Skocz do zawartości

320d 136ps brak mocy po regeneracji turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

od niedawna mam bmw 320d, 136ps, 2001rok i od razu mechanik. najpierw padła turbina- zregenerowałem.Wymienilem filtry- odmy m.in., przepływomierz, przewody podciśnienia. I problem jest dalej, na 5 biegu, przy prędkości 140km/h i obrotach 3tys auto traci moc, odpuszczam nogę z gazu, obroty spadaja do 2,5 tys i ciągnie znowu do 3 tys i dalej to samo. wyżej nie idzie. Podmieniałem elektrozaworek EGR z tym od turbo ( są takie same) i efekt wciąż ten sam. Podpinałem pod kompa i wskazuje na zawór doładowania, filtry na tych zaworach tez były czyszczone . Nie wiem co z tym robić, bo każdy kolejny mechanik mowi co innego. Turbo jest na gwarancji. Jeden z mechaników twierdzil, że to wina ciężko chodzącej zmiennej geometrii turbo. Oddałem turbo do reklamacji i znowu tam mi powiedziano, że to elektrozawór odpowiedzialny za sterownie geometrią . I tak w kółko każdy co innego mówi a mnie już trafia i portfel zmniejsza się... Czy ktoś miał do czynienia z czymś takim lub może mi polecić dobrego i sprawdzonego mechanika z Wrocławia. Jeżeli jest taka możliwośc to porównałbym moje auto z inną BMW bo nie miałem do tej pory okazji i może coś by się wymyśliło. z góry dziękuje za pomoc

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedys ktos pisał ze zamienił elektrozaworki miejscami i nie było poprawy a pozniej sie okazało ze ten drugi tez sie zacinał i dopiero nowy rozwiązał problem. Za sterownie podcisnieniem odpowiada jeszcze czujnik w kolektorze nr. 17 na rysunku. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2107&hg=11&fg=40
Opublikowano
przepływomierz nowy- takie same nr jak w starym ma.błędy zostały wykasowane i jest ok z nim. jedyny błąd to zawór sterujący doładowaniem. a filterki czyściłem sam i sam zmieniłem zawory i wszystko ok na pewno. a wyjścia w elektrozaworkach były opisane- tam gdzie out- pod erg lub turbo a tam gdzie VAC - pod trójnik więc chyba ok
Opublikowano
Sredkowy jest pusty a ten przy turbo sprawdzę ( ale wydaje mi się , że poprzedni właściciel go wypatroszył) dzięki za odp
Opublikowano
czujnik cisnienia doładowania ten w kolektorze ssącym wykręcałem i czyściłem, był przytkany sadzą ale nie mam pewności, być może resztki sadzy dostały się do środka, mimo, że czyściłem dokładnie. a co do agr to otwiera sie, odkręcałem przewód ten od intercoolera i zawór otwierał się i zamykał prawidłowo i agr został wyczyszczony.
Opublikowano
przepływomierz nowy- takie same nr jak w starym ma.błędy zostały wykasowane i jest ok z nim. jedyny błąd to zawór sterujący doładowaniem. a filterki czyściłem sam i sam zmieniłem zawory i wszystko ok na pewno. a wyjścia w elektrozaworkach były opisane- tam gdzie out- pod erg lub turbo a tam gdzie VAC - pod trójnik więc chyba ok

ale o czym my rozmawiamy ? jeśli jest błąd zaworka sterującego doładowaniem!!!! przecież ten zaworek kosztuje 99 zł ! nie ma co się zastanawiać !!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
zgadzam sie Panowie to nie sa spore koszta,ale podmianka zaworów nic nie przyniosła więc myslicie,że oba sie blokują?Rozmawiałem z mechanikiem,a ten powiedział - może byc wiele przyczyn kiedy jest wywalany ten błąd nie zawsze tyczy sie samego zaworu,nie chce w ciemno wymieniac pól auta, chciałbym wykożystać wsze doświadczenie by tego uniknąć
Opublikowano
zgadzam sie Panowie to nie sa spore koszta,ale podmianka zaworów nic nie przyniosła więc myslicie,że oba sie blokują?Rozmawiałem z mechanikiem,a ten powiedział - może byc wiele przyczyn kiedy jest wywalany ten błąd nie zawsze tyczy sie samego zaworu,nie chce w ciemno wymieniac pól auta, chciałbym wykożystać wsze doświadczenie by tego uniknąć

chyba się nie rozumiemy , napisałeś że miałeś błąd zaworka sterowania turbiną .... czy może był błąd ciśnienia doładowania ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Łatwiej by było gdybyś napisał błąd z kompa po angielsku, bo albo chodzi o zaworek albo o czujnik cisnienia w kolektorze, a to ze czysciłes obydwa to nic nie da jesli sa niesprawne.
Opublikowano
Kolega napisał o ZAWORZE DOŁADOWANIA, więc to na 100% jest N75. Jeżeli podmiana nic nie dała to można podejrzewać, że obydwa szlag trafił, albo sterowanie podciśnieniowe jest uszkodzone, ALBO zasilanie elektryczne ma usterkę, ALBO jest nieszczelność układu podciśnienia [wężyki, króćce].pozdr

tu się nie zgodzę bo wydaje mi się że jeśli jest nieszczelność na wężykach albo w ukł. dolotowym albo zapieczone kierownice w turbinie to wyskakuje błąd ciśnienia doładowania

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
więc sprawy się mają tak w mojej bawarce, dziś pojechałem jeszcze do jednego mechaniora mianowicie do firmy Botronik na ul.Olsztyńskiej we Wrocławiu tam Panowie robili testy dynamiczne i badali różne wartości na kompie, więc błąd oczywiście zaworka sterującego doładowaniem sie pojawił, Panowie podmienili zaworek z innej bawary i problem nadal istniał ,tropili przyczyny i po kilku godzinach zadzwonili do mnie z diagnozą, ich zdaniem to własnie blokująca się zmienna geometria, przez co następuje przeładowanie, to drugi warsztak który wydał taka opinie cos w tym musi być! Auto wczoraj odebrałem od tych asów co robili mi turbo ich zdaniem turbina jest cacy i komp jasno wskazuje zawór sterujący doładowaniem, tak mi powiedzieli wczoraj.Dziś dzwonie do turbiniarzy i mówię o tym czego się dowiedziałem,że to drugi warsztat który mówi o blokujących sie łopatkach i że jestem skłonny zlecić naprawę innemu warsztatowi ale jeśli mieli rację,że to własnie geometria się blokuje wezmę fakturę i bede się starał w krajowej izbie praw konsumenta aby oddali mi pieniądze za niewywiązywanie się z umowy gwarancyjnej. Więc Pan stwierdził( ten od turbo), że w sobotę weźmie auto jeszcze raz i wyciągnie turbinę i sprawdzi geometrię!... a auto stało u niego 3 dni i nawet nie wyjął turbo i ciekawe jak stwierdził , że z nią wszystko ok :shock:
Opublikowano
więc sprawy się mają tak w mojej bawarce, dziś pojechałem jeszcze do jednego mechaniora mianowicie do firmy Botronik na ul.Olsztyńskiej we Wrocławiu tam Panowie robili testy dynamiczne i badali różne wartości na kompie, więc błąd oczywiście zaworka sterującego doładowaniem sie pojawił, Panowie podmienili zaworek z innej bawary i problem nadal istniał ,tropili przyczyny i po kilku godzinach zadzwonili do mnie z diagnozą, ich zdaniem to własnie blokująca się zmienna geometria, przez co następuje przeładowanie, to drugi warsztak który wydał taka opinie cos w tym musi być! Auto wczoraj odebrałem od tych asów co robili mi turbo ich zdaniem turbina jest cacy i komp jasno wskazuje zawór sterujący doładowaniem, tak mi powiedzieli wczoraj.Dziś dzwonie do turbiniarzy i mówię o tym czego się dowiedziałem,że to drugi warsztat który mówi o blokujących sie łopatkach i że jestem skłonny zlecić naprawę innemu warsztatowi ale jeśli mieli rację,że to własnie geometria się blokuje wezmę fakturę i bede się starał w krajowej izbie praw konsumenta aby oddali mi pieniądze za niewywiązywanie się z umowy gwarancyjnej. Więc Pan stwierdził( ten od turbo), że w sobotę weźmie auto jeszcze raz i wyciągnie turbinę i sprawdzi geometrię!... a auto stało u niego 3 dni i nawet nie wyjął turbo i ciekawe jak stwierdził , że z nią wszystko ok :shock:

tylko właśnie to mnie dziwi bo jeśli jest błąd ciśnienia doładowania to jednym z powodów może być zacinająca się zmienna geometria , a u Ciebie wywala błąd zaworka .... ogólnie dziwna sprawa ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano (edytowane)
więc co...myślisz,że to nie blokująca się geometria? Edytowane przez sztryms
Opublikowano
Sam juz nie wiem co to może być ,borykał się ktoś z blokującą sie geometrią turbodoładowania? Jestem ciekaw jakie objawy tego defektu były u innych :?:
Opublikowano
Własnie... zapomniałem dodać rano przed robotą odpaliłem furke i przytkałem wydech ręką na jałowym nie szło jej utrzymać dmuchało całkiem nieźle
Opublikowano
Panowie jeszcze jedno pytanko jaki u was jest zakres pracy sztangi sterującej, tej od gruchy do łopatek u mnie jest ok 5mm jak to wyglada u was?
Opublikowano
Wiele wskazuje na to,że własnie moja dmuchawka się nie domyka, ale jeśli to nie to, zostanę obciążony kosztami demontażu i założenia dmuchawy przez turbiniarzy.... umnie ta sztanga wychodzi na jakieś 5min dalej też pójdzie czyli kolejne 5 min lub nawet troche więcej... ale z wielkim oporem, przy uzyciu dżwigni z klucza lub śrubokrętu, a jak to u Ciebie jest yoshimura01 w miare lekko to chodzi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.