Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

 

163 KM to niby dużo, ale jak się trochę pojeździ to czegoś brakuje. Samochód niedawno kupiłem, szukałem dość długo, trafiłem dobry egzemplarz -czarny, m-pakiet - tak jak chciałem.

Wymieniać go tak szybko trochę mi szkoda, zwłaszcza, że polowanie na dobrą 330 może mi zająć znów sporo czasu.

 

Stąd moje pytania?

 

1. Czy odczuję różnicę dodając te ok. 25 KM ?

2. Czy to prawda, że chipowane strasznie kopcą ?

3. Czy chipowanie wpłynie jakoś negatywnie na samochód i jego dalszą eksploatację.

4. Czy ktoś ma doświadczenie w tym względzie z Masters Tuning.

 

Czekam na Wasze opinie.

 

Pozdrawiam.

  • Zarejestrowani
Opublikowano

1. Tak

2.NIe

3, Może ale nie musi

4. Tak wiele osób

 

to na szubko reszte na foreum poszukaj

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Dzięki, już się z nimi kontaktowałem, wydają się być kompetentni.

 

Chyba nadszedł czas na zmiany w KM :D

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
A mi się wydaje że Masters jedzie na opini.Pozatym ma ceny z kosmosu, są tematy na forum gdzie się to potwierdza. Wg dużo lepszy jest MR Motors lub Good-Hope z naszego forum.
Opublikowano

Czy tak znowu na opinii jadą? hmm mając tysiące klientów, w 99% zadowolonych klientów, bo zawsze są osoby, które znajdą jakieś aleee, mają prawo cieszyć się opinią.

Odnośnie ceny...praktycznie zawsze są pierwsi z nowinkami. Jest nowy system sterujący lub nowe zabezpieczenie, to wlasnie Marek i Krzysiek ogarniają temat najwcześniej. Zapytaj się AO, jego Bmw zrobili. Kilka innych serwisów miało problem :wink:

 

Grunt to wiedzieć czego chce się. Chcesz spokojną modyfikacje to powiedz aby było np mniej z dołu. Zrobią jak prosisz.

Pozostali tunerzy są też w ścisłej czołówce. Zreszta, dla Twojego samochodu nie ma praktycznie różnicy kto napisze soft. Czemu? bo będzie standardową modyfikacją, jakich wykonali już wiele. Wybierz tego, który bardziej pasuje i tyle.

Opublikowano

Witam.

 

Jeszcze u nich nie byłem, ale dzwoniłem i wypytałem o to i owo. Odpowiedzi mnie satysfakcjonowały, sprawiali wrażenie, że wiedzą co mówią i robią :D

 

MR - motors do rozważenia, goodhope trochę za daleko.

 

Pozdr.

Opublikowano

Piszesz po swoich doświadczeniach ??

 

Możesz opisać wrażenia po wirusie ? Jakie przyspieszenie, jaka elastyczność, co ze spalaniem, jakieś "skutki uboczne" ??

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Ja nie przeczę że Masters jest be.Jest to dobra firma ale ceny dość zaporowe. Nie sadze że Mr Motors robi coś gorzej a bierze połowę tej kwoty. Czasami trzeba się zastanowić trochę niż pakować kasę tam gdzie robią wszyscy. Na forum jest mnóstwo tematów o chipie. Każdy szanujący się tuner zrobi program jaki chcesz czytaj wg.Twoich upodobań dając więcej lub mniej Niutona na dole. Wybór należy do Ciebie. Wszystkie 3 firmy o których wspomniałem są ok:)
Opublikowano
Moim skromnym zdaniem nie warto sprzedaj 320d i kup 330d będzie łatwiej. A te mastersy unitrponicks cipsy niech sami tymi furami jeżdzą i się podniecają wkresami z hamowni co z tego jak nikt z nich nie pochwali się przebiegiem 700 tyś km? po czipsie. Ja widziałem w Niemczech e 46 z takim przebiegiem w oryginale !!! i auto śmigało elegancko. Po nieorginalnym sofcie jak zrobi 350 tyś to sukces garażowego tunera z net bookiem i programami z neta, a jak części zaczną się sypać to Ci powiedzą to nie moja wina my w części nie ingerowaliśmy sorry, Daj sobie spokój.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
A kto w dzisiejszych czasach będzie 700tys stukał samochodem ?? Poza tym przyszły owner może sobie ori program grać jezeli będzie miał takie fanaberie...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

toker30, już dawno nie widziałem osoby, która byłaby tak przeciwna czemuś, jak jesteś Ty w stosunku do chipów.

Jeśli dobrze pamiętam, miałeś awarię ale taką, jaką mieli też inni BEZ chipa. Mechanicy powiedzieli, że to przez wirusa. Teraz mam jedno pytanie: skąd ta pewność, że z owego problemu? Nie chcę mi się teraz sprawdzać, ale jeśli owe rolki są identyczne w wersji 23d to Twoja teza bierze w łeb. Czemu? tam w serii jest tyle, co w 20d po wirusie.

 

Odnośnie giga przebiegów. Zacznijmy, że aby mieć przelot rzędu 700tys km to trzeba dużo kulać na autostradach i etc. Osób, które tyle jeżdżą jest jakiś mały procent, w sensie np w ciągu 7 lat zrobić 700k km. Osób robiących chipa nie jest w cale tak dużo. To ok ~2-5% społeczeństwa. Baa, mniej bo wśród znajomych na miejscu nikt nie ma chipa w klekocie. Teraz weź policz prawdopodobieństwo jakie jest, że ktoś, kto tyle jeździ ma chipa i będzie się tym chwalić tak, aby dużo osób o tym wiedziało. Nie pamiętam na którym forum, ale ludzie po wirusach robią po 100-150k km i nic. Później samochód idzie do kogoś innego i jak to często bywa z licznikiem przez pół, więc ciężko jest osądzić i czy któreś auto ma np 500k km po chipie.

 

Dobry chip nei jest zły. Często obniża spalanie, poprawia charakterystykę, likwiduje turbodziurę, daje dodatkową moc gdy potrzeba jej.

Spróbuj przeforsować swoje tezy osobom, które samochodami prosto z salonu walą do mastersa i podobnych aby zrobić chipy. Oni często mają nie pierwszy zawirusowany samochód i wiedzą, że wirus z głową jest rewelacyjną sprawą.

 

Mówisz wymień 320d na 330d. Dopłać do samochodu z 10-15tys zł, lej po 1-2litry więcej na 100km/h, oleje, kołą min 17 itp, płac chore ubezpieczenie i znajdź egzemplarz godny podziwu. Ok, dostajesz w zamian fajniejszy silnik ale np ja tego nie potrzebuje. Nie potrzebuje aby palił mi więcej, gdy z mocy korzystam tylko sporadycznie na trasie, bo tu na miejscu gdzie jeżdzę 100konny silnik daje radę. Podobnie ma większość, więc sens zakupu 330d dla większości jest wątpliwy.

Rocznie daje to dajmy ze 5tys zł więcej na eksploatację. Czy rok w rok będzie padać coś w silniku i to akurat z powodu CHIPA? Idąc tym torem, nie można kupować używanych samochodów, bo to chodzące bomby, bo ciort wie jak ktoś tym jeździł i czy zaraz nie padnie turbo bo ktoś nie potrafił się zadbać.

 

Gdy ktos powie ci, ze kocha na 99%. Skupisz się na tych radosnych 99% czy na tym jednym brakującym?

Tak samo jest tu. Jedna osoba niezadowolona na taki głos przebicia jak miażdżąca większość osób, które są zadowolone.

Życie jest za krótkie aby odejmować sobie przyjemności przez coś tam, co kiedyś może! ale wątpliwe czy wydarzy się. :)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dobry chip nei jest zły. Często obniża spalanie, poprawia charakterystykę, likwiduje turbodziurę, daje dodatkową moc gdy potrzeba jej.

Spróbuj przeforsować swoje tezy osobom, które samochodami prosto z salonu walą do mastersa i podobnych aby zrobić chipy. Oni często mają nie pierwszy zawirusowany samochód i wiedzą, że wirus z głową jest rewelacyjną sprawą.

Mówisz wymień 320d na 330d. Dopłać do samochodu z 10-15tys zł, lej po 1-2litry więcej na 100km/h, oleje, kołą min 17 itp,

 

Ale nawet po chipie 320d to i tak przepaść jest do 330d. Wiem bo miałem E91 320d robiona u mastersa (delikatny program na 185/380 ale bardzo płaski przebieg).

Aktualnie mam spalnaie większe w 330d o 1,5l, tylko że mam automat a tam miałem manual.

Opony są droższe, ale nie wyobrażam sobie mieć opon 205mm/16 przy 230KM i 500NM

Opublikowano

Owszem, to jest oczywiste. 20d nie ma co porównywać do 30d, bo nie ta liga. Zresztą co tu porównywać...nawet po chipie w 20d wyjdzie ok 200koni/400-420Nm, czyli i tak prawie o 100 mniej niż w 30d. Przepaść.

 

Mnie chodziło o pokazanie kosztów jakie trzeba ponieść aby zmienić 320d na 330d. Za różnicę w cenie można naprawić turbo, wymienić wtryski i 2mase, a jak się jeszcze postara to w koszcie zakupu zmieści się jeszcze coś :wink:

A chipa....zapłacisz tunerowi i jeśli chcesz korzystasz przy takich samych kosztach eksploatacji jak wcześniej. Mocy i Nm mniej ale wydajesz 1,5-2k zł i więcej nic.

Chip to nie takie zlo. Gdyby tak było, BMW nie oferowałoby montażu chipa przez swojego fabryczengo tunera. Zresztą luźna gumka, każdy kupuje na co go stać. :) Kwestia aby nie odradzać chipa osobom, które go chcą :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Znalazłem ciekawą ofertę, być może zainteresuje to posiadaczy silnika 2.0d 163 konie chcących podnieść moc oryginalnym modułem AC Schnitzer, taki sam moduł w BMW Sikora - polski dealer Schnitzera, kosztuje około 10000zł. pozdrawiam

 

 

http://cgi.ebay.de/e87-e90-e60-AC-Schnitzer-2-0d-Motor-Diesel-Tuning-BMW-/280578285736?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item4153c4e0a8

Opublikowano
Nie dawno było to na allegro za 800zł ale nie kupiłem zrobiłem wczoraj chipa i jestem mega zadowolony :mrgreen:

 

 

"było" jak sam napisałeś a teraz jest dostępny na w/w aukcji, po własnych doświadczeniach z miejscowymi "tunerami" wolałbym moduł schnitzera niż program. Mam w rodzinie auto z modułem BRABUSA w Mercedesie GLK i działa to świetnie. pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.