Skocz do zawartości

Wgranie nowego softu do E91 320i 2006


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zarejestrowani
@olo jak najbardziej update warto zrobic przed chipem bo wtedy mape stroja ci juz pod nowy sft a nie pod stary. U mnie po aktualizacji auto lepiej zaczelo sie zbierac od dolu, troszke mniej pali mniej sie dyga i ogolnie jakos kulturalniej pracuje no i minimalnie mniej klekota. Aso w PL sie zabezpiecza bo to pierdoly sa, ja updateowalem juz z 20 aut i zero problemow nie musisz calosci robic, ja zawsze robie tylko ludziom dde, frm , kombi i czasami CAS .podjedz niech ktos ci samo dde zrobi ( okolo 15-20 minut to trwa ) i rob program na nowej poprawionej mapie, jak masz automat to jeszcze skrzynie warto updateowac :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

może jest ktoś w pomorskim kto ogarnia ten temat albo zna kogoś kto tym się zajmuje. Mój mechanik wysyła mnie do ASO, ale jak z nimi rozmawiałem, to odniosłem wrażenie że któryś z tych sterowników jednak padnie :)

@dziqusek najchętniej wybrałbym się do Ciebie, ale jak spojrzałem na naszą rozbudowaną sieć autostrad to mi się odechciało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak myślicie czy podczas kodowania już wgranego softu też likwiduje się mod silnika. Miałem taką historię, kupiłem używany 320d 177km, jak dla mnie mała moc moment więc postanowiłem modyfikować ale między czasie zamówiłem spolszczenie idrive (profesjonal). Idrive spolszczyli, ale nie zakodowali zaraz po splszczeniu (efekt na idrive wszystkie funkcje również te nieaktywne), z tak spolszczonym idrve pojechałem na moda hamownia potwierdziła 177KM (nawet 178KM). Po modzie 225KM i 423N wrażenia zupełnie inne lepiej choć już wiedziałem, że błędem było 320d a nie 330d. Po modzie przyjechali dokończyć spolszczenie jak to nazwali trzeba jeszcze zakodować, zapytałem czy nie stracę moda silnika, gość powiedział, że nie bo nowy soft już był wgrany a teraz to tylko kodowanie.

Wgrywanie spolszczenia z softem trwało około 3 godziny a kodowanie może 15minut. Przed modem silnika jeździłem tym autem 3 dni i 1 dzień od moda do tzw. kodowania softa, po kodowaniu zgłupiałem, nie jestem pewny czy nie usuneli moda, do hamowni daleko, czasu mało i sam pomiar 150zł tylko za rozwianie wątpliwości. Może ktoś z was rozwieje wątpliwości czy kodowanie już wgranego softa usuwa moda. Ja nie mam wątpliwości, że 320d to za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wgrywanie spolszczenia z softem trwało około 3 godziny a kodowanie może 15minut.

 

Nie mam pojęcia co robił "twój spec" ale jeśli trwało to 3 godziny to chyba zrobił więcej niż tylko update CCC, robił to z plyty ? Przy pomocy inpy można odczytać date programowania, musiałbyś sprawdzić jak to wygląda w sterowniku silnika DDE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączył komputer przez ODB(chyba dobrze określiłem) ładował z twardego dysku i coś tam mieszał z poziomu komputera, wyglądało profesjonalnie, miły gość ale straciłem do niego zaufanie, za duży pośpiech, zapomniał nawet zaślepki założyć, jak by zdążył od razu zakodować to nie miał bym wątpliwości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procedura wrzucania polskiego wyglada tak że wykonuje się update idrive z plyty cd. Płyta to fabryczny update producenta nawigacji z przetłumaczonym językiem rosyjskim na polski. Ten drugi etap operacji to miało byc pewnie przekodowanie samochodu na język rosyjski, dzięki temu komunikaty sa po polsku. Generalnie robi się to ręcznie zmieniając kod wyposażenia na język rosyjski i przekodowując ccc. Ale z twojego opisu (czas operacji) wygląda na to że spec użył automatycznego updatera sss lub ista. A te programy przekodowują wszystko według kodów wyposażenia i aktualizują wszystkie moduły do wersji którą posiadają i w konfiguracji fabrycznej, oczywiście kasując wszelkie modyfikacje typu chip tuning i dodatkowe ustawienia przeprowadzane ręcznie poprzez NCS. Odezwij się do tunerów którzy robili tobie chipa, być może mają kopie z twojego sterownika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
może jest ktoś w pomorskim kto ogarnia ten temat albo zna kogoś kto tym się zajmuje. Mój mechanik wysyła mnie do ASO, ale jak z nimi rozmawiałem, to odniosłem wrażenie że któryś z tych sterowników jednak padnie :)

@dziqusek najchętniej wybrałbym się do Ciebie, ale jak spojrzałem na naszą rozbudowaną sieć autostrad to mi się odechciało

 

 

A widzisz a ja bylem kilka dni temu we Wladyslawowie :mrgreen: nie jest zle ale 6-7h schodzi :duh: chyba ze przyjedziesz do Karpacza lub Szklarskiej na weekend na wypoczynem to wtedy sie oplaca :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego rozet masz CCC czy CIC ??? bo jeśli CCC to PL z plyty a jeśli CIC pl tylko programowaniem. jeśli zrobili update sterownika silnika to nie mozesz wgrac moda tego co był tylko trzeba zodyfikowac nowy soft . a kto ci robil to pl z ciekawosci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój system to CIC, w tej chwili opieram się na wrażeniach więc nic złego na temat mechaników od spolszczenia nie mogę powiedzieć i ujawnić ich bo być może bym ich skrzywdził, jednak sposób wykonania usługi i wiadomość że nowy soft kasuje moda silnika spowodowały, że muszę udać się ponownie na hamownie w celu rozwiania wątpliwości. Jak pisałem miałem kolejność: 1-spolszczenie, 2-modyfikacja silnika, 3-kodowanie spolszczenia(kodowanie polegało na włączeniu funkcji, która została wyłączona w czasie spolszczania i usunięciu funkcji nieaktywnych, które zostały dograne razem ze spolszczeniem)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem miałem kolejność: 1-spolszczenie, 2-modyfikacja silnika, 3-kodowanie spolszczenia(kodowanie polegało na włączeniu funkcji, która została wyłączona w czasie spolszczania i usunięciu funkcji nieaktywnych, które zostały dograne razem ze spolszczeniem)

 

Teoretycznie ok, ale ale dziwne że kodowanie zajęło 3 godziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

 

Patrze na liste fixow i nie widze nic znaczacego tam na pierwszy rzut oka dla mojego auta 05/2007. Czy ja cos zle czytam , jak to rozumiec?

 

Dzieki,Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. aktualizacja całego softu w aucie na 100% usuwa wszelkie mody w sterowniku silnika, przywraca stan fabryczny z najnowszym oprogramowaniem. U mnie softowo był usunięty DPF, po aktualizacji softu musiałem podjechać ponownie na modyfikacje DDE pod kątem DPF. W porzadnych firmach robią to nieodpłatnie.

2. u siebie aktualizowałem soft w całym aucie ISTĄ/P on-line z BMW, było to potrzebne żeby wstała nawka, moduł CCC, gdzie wcześniej soft się wysypał i urządzenie się nie ładowało. Po programowaniu wszystko wróciło do życia.

3. U mnie aktualizacja i programowanie trwało w sumie ok 5h, koszt 500 PLN brutto (chodziło głównie o postawienie na nowo CCC, aktualizacja reszty przy okazji). polecam firme http://www.bimmerretrofit.pl/ z Warszawy, koniecznie mówić, że jest się z forum, wtedy jest inna cena.

4. Po programowaniu zyskałem nowy interfejs CCC, nieco inne kolory, inne ułożenie MENU, wszystkie opcje się raczej resetują, radio, ustawienia itd. Na nowo trzeba było zakodować kilka funkcji, które wcześniej uruchomiłem sobie NCSem

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, w twoim przypadku update miał coś naprawić ale ja niespecjalnie chce wydać 500+ (w Trójmieście pewnie taryfa x2 albo x3) za nowe menu itp.

 

Cześć osób sugeruje lepszy start po update-cie , ze niby obroty są zwiększane po wciśnięciu sprzęgła przed ruszeniem, ale ja nie widzę potwierdzenia tego w tej liście. Mozę ktoś może rozwiać te wątpliwości?

 

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
U mnie w dieselku przy ruszaniu ze sprzegla obroty sie podnosza o 100-200rpm na nowym sofcie

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Dzięki za info, w twoim przypadku update miał coś naprawić ale ja niespecjalnie chce wydać 500+ (w Trójmieście pewnie taryfa x2 albo x3) za nowe menu itp.

 

Cześć osób sugeruje lepszy start po update-cie , ze niby obroty są zwiększane po wciśnięciu sprzęgła przed ruszeniem, ale ja nie widzę potwierdzenia tego w tej liście. Mozę ktoś może rozwiać te wątpliwości?

 

Kuba

Aby obroty wzrastały podczas ruszania wymagany jest soft w DDE przynajmniej w wersji v.40

Domyślnie jest to włączane po programowaniu całego auta ISTA/P. Jeśli miałeś robioną aktualizację pojedynczych sterowników przez WinKfp to trzeba to dokodować...aczkolwiek nie jest to regułą.

Oczywiście mam tu na myśli silniki N47.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od nowości nie robilem aktualizacji w swoim samochodzie.

podczas spotkania z szefem serwisu bmw we wroclawiu zdecydowałem się na update.

250PLN, samochod stal podpięty około 11~12h

zaktualizowano wszystkie moduly

w przeciągu 2dni zauwazylem, ze płynniej zmieniają się biegi, auto mniej szarpie i mapa navi wygląda czytelniej

podobno kontrolki maja wygladac jeszcze inaczej ale nie zauwazylem nic co by mnie zaskoczylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
od nowości nie robilem aktualizacji w swoim samochodzie.

podczas spotkania z szefem serwisu bmw we wroclawiu zdecydowałem się na update.

250PLN, samochod stal podpięty około 11~12h

zaktualizowano wszystkie moduly

w przeciągu 2dni zauwazylem, ze płynniej zmieniają się biegi, auto mniej szarpie i mapa navi wygląda czytelniej

podobno kontrolki maja wygladac jeszcze inaczej ale nie zauwazylem nic co by mnie zaskoczylo

 

Zrobili Ci upadate całego auta za 250 pln ? Chyba jakaś promocja była :?: :?: :?:

 

Co im zajęło aż 11 godzin ?

 

Co do kontrolek to masz na myśli piktogram DSC, który zmienia się na węże goniące auto ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Pewnie że jakaś promocja, Inchcape średnio bierze 1200 brutto za update e9x, nawet dzisiaj miałem gostka który do mnie dzwonił z płaczem jak mu kwotą rzucili i oczywiście zaznaczyli że na własną odpowiedzialność.

Chyba że kolega ma jeszcze gwarancję no to inna bajka.

 

A 11h to tylko po to żeby auto nie zajmowało hangaru, zostawiają go na podwórku i tam sobie spokojnie czeka aż klient przyjdzie i odbierze ;) Widocznie navi leciała 10h a reszta to expresem przecież :twisted:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ze mam jakies zniżki w inchcape, taka cene uzgodniłem z kierownikiem serwisu (nie pytajcie o szczegoly :norty: ).

samochod stal w serwisie, podpięty kabelkiem do serwera. zostawiłem go jeszcze przed południem i wieczorem gdy chciałem odebrać okazało się ze ciagle się programuje, wrocilem do domu zastępczym (na koszt serwisu)

możliwe ze navi zajela dużo czasu, nie widziałem, nie pytałem. mam com chciał, chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja już też się spotkałem z tym ze robią update w autach przed lift-owych za taką kasę :-)

Ale nie jestem pewien czy robią pełny update czy tylko tak zwany niezbędny. Ponieważ ISTa pozwala robić update niezbędny a nie tylko pełny :-).

 

PS Sorry nie zauważyłem to odgrzałem takiego kotleta :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój system to CIC, w tej chwili opieram się na wrażeniach więc nic złego na temat mechaników od spolszczenia nie mogę powiedzieć i ujawnić ich bo być może bym ich skrzywdził, jednak sposób wykonania usługi i wiadomość że nowy soft kasuje moda silnika spowodowały, że muszę udać się ponownie na hamownie w celu rozwiania wątpliwości. Jak pisałem miałem kolejność: 1-spolszczenie, 2-modyfikacja silnika, 3-kodowanie spolszczenia(kodowanie polegało na włączeniu funkcji, która została wyłączona w czasie spolszczania i usunięciu funkcji nieaktywnych, które zostały dograne razem ze spolszczeniem)

 

Kolego, jak nie widzisz różnicy w mocy przed wirusem i po, to może go sobie daruj :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać coraz wieęcej osób interesuje sie wgraniem nowego softu, specjaliście tutaj dobrze wiedzą co za tym idzie więc mam prośbę o ile jest taka możwliość wypiszcie proszę co dokładnie się zmienia po wgraniu nowego softu ? Punkt po punkcie jeżeli jest taka możliwość :) z góry dziękuje :)

 

Wiem, że jak kolega dziQsek będzie ponowanie w Wlkp to się do niego wybiore - E92 320i rok 12.2008 zobaczmy co tam można zrobić :)

Don't follow the rules. Make them..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Myślę że każdy z chęcią napisał by krok po kroku lub kreseczka w kreseczke co dokłądnie się zmienia, ale jako takich oficjalnych changelogów bmw nie podaje , tzn są ale średnio zrozumiałe dla przeciętnego zjadacza chlebka

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Powitać, mam nadzieję że dobrze się wstrzeliłem z postem w odpowiednim dziale :) Mam pytanko czy ktoś z mazowieckiego robił upgrade softu u Rawskiego w Markach k. Wawki? Dzisiaj tam się kontaktowałem z nimi w kwestii kilku tematów i zapytałem o aktualizację softu, no i cena 500 zyka netto i nie dają gwarancji że podczas roboty nie sypnie się żaden sterownik. Czy cena jest dobra i co z tą gwarancją - w ogóle ktoś daje gwarancje na ten zabieg?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.