Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wszystko kwestia kto ile jeździ jasne że lepiej zachować auto w stanie fabrycznym ale nie za wszelką cenę bo dobrze założone lpg w tym silniku chodzi idealnie i w pełni bezproblemowo. (Czasy 100-200 gorsze o 0,1-0,2s 12,5s względem 12,3-12,4 na PB).

Przy przebiegu rzędu 1000km miesięcznie nie zawracał bym sobie głowy lpg nie warto. Koszt miesięczny paliwa to jakieś 700zł względem ok 400zł na LPG a mając LPG będziesz jeździł więcej i wyjdzie na jedno auto z lpg będzie trudniej sprzedać i cena sprzedaży będzie najprawdopodobniej niższa nawet przy mega zadbanym egzemplarzu bo 6er kupuje specyficzna grupa ludzi.

Kożyści nawet po 2 latach będą zerowe lub minimalne licząc,że po tym okresie sprzedasz auto.

 

Ja zdecydowałem się na lpg w 650i bo robiłem 3000-4000miesięcznie i tu kalkulacja jest taka że miesięczna oszczędność wynosiła ok 1300zł co w skali roku dało 15tyś. Auto miałem dwa lata co w sumie zaoowocowało różnicą ok 30tyś i nawet sprzedając je 10tyś taniej dalej miało to sens.

 

Przy twoim przebiegu nie zdecydował bym się na lpg zwłaszcza w wersji cabrio bo auto będzie już kompletnie pozbawione bagażnika.

Edytowane przez --==maly==--
  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Niektórzy mogą mnie obrzucić kamieniami ale ja również założyłem lpg. Szkoda było kaleczyć samochód ale realia do tego zmuszają. Nie kupiłem tego samochodu żeby stał w garażu. Instalacja BRC założona w autoryzowanym serwisie. Kilka poprawek było przy strojeniu ale finalnie jest to doprowadzone do kultury. Wtryskiwacze trochę głośne ale wygłuszenie maski daje sobie z tym radę. Jeżdżę pół roku na gazie i jestem zadowolony. Kiedyś też byłem anty gazem bo kojarzyło mi się to z Golfami 3 z niebieską chmurą i gryzącym smrodem. W sekwencyjnych instalacjach tego nie ma i rzekłbym że jest lepiej niż na benzynie bo spaliny z beny mają charakterystyczną woń a gaz jest bezwonny. Zbiornik walcowy 70l w poprzek daje możliwość korzystania z bagażnika i wystarcza na tyle co zbiornik benzynowy. Tankuję do pełna za 110 a nie za 300 zł jak wcześniej. Planuję zabudować butlę tak żeby wykorzystać przestrzeń nad nią i zapobiec "lataniu" małych elementów przewożonych.

 

Ma ktoś sprawdzonego i dokładnego stolarza który stworzy mi na wymiar taką zabudowę? Zamontować mogę sam.

 

Chciałbym sprawdzić moc na hamowni i skorygować w razie potrzeby parametry na obu paliwach. Ktoś dobry zajmuje się tym w okolicach centrum?

Opublikowano

i 2 metrowa wystająca antena ? :D

Swoją drogą obudowa na butle gazową?

Są specjalne pokrowce aby porządkować zawartość bagaja nie ma co kombinować bo Twój pomysł już pachnie "wieś tjuningiem "

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledze nie chodzi o wieś tuning tylko estetyczne zabudowanie butli . Ja bym zapytał ludzi robiących car audio o jakąś fajną zabudowe.E63 to stare auto i nie ma się co dziwić że nikt nie chce wydać połowy wartości auta na paliwo w rok bo to głupota
Opublikowano

Ja się tam nie dziwie że ktoś robiąc duże przebiegi zakłada gaz w 6er jednak zabudowa butli jest troszkę osobliwa i nietypowa.

Gdyby nie to że na co dzień poruszam się 2 autem które pali malutko to pewnie też bym założył instalację gazową i kto wie co będzie w przyszłości

Gaz to tylko alternatywne paliwo nic więcej. Posiadacze szóstki i za razem najwięksi przeciwnicy gazu w 6er to osoby które używają tego auta sporadycznie,weekendowo i wtedy nie ma sensu taka instalacja.

Jednak jako daily car na paliwo wydaje się sporo więc trzeba zrozumieć taki stan rzeczy. Są też bardziej majętne osoby lepiej radzące sobie w życiu i tysiak miesięcznie nie zrobi różnicy co jest zrozumiałe.

No i trzecia grupa posiadaczy 2l diesli itd która krytykuje gaz a sama kupuje auto które jest bardziej awaryjne gorzej brzmi jak normalna benzyna i ma najważniejszy cel dla użytkownika czyli mało palić.

Zresztą nie ma co przesadzać to zwykła v8 za 50k a nie jest mka za pół bańki żeby gaz wywoływał tak skrajne emocje u niektórych. Przypadkowo zerknąłem na jakiś post na FB na temat gazu w 6er to normalnie setki komentarzy i jedna wielka gównoburza." Nie stać Cię na v8 nie kupuj" " a ja jeżdżę w moim 2l BMW tylko na benzynie i lepiej brzmi niż Twoje V8 na gazie " "Ty w swoim zagazowanym v8 słyszysz dźwięk monet a ja w moim 2l bmw dźwięk silnika " :cry2: :cry2: Troszkę wesoły miałem przez to poranek.Zresztą zerknijcie na otomoto...nie wiem czy połowa 6er nie ma założonych instalacji gazowych...

Opublikowano

Tak, dokładnie, szukam stolarza. Zabudowy pod audio i wszystkie inne bezinwazyjne przeróbki wykonuje się z materiałów stolarskich, nie z materiału kosmicznego - po krótce dla tych co nie wiedzą :lol:

Na hamowniach można zmierzyć parametry silnika zasilanego gazem ziemnym, myślałem że to w Polsce nie jest to nowoscią ale chyba jestem w błędzie, no cóż, moja pomyłka :duh:

4rtur, płyta jest ale w zmieniarce, a CB radio na trasie przydaje się, jeżeli chcesz zasugerować mi że jest to wiocha to dobrze, jest to Twoje zdanie i każdy ma do tego prawo.

Dany, myślę że przy 2m antenie dachowanie było by murowane na pierwszym zakręcie, zadowoli mnie 50cm klejona na szybę bez wiercenia i prowizorek. Firma Mitcom produkuje takie na zamówienie, ja zajmuję się profesjonalnum montażem. Przy odrobinie wolnego czasu zaprezentuję estetycznie założone CB w 6 er.

 

Zadałem proste pytanie na które niektórzy mają problem odpowiedzieć nie odbiegając od tematu. Czy to takie trudne? Jeżeli ktoś ma ochotę napisać bzdury, niech to zrobi na kartce i wyrzuci ją do kosza, odbędzie się to z korzyścią dla wszystkich łącznie z wizerunkiem forum! Po co komu śmietnik w postaci szeregu nic nie wnoszących do tematu postów?

 

Skoro temat zszedł na sens montażu instalacji LPG w samochodzie to Dany ładnie to opisał jeżeli nadal ktoś nie może pojąć tej abstrakcji. Mam znajomego który wyznaje zasadę BADLPG. Jeździ rzadko bo benzyna za droga. To może czas sprzedać samochód i przesiąść się na autobus? Bilety miesięczne potaniały :cool2: Tak mam mu powiedzieć? Jeżdżę ile chcę i nie muszę martwić się o koszty paliwa. Robiąc przebiegi 35kkm rocznie Daily carem którym jest dla mnie 6er oszczędzam sporą sumę. Jeżeli dla kogoś jest to dziwne to jego problem. Niech czytelnicy sami ocenią kto nie dorósł do majtek które nosi. Czy to już ten moment w którym jedno forum podzieli się na dwa na tych co jeżdżą 6er na co dzień i na tych co w weekend? Będziemy się nawzajem obrzucać jajkami?

 

Tak więc jeszcze raz zadam pytanie możliwe zrozumiale.

Założyłem instalację LPG w BMW serii 6 e63. Blaszaną butlę chciałbym schować ze względów praktycznych i estetycznych pod zabudową taką jakie stosuje się w profesjonalnych instalacjach Car audio i Air ride. Zgodnie ze sztuką planuję okleić wykonaną dla mnie zabudowę wykładziną zgodną z oryginalnym wzorem i kolorem. Orientuje się ktoś który zakład w pobliżu centrum podejmie się wyfrezowania dla mnie pod wymiar całego bagażnika półproduktów gotowych do finalnego montażu?

 

Drugie pytanie :

Jako że 95% warsztatów LPG nie ma pojęcia o tym co robi, dla pewności chciałbym zmierzyć moc swojego silnika wraz z pomiarem zawartości spalin i w razie potrzeby dokonać niezbędnych regulacji układu zasilania benzynowego i LPG. Orientujecie się który warsztat w okolicach centrum wykonuje takie usługi?

 

Jeżeli ktoś nadal ma problem ze zrozumieniem, proszę napisać, będziemy literować wspólnie :wink:

Opublikowano
Co do samej stolarki to akurat wydaje mi sie ze kazdy mniejszy zakład stolarski ogarnie. Wystarczą formatki z płyty mdf surowej najlepiej 10-12 mm, na ktore przy użyciu kleju tapicerskiego i takera naciągasz materiał, a następnie łączysz w zgrabna obudowę i nikt nie zauważy butli, a zyskasz dodatkowa półkę.
Opublikowano

CB to relikt przeszłości, 100x mniej dokładny od Yanosika ;)

 

Co do 35k rocznie - skoro używasz auta weekendowo, to po co Ci LPG? :D

  • 2 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Myślę że z gazem w 630 nie będzie żadnego problemu bo to prosty i mniej wyczynowy silnik.


Po długiej przerwie znalazłem czas na montaż anteny CB i do skanera policyjnego.


Z pomocą technologiczną gdyńskiej firmy mam dwie dosyć krótkie i czarne anteny na lewym trójkąciku. Myślałem że montaż na szybie będzie głupotą ale odbiór jest całkiem dobry jak na takie rozmiary anten.


Jestem zwolennikiem starego dobrego CB. Korzystałem jakiś czas z Ysnosika ale na mniej uczęszczanych trasach się nie sprawdza a CB wiele razy pomogło mi np. wyjechać z zaspy i trafić do celu gdzie nawet nawigacja dała ciała. Poza tym idea systemu Yanosik jest całkiem spoko, nie ma szumów i hałasu zatłoczonej dziewiętnastki.

Po zamontowaniu radia na stałe w środku i subwoofera wstawię jakieś fotki.

Radio CB trafi prawdopodobnie do popielniczki, pozwoli to chować je oraz nie zepsuje ogólnego wyglądu...

Sub zajmie miejsce prawdopodobnie w schowku apteczki, o ile pozwoli na to wyliczona pojemność skrzyni.

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, stary, zostaw M6 tak jak jest. Auto poleci na cenie jak z LPG, a ma zadatki na klasyka.
Opublikowano
Nie, stary, zostaw M6 tak jak jest. Auto poleci na cenie jak z LPG, a ma zadatki na klasyka.

podzielam zdanie kolegi zakladanie gazu do M-ki tak robi tylko Janusz :wink: benzyna to ulamek w utrzymaniu M powera jeszcze cabrio pewnie auto tylko smiga w sezonie :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam

Przymierzam sie do zakupu e63 630i z zamiarem założenia instalacji LPG. Z tego co sie zorientowałem to najbardziej by się nadawał silnik n52b30. Silnik n52b30 ma pośredni wtrysk benzyny, Vanos i Valvetronic (na zaworach dolotowych - chyba że jestem w błędzie). Czy do tego silnika mogę założyć instalację gazową? W M54B25 czy M54B30 gaz chodzi świetnie ale on nie ma valvetronic. Tutaj mnie martwi jak gaz bedzie współpracował z silnikiem wyposażonym w valvetronic. Ahh szkoda że e63 nie miało silnika bez valvetronic

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
N52 chodzi na LPG bez zadnego problemu. Valvetronic nigdy nie byl i nie jest problemem dla instalacji gazu.
Opublikowano
A jak z montażem z butli na LPG? Wałęk za oparciem pasażerów w bagażniku nie specjalnie mi się widzi ale ma tą zalete ze moge go zamontować o dużej pojemności i ostatecznie tak zrobie. Rozważam przeniesienie akumulatora i bezpieczników do przestrzeni bagażowej i zamontowanie butli w wannie. Czytałęm (chyba nawet tutaj na forum) że ktoś tak zrobił i zmieścił zbiornik 50l a to już by mnie zadowoliło. W wannie oprócz aku i bezpieczników jest jeszcze coś ukryte? Czy tylko te dwie rzeczy stanowią problem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zbiornik 50L to udreka straszna przy tym silniku. Montuj za siedzeniami jak najwiekszy. Nie kupujesz serii 6 dla bagaznika tylko frajdy z jazdy.
Opublikowano
Zgadzam się kupuje to auto bo mi się podoba i dla przyjemności z jazdy. Tylko jak wypadnie wyjazd na powiedzmy tydzień 4 osoby + bagaże czy to nie będzie za mało miejsca w bagażniku? Z tego co się orientowałem bagażnika dachowego nie da się zamontować w e63
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4ry osoby? Chyba 2+2ka malych bardzo dzieci. Siedziales kiedykolwiek w e63? Za mna jest 2mm miejsca.
Opublikowano
Tak może sie kiedys zdarzyć że pojade gdzieś dalej w 4 osoby. I nie siedziałem w e63 bo jest tego dosyć mało. Mam 180 wzrostu i nie mam rodziny więc miejscem z tyłu nie przejmuję się specjalnie . Dla porównania: jeździłem troche czasu e92 czyli coupe i jako kierowca i czasami jako pasażer nawet z tyłu. Z tyłu jest naprawde dobrze z miejscem w e92 (wiem bo jeżdziłem za gościem 193cm) więc wydaje mi się że w e63 nie bedzie gorzej. Chyba że się mylę i w e63 jest mniej miejca dla pasażerów niż w e92 ale nie wydaje mi się. 6>3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To w takim razie, ja jezdzilem wieloma e63, pojedz i zobacz iz jest to auto dwu osobowe.
Opublikowano
Tak może sie kiedys zdarzyć że pojade gdzieś dalej w 4 osoby. I nie siedziałem w e63 bo jest tego dosyć mało. Mam 180 wzrostu i nie mam rodziny więc miejscem z tyłu nie przejmuję się specjalnie . Dla porównania: jeździłem troche czasu e92 czyli coupe i jako kierowca i czasami jako pasażer nawet z tyłu. Z tyłu jest naprawde dobrze z miejscem w e92 (wiem bo jeżdziłem za gościem 193cm) więc wydaje mi się że w e63 nie bedzie gorzej. Chyba że się mylę i w e63 jest mniej miejca dla pasażerów niż w e92 ale nie wydaje mi się. 6>3

w e92 jest duzo wiecej miejsca niz w seri 6 :wink: tam nawet dziecku moze byc ciasno jak kierowca ma ponad 190

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.