Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem pewny swojego wyboru,to będzie 320d,tylko jeszcze nie wiem z,którego roku.

Trasa na terenie naszego kraju,pozdrawiam

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Moderacyjnie ;)

Chłopaki - nie cytujcie całych wypowiedzi, jak bezpośrednio pod nimi odpisujecie, zwłaszcza zdanie dwa... tworzą się przez to, zupełnie nie potrzebnie, długie posty. Dzięki ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Wszystkim użytkownikom m47 życzę długiej bezawaryjnej jazdy.

Użytkownikom m47n nie muszę tego życzyć :mrgreen: bo tak właśnie jest. (bezawaryjnie zazwyczaj)

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

Waly widzialem tez posty ze siadaly w 320d CR. Na forum rovera (kiedys posiadalem jednego) jest kilka przypadkow padniecia walu a silnik tam siedzi od BMW 131 ps (troszku ograniczony mocowo).

 

Musze kupic cos japonskiego to bede sie cieszyl niezawodnoscia. Ale co tu robic z wolnym czasem jak autko bedzie caly czas OK :/

Opublikowano

Osobiscie jestem uzytkownikiem 2l 136 konnej wersji i moge ja polecic ale jesli mial bym jeszcze raz dokonac zakupu to tylko 330d stanowczo za malo mocy na dlugie trasy. Jesli chodzi o awaryjnosc to niestety sa samochody okolo 10 letnie i wszystko jest zalezne od poprzedniego wlasciciela:

1. czy bylo go stac na utrzymanie i nie zalowal na wymiany filtrow i plynow

2. czy auto nie bylo bite

3. i jaki jest jego oryginalny przebieg , a o to juz coraz ciezej.

 

Tak jak na wstepie obie wersje maja swoje + i - jednak wszystko pozostaje kwestia twojej kieszeni i ile zamiezasz wydac. Ja rok temu kupilem za okolo 22000zl i niestety musialem wymienic kolo dwumasowe wraz z sprzeglem do tego magiczny drazek zmiany biegow w pozycji 5tego biegu, pozniej termostat + standardowe wymiany typu plyny i filtry. Mimo tego wszystkiego co wlozylem osobiscie polecam 136 konna wersje. :cool2:

Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
Opublikowano

Francuza to sie akurat boje. Brat mial laguna 2 FL i wozil na lawecie (a mowilem mu ze to krolowa lawet). Pojezdzil po miescie spokojnie i sie DPF zablokowal ze tylko interfejs a do laguny nie tak latwo jak od nerwusa albo z allegro. Sa tylko komputery diagnostyczne.

Ale dzis ogladalem citroena z LPG G3 i calkiem spoko to wyglada. A ja sam sie napalilem na Mazde 6 :) Jak cos znajde to BMW sprzedaje po sredniej krajowej albo taniej.

Opublikowano
Witam ponownie, mam do sprzedania 320 z 10.98r. 2,0 136 KM w dieslu, granatowy metalik, na alusach, nie uderzona, nie kręcona. Chcę ją sprzedać bo wpadł mi przypadkiem scenic 2006r. i raz że nie nie mam gdzie Jej trzymać, a po drugie na rodzinkę z bliźniakami trochę za niska się okazała.
Opublikowano

A ja sam sie napalilem na Mazde 6 :) .

 

będziesz razem z właścicielami opli i fordów godzinami narzekał na tą paskudną rdzę która się chyta każdego elementu nadwozia po kolei? :norty:

Opublikowano

No rocznik > 2004 wiec moze nie bedzie tak zle. A jak bedzie.

To wroce do BMW :) Albo co innego. Ogolnie jak bym mial dobra prace dochodowa to 330d albo 330ci i :D caly czas.

 

 

Co do watku to 136ps tez nie jest takie zle do konca. Pompa ta sam siedzi w oplach i fordach. Mechanik z Eindhoven mi mowil ze jeszcze w BMW jej nie robil a opla ma co tydzien jakiegos.

Spadek mocy to przeplywka i soft glownie.

Czesci sa pewnie tansze niz do 320d CR (oprocz pompy). Nie ma sondy lambda wiec jak kat do wymiany to mozna wyciac bez problemu.

 

A co z innymi wadami poza silnikiem??? Czy ktos wie cos na tematy:

- galka w pozycji 5 zamiast srodek(chyab 320d CR tez to ma)

- tragiczne gaszenie silnika (320 CR chyba tez)

- Wyrywajacy sie wozek z tylu (320 CR juz ma to poprawione chyba)

- Lacznik ruchomy wydechu (tego nie wiem)

- skrzypienie uszczelek drzwi

- jez klimy, centralny zamek, podgrzewacz wody

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przesiadanie się na inną markę z powodu "bo będzie mniej kłopotów" to złudne i chwilowe polepszenie sytuacji. Będzie Mazda, będzie Opel czy Renault finał będzie taki sam. Najpierw zachłyśnięcie nowym autem a potem cos zacznie pukać, szarpać itd.

 

Wracając do tematu wątku i kwoty na samochód. Za 25 tys można kupić zdrową 320d 136KM jak i zarżniętą wersję 150KM.

Co do usterkowości modeli M47 to ja wciąż uważam, że nie silnik jest tu problemem lecz brak fachowców do jego naprawy. Większość usterek to przyczyny nieszczelności i zabrudzenia układu dolotowego i sterowania podciśnieniowego.

Opublikowano
A ja sam sie napalilem na Mazde 6 :) .

Już 4ta osoba, która chce się przesiąść z BMW w to paskudztwo [bez urazy Fornal :cool2: ]

 

Spoko niech sobie kazdy mysli jak uwaza. Ja uwazam ze skoro jestem mlody to moge sobie poprobowac z 3-4 marek roznych aby miec rozeznanie. Czy wszyscy zaczynali i konczyli tylko na BMW :)

 

Aha... W pracy mam 2 znajomych maja 320d 136ps kazda po 300 000 i chodza dosc dobrze. Jeden robil tylko caly uklad wydechowy (1000 euro w Nl) a drugi ostatnio wachacze bo skrzypialy na skretach i chwal sobie a mial wczesniej passata. Widze tez na drogach dosc duzo tego, pragmatyczny i oszczedny Holender by nie kupil czegos co nawala ale tutaj tez o samochody dbaja inaczej o i nawet drogi inne.

 

Inny ma 320d CR w coupe i fajnie to wyglada. Ale padlo mu turbo przy 150 000 (robil w Polsce bo akurat jechal tam) i padlo mu kolo pasowe walu. Po naprawi sie odkrecilo jeszcze raz bo nie nalozyli kleju!!!!. Czy to prawda ze odkreca sie ono w ta sama strone co obroty silnika???? Tak mi mowil. To dopiero design. Gasi sie mowi tez jak traktor. Przyznaje ze kupil jedno z tanszych i pewnei dlatego tyle problemow. BMW juz nie kupi. Pochodzi ze Slowacji i tam tez kupil coupe.

 

Byl u mnie tez znajomy kolegi z 330d 184ps. Padly mu juz wszytskie wtryski i pompa podprogowa. Chwali wygode i przyjemnosc z jazdy ale nie lubi wizyt u machanika.

 

Czyli ogolnie reguly brak. A taki widok nie cieszy

http://img820.imageshack.us/img820/8587/bmw320d.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego fornal powiedz mi ile z tych tematów ma coś wspólnego z silnikiem 2.0d w BMW e46 ??

Coś bulgocze ?? :mrgreen: Spryskiwacz tył ?? Wahacz M-Pakiet ?? Poduszka powietrzna ?? PDC ??

Taki widok to dowód na to, ze na forum jest spokojnie 70-80% e46 z silnikiem diesla, wskutek tego jest dużo postów o 320d.

Jak ktoś założy post "Jakie opony do 320d ??" to tez będzie to dowód na to ze silnik diesla w e46 to "mina" ??

 

A tak na ironię, nawiązując do tematu wątku czyli 320d M47 vs M47N. Na załączonym obrazku większość postów dotyczy modeli poliftowych czyli 150KM :mrgreen:

Opublikowano

Odpowiadając na pytania Fornala zadane wyżej:

 

- gałka - nie miałem problemu ani w 136 ani 150KM

- gaszenie silnika - po wymianie poduch w 136KM była poprawa, po tej samej wymianie w 150KM poprawa dużo większa. Myślę, że przy pewnym przebiegu trzeba wymienić koło pasowe, dot. obu silników

- wyrwany most - poprawiony jeszcze przed liftem

- łącznik elastyczny wydechu - z mojej wiedzy wynika, że jest taki sam (czyt. wcale nie lepszy po lifcie)

- uszczelki drzwiowe - u mnie jak skrzypiały przed liftem, tak i po lifcie skrzypią dzielnie dokładnie takim samym dźwiękiem

- jeż - nie miałem problemów w obu autach, ale sądząc po opiniach to w 150KM jest z nim mniej problemów tylko dlatego, że jest młodszy (a nie poprawiony)

- centralny zamek - problem przekaźników nagminny w 136KM, w 150KM raczej jakaś inna usterka modulu jeśli już

- podgrzewacz - nie miałem problemu ani w 136 ani 150KM

 

Trochę się temat rozjechał. Ja dalej twierdzę, że lepiej szukać zadbanego 136KM niż zajechanego 150KM za te same pieniądze. Dla mnie w tym jednym zdaniu zawiera się cała filozofia tego wątku. Co innego, gdyby pytanie było: lepiej 136KM za 25k czy 150KM za 35k. Wtedy można by merytorycznie podyskutować, czy warto dołożyć, czy wydać dychę na coś innego.

Opublikowano
W razie czego mam jeszcze parę ''groszy'' żeby dołożyć,ale w cenie którą podałem widziałem kilka samochodów po lifcie,co prawda zazwyczaj są to kombiaki ( i compakty,które nie wchodzą w grę ).Sam nie wiem,który będzie lepszy ( chodzi mi głównie o silnik ) dlatego czekam na rady,a jeżeli chodzi o pompę wtryskową to w razie problemów można ja zregenerować i na tym kończą się te większe problemy,no chyba że będę miał pecha i padnie mi turbo,ale to w nowszym modelem też może się przydarzyć.Na koniec dodam że sedany bardziej mi się podobają od kombi,pozdrawiam i czekam na Wasze rady
Opublikowano

Jak widać pisałem że w razie czego mogę dołożyć trochę kasy ( w sumie ok 30tyś )

Pisałem też ze założenie jest takie - DWA AUTA W DOBREJ KONDYCJI - który lepszy ( mniej awaryjny i tańszy w ewentualnych naprawach )

PS. Nie interesują mnie żadne francuzy itp, tylko BMW

Opublikowano
Jak widać pisałem że w razie czego mogę dołożyć trochę kasy ( w sumie ok 30tyś )

Pisałem też ze założenie jest takie - DWA AUTA W DOBREJ KONDYCJI - który lepszy ( mniej awaryjny i tańszy w ewentualnych naprawach )

PS. Nie interesują mnie żadne francuzy itp, tylko BMW

 

podsumowując cały wątek: definitywnie 320d 150KM.

Opublikowano
Może nie definitywnie,ale po przeczytaniu tych rad nabrałem chęci na te 150 km,oczywiście możecie jeszcze pisać,którą wersje Wy byście wybrali i prosiłbym jeszcze o wskazówki na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego auta.Pozdrawiam
Opublikowano
Odpowiadając na pytania Fornala zadane wyżej:

 

 

- uszczelki drzwiowe - u mnie jak skrzypiały przed liftem, tak i po lifcie skrzypią dzielnie dokładnie takim samym dźwiękiem

-.

 

Przesmaruj ten filc nad szybą drzwi ja przesmarowałem zwykłym olejem silnikowym tak grubo i zrezygnowałem z myjni automatycznych i mam juz od roku spokój czy to zima czy lato nic nie skrzypi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.