Skocz do zawartości

W BME E39 JAKI SILNIK WYBRAć ???


SOPELEK7

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

Mam pytanie co wybrać benzynę czy ON

jaki 523i czy 525i a jeśli ON TO 525D CZY 530D słyszałem ,że 525Dsą awaryjne?!

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem ten sam problem;] 525d nie polecam bo nawet na serwisie bmw w Krakowie mi mowili ze najbardziej awaryjne silniki ;] wiec jak juz diesel to 3.0 a jesli chodzi o benzyne no to jak stac na benzynke Pana :) napewno 525:) wieksza frajda sam mam 2.0 ale jezdzilem tymi innymi modelami i pozniej troche zalowalem ze nie kupilem wiekszego. Chodz koledzy z forum doradzali i mowili apetyt rosnie...;] chodz z drugiej strony to gdybym mial 2.5 to mysle ze ciagle liczylbym ile wydalem na paliwo a tak wsiadam i jade :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

525d nie polecam bo nawet na serwisie bmw w Krakowie mi mowili ze najbardziej awaryjne silniki ;]

O a to, niby co jest w nich bardziej awaryjne? Fajny serwis kolega odwiedza(ł). To te same silniki i prawie identyczny osprzęt. Gdzie szukać tych oznak większej awaryjności?

Najzwyczajniej przeglądając pod-forum E39 można zauważyć, że co drugi post dotyczy 530D, a może się mylę?

Nie chce kolegi namawiać na konkretny silnik, ale na stwierdzenie, że 525 w dieslu (oczywiście CR), jest awaryjny bardziej niż 530 nie mogę pozostać obojętny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ogólnie temat często poruszany i zapewne wnioski bedą jednoznaczne.

Bierz silnik tak duży na jaki cię stać.

 

Zaraz ci tu udowodnią , że w zasadzie 520 pali tyle co 523 a ten pali prawie tyle co 528 a ten to nie pali wiele więcej niż M5. :norty:

 

A diesle to aby nie TDS.

 

Ja powiem , że kup zadbany.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O a to, niby co jest w nich bardziej awaryjne? Fajny serwis kolega odwiedza(ł). To te same silniki i prawie identyczny osprzęt. Gdzie szukać tych oznak większej awaryjności?

Najzwyczajniej przeglądając pod-forum E39 można zauważyć, że co drugi post dotyczy 530D, a może się mylę?

Nie chce kolegi namawiać na konkretny silnik, ale na stwierdzenie, że 525 w dieslu (oczywiście CR), jest awaryjny bardziej niż 530 nie mogę pozostać obojętny.

Dokladnie, musze sie poprawic :) mowiono mi o 525tds :D Przepraszam :lol: my bad :D Przed chwila mi sie przypomnialo :) i wszedlem poprawic ale widze ze juz mnie poprawiono :) A jezeli chodzi co w nim jest awaryjne to nie mam pojecia bo dieslami sie nie interesowalem, mechanicy mi tak powiedzieli i tyle ;] M-cars - u nich to uslyszalem :]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kumpel ma 2.8i ale w 7 ce no pali mu 17 na 100 miasto a 2.0 w e 39 spala mu 10,5 no to jest różnica.

Ja myślę o 2.5 sądzę ,że 170 koni wystarczy na jakiś czas bo wiem ,że apetyt rośnie i ile by ich nie było to za chwilę będzie ich brakować :(

Autko musi być zadbane i to priorytet :!:

Edytowane przez SOPELEK7

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kompromis pomiedzy spalaniem a frajda to rzecz indywidualna - kazdy ma inne potrzeby i mozliwosci. Najlepiej kupic jak najmocniejszy silnik, na ktory tylko budzet pozwala. Tak na prawde w E39 nie bylo silnikow-niewypalow.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo słuszna rada

A TAKIE 4.4 musi mieć już odejście co? :D

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

525d nie polecam bo nawet na serwisie bmw w Krakowie mi mowili ze najbardziej awaryjne silniki ;]

O a to, niby co jest w nich bardziej awaryjne? Fajny serwis kolega odwiedza(ł). To te same silniki i prawie identyczny osprzęt. Gdzie szukać tych oznak większej awaryjności?

Najzwyczajniej przeglądając pod-forum E39 można zauważyć, że co drugi post dotyczy 530D, a może się mylę?

Nie chce kolegi namawiać na konkretny silnik, ale na stwierdzenie, że 525 w dieslu (oczywiście CR), jest awaryjny bardziej niż 530 nie mogę pozostać obojętny.

A JAK z konikami wystarcza ?

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś kolego, do jakiej kwoty i jakie roczniki Cię interesują, jeśli ma być to 2.8 to wybór masz tylko przed Liftem jeśli już nie awaryjny 525TDS tylko CR to różnica cenowa jest znaczna. Ja nie dawno zakupiłem 3.0 D po Lifcie i jestem zadowolony z osiągów myślę, że jeździ lepiej jak 2.8 w benzynie a spalanie jest zadowalające.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze 523 (2.5L nie 2.3L jak sopelek podejrzewa) i roznieca miedzy 525 jest 21koni, ale moment zostal bez zmian czyli duzo wiecej nie poczujesz.

Na osiagi nie narzekam, oczywiście nigdy nie jest wystarczajaco. Ale jest to kompromis miedzy osiagami, a spalaniem.

Moj pali 8 w trasie miasto 10 wzwyz (zalezy jak kto jezdzi) cykl mieszany kolo 9. Jesli stac cie napewno bierz wiekszy-528 (bo niby czemu nie 193 konie i wiekszy moment(niz 523-525, a spalanie nie moze byc duzo wieksze bo roznica to tylko 0.3 pojemnosci)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam niedawno (w styczniu) kupowałem moją e-39 530d automat touring z 2003 roku. Wtedy byłem 100 % pewien, że chcę diesla 525d albo 530d. Teraz zastanawiam się, czy lepszym wyjściem nie była benzyna z przedziału 523i - 530i z gazem. Osiągi podobne, koszty paliwa z gazem niższe niż w dieslu, a do tego jedna, bardzo ważna rzecz: w benzynie nie ma sprężarki, pompowtryskiwaczy i paru innych rzeczy, które w przypadku awarii są bardzo drogie w naprawie w dieslu. Mój na szczęście się nie psuje póki co, ale poczytałem trochę postów na forum i boję się, że jak kiedyś silnik zacznie kaprysić, to oszczędności wynikające z ceny ON i niższego spalania nie pokryją różnicy w kosztach eksploatacji wynikających z napraw :) Oczywiście zaraz pewnie paru kolegów przytoczy kilka argumentów przeciw "zagazowaniu" silnika, ale wydaje mi się, że przy dobrej instalacji jest rozsądne rozwiązanie.

 

Przy okazji gorąco namawiam na zakup automatu - to mój pierwszy i wiem, że auta z inną skrzynią biegów już nie kupie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.4 daje frajde, ale paaaaliiii :)

 

realnie 15-16 w trasie i 20-22 w mieście (gazu oczywiście). Nie jestem zawalidrogą.

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silnik mam mozliwosci... Zarowno jesli chodzi o osiagi jak i spalanie, jednak mozna jezdzic nim w miare ekonomicznie i zrobic 10-11L/100km benzyny w trasie i 15L/100km w srednio zatloczonym miescie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.4 manual vanos,sedan,po zmianie przeplywki.Realnie,dolewane pod korek trasa 550km,3osoby(jedo dzicko)+klima(troche bez).bagarz.Jazda z płynna z rytmem,głownie 5,6-ty bieg.Spalanie 9,5L.Osiągi 1 osoba,rezerwa w baku 0-100km/h 5.8s-6,2s,0-200km/h 20s.Czego chciec wjecej,w miescie nie wiem nie mierzylem,ale duuuuzo mniej od poprzedniej s8 w automacie.Oczywiście bez instalacji gazu,bezyna 98 z orlena.

Czy można w cenie tego auta chcieć wiecej????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla czego na 95 miały by być lepsze osiągi,ja zawsze myslałem,że im więcej oktan tym lepiej?

Dodam jeszcze,że wcześniej sporo cztałem i oglądałem filmików z 540 0-200 w 19.5-20s,i byłem sceptycznie nastawiony do takich możliwości,jeżdziłem też podobno zdrową M5 i spodziewałem się większej różnicy.A tą przepływke co wsadziłem to też przymierzyłem 3 nowe i na tamtych tak nie ciągna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silniki nie doladowywane, o nizszym stopniu sprezania, moga miec wieksza moc i osiagi przy paliwie, ktore reaguje gwaltowniej, czyli posiada mniejsza liczbe oktanowa. Na forum jest zapis rozleglej dyskusji wraz z dowodami na ten temat.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O a to, niby co jest w nich bardziej awaryjne? Fajny serwis kolega odwiedza(ł). To te same silniki i prawie identyczny osprzęt. Gdzie szukać tych oznak większej awaryjności?

Najzwyczajniej przeglądając pod-forum E39 można zauważyć, że co drugi post dotyczy 530D, a może się mylę?

Nie chce kolegi namawiać na konkretny silnik, ale na stwierdzenie, że 525 w dieslu (oczywiście CR), jest awaryjny bardziej niż 530 nie mogę pozostać obojętny.

Dokladnie, musze sie poprawic :) mowiono mi o 525tds :D Przepraszam :lol: my bad :D Przed chwila mi sie przypomnialo :) i wszedlem poprawic ale widze ze juz mnie poprawiono :) A jezeli chodzi co w nim jest awaryjne to nie mam pojecia bo dieslami sie nie interesowalem, mechanicy mi tak powiedzieli i tyle ;] M-cars - u nich to uslyszalem :]

dobrze że się wyjaśniło bo faktycznie krew człowieka zalewa jak ktoś pisze bzdury o silniku 2,5 który jest identyczny z silnikiem 3,0td

ja osobiście polecam 2,5i lub 2,8i lub z poliftowych 3,0i

i to bez gazu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ktoś już pisał - sądzę, ze 525d CR i 530d CR są awaryjne na bardzo zbliżonym poziomie. A częstsza dyskusja o 530d niż 525d wynika raczej z faktu, że tych 525d jest zauważalnie mniej na drogach niż 530d. Ogólnie to blok silnika 525d i większość bebechów jest identyczna z 530d. Różnica jest w pojemności, innym oprogramowaniu i bodajże trochę inaczej zestrojonej turbinie.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.