Skocz do zawartości

Czas na nowy akumulatro tylko JAKI???


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zakładać taki jak każe fabryka i nie kombinować.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Można normalnie wypiąć akumulator a wstawić drugi? bo słyszałem ze trzeba podłączyć drugi...i różne inne dziwne teorie! z góry dziękuje! :)
Opublikowano
Oczywiście że można, tylko najlepiej od razu podłączyć drugi, bo jak w międzyczasie np. zamkniesz bagażnik, to już się z pilota nie otworzy, a kluczykiem czasami nie da się otworzyć.
Opublikowano
Czemu miałoby się nie dać? A jeżeli nie masz garażu i padł ci akumulator bo zostawiłeś włączone radio w samochodzie i bierzesz go do domu by naładować, to przez ten czas zostawiasz auto z otwartym bagażnikiem, albo kupujesz nowy akumulator? Trochę bez sensu takie stwierdzenie że bagażnik się czasem nie otwiera. Z kluczyka musi się otworzyć, no chyba że masz popsuty zamek
Opublikowano
..... no chyba że masz popsuty zamek

 

Właśnie o to chodzi. Przede wszystkim to trzeba kilka razy w roku przekręcić kluczyk w zamku i przynajmniej przed zimą kapnąć mu trochę oleju maszynowego, bo on najzwyczajniej się brudzi i zapadki się unieruchamiają od tego brudu, tak że po kilku latach nieużywania jedynym ratunkiem jest ślusarz. Dobrze jeśli to zauważymy zanim nam padnie akumulator, bo można zamek wymontować i oddać do ślusarza na regenerację.

Miałem tak w poprzednim samochodzie (co prawda to nie było BMW), ale kluczyka nijak nie dało się przekręcić w zamku klapy bagażnika i żadne preparaty nie pomagały. Dopiero oddanie zamka do ślusarza dało radę.

Opublikowano
Do benzyny spokojnie 75 - 80 wystarczy. Już w kilku periodykach to samo wyczytałem, podobnie na stronach "wspomagających" w doborze AQ. Nie ma co szaleć i pchać się w większe wartości - lepiej kup zalecany, a lepszej klasy, niż silniejszy, a niższej jakości. Na NoName nawet 200 padnie trzy razy szybciej, niż dajmy na to Centra, czy Bosh, ale ten z wyższej półki...
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Za dużego akumulatora może alternator niedoładowywać i wtedy nic lepiej nie będzie :wink:
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

Ja w zeszłym roku kupiłem aku firmy BANNER. Podobno jedna z lepszych, jeżeli chodzi o akumulatory. Parametry 80Ah 680A. Na razie daje radę bez problemu. Dodam, że mam garaż nieogrzewany (blaszak), a auto praktycznie cały tydzień stoi, tylko w weekendy jest rozruch. Czasami nawet dwa tyg. bez odpalania.

Tutaj pragnę ostrzec wszystkich i opisać moją akcje, jaką miałem z poprzednim aku. Miałem jeszcze aku org. BMW włożone podczas montażu. Pewnego pięknego dnia (nie było jeszcze mrozów, nie było nawet zimo – była jesień) zaparkowałem auto po około godzinnej podróży. Po około 10 min. postoju chciałem odpalić auto, a tu klops – nie można. Auto nie chciało nawet kręcić. Kontrolki w pozycji 1 normalnie się zapalały, natomiast przy 2 było słychać jedynie tyknięcie. Aku wcześniej nie dawał żadnych oznak, że jest słaby, zawsze odpalał bez problemu za pierwszym razem i bez długiego kręcenia. Co było robić w środku nocy. Laweta z PZU i do domu. Okazało się, że aku w momencie próby zapalenia był już tak słaby, że nie umiał odpalić i pociągnął prąd z instalacji auta, również z kompa. Zawiesił immo i koniec. Także aku ważna sprawa. Nawet jak kręci, ale jest stary to lepiej podjechać gdzie trzeba, żeby go zmierzyli.

Sprawa z zamkiem tylnej klapy też jest bardzo istotna. Rzeczywiście po zamknięciu tylnej klapy, gdy nie ma aku nie otworzymy jej przy pomocy elektromagnesu, a jedynie z kluczyka. Miałem tak właśnie podczas wymiany owego aku. Stary wymontowany i klapa zamknięta. Wkładam kluczyk do zamka, a tu ZONK. Nie da rady otworzyć kluczykiem. Cały dzień kombinowałem jak tam dojść. Nie mam składanej tylnej kanapy. Dopiero po paru godzinach skumałem, że na silniku jest śruba +. Podłączyłem aku pod tą śrubę, - do karoserii i dało radę normalnie otworzyć na elektromagnesie. Także, jeżeli ktoś wymienia aku to niech uważa.

Pozdro.

Opublikowano

Ostatnio w rodzinie wyciągnąłem z Sharana 1.9TDI 6cio letni aku 71Ah / 380A (380 !!!!). Auto paliło zawsze ok, nigdy nie było problemu z zasilaniem. Akumaltor marki MOLL. Nie ma reguły na aku czy mniejszy czy większy potrzebny akurat do diesla.

Ja uważam że Polacy to tęgie głowy i jedni z najlepszych specjalistów/inżynierów na świecie, jednak są lepsze akumulatory niż polskie i takie polecam np. Varta. Napewno pozyje troche dłużej, przy założeniu że w aucie jest sprawny układ ładowania i nic nie pożera prądu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.