentool 3.0.8

+ kabel OBD II na USB

 

W Inpie mogę diagnozować i kasować błędy tylko silnika. Przy próbie podłączenia do np. poduszek wyskakuje mi błąd IFH-0009. Zaznaczam, że próbowałem już wszystkiego dokładnie czytając forum. Żaden sposób nie działa :(

 

Przy próbie konfiguracji NCS przy wyborze nadwozia itp wywala komunikat: "VIN is faulty COAPI-2020 no answer from ECU" i znajome IFH-0009 - no response from controlunit.

 

Spotkałem się z taką teorią, że w przedliftowych BMW przy pomocy gniazda pod kierownicą można właśnie diagnozować tylko silnik... ale ja nie mam żadnego innego gniazda diagnostycznego w samochodzie (moje BMW ma rok produkcji 11/2000). Przynajmniej nie znalazłem takowego pod maską.

 

Ludzie kumaci w diagnostyce (a kilku jest tu takich) pomóżcie!

 

Dzięki i pozdrawiam!

Opublikowano
Spotkałem się z taką teorią, że w przedliftowych BMW przy pomocy gniazda pod kierownicą można właśnie diagnozować tylko silnik...

 

Bo tak właśnie jest. W przedliftowym E46 nie zrobisz nic przez obd poza diagnozą silnika. Potrzebujesz mieć jeszcze kabel na tą okrągłą wtyczkę. I na 100% masz ją pod maską.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Szukałem i szukałem i nie mogę znaleźć tego wtyka. :duh:

 

W poprzedniej e46 z 1999 miałem coś takiego w lewym górnym rogu przy alarmie. Tu nic nie widzę. Czy ktoś może poratować zdjęciem?

 

Dzięki.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

podpinam się pod temat, mam E46 z 2002 , i dokładnie ten sam problem.

Nie znalazłem również okrągłego wtyku pod maską....

Opublikowano

Dokładnie jak wyżej. Przerabiałem to w tamtym tygodniu. Identyczny problem. Połącz ( zlutuj) piny 7 i 8 i bedzie ok. Ja tak zrobiłem i wszystko śmiga bez problemu. Właśnie odblokowałem webasto i zmieniłem jezyk NCS-em.

3m sie i powodzenia

Opublikowano

piny 7 i 8 zlutowane, NCS nie dziala nadal. dla pewności piny :

 

_________/----\__________

9 10 11 12 13 14 15 16

1 2 3 4 5 6 7 8

________________________

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam mam ten sam problem co przedmówcy wszystko dobrze skonfigurowane na 100% bo na BMW5 E39 działa przez przejściówkę i wszystko jest ok, a na mojej E46 2002 nie idzie wyskakuje błąd IFH-0009, (sprawdzałem na 2 interfejsach od Nerwusa też nie ma pomysłu, i kupiłem kolejny na Allegro za 99zł) Na tym od Nerwusa nic mi nie działa (ma zlutowane piny 7 i 8), a na tym drugim mogę diagnozować tylko silnik, a jak zlutowałem piny 7 i 8 to wyskoczył ten sam błąd co na interfejsie Nerwusa IFH-0003- datatransmission to interface disturbed. Ma ktoś może jakiś pomysł jak to ugryźć? Jak można sprawdzić prawidłowy rozkład pinów w moim złączu OBD które jest pod kierownicą, może tam coś jest zamienione?

Liczę na waszą pomoc.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

FA-FEHLER

COAPI-2020: no answer from ECU

IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

 

Mam taki błąd jak chce wybrac ecu pierwsze lub drugie na liście. Mogę tylko przez trzecie lub czwarte ecu sie połączyc.

Podłanczam się przez okrągły wtyk pod maską. Mam e46 z 99r.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam podepnę się pod temat.

Mam ten sam błąd w INPA (dzialajacy_ale_to_nie_5_02_INPAv502_EDIABASv647) co koledzy:

ifh-009 no response from controlunit . program will be stopped!

 

Model E39 528i , Interface z dwoma złączami. Łącze się przez fizyczny com, system xp profesional sp3.

 

Próbowałem przez okrągłe gniazdo oraz przez wewnętrzne to płaskie.

Błąd ten występuje przy próbie odczytu jakiegokolwiek modułu.

 

W programie Carsoft 6.5, który to był załączony do kabelka odczytuje mi można powiedzieć wszystko z tym, że silnik czyta przez płaskie złącze wewnątrz kabiny.

Port com skonfigurowany i ustawiony na 1. Żadnych wykrzykników, działa poprawnie (FIFO 16 na 16, próbowałem 8 na 8 ale nic to nie zmienia).

 

Co może być nie tak?

  • 7 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Odkopie temat. Dziś dopadł mnie ten sam problem. Próbowałem już prawie wszystkiego i dalej nie działa. Nie działa ani przez kabel USB->OBD2 ani przez skaner OBD z Viakena. Mogę diagnozować tylko silnik a akurat zapaliła mi się kontrolka ABS i ASC...
Opublikowano
Częstą przyczyną braku łączności z innymi modułami niż silnik jest uszkodzenie któregoś modułu. Silnik ma inna magistralę, dlatego idzie. Najczęściej uszkodzony jest czujnik kąta skrętu. Spróbujcie odlaczyc ten czujnik i sprawdzić czy i u was też tak jest. Jeśli nie proponuje odlaczyc inny moduł i dokonać sprawdzenia poprawności działania diagnozy.
Opublikowano
Gdzie się znajduje ten czujnik w E39? Dodam że mam tylko ASC więc nie wiem czy w ogóle u mnie będzie. Co jeszcze można bezpiecznie odpiąć?
Opublikowano

Jeśli masz asc to nie masz modułu kąta skrętu. Webasto często sieje po magistrali.

 

Wysłane z mojego HUAWEI P6-U06 przy użyciu Tapatalka

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam mam ten sam problem czyli

ifh-0009 no response from control unit

 

zainstalowałem ipna na innym komputerze pobrałem tools z innego zródła i to samo nic nie można diagnozować nawet silnika moje auto e60 z '08....

albo popełaniam en sam błąd przy instalacji albo kupiłem uszkodzony kabel?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przede wszystkim sprawdź połączenie, a potem to już może być brak bibliotek do twojego modelu.

czy kabel masz k+dcan? Powinien być już taki który wykrywa zaplon i nie powinno być mostka na pin7 i 8

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam!

Podłączę się pod temat. Posiadam BMW E39 523i automat 1999 przed liftem. Od jakiegoś czasu mam problem z ABS i ASC. Kontrolki zaświeciły się któregoś dnia podczas odpalania auta, zauważyłem też że przestał działać tempomat. Miałem może ze dwa, trzy przypadki kiedy zgasły, ale nie na długo. Za pomocą Aplikacji Torque PRO na androidzie udało mi się odczytać kod błędu P0500. Niestety nie precyzuje to który z czujników ABS może być uszkodzony.

Dziś chciałem dowiedzieć się co dokładnie dzieje się z autkiem. Podłączyłem INPA za pomocą kabla OBD K+DCAN za ok £12. Jestem w stanie odczytać dane z silnika, skrzyni biegów czy zmieniarki CD. Nie mogę natomiast połączyć się z ABS/ASC, AIRBAG, tempomatem czy kierownicą, aby sprawdzić czy działa przycisk odpowiedzialny za włączenie tempomatu. Podczas próby połączenia z tymi modułami wyskakuje błąd "IFH-0009 no response from control unit. program will be stopped". Wiem, że jest drugie, okrągłe gniazdo pod maską. Moje pytanie brzmi: Czy uda mi się zdiagnozować ABS/ASC poprzez okrągłe gniazdo pod maską? Czy może kabel, który kupiłem jest g...o wart?

Jeszcze jedno. To okrągłe gniazdo - jak dla mnie - ma trochę mało pinów porównując do niego przelotki do OBD. Tak ono wygląda 5cf32cef834dfa16gen.jpg

Opublikowano
Do Bmw e39 potrzebujesz interfejs KKL. Co nie znaczy ze twój D-can nie będzie działał. Polutuj pin 7 i 8.Diagnoze rób przez gniazdo pod maską używając przejsciówki 20 pin.
sprzedam iCom Next Ori
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie potrzeba lutować E39 z 99roku to do diagnostyki tej E39 jest okrągłe 20pin gniazdo w komorze silnika to ze zdjęcia ,

do diagnostyki potrzebujesz przejściówki obd2 - obd1 kup coś takiego i podłącz do swojego K-dcan i będzie działać

http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-kabel-obd2-bmw-20-pin-id35-i6577919197.html

to pod kierownica jest tylko do live data silnika

piny które wykorzystujesz w tym gnieździe 20pin to

obd2 -----------> OBD1 20 pin

pin1 IGN ---------------> pin 16 +12V IGN zapłon po kluczyku KL15

pin 4 i 5 GND -----------> pin 19 GND masa samochodu i masa sygnałowa KL31

pin 7 K-line --------------> pin 17 i 20 K-line linia diagnostyczna K

pin 16 +12V --------------> pin 14 +12V napięcia akumulatora KL30

jest też pin od lini L nie masz w interfejsie a w obd1 to pin 15 potrzebny jest ADS ale u ciebie nie ma lini L

 

jak kupujesz przejściówkę to musi mieć te piny tak podłączone aby działać z twoim E39

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki za wasze sugestie. Kupiłem przejściówkę z okrągłego gniazda 20 pin pod maską do OBD. Wszystko działa jak należy. Nie musiałem lutować pinów, tak jak kolega Din76 napisał udało się odczytać błędy z ABSu poprzez gniazdo diagnostyczne pod maską. Winowajcą tego całego zamieszania z niedziałającym ABS, ASC i tempomatem (w moim przypadku) jest tylny prawy czujnik.

Jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, kupiłem kabel K+DCAN zainstalowalem sterowniki i INPA. Tak jak jak wyżej pojawia mi się błąd IF-0009 i mogę w mojej E39 520i 2002r diagnozować tylko silnik. Czy powinienem lutować pin 7 z 8?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.