Skocz do zawartości

zakup E39 jaki silnik 2.5 czy 2.8 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie no , jest roznica w pojedynczym i podwójnym vanosie.... robi sie tu pomału zamęt:

 

Engine

M52B20 190 N·m (140 ft·lb) @ 4200 1994

M52TUB20 190 N·m (140 ft·lb) @ 3500 1998

M52TUB24 240 N·m (177 ft·lb) @ 3600 2000

M52B25 245 N·m (181 ft·lb) @ 3950 1995

M52TUB25 245 N·m (181 ft·lb) @ 3500 1998

M52B28 280 N·m (207 ft·lb) @ 3950 1995, 275 N·m (203 ft·lb) @ 3950 1997

M52TUB28 280 N·m (207 ft·lb) @ 3500 1998

 

gdzie M52 to pojedynczy vanos a M52TU to podwójny vanos.

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Na siłę szukać nie będe z podwójnym wanosem bo nigdy samochodu nie kupię, a i tak jest strasznie ciężko kupić zadbany egzemplarz. BArdzo łatwo kupić za to świetnie wyglądające wozidło z tego co zdążyłem zauważyć.
Opublikowano
Na siłę szukać nie będe z podwójnym wanosem bo nigdy samochodu nie kupię, a i tak jest strasznie ciężko kupić zadbany egzemplarz. BArdzo łatwo kupić za to świetnie wyglądające wozidło z tego co zdążyłem zauważyć.

 

Moim pierwszym E39 bylo 520i '96 -150 KM (sedan) a teraz jezdze 530i 2001 (kombi) - 230 KM czyli skraje cywilne 6-cyl w E39.

I powiem tak, ze owszem 530i jezdzi sie lepiej w sensie przyspieszenia ale tez nie robilbym z 520i mula niewiadomo jakiego.

Zrobilem ta 520stka ok 60 tys km i jezdzilo mi sie naprawde przyjemnie. Wymagal krecenia pod 4 tys obr ( na 3 bieg) zeby dynamiczniej wyprzedzac ale spkojnie sie dalo jezdzic.

530i jest lepsza ale nie tak jak by sie moglo wydawac czytajac suche dane technicznne.

Pozatym 520i zauwazanie paliwa mniej w miescie. W trasie niejest duza roznica w spalaniu pomiedzy 520i i 530i.

 

reasumujac: sam silnik bylby dla mniej mniej wazny niz ogolny stan techniczny.

Jelsa trafi sie slabszy ale w swietnym stanie technicznym samochod to wolabym takiego niz wymeczonego i wymagajacego nakladow strucla ale z duzym silnikiem.

Opublikowano

A według mnie silniki M52 z podwójnym Vanosem mają po prostu lepszy przebieg krzywej momentu obrotowego od silników z pojedynczym Vanosem, a rozchodzi się głównie o przedział 2-3.5tys obr, podwójny Vanos sprawia, że między 2 a 3.5tys obr silnik ma jakieś 20Nm więcej momentu i parę koni mechanicznych też więcej, no i wspomniany wcześniej niżej dostępny max. moment obrotowy, to właśnie wyższy moment w przedziale 2-3.5tys obr powoduje, że silniki na podwójnym Vanosie ciut mniej palą, bo można nimi jeździć na ciut niższych obrotach niż silnikami na pojedynczym Vanosie.

 

A co do wyboru auta, to logiczne, że trzeba brać to auto, które jest w lepszym stanie, ale i tak nastawiałbym się na co najmniej 523i i mocno naciskał i usilnie szukał 528i, nawet jakby było coś do zrobienia to wolałbym kupić 528i, doinwestować powiedzmy 1 czy nawet 2tys i mieć dynamiczniejsze auto.

Oczywiście pod warunkiem, że nie będzie to poważna usterka lub cała seria usterek do naprawy bo do wszystkiego trzeba podchodzić z głową i ze zdrowym rozsądkiem :)

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
Dzięki wszystkim za pomoc ;) Silniki jakie będę szukać już wiem. Teraz zastanawia mnie jak autko które skończyło już 10 lat radzi sobie z blacharką? Nie mówię o składakach bo wiadomo jak jest z ruszoną spawaną blachą tylko o nie bitych egzemplarzach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.