Skocz do zawartości

bmw x6 40d - wrażenia z jazdy


hubert1975

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mam kilka miesięcy X6 4.0d od nowości kupiona w PL, aktualnie ca. 25.000km, eksploatowana dość intensywnie. Z tematu serwisu: byłem pierwszym Klientem na olej ok. 18.000km, komplet tarcz i klocków 25.000km co uważam za wielką porażkę, albo BMW nie przewidziało takich sytuacji. Spalanie mam ca. 10,4 - 11L/100km. Po zmianie

ECU spadło ok. 0,5L i jestem bardzo zadowolony :D. Na początku wkurzało mnie wsiadanie, ponieważ było trochę niewygodnie po RS4, ale sprzywykłem i teraz posadziłem X-a na zestawie zawieszenia H&R jest o niebo lepiej ale twarde jest nieznacznie przy "tarce" no i 20" robią swoje. Niestety a może i stety zakładam 22" na lato i zamierzam się świetnie bawić. Spasowanie elementów ok, ale miejsce z tyłu to porażka - mój pies jest tylko zadowolony ewentualnie.

 

Ciekawostka - mam założony M performance zew. i jest to totalna porażka która nie dała się spasować dokładnie jak chciałem, bez szału ogólnie jak za tyle kasy :idea: . Jakbym wiedział zamówilibyśmy całą Lumme. Postaram się pokazać auto jak będzie skończone, ponieważ na parę gratów czekam min. koła, tylny spoiler, ukł wydechowy no i teraz zastanawiam się nad zestawem hamulców przód 6 tłoczkowych :roll: bo jak mnie zaczną liczyć 5000 zł na tarcze i klocki do 25k km to się wykończę chyba ...

 

Pozdrawiam,

 

P.

 

Tak wygląda mniej więcej seria

 

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/73405_170217002989115_138767026134113_590674_6968146_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 125
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pablo - czytając Twoje posty ciśnie mi się kilka pytań:

 

Nie bardzo rozumiem - kupiłeś swoją X6 czy dostałeś jako auto służbowe ? Jeśli kupiłeś sam to nie powiesz, że wybierając X6 nie usiadłeś do tyłu ?!

 

Jak wsiadanie do RS4, które jest niższe było wygodniejsze niż w X ?

 

Czy Twoje posty to jest reklama Twojej firmy ?

 

Jakim cudem zmieniłeś ECU oraz zawieszenie i masz gwarancję - a może świadomie z niej zrezygnowałeś ?

 

Przy okazji auto prezentuje się bardzo atrakcyjnie :cool2: Chromowane nerki zostaną czy zmienisz na całe czarne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo - czytając Twoje posty ciśnie mi się kilka pytań:

 

Nie bardzo rozumiem - kupiłeś swoją X6 czy dostałeś jako auto służbowe ? Jeśli kupiłeś sam to nie powiesz, że wybierając X6 nie usiadłeś do tyłu ?!

 

Jak wsiadanie do RS4, które jest niższe było wygodniejsze niż w X ?

 

Czy Twoje posty to jest reklama Twojej firmy ?

 

Jakim cudem zmieniłeś ECU oraz zawieszenie i masz gwarancję - a może świadomie z niej zrezygnowałeś ?

 

Przy okazji auto prezentuje się bardzo atrakcyjnie :cool2: Chromowane nerki zostaną czy zmienisz na całe czarne ?

 

Już odpowiadam na Twoje pytania:

 

1. Głównie interesowała mnie pozycja za kierownicą i wygoda pasażera z przodu. Co do tyłu to liczyłem się z pewnym dyskomfortem i nie usiadłem z tyłu,

jakoś nie widziałem potrzeby. A powinienem?

 

2. Mimo wszystko tak. Jakoś za pierwszym razem nie udało mi się opanować techniki bez tzw. "brudnych nogawek". Stąd też nawet mając >180cm jest

to dla mnie pewnie nieudogodnienie tego samochodu moim zdaniem. Po obniżeniu jest zdecydowanie lepiej i wygodniej.

 

3. Absolutnie nie, ja prezentuje swoje prywatne "wozidło" a że trochę będę się z nim bawił to mogę się tym podzielić.

 

4. Gwarancja jest w pewnych zapisach absurdalna - chyba się ze mną zgodzisz? Świadomie przeprowadzamy wiele zmian jej nie naruszając na prawdę jest to możliwe.

Z drugiej strony czy zmiana np.: zawieszenia w pewnym zakresie uważasz za negatywne wobec gwarancji? A jak Tobie nie odpowiada to będziesz czekał 2 lub więcej

lat?

 

5. Nerki są już czarne jest to stara fotka.

 

Info dla Pana Wrońskiego:

 

1. A czy w automacie swoją drogą jest gdzieś sprzęgło? Nie zauważyłem :mrgreen: X-em nie jeżdżę na tor, ale mam go aby nim jeździć a nie się na niego patrzeć w garażu to nie statua wolności. Tak dla Pana wiadomości - zmieniając zawieszenie sprawdziliśmy z ciekawości klocki i okazało się, że mimo wskazań komputera (wymiana klocków przód 8000km) nadawały się do wymiany - wadliwość czujnika z prawej strony. Tył oczywiście wskazania prawidłowe. I szczerze mówiąc jest to jeden chyba z najsłabszych punktów tego samochodu ... skoro serwis autoryzowany twierdzi, że tarcze są do wymiany heheheh ... a nasi technolodzy, że spokojnie można jeszcze na nich śmigać. Czy to nie paradoks? W samochodach high performance czyt. Audi RS, BMW M, MB AMG - wymiana tarcz 40-50 przy mocnej eksploatacji, czyli na 2 wymiany klocków przypada średnio wymiana tarczy hamulcowej. Tak z ciekawości łączniki stabilizatorów przód również nadają się do wymiany :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dla mnie wirtuozem kierownicy jest ten kto jezdzi bez uzywania hamulca (oczywiscie bez przesady, gdzie trzeba zahamowac, to sie hamuje :) ), wymiana hamulcow po 25k km nie wskazuje na wirtuoza kierownicy, tylko na... a z reszta... :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie potrzeba żadnego sprzęgłą :) Wystarczy hamowac silnikiem zrzucając biegi, np. dojeżdżając do świateł... :)

 

Skrzynia automatyczna = "wyręczanie" kierowcy, dlatego sama redukuje biegi jak zauważyłeś na pewno :D

Ale Twoja teoria jest niezła podoba mi się, muszę zobaczyć jak to robisz :D Czy to nie nowy styl jazda ECO? :cool2:

 

dla mnie wirtuozem kierownicy jest ten kto jezdzi bez uzywania hamulca (oczywiscie bez przesady, gdzie trzeba zahamowac, to sie hamuje :) ), wymiana hamulcow po 25k km nie wskazuje na wirtuoza kierownicy, tylko na... a z reszta... :)

 

Wiesz nie każdy jest takim wirtuozem jak Ty, wiec wybacz ale mam wrażenie że nie rozumiesz sensu wypowiedzi. Po pierwsze nie chodzi o przebieg, styl jazdy itp. tylko trwałość poszczególnych elementów eksploatacyjnych. Jeśli byłbym można rzez laikiem to pomyślałbym że jesteś guru i przyznaje wtedy rację, jednak w typ wypadku jest trochę inaczej. Tak więc wirtuoz kierownicy ma tutaj najmniejsze znaczenie, ponieważ jeśli rocznie robisz 50-60k km i masz określony styl jazdy, głównie trasa a nie miasto to wygląda na to, że do d.... są właśnie hamulce czyt. tarcze, które są za słabe do tego modelu przy intensywniejszej eksploatacji niż jazda po bułki. Ponadto biorąc pod uwagę masę samochodu to tarcze są na prawdę małe, dlatego prawdopodobnie poszukam zestawu 6 tłoczkowego na przód, gdyż niestety nie jest ważny tutaj koszt a raczej bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

niektorzy sa sfrustowani dojezdzaniem tarcz i klockow po 15k km, a inni (w tym ja) sa sfrustowani jezdzcami mocno uzywajacymi gazu i hamulca na publicznej drodze... ot cala roznica w odbiorze tematu

 

a tak bardzo na marginesie, to wlasnie jezdze przede wszystkim w trasie i wedlug mnie kolcki i tarcze przy "odpowiedniej" (chcialem uzyc slowa "dojrzalej", ale zrezygnowalem, bo ktos by jeszcze to zle odczytal) jezdzie zuzywaja sie znacznie mniej niz w jezdzie po miescie

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Aktualnie przebieg mam 27tyś i klocki muszę zmienić w najbliższym czasie a do tego także tarcze ponieważ między tarcze a klocki dostał się jakiś piasek i zanieczyszczenia i jest nierównomiernie zużyta. Myślę o założeniu jakichś "mocniejszych" tarcz. Zmieniał już ktoś z org. na jakiegoś innego prod. lub tak jak pisał tomsiu1972 na te od 5.0 ?

 

Hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Nie potrzeba żadnego sprzęgłą :) Wystarczy hamowac silnikiem zrzucając biegi, np. dojeżdżając do świateł... :)

 

Skrzynia automatyczna = "wyręczanie" kierowcy, dlatego sama redukuje biegi jak zauważyłeś na pewno :D

Ale Twoja teoria jest niezła podoba mi się, muszę zobaczyć jak to robisz :D Czy to nie nowy styl jazda ECO? :cool2:

 

Skrzynia biegów w trybie D nie hamuje tak dobrze silnikiem jak w trybie SD, nie mówiąc o manulanym... I to jest element ekodrivingu :norty:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić na większe nie będzie problemu, myślę że problem jest w kupnie ( w rozsądnej cenie). :norty: :norty:

 

Rozważania ekonomiczne - Komplet tarcz i klocków OEM do X6 wynosi ~ 5000-6000 zł nie uwzględniając rabatu i wymiany z tego co pamiętam. A więc

jeśli będziemy mieć 3-4 wymiany zakładając co 20-30.000km to zdecydowanie można wziąć pod uwagę wariant wymiany na tzw. BIG BRAKE KIT:

 

- BREMBO GT / tarcza 405mm / zacisk 6 tłoczkowy / koszt: ca. 4000 Euro

http://www.exchange3d.com/images/uploads/aff269/brembogen01.jpg

 

- MOVIT / tarcza 370-390mm / zacisk 6 tłoczkowy / koszt. ca. 4000-4500 Euro.

http://www.ubtuning.com/parts/Mov-it-6-billet-red.jpg

 

Szczere rozważamy Brembo Gt, ponieważ mamy dobre doświadczenia z tym systemem, MOVIT robią na specjalne zamówienie do konkretnego modelu auta,

jest to prod. niemiecki, więc wszelkie info można spr. na stronie www.

 

http://image.europeancarweb.com/f/tech/gear/epcp_1011_vorsteiner_aasco_motorsports_macht_schnell_gear/30565486+pheader_460x1000/epcp_1011_06_o+gear+mov_it_brakes.jpg

 

Jest możliwa jeszcze Ceramika ale tutaj koszt przekracza 10.000 Ojro :mrgreen: jednak w przypadku tego modelu jest to zbędne ... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić na większe nie będzie problemu, myślę że problem jest w kupnie ( w rozsądnej cenie). :norty: :norty:

 

Rozważania ekonomiczne - Komplet tarcz i klocków OEM do X6 wynosi ~ 5000-6000 zł nie uwzględniając rabatu i wymiany z tego co pamiętam. A więc

jeśli będziemy mieć 3-4 wymiany zakładając co 20-30.000km to zdecydowanie można wziąć pod uwagę wariant wymiany na tzw. BIG BRAKE KIT:

 

- BREMBO GT / tarcza 405mm / zacisk 6 tłoczkowy / koszt: ca. 4000 Euro

http://www.exchange3d.com/images/uploads/aff269/brembogen01.jpg

 

- MOVIT / tarcza 370-390mm / zacisk 6 tłoczkowy / koszt. ca. 4000-4500 Euro.

http://www.ubtuning.com/parts/Mov-it-6-billet-red.jpg

 

Szczere rozważamy Brembo Gt, ponieważ mamy dobre doświadczenia z tym systemem, MOVIT robią na specjalne zamówienie do konkretnego modelu auta,

jest to prod. niemiecki, więc wszelkie info można spr. na stronie www.

 

http://image.europeancarweb.com/f/tech/gear/epcp_1011_vorsteiner_aasco_motorsports_macht_schnell_gear/30565486+pheader_460x1000/epcp_1011_06_o+gear+mov_it_brakes.jpg

 

Jest możliwa jeszcze Ceramika ale tutaj koszt przekracza 10.000 Ojro :mrgreen: jednak w przypadku tego modelu jest to zbędne ... :D

 

5-6 tys zł z uchwytem klocków i zaciskiem?

Wydaje mi się że więcej.

Przecież nie tylko trzeba wymienić tarcze,klocki.

Pewnie trzeba wymienić zaciski i uchwyt do klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ktoś zauważył komplet tarcz i klocków to koszt około 3000 zł :)

 

Podałem ceny katalogowe podane przez dealera a nie wyssane z palca. Nie mam czasu na gdybanie czy to są klocki i tarcze oryginalne czy nie.

Interesował mnie fakt a nie mit, tak więc 5000 zł brutto. Skoro macie za 3000 zł to super :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tylko ciekaw ile kosztuje zestaw klocki plus tarcza do tego Brembo za 12 tysięcy złotych :) I na ile taki jeden komplet wystarczy, bo byłem dzisiaj w aso (mam 35kkm) bo hamulce zaczęły piszczec przy dojezdzie do swiatel. Wszystko wyczyscili i nalozyli smar "miedziowy" (?) pod klocki zeby nie piszczało... I rzeczywiście nic nie piszczy :) Swoją drogą powiedzieli że są mocno zdziwieni ze przy takim przebiegu hamulce sa w takim stanie - a do wymiany zostało mi mniejw iecej 15-18 tysięcy km :)

 

 

Czyli reasumujac, na ile kkm wystarczyłyby klocki plus tarcza do kompletu Brembo big brake kit? BMW OEM wystarczy u mnie do około 50kkm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie klocki znowu zaczęły piszczeć... Widzę, że jest to nie tylko mój problem. Tymbardziej wkurza mnie podejście ASO, które nie dość, że nie uznaje klocków jako elementu podlegającego gwarancji to nawet w pakiecie Inclusive+ wymieniają "gratis" dopiero jak pokaże komputer :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie klocki znowu zaczęły piszczeć... Widzę, że jest to nie tylko mój problem. Tymbardziej wkurza mnie podejście ASO, które nie dość, że nie uznaje klocków jako elementu podlegającego gwarancji to nawet w pakiecie Inclusive+ wymieniają "gratis" dopiero jak pokaże komputer :evil:

 

Czasami wskazania komputera są błędne, więc należy mieć pewien dystans do tego, ponieważ niekiedy ścieralność klocka może być różna i niekoniecznie pokrywać się ze wskazaniami komputera np.: w mnie wskazanie na przód było 8000km do wymiany a była już "blacha" a tył do wymiany ale wskazywała tylko lewa strona zużycie.

 

Z resztą można samemu skasować ten serwis i przestać się tym przejmować, wymienić tak samo klocki jak i olej. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chciałem poczytać tutaj o wrażeniach z jazdy 40d, ale niestety same duperele nie na temat! Każdy wam zazdrości waszych parchów! Naprawdę! :D

Ale teraz do rzeczy: czy międzu 35d, a 40d jest aż taka duża przepaść, że jak ktoś ma styl jazdy raczej szybki, to powinien wybrać 40d? No i zmartwiło mnie to co wielu pisało na temat nietrzymania serii w 40d... Czy to jest potwierdzone że brakuje nawet ponad 20KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.