Skocz do zawartości

4501 Exhaust Gas Recirculation ??


kamyk_k1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie czy ktoś mógłby napisać jak we własnym zakresie sprawdzić czy zawór EGR działa?


Odpiąłem rurę powietrza od EGR tak żeby było widać tłoczek i co?

Kiedy powinien zadziałać? Na zimnym, letnim, nagrzanym silniku? Na jakich obrotach? W ogóle na postoju zadziała?


Idąc dalej jakby tłoczek stał w miejscu to jak sprawdzić czy elektrozawór działa? Kiedy powinno pojawić się podciśnienie w przewodzie idącym do EGR? U mnie na biegu jałowym w tym wężyku jest baaaardzo delikatne podciśnienie które ledwo czuć na skórze ale może powinno tak być? Nie miałem pomocnika żeby sprawdzić jak jest na wyższych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Cześć

Mam pytanie .

Wymieniałem termostat EGR i przy okazji olej i temat był taki że zapomniaem załozyć na pompe vacum złączki podciśnienia .

A że kanał mam w innym garazu to odpaliłem i jadę po chwili sie skapnołem bo nie było wpomagania hamulaca ale mówie co tam i wjechałem na kanał auto sobie pracowało tak na wolnych i chwile tez trzymałem na około 2 tyś ( pompa vacum odpieta ) .

Wymieniłem olej załozyłem rurke i od tego czasu zrobiłem 150km żadnej kontrolki silnika ani anomali ale dzis zainstalowałem INPE (wczesniej nie podłancałem) i jest ten błąd czy mozliwe że w tak krótkim czasie może 20 min na biegu jałowym plus lekkie przegazówki żeby sie oliwa nagrzala złapał ten błąd z braku sterownia EGR ??

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Panowie potrzebuje porady.

Moja e60 530d 235KM nie miala siły sie rozpędzić. Zaczynała ciagnac powyzej 2000obr/min check sie nie świecił. Podłączyłem pod kompa ISTA pokazała błąd 4501, po tym zapalił sie check. Zabrałem sie za czyszczenie zaworu EGR. Wracając do domu auto normalnie ciągnie ale błąd sie dalej święci, nie da sie go wykasować.

Wcześniej jak było wszystko dobrze to auto podczas dodawania gazu do spodu potrafiło zakopcic. Po tych zabiegach przejechałem sie na następny dzień autem i bmka przestała kopcic.


Macie jakieś sugestie co moze być z tym autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pierwszy podejrzany to przetwornik ciśnienia sterujący egr, zwróć uwagę na stan przewodów podciśnienia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czasem pomaga, czasem nie. Nowy to nowy :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,


Od dłuższego czasu borykam się z błędem 4501. 2006 E91 330d przebieg ok 385k. Co zrobione: wymienione przewody podciśnienia, przetwornik EGR, dolot czyszczony kilkukrotnie (niestety turbina zaczyna trochę lać), wymieniona pompa vacuum, zawór egr czysty. W załączniku błąd z inpy. Już kończą mi się pomysły co może być przyczyną powracającego problemu. Nie odczuwam, żeby samochód był jakiś mega ospały, czasami ślicznie pracuje i jest moc a czasami trochę tych koni brakuje w całym zakresie obrotów. Możecie polecić kogoś z Warszawy, kto mógłby w tym pomóc? 1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, jak wszystkich w tym poście mnie również dopadł błąd 4501. Po skasowaniu INPĄ błąd ponownie się pokazywał ale już tylko w inpie, na zegarach nie było kontrolki, a z samochodem nic się nie działo.

Po jakimś czasie pojawił się problem z twardym hamulcem więc zacząłem szukać co może być nie tak.

Dopiero dzisiaj powiązałem to z wymianą oringów w VACUM pompie których rozmiary znalazłem gdzieś na forum a podczas wymiany zobaczyłem że dekielek pompy nie doszedł po całości do korpusu tylko w miejscu gdzie są śruby (wtedy myślałem że oring się ułoży ale jak widać nie).

Starej uszczelni nie wyrzucałem tak więc ją założyłem i problem znikł przynajmniej na razie ale myślę że to powinno sprawę załatwić ponieważ podciśnienie po wymianie jest dużo większe niż na w/w oringu.

Ewidentnie ,,wirnik'' vacum pompy miał minimalny luz przez to że oring był za gruby i nie wytwarzał odpowiedniego podciśnienia stąd ten błąd.

Może warto to sprawdzić u osób które mają ten problem i nie mogą go rozwiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Tez borykam sie z problemem 4501-exhaus--gas recirculation, control deviation.

Z 1,5 roku wymieniłem zawor podcisnienia na nowy,wymienilem przewody podcisnienia,egr na drugi i dodatkowo pompe vacum,ograniczylem egr równiez.

Był wzgledny spokój,czasem mignął błąd,potem 2-3 miechy spokoju.

Teraz błąd statyczny od 2 tygodni.spalanie wzrosło.

Odczyt z parametrów przeplywki to:

Zadane 378,6mg

Aktualne 511,8mg

Silnik w miare ciepły.

Sprzedam łączniki stabilizatora do bmw e60 FEBI.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Tez borykam sie z problemem 4501-exhaus--gas recirculation, control deviation.

Z 1,5 roku wymieniłem zawor podcisnienia na nowy,wymienilem przewody podcisnienia,egr na drugi i dodatkowo pompe vacum,ograniczylem egr równiez.

Był wzgledny spokój,czasem mignął błąd,potem 2-3 miechy spokoju.

Teraz błąd statyczny od 2 tygodni.spalanie wzrosło.

Odczyt z parametrów przeplywki to:

Zadane 378,6mg

Aktualne 511,8mg

Silnik w miare ciepły.

 

Czyli jest stale zamknięty. Dostanie się do EGR nie jest czasochłonne, zobacz czy nie jest zawalony/rozruszaj.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie forumowiczów.

Również męczy mnie problem błędu 4501 oraz kontrolki check engine na cyferblacie w e90 320d 163km z 2005 roku bez dpf fabrycznie. Przebieg 242000, przy 240000-nowe turbo, przy 180000- nowy kolektor ssący.

Wymieniony został zawór podciśnienia egr na nowy pierburg i znowu wyskakiwało po tygodniu.

Później wymieniłem cały egr pierburg na nowy oczywiście łącznie z adaptacjami przepływki i była cisza z błędem ok. 4 miesiące, no i wczoraj po trasie dojechałem do domu i d..a, znowu.

Proszę o pomoc co można ogarnąć, żeby tego cholerstwa pozbyć raz na zawsze.

Kto w Wielkopolsce ogarnie mi to ewentualnie, jacyś chętni?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaopatrzyłem się w vacuometr za całe 50 zł i zamierzam przemierzyć gdzie spiernicza podcisnienie.

 

Pomiary zrobione,pompa vacum zamyka miernik więc jest ok,jak się okazało dużą częśc podcisnienia przejmuje serwo,czyli jest i winnowajca. :roll:

Serwo wymienione i po problemie.

Sprzedam łączniki stabilizatora do bmw e60 FEBI.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.