Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem chce sobie kupić nowe autko mianowicie BMW E36 325i czy 325TDS czy moze mi ktos doradzić co jest lepsze chodzi mi tu bardziej o przyspieszenie no i koszty eksplatacji.

Dzięki

Opublikowano

Jeśli chcesz lepsze przyspieszenie to bierzesz benzyne, jeśli ekonomiczność to diesla.

Poza tym porównanie dwóch zupełnie różnych silników nie ma sensu.

Opublikowano
tzn chodzi ci o przyspieszenie czy o koszty eksploatacji ?? jakos jedno z drugim nie ida w parze .. chyba ze 325i + LPG czy 325tds .. bo inne porownania sensu nie maja
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
Jasne ze chodzi mi o przyspieszenie i na 99 procent jestem przekonany do benzyny no ale oczywiscie trzeba założyc gaz ale na początek bede musiał troche pojezdzic na benzynie bo na instalacje sekwencyjną musze uzbierac.Bo zwykłej niema sensu zakładać?
Opublikowano
TDS w BMW i Oplu (bo to praktycznie ten sam silnik) nie cieszą się zbyt dobrą opinią. Jeśli już to najlepiej wybrać 2.5TD.

Ciekawe to co piszesz :wink: przecież td to starszy i słabszy silnik od tds-a.

Opublikowano
Ciekawe to co piszesz :wink: przecież td to starszy i słabszy silnik od tds-a.

 

Starszy i słabszy, ale jeśli chodzi np. o naprawę pompy to znacznie mniej bolesny dla portfela. Poza tym starszych diesli nie kupuje się myśląc o osiągach.

Opublikowano

koszt regeneracji pompy wtryskowej w TDS'ie to 1200zl!! Chyba nie az tak duzo, dodatkowo z 6 miesieczna gwarancja..

natomiast jesli chodzi o przyspieszenie to jest praktyzcnie identyczne jak 2.0 benzyna natomiast dynamika jazdy lepsza...

predkosc maksymalna w moim przypadku to prawie 230 km/h..

powiem szczerze ze silnik chodzi jak IGŁĄ!!!! Pali na trasie przy spokojnej jezdzie nawet 6 litrow...a wmiescie 8-9

 

Po prostu niejedna benzyna nie ma startu do 2,5 TDS

 

mozna tez spokojnie schipowac silnik i podneisc moc do 180 KM...tylko wtedy sa problemy z przeciazeniami jak w samolocie odrzutowym :D - taki maly zarcik na koniec...

Opublikowano
ja bym brał tds-a,jesli sie umie jezdzić sa to naprawde "zwija"

 

ale klekocze :roll:

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

 

to fakt,ale znowu fajnie wciska w fotel już przy małych obrotach i jest dosc ekonomiczny

 

 

bede sie upieral przy swoim : ale klekocze :roll:

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
Jeśli zagazujesz benzynę to w utrzymaniu będzie tańsza od TDS'a :|

 

jak TDSa bedziesz tankował w Macro bioolejem napędowym za 1.50 to diesel będzie tańszy, :jawdrop:

 

Ale i tak jestem za benzyną. Wg mnie mniej awaryjny silnik, nie ma turbiny, nie ma problemów z zapalaniem w -30. nie klekocze :cool2: , elektronicza żadziej pada od hydrauliki (pompa) i z tego co tu czytałem na forum, osoby chcąc doprowadzić pompe do porządku wydały o wiele wiecej niż 1200 zł.

itd........

 

jedyne co bym chciał miec tak jak w TDSie to taki moment obrotowy przy niższych obrotach co TDSik.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

jak TDSa bedziesz tankował w Macro bioolejem napędowym za 1.50 to diesel będzie tańszy, :jawdrop:

 

Gdyby chcieć uczciwie porównać te silniki to trzeba by napisać Benzyna+Lpg czy Diesel+Opał :duh: .Ale to już było przerabiane :|

Opublikowano
Gdyby chcieć uczciwie porównać te silniki to trzeba by napisać Benzyna+Lpg czy Diesel+Opał :duh: .Ale to już było przerabiane :|

 

To było by nieuczciwe porównanie bo LPG jest prawnie dopuszczony jako paliwo samochodowe a inne wynalazki typu opał lub czyste biopaliwo do smażenia frytek juz nie. Ale masz racje ze temat byl poruszany i nie ma co go ponownie rozpoczynać.

 

Tak czy siak obstaje że utrzymanie i eksploatacja silników benzynowych (tych paroletnich) jest tansza i mniej uciążliwa od Dieslowców. Prebiałem to na własnej skórze nawet w tak niezawodnych silnikach jak w W124 250 DT, gdzie albo turbina nawalała, albo wtrysk, albo świeca sie spaliła, na krotkich odcinkach w zimie akumulator dostawał bardzo w tyłek bo czesto gzrał swiecami a krotko go doładowywał. Tu jakiś zaworek w pompie wtryskowej, i znów fachowiec z maszynami i pomiarami i tak cały czas. A Benzynka zawsze zapala nie chałasuje rano, nie dymi a i czesci są o wiele tańsze niz w silnikach TDS. ALe każdywybiera to co lubi i wylicza swoje plusy.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Fiskus długo nie będzie patrzeć przez palce, jak kasa mu ucieka sprzed nosa.

 

Olej rzepakowy, lany do diesli, ma w tej chwili status... paszy dla zwierząt (!) Ale przypuszczam, że kwestią kilku miesięcy jest przywalenie mu stosownej akcyzy, podobnie jak przywalenie wyższej akcyzy na LPG.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Tak czy siak obstaje że utrzymanie i eksploatacja silników benzynowych (tych paroletnich) jest tansza i mniej uciążliwa od Dieslowców.

 

Oczywiście zgadzam się z tobą w 100% :cool2: .Pod warunkiem że Pb ma instalację gazową jest to dzisiaj najtańsze rozwiązanie.Sam klekot i to w jakimi prawami żadzi się diesel to już inna para kaloszy bo również istnieją tacy którzy to lubią :wink: .Do diesla przedewszystkim są droższe części a pozatym np.oleje filtry trzeba częściej wymieniać.Więc samo utrzymanie diesla jest droższe.

Sytuacja zmienia się diametralnie gdyby porównać dwa fabryczne auta 325i i 325 TDS :twisted2:

Opublikowano
TDS w BMW i Oplu (bo to praktycznie ten sam silnik) nie cieszą się zbyt dobrą opinią. Jeśli już to najlepiej wybrać 2.5TD.

 

to zalezy kto ta opinie wystawia

i pewnie zalezy od tego w jakim stanie sie kupilo to auto

kupic zajezdzonego TDSa nietrudno

ale jesli by go nabyc w stanie dobrym czy bardzo dobrym to opinie moglyby byc diametralnie rozne

 

TDS wysilony nie jest (jesli nie "zczipowany"), pijak troche jest (zwlaszcza z automatem) ale rzeklbym ze jest to dosc zbalansowane pomiedzy komfortem a kosztami utrzymania

zh

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.