Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanie o opony w nowej serii 5.

 

Seryjnie auto ma letnie run flaty 17". Potrzebne wiec beda opony zimowe. Biorac pod uwage koszty i korzysci, czy lepiej wziac od bmw drugi komplet kol 17" z oponami zimowymi (ok 7.500), i potem co roku zmieniac tylko kola, czy tez lepiej kupic same opony zimowe (ok 4.000) i robic tylko wymiane opon?

 

Podobno wymiana opony runflat nie jest latwa, i zalecane jest zmienianie calych kol. Czy jest to prawda? Miec dwa komplety calych kol 17" jest troche bez sensu. Z kolei wieksze rozmiary odpadaja bo uwazam ze beda niewygodne.

 

Poniewaz auto nie ma przewidzianego miejsca na kolo zapasowe, ani nawet dojazdowke, a zawieszenie jest zestrojone seryjnie na runflat, podmiana na zwykle opony odpada.

 

Jakie wyjscie polecacie?

Opublikowano
drugi komplet opon , jeden będziesz trzymał w piwnicy , drugi na aucie ... nie trzymaj u gumiarzy ani w ASO ... często i gęsto podmieniają opony i felgi :mad2:
Kamil
Opublikowano

A ja bym proponował kupić jakiś felunek ori tylko 16 cali i jakieś bardzo polecane opony zimowe z ROF. Zaoszczędzisz trochę kasy a na zimę więcej niż 16 cali nie jest potrzebne:) Zawsze za te pieniążki można gdzieś zalać paliwo i pojechać:)

W każdym razie lepiej mieć całe koła:) Nagle spadnie śnieg,bierzesz koła jedziesz zmienić i za pół godziny masz po robocie bez brudzenia itp.

Opublikowano

Niech się wypowiedzą koledzy ja proponuję takie rozwiązanie bo nie ma sensu na zimę ładować kasy w jakieś fele 17 i większe. Ori 16 można kupić w dobrej kasie a różnica w rozmiarze nie jest taka duża:)|

Chyba że byś chciał stalowe felgi 17 i oponki Rof. Zimą naprawdę nie trzeba więcej a alu się jednak niszczą w naszym klimacie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze- czy 16tki wejdą na piastę z hamulcami? Jeśli tak jest to jakieś rozwiązanie. Można też wejść w stalówki ale ja po jednym sezonie przesiadłem się na używane alu, bo jednak wygląd zobowiązuje :8)

 

Kupno samych opon będzie najtańsze, choć jak sam autor wątku zauważył, mogą być problemy ze zmianą opon- nie wiem nie znam się.

 

Posiadanie całego zestawu ma tę zaletę że jak spadnie śnieg to w awaryjnym przypadku sam możesz zmienić ogumienie (ca. 45-50 min) nie czekając aż dostaniesz się do gumiarza, bo przecież nie jesteś jedyny w mieście ;)

Można jeszcze poszukać felg znanych producentów spełniających parametry BMW.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Dokładnie nie wiem czy hamulce się zmieszczą w 16 cali ale jeśli by tak było to tak bym doradził:) Stalówki tak jak mówi kolega wygląd... Musisz się dowiedzieć o te 16 cali. Ja czy tak czy inaczej proponuje całe kola bo jednak jest z tym wygoda i tyle. Spadnie śnieg zmieniasz i już po problemie:) A serwisów obsługujących ROF takich z prawdziwego zdarzenia jest raczej mało niestety wiec to tylko potwierdza że lepiej mieć całe koła:)
Opublikowano
Jak moge tez cos dodac, to tylko cale kola i pozostan przy 17". Przekladki ROF to porazka i opony bardzo cierpia na tym. 17" to dobry komfort, nie czekasz na wymiane, jesli masz warunki by zmienic samemu. Ja mam co sezon zabawe z 4 autami i do wszystkich mam kompletne kola. Poza tym to zawsze okazja by zajrzec, co tam w zawieszeniu i hamulcach slychac i widac (niekoniecznie musisz to tez lubic).

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzieki, tak zrobie: cale kola letnie 17", cale kola zimowe 17". Tyle ze autem bedzie X3, ale on tez nie ma miejsca na kolo zapasowe wiec problem ten sam. Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
16 cali... do F10.... na 17 chyba nawet nie ma...i co to za opinie że ASO podmienia felgi i opony? jak ci się to naprawdę przytrafiło to jak strzeli 6 w totka - sprawdze te 17 ale to nawet nie brzmi...
Opublikowano

Moim skromnym zdaniem warto zakupić nową 5ke na 18-calowych felgach z oponami, różnica w cenie to ok. 4100zł, jeśli dobrze pamiętam, dla standardowej, jak dla mnie bardzo ładnej felgi V-spoke. Nie jest to wygórowana cena jak na standardy BMW, za 4 sztuki większej obręczy i opony. A drugi komplet kół z oponami zimowymi, o rozmiarze 17".

Dla mnie to będzie optymalne rozwiązanie.

Opublikowano
Seryjne 17ki są koszmarne w myciu. Lubię sam myć auto i domycie felg zajmuje tyle samo czasu co mycie reszty auta. Mają taki porąbany rant za którym zbiera się pył z klocków - koszmar. 16ki na zimówki na F10 to nieporozumienie totalne, już na 17kach seryjne opony mają profil jak w Żuku a felgi optycznie wyglądają jak zdjęte z malucha. Conajmniej 18ki na letnie opony a i tak profil pozostaje sensowny. Podobno zawieszenie F10 było optymalizowane pod 18ki.
Opublikowano
Z tego co rozmawiałem z dilerem,to nie mieszczą się 16" w F10. Wiem bo w swoim zakresie szukałem felg i opon zimowych.
Opublikowano
Z tego co rozmawiałem z dilerem,to nie mieszczą się 16" w F10. Wiem bo w swoim zakresie szukałem felg i opon zimowych.

no nie mieszczą się za chiny a ta "porąbana" 17 z wewnętrzym rantem to jakaś pomyłka, na dodatek ciągną ją od e60 - już parę lat temu ostro mnie hm.. deprymowała powiedzmy, do czyszczenia polecam specjalny środek na kwasie, alu cleaner i pędzelek :) osiemnaście to minimum w tym aucie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.