Skocz do zawartości

zakup E39 jaki silnik 2.5 czy 2.8 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chciałem kupic e39 tylko nie wiem który silnik jest lepszy 2.5 24 v 193 km czy 2.8 24 v 193 ale wiekszy moment obr.

jak wyglądają różnice w przyspieszeniu i spalaniu i avaryjnosci ?

ma ktoś 2.8 ?

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślę, że większym problemem jest tu jednak cena, bo 2.5 to silnik po lifcie a te auta już są droższe niż przedliftowe. Najlepszym rozwiązaniem jest poliftowe 530i jeżeli już się zastanawiasz nad silnikiem 2.8 a bierzesz pod uwagę auto po lifcie również.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko to są R6, dobre i trwałe. 2.5 192KM i 3.0 są nowsze technologicznie. Dokładnie co w nich ulepszono musisz sobie poczytać w necie. 2.5 192KM (525i) zastąpił 2.5 170KM (523i), 3.0 231KM (530i) zastąpił 2.8 193KM (528i) wraz z liftingiem E39.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest zupełnie inny silnik. BMW wprowadziło oznaczenie 523i gdy weszło E39 po to żeby odróżnić właśnie nowy silnik 2.5 170KM, który uzupełnił lukę pomiędzy 2.0 150KM a 2.8 193KM. Gdy doszło do liftu E39 mogli wrócić do oznaczenia 525i przy wprowadzeniu ponownie silnika 2.5 litra o mocy 192KM. Generalnie 2.5 192KM (M50) z E34 to zupełnie co innego niż 2.5 192KM (M54) z E39.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jeszcze był silnik M52 2,5B < aluminiowy.> i to on był w aucie oznaczonym jako 523i

 

A co do M50 to nie było ich juz w żadnej e39.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ja mam 3.0 po lifcie , moje pierwsze bmw wiec nie mam porównania do innych silników, ale kupując wszyscy mi doradzali zamiast 2.5 kup 3.0 bo ma 40KM wiecej i spalanie podobne, w miescie 14-15, trasa 8.5-11, piekne brzmienie silnika.
Opublikowano

znajomy który sprzedał 2.8 przedliftowe i kupił 2.5 z końca produkcji,

narzeka ze gorszy silnik większe spalanie, na trasie wyższe obroty przy tej samej prędkości

Opublikowano

3.0i bardzo ładnie idzie od dołu.

300 NM robi swoje

róznica z 2.5i spora.

polecam 3.0i i takie BMW własnie szukam z tym że e60,

jak dla mnie 3.0i + LPG najlepsze rozwiazanie przy dużych przebiegach.

Opublikowano

miałem M54B30 więc nie piszę wyczytanych info.

manual jest ok, silniczek na tyle elastyczny ze nei trzeba mieszać biegami.

różnice w ekspolatacji to głownie tarcze hamulcowe. reszta zupełnie podobna do M54B25

a różnica duża. bo miałem okazje śmigać 192 Konnym sprzętem,

warto poszukać 3.0i bo koszty i spalanie podobne.

Opublikowano

obecnie posiadam e34 2.0 150 km i jest troche mało, wiec szukam takiego silnika w e39 aby miał spory zapas i był bardzo dynamiczny.

 

a powiedz mi kolego jak wygląda ekspoatacja przedniego zawieszenia bo słyszałem ze te wielowachaczowe aluminiowe zawieszenia ciężko znoszą nasze dziury i drogie są naprawy

 

i jeszcze jedno jest duża różnica w komforcie jazdy z e34 2.0 do e39 3.0 ?

Opublikowano

zawias? standard,

tyleje wahacza głównie, tanie zamienniki bez tragedii.

różnice są dość spore pomiedzy e34 a e39,

choć nektórzy twierdzą że e34 było lepiej wykonane :)

jak e39 to po lifcie. lepiej wyglada.

jak kupisz łądną to koszty luzik, choć nie wiem jakie km robisz/

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Czy silnik (wszystkie przedliftowe) od bmw 520, 523 i 528 są podobnej budowy? Wsystkie 3 są solidne? Miałem zamiar kupić 520, ale jest za mały do tej budy, dlatego kupuje 523, ale czy ten silnik to ta sama dosć wytrzymała konstrukcja co 528?

 

528 wolał bym nie brać ze względu na pojemność i to już jest przesądzone. Prosze o odp.

Opublikowano (edytowane)

Wiem ze piszecie ze palą podobnie ale w trasie głównie. I to jest prawda, ale w mieście 2,8 pali więcej i to kilka litrów. Do tego to jest moje drugie auto mam , a więc ubezpieczenie też jest ważne,

To w końcu jak jest z budową i trwałością tych dwóch silników? Który jest lepszy/gorszy? Czy to poprostu 2,8 to "rozwiercone" 2,5 ??

Edytowane przez danielxc717
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Konstrukcja taka sama. Kto Ci naopowiadał takich pierdół że 528i pali więcej w mieście od 523i i to jeszcze kilka litrów?????
Opublikowano

Sam osobiście mam 2 znajomych i oboje mówią ze jest nieprawdą ze 2,8 pali mniej, (jeden ma 523 a drugi 528) nawet jak jeździmy tą samą drogą itd to spalanie (długa trasa i miasta) wychodzi ok 2l więcej a gdyby po samym mieście jeździć to wyjdzie na pewno więcej. to Twoim zdaniem ile 2,8 spali po średnim mieście? Aha i te spalania silnikiem 2,8 poniżej 9l też można podchodzić do tego z wielkim dystansem :)

Teraz miałem vectre b 2.0 136KM z której osiągów byłem zadowolony, teraz chce ciut mocniejszy silnik z którego również będę zadowolony, a następne wiem, że będzie jakaś widlasta bmw 7, ale to po zmianie pracy :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego. Samochód pali głównie masą a nie pojemnością. To jest związane z prawami fizyki. ;) A już mówić o różnicy w spalaniu dwóch silników o tej samej konstrukcji a różniących się ledwie 300 ml pojemności jest niepoważne. Nie wiem czy 528i spali pół litra więcej przy takiej samym typie jazdy, skrzyni biegów, szerokości opon i stanie samochodu jak 523i. Wątpię. Ważą pewnie tyle samo, bo nie ma skąd wynikać różnica. Wystarczy spojrzeć na raporty spalania na np. www.spritmonitor.de i sam się przekonasz, że palą tak samo.

 

Patrząc od strony tzw psychologicznej to ludzie kupujący 528i lubią osiągi dobre i mają więcej "pod pedałem" dzięki czemu częściej z tego korzystają, bo to w końcu radość z jazdy. Jedynie z tego mogą wynikać różnice. ;)

Opublikowano

Dokładnie tak jak pisze mmw Różnica w spalaniu 528, 523 i 528 jest znikoma, oczywiście porównując dwa identyczne auta z identycznym wyposażeniem itp itd.

 

To, że twoim kolegom wychodzą spalania różne o kilka litrów to pewnie wynika z tego, że stan silników jest różny i jakość instalacji gazowych jeśli je posiadają pewnie też. Na spalanie wpływają chyba setki czynników od stanu silnika, jakości paliwa, szerokości opona aż po samo ciśnienie w oponach.

Nie wspominając już o stylu jazdy i wadze bo lepiej wyposażone auto jest cięższe no i wersji nadwoziowej i skrzyni bo auto za automatem zawsze pali z 1-2l więcej, kombi jest cięższe od sedana i też więcej pali i minimalnie gorzej przyśpiesza, nawet waga kierowcy ma na to wpływ.

Niby mało ważne czynniki nie powodujące dużych różnic w spalaniu, ale jak to wszystko zbierze się do kupy to wychodzi właśnie różnica 1-2l/100km.

 

Niby takie bzdety, ale samo wożenie bzdetnych klamotów w bagażniku, albo koła dojazdowego zamiast pełnowymiarowego dodatkowego koła jako zapas to już są nie małe kilogramy.

Niektórzy np. nie wożą wcale zapasu po swoim mieście, na przykład ja, miasto dość małe i w razie co zawsze ma kto mi przywieźć koło na zmianę w ciągu 10-15min, inni wożą masę pierdół w bagażniku, do tego jeszcze tubę ze wzmacniaczem i mają na aucie duże alu felgi z szerokimi oponami, felga feldze nie równa i mimo tego samego rozmiaru waga może się sporo różnić. Reasumując przez takie pozorne bzdety może się okazać, że wozimy w aucie dodatkowe 100kg stąd też może wynikać różnica w spalaniu, pomijając fakt stanu silnika i ustawienia instalacji LPG.

 

Jak chcesz ciut więcej od auta niż od 520i to musisz kupić 528i, bo 523i ma tylko 20KM więcej od 520i, a to jest raptem 7,5% mocy czyli niemal nieodczuwalna różnica, fakt faktem od 0 do 100 różnica jest ale przy normalnej eksploatacji dynamika aut prawie się nie różni.

Między 520, a 528 jest już spora różnica bo 50KM i 90Nm to sporo, i dynamika dużo lepsza w 528, a spalanie przy umiejętnej jeździe będzie takie samo jak w 520i a w razie jak trzeba albo ma się ochotę pogonić to jest czym, a w 520 nie za bardzo jest czym gonić.

 

Ale decyzja należy do ciebie, tylko pamiętaj że różnica 1 czy nawet 2l spalania to są dość małe koszty w stosunku do ilości frajdy z jazdy szybszym autem.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

Po tym poście mnie troche przekonałeś do zakupu większego silnika. Chociaż trochę przeraża mnie ta pojemność :)

I tak długo zastanawiałem się nad wyborem 2,5, ale jechałem takową i widziałem ze ten silnik był by dobry gdyby auto miało mniejsze gabaryty jak i masę własną. Jak będzie to litr na sto to nie tragedia bo i tak zamierzam założyć gaz- na pewno nie kupię zagazowanej.

Mam nadzieje ze niebite e39 nie narzekają na blachy? Miałem bardzo złę wspomnienia mając opla :) doszło nawet do pęknięcia szyby czołowej bo pod szybą wyszła rdza której nie było nawet widać. O podwoziu progach nadkolach nawet nie wspomnę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.