Skocz do zawartości

318d jak usunac luzy na drazku biegow?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie nic nie znalazłem ba forum. mam luzy na drazkuzmiany biegow jak ruszam w prawl i w lewo. Moze wie ktos co trzeba wymienic zeby było wporzadku ?
Opublikowano
zdejmij oslone biegałki i zobaczysz takie plastikowe biale( kolory rozne) jakby prowadzenia i nie koniecznie wymiana a podlozenie czegos gumowego pod ten bardziej wyrobiony plastik załatwi sprawe
Opublikowano
no to u mnie jest inaczej zdjełem mieszek i do okoła trzpienia galki zmiany biegów jest guma jakby na podwójnym zaczepie, zdjac ja czy co ?
Opublikowano

W e36 chciałem też to usunąć, ale rzeczywistość zweryfikowała plany :mrgreen:

Kiedyś tu na forum był cały wątek o tym, ale jakoś teraz nie mogę go znaleźć. Mam tylko to:

viewtopic.php?f=104&t=41379&p=303658#p303658

 

Mnie osobiście się wydaje, że odpowiedzialne są za to elementy 2,4 lub 7.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EU51&mospid=47629&btnr=25_0281&hg=25&fg=05

Jeżeli to element 7, to można to zrobić bez potrzeby zaglądania pod auto (tak myśle :mrgreen: ) :| Aby dorwać się do reszty to trzeba już więcej zachodu :roll:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano

podepnę się pod temat

u mnie skrzynia nie zawsze wraca do położenia N (po środku) czasem jest przesunięta w prawo tak że jak damy do przodu drążek to 5 wskakuje zamiast 3. dzieje się to już od około roku ale w lato nie ma problemu problem nasila się jak robi się zimniej...

Byłem w ASO tradycyjnie nie widzą o co chodzi jeszcze jak usterka nie występuje ciągle to już wogóle kaplica zostawić im samochód na 2 dni to zobaczą... gość od przyjmowania samochodów po naradzie z mechanikami stwierdził że może być coś od góry przy lewarku albo przy skrzyni.

Wyczytałem gdzieś że to jest chyba problem przy skrzyni i usłyszałem taką opinię że nie trzeba skrzyni wyciągać żeby to naprawić wystarczy uchylić... możecie to potwierdzić lub zdementować :?: koszt części do naprawy jak pamiętam to było koło 40-50zł :?: no i czy to napewno to czy może najpierw zajrzeć do lewarka ale jak to zdiagnozować :?:

Opublikowano

Yoshi ten link tyczy się problemu, który przedstawia kolega malin_f1. Luzy samego drążka mogą wynikać z jego ułożyskowania. Nie wiem z jakiego materiału one są, ale raczej nie z metalu i po prostu mogły się powycierać. Dziś próbowałem się tam dostać od strony kabiny i niestety ta gumowa osłona jest ciężka do demontażu. Zresztą jej osadzenie widać na rysunku w SAMie, na stronie 299, rysunek W-3059.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano

PANOWIE ODCHODZICIE OD TEMATU NIE CHODZI TU O TO CZY NIE WCHODZI BIEG 5 CZY 3

tu chodzi o usuniecie denerwujacego luzu prawo,lewo na galce zmiany biegów

Opublikowano
Żeby wymienić część nr. 7 nie trzeba wyjmować skrzyni. Ja u siebie zdjąłem tą gumową osłonę i oglądałem to "łożysko". Wjechałem autem na kanał i popatrzyłem od spodu. Wydaje mi się, iż nie jest konieczny demontaż skrzyni, Wystarczyłoby od spodu odczepić drążek od tych długich cięgien i powinien on górą wyjść. Jednak na razie jeszcze tego u siebie nie robiłem.
Opublikowano
Wypraszam sobie! Nie robię OT! :evil:

hahaah bez stresów :P czy ja powiedziałem ze ty :mrgreen:

 

no i dobra czyli el. numer 7 do wymiany tylko szkoda ze tyle zabawy jest z tym drazkiem.

Szkoda ze poprostu nie wyjdzie od środka ten element.

ktoś kojarzy ile kosztuje el. numer 7 ? w aso

Opublikowano
Wypraszam sobie! Nie robię OT! :evil:

hahaah bez stresów :P czy ja powiedziałem ze ty :mrgreen:

A nic tak się droczę :mrgreen:

Żeby wymienić część nr. 7 nie trzeba wyjmować skrzyni. Ja u siebie zdjąłem tą gumową osłonę i oglądałem to "łożysko".

A jak ściągałeś tą osłonę ? Podważałeś ją jakoś, czy na chama ? Bo ze schematu wynika, iż jest ona na zakładkę, a nie chce jej rozerwać.:duh:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano

Heh, sposobem :) Zdjąłem sobie tunel środkowy, żeby mieć lepsze dojście. Gume zacząłem przyciskać w stronę drążka i jak zrobiła mi się niewielka luka, wsadziłem w nią płaski śrubokręt. Później podważałem nim tą gumę i sunąłem go po krawędzi (coś jak otwieracz do konserw :D ) Zakładka Ci wyjdzie, ale zostanie niewielki kołnierz na tym łożysku (jest to jego osłona). Wystarczy delikatnie pociągać do góry i zeskoczy.

Trochę więcej zabawy jest z włożeniem tego. Jak już wspomniałem, w tej osłonie jest mały kołnierz osłaniający łożysko przed piaskiem i innymi zanieczyszczeniami. Gume wraz z zakładką włożysz bez problemu, bo jest ona miękka. Ale z kołnierzem jest o wiele gorzej. Ja na szczęście robiłem to na kanale, więc było mi wygodniej. BMW pomyślało o nas i przy tym kołnierzu zrobiło gumowe "uszy". Więc od spodu złapałem je kombinerkami i naciągnąłem na plastikowe łożysko z jednej i drugiej strony. Przyznam, że miałem z tym trochę zabawy, ale teraz zrobiłbym to w 5-10 minut :) Przy ponownym montażu nie zapomnij o prawidłowym założeniu tej gumy. Jest na niej niewielka strzałka wskazujące kierunek, w jakim ma być założona :)

Opublikowano
dobra od góry dobrałem sie do tego łozyska i teraz pytanie jak je wymienić? czy trzeba wyszarpac gałke biegów do góry? czy element 5 do dołu wyciagnac? podpowiedzcie cos?:P
Opublikowano
Bo inaczej czyt. bez uszkodzenia łożyska kuli drążek nie wyjdzie. Do tego trzeba od spodu zdemontować wodziki, przekręcić drążek i wycisnąć do góry.

 

Kolega na stronie wcześniej napisał :)

Opublikowano (edytowane)
Bo inaczej czyt. bez uszkodzenia łożyska kuli drążek nie wyjdzie. Do tego trzeba od spodu zdemontować wodziki, przekręcić drążek i wycisnąć do góry.

 

Kolega na stronie wcześniej napisał :)

W Samie piszą: "...Nałożyć od dołu na dźwignię zmiany biegów specjalny klucz nasadowy, na przykład klucz BMW 251110 i obrócić w lewo o 90 stopni. Wycisnąć w górę segment kulisty z ramienia zmiany biegów..."

 

Zapomniałem zapytać czy ściągałeś osłonę termiczną ? Czy mechanizm zmiany biegów jest niczym nie osłonięty ?

Aha i z jakiego materiału ta tuleja łożyskująca jest? Tworzywo? Metal?

Edytowane przez M.S.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano

Panowie bylem u mechaniora mojego i mówi ze to nie ten element odpowiada za luzy nie numer 7 a elementy 9,10,11,12,14 gdyz jak ruszał tym patykiem własnie te luzy były zauwazalne na drazku zmiany biegów.

Wiec musze zwrócic el numer 7 w serwisie. on trzyma gałke góra dół a nie na boki.

 

Jak mozecie to potwierdzcie to co pisze i niech sie wypowiedza osoby które wymieniały sam el numer 7 i czy faktycznie to pomoglo czy nie

pozdrawiam

Opublikowano
Zapomniałem zapytać czy ściągałeś osłonę termiczną ? Czy mechanizm zmiany biegów jest niczym nie osłonięty ?

Aha i z jakiego materiału ta tuleja łożyskująca jest? Tworzywo? Metal?

 

Chodzi Ci od spodu? Jeśli tak, to jest w miarę na wierzchu. Żeby było lepsze dojście, można zdjąć jedną plastikową osłonę (ja tak zrobiłem).

Tuleja łożyskująca jest chyba z plastiku, przynajmniej tak wygląda :)

 

Panowie bylem u mechaniora mojego i mówi ze to nie ten element odpowiada za luzy nie numer 7 a elementy 9,10,11,12,14 gdyz jak ruszał tym patykiem własnie te luzy były zauwazalne na drazku zmiany biegów.

Wiec musze zwrócic el numer 7 w serwisie. on trzyma gałke góra dół a nie na boki.

 

Jak mozecie to potwierdzcie to co pisze i niech sie wypowiedza osoby które wymieniały sam el numer 7 i czy faktycznie to pomoglo czy nie

pozdrawiam

 

Wiesz, skoro mechanik stwierdził, że luzy są gdzie indziej... Ja u siebie sam sprawdzałem. Po zdjęciu osłony, na elemencie nr. 7 kulka miała luz ok. 1mm, co w przełożeniu na końcówke lewarka dawało już ok. 2cm luzu "przód-tył". Za luz na boki łożysko nie odpowiadało u mnie. Przyznam, że jeszcze tego nie robiłem, gdyż nie bardzo mam czas.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.