Skocz do zawartości

E39 M54 2002 520iA Trzesie autem podczas jazdy i postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Odpalam dzis autko i trzesie nim jak galareta. Czasami mialem ten problem ale zazwyczja po chwili jak ruszylem wszystko ustepowalo ( zazwyczaj tez wystarczylo wylaczyc silnik i wlaczyc ponownie i tez bylo OK). Dzis nic , trzepie rowno, autko bylo juz rozgrzane, kilkakrotnie odpalane zgaszane i dalej trzesie buda.

 

Wydawac by sie moglo jakby nie chodzil na wszystkie cylindry.

 

Podpialem pod kompa i Air Intake Temp jest na -48 st ;-/ (foto nr1)

Do tego widac cylinder 4 zachowuje sie inaczej niz reszta ( patrz foto nr2 )

Plus Lambdaintegrator wychodzi poza dopuszczalna wartosc (foto nr3)

 

Wrzucma jeszcze kilka innyc screenow ktore niewiele mi mowia a moze wy cos zobaczycie.

 

Dodam ze zapalila sie kontrolka Engine Management (pomaranczowy) i wyszedl error, po skasowaniu dalej trzesie. EM znika, odpalam, pochodzi 3 min i znowu sie zapala.

 

Prosze o podpowiedz co to moze byc

 

 

http://img715.imageshack.us/img715/7939/inpaloader0.png

http://img689.imageshack.us/img689/3166/inpaloader1.png

http://img163.imageshack.us/img163/2524/inpaloader2.png

http://img683.imageshack.us/img683/6057/inpaloader3.png

http://img255.imageshack.us/img255/6913/inpaloader4.png

http://img842.imageshack.us/img842/9043/inpaloader5.png

http://img259.imageshack.us/img259/2159/inpaprintfilenafs0003.png

Opublikowano
Dzieki , dodam ze wczesniej mialem Misfire na 4ce ale po wykasowaniu poki co sie nie pojawil. Sprobuje podmienic cewke i swiece , sprawdze co sie bedzie dziac.
Opublikowano
zamień dwie cewki miejscami i zobacz czy będzie źle chodził inny cylinder niż 4 jeśli sie zmieni wskazanie na inny cylinder to do wymiany cewka a jak sie nie zmieni to świeca (patrz w zakładce roughness)
Opublikowano

Napisz jeszcze kiedy były te screeny robione - na odpalonym silniku, na biegu jałowym bez gazu. Ciężko porównywać bo wychodzi na to, że zrzuty są robione na zgaszonym silniku i na odpalonym (przepływomierz na 0, obroty silnika 0).

Korekty na wszystkich cylindrach powinny być minimalne, lekko wysunięte na paskach (1-2 mm), wymień czujnik temperatury zasysanej (koszt w ASO ok 70zł), ew włóż rezystor 3k Ohm (będzie ok 40stopni na +).

Zastanawiające są adaptacje, krótko- i długoterminowe albo masz idealne (czyli 0), albo coś jest nie tak, bo przy chwilowej (26 poza zakresem) te inne też powinny się ruszyć.

Wrzuć lepsze screeny, tak żeby było widać całe zrzuty ;)

Opublikowano
Dzieki fixxer1 screeny byly robione na odpalonym silniku ale nie gazowalem mu ale widze ze ten jeden screen musialem robic na zaplonie tylko. Skoro korekty powinny byc minimalne to 3ka tez za dobrze sobie nie radzi. Ten czujnik juz mi padl jaks czasu temu tylko czasu nie bylo wymienic a ze autko chodzilo bez zarzutu wiec nie czulem sie zobowiazany ;), a pozatym do konca nie jestem pewien gdzie on jest. Z Realoem widac go kolo kolektora ale za cholere nie widac gdzie dokladnie. Screeny mozna otworzyc cale tylko trzeba kliknac prawym i wybrac podglad (nie wiem dlaeczego je tak obcielo). Co do adaptacji to mozliwe ze je wyczyscilem lub sie wyczyscily jak stal bez aku ponad 3h. Dzis bede podmieniac wiec sie okaze. Przy okazji zrobie nowe screeny. Dzieki za pomoc chlopaki.
Opublikowano

Czujnik będzie widoczny po zdjęciu plastikowej pokrywy z silnika, gdzieś między 4 a 5 "żeberkiem" kolektora. Łatwo go znajdziesz.

Zrób jeszcze raz zrzuty, na nagrzanym silniku, bieg jałowy, bez żadnego obciążenia.

Korekty na wszystkich cylindrach są bardzo wysokie, wygląda na to że gdzieś lewe powietrze dostaje się do silnika i głupieje.

Zastanawiający jest również fakt, że dla banku 1 korekta jest widoczna (26) a dla drugiego jest 0. Faktycznie po odłączeniu aku trzeba trochę pojeździć, żeby jakieś się zapisały, ale te chwilowe powinny być widoczne po dłuższej chwili od odpalenia silnika.

Możesz pojeździć autem i jeśli wyjdzie, że te korekty na samym dole są większe/mniejsze niż 2 to będzie wina lewego powietrza.

Przy okazji cyknij zrzut vanosa, porównam ze swoim :)

Opublikowano

I po problemie :-D Podziekowania wszystkim za pomoc i naproawdzenie.

A bylo tak. Podmienilem wpierw cewke 4ego z 2gim i dalej to samo. Wyjalem obie swiece na tych garach i porownalem. Nie mam wprawdzie fotki ale ta na 4ym wygladala nieciekawie. Nie wiedziec jak, pomiedzy elektrody dostal sie kawalek jakiegos syfu ktory sie przykleil do nalotu na swiecy. Co to bylo ciezko powiedziec ale wygladalo to jak jakis opilek metalowy. Mam nadzieje ze dostal sie tam jakos z zew lub odpadl/ulamal sie od tej felernej swiecy. Zakupielm sobie jedna swiece , nie bylo Bosha w sklepie ale byl Champion, i podmienilem,i skrecilem, i dalej to samo. Pierwszy raz odpalam , trzesie, gazuje troche dalej trzesie, chodzi sobie , prawie zgasl, gazuje i chodzi jeszcze przez jakies 3-5 min i gasze. Odpalam ponownie, to samo. :-/ Lece po lapka- przekrecam w poz 2 i szukam errorow. Wpierw CSem pozniej INPA(wyskoczyly 3- pierwszy screen).Mysle sobie odpale i spr Live Data. :-D chodzi i 0 trzepania - WTF - kasuje errory, gazuje sobie i wszystko piknie chodzi. szukam errorow , nada. 0 errorow :shock: .

 

Dodam tylko ze po drodze znalazlem- czujnik temperatury (w kolektorze na zew tak po srodku pomiedzy zeberkami - dzieki fixxxer1)ktory nie byl dobrze podpiety. Przeczyscilem lacze i podpialem jak nalezy.Druga dziwna rzecza bylo syczenie z przewodu od odmy ktory troche jakby wyszedl (ten wzdluz kolektora- te lacze jakies niedorobione jest)

 

Takze wydaje mi sie ze problemem byla swieca i ten kawalek czegos tam ale mozliwe ze dlugotrwaly blad temp tez mogl sie przyczynic a moze ten przewod odmy- nic wczesniej nie slyszalem dopoki nie odpalilem bez pokrywy.

 

 

Teraz troche screenow. Jak dla mnie wszystko wyglada OK.

 

http://img15.imageshack.us/img15/156/cserror.jpg

http://img716.imageshack.us/img716/918/inpaprintfilenajalowy1.jpg

 

http://img830.imageshack.us/img830/1653/livedmecs.png

http://img715.imageshack.us/img715/6297/csnoerror.jpg

 

http://img816.imageshack.us/img816/1470/inpaloaderrough.png

http://img839.imageshack.us/img839/4918/inpaloaderadaptation.png

http://img838.imageshack.us/img838/765/inpaloaderanalog.png

http://img824.imageshack.us/img824/8501/inpaloaderlambda.png

 

 

Jutro podepne to dam screena Vanosa na juz dzialajacym silniku. Wyzej jest ten gdzie jeszcze wywalalo blad.

Opublikowano

Najważniejsze, że udało Ci się znaleźć przyczynę. Pojeździj trochę i sprawdź adaptacje, najlepiej gdyby oscylowały wokół 0.

Ja ze swoim walczę już kilka miesięcy, połowę elementów wymieniłem, a mocy jak nie było tak nie ma :duh:

Opublikowano
Ja zaraz lece do garazu podpiac bestie :D. fixxxer1 jak moze to wrzuc screeny swojego to i ja porownam ;) (dawaj wszystkie testy). Poki ci zrobilem ze 20 km. Dodam tez ze wczesniej (jak nim trzaslo) to mi spalal kolo 30 po miescie :shock: teraz spadlo do polowy tego takze oscyluje wokol normy.
Opublikowano

To se polecialem. Wszystko pieknie tylko znowu zaczelo nim trzasc jak tylko podlaczylem kompa i odpalilem silnik. W sumie zdazylem zrobic wszystkie screeny i zaczalem sprawdzac inne moduly a tu buda lata. Tak wiec wprawdzie cos tam wyskoczylo na 4ym garze i innych ale problem tkwi w uciekajacym powietrzu przy jednym z wezy od/od odmy. Chodzi mi o ten waz ktory idzie wzdulz kolektora. Jak ost wymienialem odme to juz mi nie pasowal. Nie chcial sie zatrzasnac ;-/ na sile go przyciagnalem pod sama wtyczke i jakos sobie latalem.

http://img715.imageshack.us/img715/7039/odmam.jpg

 

Dobrze ze nie wywalilem starych czesci odmy i przewodow i jakos udalo mi sie stwoprzyc hybryde ktora poki co jest szczelna.

 

Dodam ze wywalilo mi kilka errorow oraz zapalil sie Engine Managment , auto ledwo dyszalo jakby mialo zaraz zgasnac, no i trzeslo buda niemilosiernie.

 

Dziwne ze te czesci nie pasuja , albo mi dali zla w ASO albo jakis blad produkcyjny. Nie omieszkam sie ich zapytac juz wkrotce.

 

fixxxer1 sorrki za opoznienie tutaj zrzut (na odpalonym silniku, rpm jakies 750 , nie gazowalem, zimny silnik). Jak wyzej jak mozesz prosze o zrzutke z twojego.

 

 

http://img819.imageshack.us/img819/9333/vanos.png

http://img202.imageshack.us/img202/8852/analog.png

http://img195.imageshack.us/img195/5592/digital.png

http://img191.imageshack.us/img191/7126/lambdaprobe.png

http://img838.imageshack.us/img838/4797/padelpotisensor.png

http://img841.imageshack.us/img841/9017/patroladaption.png

http://img64.imageshack.us/img64/3215/rough.png

  • 2 lata później...
Opublikowano

:mad2: :mad2: to samo mam

tylko ze na zimnym mam lambdaintergrator na +25

 

tu film z jazdy

 

 

i drugi jak wgram. :idea:

ma ktos jakies pomysly

z mojä bee nie idzie sie nudzic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.