Skocz do zawartości

Niska temeratura rozgrzanego silnika...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od momentu kupna 318stki mam problem z ogrzewaniem.

Objawa się to tym że przy rozgrzanym silniku jak włączy się ogrzewanie (nawet na poziom pierwszy), to natychmiast spada temperatura silnika tak około 1/4 ( widocznej na zegrach)

:arrow: Nie ma różnicy czy stoi się w korku czy leci na trasie 140km/h... :idea:

Termostat odpada, mechanik sprawdzał , jest ok.

 

Ktoś wie co może być przyczyną?

Na temat ogrzewania jest bardzo dużo postów, lecz nic nie znalazłem co by temu odpowiadało....

:search:

Opublikowano

Witam

Ja bym sie tym nie przejmowal :D

Jedyne co mi przychodzi na mysl to Visco /moze nie odpuszcz/ a druga sprawa ,ale to juz wariactwo,moze masz za duza chlodnice do tegp silnika.

pozdrawiam

Opublikowano
Nie sugeruj się tym że mechanik powiedział że termostat jest ok wymien go na nowy najlepiej na firme wahler to będzie jak oryginał i wszystko będzie ok :D
www.klinika-bmw.pl
Opublikowano

Ja sądze że nie ma się czym przejmować. Od poczatku lat 90-tych niektóre silniki były robione w wersji niskotemperaturowej, tzn,. Termostat się otwiera ptrzy około 40 stC. Tak jest u mnie M40 93.

Na początku myślałem ze to usterka termostatu, że trzyma tak nisko temperature. al;e sie dowiedziałem. Ja widze u Ciebie inny oproblem, banalny, czy nie masz za mało wody w chłodnicy, albo po prostuu zapowietrzony układ. Układ dochodzi di niskiej temperatury dopiero po właczeniu ogrzewania, bu zwieksza mu sie obieg. A swoją droga zadzwoń do dobrego sklepu tallami BMW i zapytaj się, czy w twoim modelu jest nisko - czy wysokotemperaturowy termostat.

Pogadaj, a potem "zrób to sam" oraz zajrzyj na: realoem.com
Opublikowano

wslkaźnik temperatury w niektórych beemkach to wariat :) trzyma w pionie w pewnym zakresie ... powiedzmy od 75 st -90 puźniejsze wachania są mocno odczuwalne dla niego bądź wczesniejsze tak jest u mnie e34 możliwe że u ciebie jest tak samo silik pracuje w niskim zakresie temeratury najlepiej wźiąść miernik i zajrzeć ... jaka jest temperatura pracy wody w zbiorniku wyrównawczym oczywiscie bezie niższa troszke niż ta któa panuje (dokładnie nie wymierzysz) ale jak sie okaze że ma około 80st temp pracy i dostanie literek zimnej wody i spadnie do 70 st i wskaźnik radykalnie reaguje ... to teoretyczna podpowiedź.to moze mieć miejsce ale nei musi ... bo to co opisujesz to raczej dziwny objaw .Przeczytałem chyba wszytkie posty o wodzie... i tylko to przychodzi mi do głowy możliwe że czyjnik źle wskazuje ,czytałem też ,zę mozę być inny czujnik temp i inne zegary nei kompatybilne bo ktoś wsadził od innej bety... ale najlepiej pokarze ci mienik jak temp będzie ok to nei ma sie co martwić

jezeli sie myle niech ktoś mnie poprawi :)

Pozdrawiam

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
A ja jestem pewny, ze to termostat. Siedzieje Ci pewnie tak: Jak jedziesz powiedzmy caly czas 100 km/h to silnik jest niedograny, jak jezdzisz wmmiescie lub szybciej wskazowka trzyma ladnie. To sa objawy zepsutego, starego termostatu, ktory nie dziala juz prawidlowo. Wymien go.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

no tak wymienić łatwo weź miernik kolego i sprawdź ... tak samo sprawdź czy odcina wode od chłodnicy i jak puszcza powinien gwałtownie ...sinik powinien mieć około 90st a jak masz 75 st oczywiscie za mało .ale sprawdź lepiej czy to nie kombinacja ze wskaźnikami a jak wykręcisz korek jak silnik jest rozgrzany to ci wywala wode? korek od chłodnicy ... ?

i daj znać co to było :) ponadto jak jest ciepło to bez termostatu też będzie odpowiednia temperatura przecieżprzewaźnie w lato terostat otwiera sie maksymalnie a ostatnio mieliśmy temp letnie...

a moim zdaniem to że termostat otwiera sie przy 40 st to troche dziwne ale ja mechanikiem nie jestem :) podstawa to sprawdzić jak sie to ma do twojego modelu silnika ja mam 2,5 litra to sie szybko nagrzewa i musi trzymać pion... nawet jak lekko skoczy w prawo badź lewo wskazuwka to juzwarto sprawdzić układ... bo u mnie wskaźnik wskazuje z tolerancją wychyłkową czyli trzyma pion w pewnym przyjętym zakresem powiedzmy od 75 st do 90 (dokładnie nei wiem i to jest przyjęte za odpowiodnią temperature nie budzacą niepokoju... tak wnioskuje bo pocoś Bmw robi coś takiego a nei tylko ja to mam:) ja stawiam na wskaźnik czujnik ... trzeba sprawdźić visko czy cały czas nie dmucha .. ktoś miał juztaki problem... nie jedna osoba jeźdz bez termostatu i jest git... chociaż w mniejszych silnikach to może jest inaczej ale u mnie w golfie 1,8 l otwiera sie termostat całkowicie i jest temp odpowiednia to tak jagby go nie było.. przy wyższych temperaturach za zadanie regulacji temperatury jest visko (bardzo wany element w bmw).Bądź wentylator. czekam na pozytywne rozwiązanie twojej sprawy :)

Powodzienia

P.S to nie sącięzkie procesy diagnozy więc nie powinienieś mieć problemu obserwuj i badaj :)

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

Ok, dziękuję wszystkim za przydatne informacje... :modlitwa:

Wymienię w poniedziałek termostat, i zobaczymy czy wszystko będzie :cool2: ...

Opublikowano

"Niskotemperaturowy termostat" to jest wtedy, jak się zrypie... Praca silnika w niskiej temperaturze jest dla niego szkodliwa. Ile się mówi o dogrzewaniu silnika, o nie deptaniu na zimno itd. Temperatury w zależności od silnika wahają się od 86-94 stopnie (benzyniaki, bo diesle mogą mieć niższe temperatury pracy).

Zapowietrzony nie jest, bo działoby się dokładnie na odwrót z temperaturą...

Wymień termostat i daj znać, jak się dalej zachowuje (powinno być ok).

Kai
Opublikowano

Super znawca nie jestem, raczej traktuje to jak hobby, ale musze przyznac ze tez nigdy nie slyszalem o " niskotemperaturowych " temostatatach. Raczej podzielam zdanie Kai.

Pozdro

Opublikowano

Wszystkiemu była wina TeRmOsTaTu , dzięki wszystkim za pomoc.... :wink:

 

:arrow: a mechanik do końca twierdził że jednak to coś innego.... :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.