Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

 

Przymierzam się do wymiany praktycznie całego zawieszenia z tyłu w BMW 5 E39 2000r. 2.5d [M57] Touring.

 

Do wymiany idą:

- tuleje belki [duże na sankach]

- tuleje pływające

- wahacze tylne górne - przedni i tylny [prosty i banan]

- wspornik [wahacz] połączony z tuleją pływającą

 

Z tego co zdążyłem zauważyć to większość części które zaproponował mi mechanik pochodzi od Lemfordera, więc wysoka półka, ale również i koszty, lecz zastanawiam się nad tym czy nie włożyć czegoś tańszego.

 

Oto moja konfiguracja zamienników:

- tuleje belki - firma SIDEM [belgijska]

- tuleje pływające - firma DELPHI

- wahacze górne - firma SRL - Selected Replacement Line - [dystrybutor firma POLCAR]

- wspornik - firma LEMFORDER

 

Proszę o ocenę mojej konfiguracji pod względem wytrzymałości w/w części lub ewentualnych problemów.

 

Pozdrawiam,

Suchy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

SLR bym sobie podarował.

Zwłaszcza jak robisz dla siebie na dłuższy czas

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
SLR jak wyżej daruj sobie, pływające tylko Lemforder bo Delphi po 4 miechach będziesz znowu wymieniał, co tulei belki to nie wiem co oferuje SIDEM ale Lemfordera można kupić za 150 zł. sztuka ale to pierwszy montaż to nie wiem czy warto oszczędzać 20 zł. na sztuce.
Opublikowano
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Panie "gibas", gdzieś Pan widział LMI za 150zł? Najtańsze jakie udało mi się znaleźć to za 190zł.
Opublikowano
Panowie LMI to jest to samo co TRW. FEBI to samo co SWAG. Tylko TRW i SWAG są tańsze..Jesli chcesz złoże CI taki zestaw z TRW i SWAGA za naprwdę dobre pieniądze. Pisz na PW lub wejdź na stronę tam jest nr tel do mnie. Pozdro
...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano

Części już w drodze. Zamówiłem w takiej konfiguracji:

 

- tuleje belki - LEMFORDER

- tuleje pływające - DELPHI

- wahacze górne - SRL

- wspornik - LEMFORDER

 

Tuleje pływające i wahacze można, jak to powiedział mój kolega, w garage montnąć, a nasze kochane drogi i tak załatwią wahacze

i nieważne czy to LEMFORDER czy SRL, zresztą zawsze musi być ten pierwszy raz :)

 

Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

 

Zamykam temat.

  • 3 lata później...
Opublikowano
Części już w drodze. Zamówiłem w takiej konfiguracji:

 

- tuleje belki - LEMFORDER

- tuleje pływające - DELPHI

- wahacze górne - SRL

- wspornik - LEMFORDER

 

Tuleje pływające i wahacze można, jak to powiedział mój kolega, w garage montnąć, a nasze kochane drogi i tak załatwią wahacze

i nieważne czy to LEMFORDER czy SRL, zresztą zawsze musi być ten pierwszy raz :)

 

Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

 

Zamykam temat.

 

Dziś mogę podsumować moje spostrzeżenia po 3 latach:

 

- tuleje belki - LEMFORDER - żyją do dziś

- tuleje pływające - DELPHI - umarły po 3 m-cach, założyłem SWAG i żyją do dziś

- wahacze górne - SRL - o dziwo żyją i z przodu też założyłem, bo Delphi zdechło po 6 m-cach, a na SRL'ach jeżdżę do dziś :)

- wspornik - LEMFORDER - żyje do dziś

 

Także wbrew pozorom, że SRL to chińska tandeta, zaufałem i nawet założyłem 2 lata temu amory: stan na dziś [ponad 50.000km] - przód 78%, tył 69% [pewnie jest więcej bo mam air poduchy, a cep na stacji sprawdzał na włączonym silniku].

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
powiedz jaki przebieg zrobiłeś, bo wiesz jeden zrobi przez 3 lata 30 000 a drugi 100 000 km.

 

Napisałem wyżej..50000 km w 2 lata [rocznie robię około 23000-25000km]

 

Szczęśliwego Nowego Roku..

Opublikowano

Witam w nowym roku.

Tuleje pływające i górnych wahaczy Febi 3lata 60tyś. i mają się dobrze.

Pozdrawiam i życzę SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU.

Opublikowano
Witam. Sam zalozylem jakes 10000km temu wachacz z przodu SRL i jak narazie jest ok. ale malo jezdze po kraju wiecej w de, a co do DELPHI to wczesniej mialem Audi A6 i zalozylem z przodu amorki wlasnie DELPHI i okazaly sie gorsze od starych ktore wyrzucilem
Opublikowano

Przez 5 lat dbałem raz lepiej raz gorzej o swoje 520 z 96r. Nauczyło mnie to, że jeśli wybierałem marki nieoryginalne, które nie są stosowane na pierwszy montaż, to w 80%, się to później "zemściło".

Stosując oryginały zapominałem o sprawie, wyjątkiem były amortyzatory przednie Delphi, i najtańsze wahacze -przód GermanParts, po trzech latach od wymiany udało się mi sprzedać auto bez problemów z zawieszeniem.

BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.