Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nigdy nie kupuje czesci z allegro, uzywanych/uszkodzonych. Chyba, ze wiem jak naprawic ;) Z tym bledem to chyba wymienilem ostatnio czujnik cisnienia doladowania bo mi odcinalo moc. I nie kojarze aby po tej akcji byl problem z tym bledem. Nie odcina mi tez juz mocy :)

Chyba,ze pytales o modyfikacje skrzyni 6hp26 ;)

Opublikowano (edytowane)
Siemka Papik!po zmianie silnika gołego słupka mam błąd 4501 Exhaust Gas Recirculation ?? :!: osprzęt jest z poprzedniego silnika,nie ma spadku mocy nie puszcza dymu jest super ale mam ten właśnie niemożebny błąd,wymieniłem wszystko oprócz przepływomierza włożyłem już około 2tyś zł i mocno jestem nie zadowolony bo mam ten błąd,a pisałeś coś o etc zmianie na inny i pytanie jest moje takie czy to rozwiąże problem!! :cool2: Edytowane przez holender1
Opublikowano
wiesz Papik wydaje mi się że mam podobny problem jak zielonyrobaczek mam silnik 3.0d 218km błąd się pojawia znika itd...

 

U zielonego tluczemy auto 2 albo 3 tydzień... Sterownik ok, wiązki ok ale piny w kostkach do wymiany. Czekamy na nowe i przyszły tydzień, cierpliwyrobak powinien odzyskać autko.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam!wymieniłem ten czujnik doładowania ciśnienia na nowy i nic nie pomogło!!!dalej mam błąd 4501 Exhaust Gas Recirculation,wyskoczył po 4 dniach
Opublikowano
hm :D umówiłem się w Gorzowie do Boscha serwis bo wykasowali mnie tam trochę sianka więc niech kombinują teraz za darmo zobaczę co wymyślą w środę :idea:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam panowie w servisie stwierdzili że problemem może być brak klapek,dlatego jest ten błąd,a ja podmieniłem przepływomierz na jakiś stary i nie wywala mi teraz kontrolki na desce ale gdy podepnę pod inpe to mam w dalszym ciągu błąd 4501 masakra o co chodzi
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Siemka. Czy w 525d 2009 rok blad 4501 oznacza to samo ? tzn nie mam klapek w kolektorze. Egr czysty, podcisnienia całe.

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
witaj!nie wiem ja sie poddałem z tym błędem nie mam spadku mocy nie kopci więc jeżdżę tak,a wymieniłem wszystko co piszą na forum,że może to lub tam to,tylko się wykosztowałem troszku kasy zero zmian raz gaśnie potem sie zapala ta kontrolka i tak do zajebania
Opublikowano
Ja rozwiazalem problem wymieniajac serwo. Byl ubytek podcisnienia powodowany przez serwo.

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

Ja od siebie dodam że błąd EGR to nie tylko numer błędu i nazwa, powinniście wpisać pełna informację na przykład z inpy co jest problemem.

Sam EGR ma możliwość regulacji tak aby go dostosować do pracy silnika aby dawał więcej lub mniej spalin. Producent zostawił sobie ta regulację aby ustawiać jakość spalin ale i też ilość świeżego powietrza do silnika.

Najlepiej polecam maksymalnie go zdławić aby jak najmniej się otwierał wtedy nie pokazuje się kontrolka na liczniku (przetestowane w E39 i E60) a dodatkowo auto dostaje więcej świeżego powietrza, jest zrywniejsze od dołu, mniej pali i mniej zapycha DPF (jeśli auto taki posiada) minusem tego rozwiązania jest fakt ze nie spełnia się normy emisji spalin gdyż Tlenek Węgla jest podwyższony.

Opublikowano

To jest tak jak z DPF lepiej żeby był i go dopalać co jakiś czas czy lepiej usunąć.

Ja jestem zdania ze inżynierowie w BMW po coś te wszystkie elementy zaprojektowali dla tego silnika. Fakt że nie jednokrotnie musieli po prostu spełnić normę emisji spalin ale cały układ jest obliczony tak aby te elementy były w nim.

Dlatego tez uważam że DPF usuwa się jak już nie da się go dopalić czy zregenerować. A EGR lepiej przeprogramować w zakresie jaki dopuszcza producent niż całkowicie wy programować.

Całkowite wy programowanie EGR może powodować ze auto w zimie będzie się dłużej grzało a co za tym idzie, spalanie wzrośnie.

Opublikowano

No i taka jest moja decyzja. Egr zostaje. Dzisiaj mapa bez usuwania egr.

Nagrzewanie się to raz a dwa to praca na wolnych obrotach. Dizel i tak głośno pracuje a po usunięciu egr było by jeszcze gorzej. W weekend robiłem auto znajomego z silnikiem N47 ma usunięty egr-to chodzi jak traktor w porównaniu z moim M47 mimo że N powinien mieć lepszą kulturę pracy.

Dzięki za radę.

Pozdro

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, mam podobny problem jak reszta osób, błąd 4501 egr control deviation. Czy ktoś z was rozwiązał to u siebie i może napisać co było przyczyną ? Auto to E81 118d. Pisałem do papika na pw ale chyba nie chciał się dzielić tą tajemną wiedzą bo nie odpisał ;) Pzdr.
Opublikowano

Witam

 

Panowie, też odnotowałem ten błąd. Nadminię że EGR nie był zaślepiany.

Czy mogę Was poprosić o bezcenne wskazówki co i jak należy sprawdzić ?

Brakuje mi fachowca od BMW lokalnie...

Dziękuje

 

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 26.09.2016 17:34:31

ECU: D50M47A

JobStatus: OKAY

Variant: D50M47A

-------------------------------------------------------------

RESULT: 3 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

4501 4501 (0401) control of exhaust re-circulation

P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected

Error counter: 32

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 198290 km

average engine rotational speed 1544.61 rpm

coolant temperature 88.27 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 535.64 bar

injection volume setpoint without volume offset 11.03 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 623.86 mg/Hub

charge pressure value 1368.61 hPa

linearised APP1 18.90 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 99.25 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 76.41 %

Atmospheric-pressure 1004.30 hPa

2. Umweltsatz

Mileage 198340 km

average engine rotational speed 1517.03 rpm

coolant temperature 89.28 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 519.89 bar

injection volume setpoint without volume offset 11.03 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 617.56 mg/Hub

charge pressure value 1329.22 hPa

linearised APP1 24.41 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 96.89 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 75.62 %

Atmospheric-pressure 1014.15 hPa

Signal or value below threshold

Test conditions not yet fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 45 01 B2 06 04 01 20 28 4D 75 38 8A 44 1C 63 8B

18 7E 61 66 4D 7A 37 8B 42 1C 62 87 1F 7B 60 67

-------------------------------------------------------------

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wyskoczył mi dzisiaj komunikat check engine. Auto stało nie odpalane przez ok 2 tyg. Wczoraj odebrałem je od mechaniora bo sprawdzał mi wtryskiwacze a dziś wyskoczył komunikat jak na zdjęciu. Błędy skasowane na razie ich nie ma. Co mogło być przyczyną?

ec9b8d30beeab70cmed.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.