Skocz do zawartości

318 Odpowietrzenie układu chłodzenia i dziwne objawy e46


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dla kolegi "wygoniło" płyn z układu chłodzenia (nie wiadomo skąd, ale mniejsza z tym). Po zalaniu płynu i zaczęciu odpowietrzania, oczywiście jak to jest z BMW i tymi układami chłodzenia jest problem, ale zauważyliśmy jeszcze inne chyba dziwne objawy. Przy przacującym silniku słychać bardzo zawór odpowietrzania skrzyni korbowej, oddzielacz oleju (taki "ssyk") jakby zasysał lub puszczał powietrze przez fabryczny otwór w nim wykonany (cały czas przy pracującym silniku).

Przy próbie odkręcenia korka wlewu oleju podciśnienie jest tak sine pod pokrywą rozrządu, że ciężko jest zdjąć korek. Jak już uda się go zdjąć silnik od razu ciężko pracuje (zaczyna przerywać jakby miał zaraz zgasnąć). Tak samo jest z miarką oleju. Na pracującym silniku jak wyciągnie się miarkę, ledwo daje się to zrobić (podciśnienie jest tak silne), silnik nierówno pracuje, jakby miał zgasnąć. Czy to normalny objaw. Może ktoś ma e46 i mógłby sprawdzić czy u niego jest podobnie z korkiem wlewu oleju i miarki?

Oczywiście do tego odpowietrzenie układu w tym cudzie techniki, praktycznie nie da się odpowietrzać układu przy odkręconym zbiorniku płynu, ponieważ płyn po lekkim zagrzaniu silnika zaczyna wylatywać przez odkręcony korek wlewowy. Jak to odpowietrzyć jak robią to fachowcy. Jeden nam pomagał, ale mu tez jakoś nie szło. Jest odpowietrznik, ale kiedy powinno się go odkręcać, przy pracującym silniku? Jak to powinno się robić krok po kroku. Może coś jest nie tak z głowicą, uszczelką, że płyn sie tak zachowuje?

Stokrotne dzięki za wszystkie wskazówki i porady.

Ktoś kto posiada E46 318 może mógłby sprawdzic, czy u niego jest także takie podciśnienie, że przy pracującym silniku ciężko jest wyciągnąć miarkę oleju, a jak już sie wyjmie silnik nierówno pracuje, a po włożeniu spowrotem wszystko wraca do normy.

Opublikowano
jeśli chodzi o problem z odkręceniem korka wlewu oleju i bagnetu to obstawiam na 99.9 % uszkodzony separator oleju (odma) koszt w aso 150 zł a prawidłowe odpowietrzanie układu jest opisane w dziale zrób to sam bo jak widze po Twojim opisie to braliście sie do tego jak pies do jeża :lol: silnik odpowietrza sie jak jest zimny a nie na ciepłym :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.