Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

mam blad na komputerze increased emissions. podlaczylem pod dis'a i blad brzmi "exhaust gas recircualtion - negative control deviation (air mass to high). Air mass system test B1362_D6LMS", po przestudiowaniu forum rozebralem EGR (nie byl zbyt brudny) mimo to go wyczyscilem, poskladalem, podlaczylem pod kompa blad skasowalem i.... byl spokoj tylko przez jeden dzien, problem znowu wrocil. kto wie co jeszcze moze byc przyczyna co mozna sprawdzic/naprawic w domowo - garazowych warunkach. blad nie powoduje zadnych objawow typu brak mocy,dlawienie itp. :?:

 

pozdr

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
heh no wlasnie.... auto nie muli spalanie w normie (trasa 6L, miasto ok 8,5L) objamow w sumie zadnych tylko ten blad. przy odpietej wtyczce jeszcze nie jezdzilem ale sprobuje, zobacze co sie bedzie dzialo
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

wracając do tematu... zalaczam screeny z inpy. czy sa to prawidlowe wartosci? czy air mass powinien byc tak wysoki? czy ewidentnie jest to wina walnietej przeplywki? dziwi mnie tylko ze nie mam zadnych objawow. nic nie faluje, moc jest :|

 

odczyt z analoga

http://img267.imageshack.us/img267/4428/beztytuuhp.png

 

blad z inpy

http://img266.imageshack.us/img266/1088/beztytuu2bs.png

 

pozdr.

Opublikowano
Według mojej oceny ewidentnie uszkodzony przepływomierz, powino być między 0 a 400, wartość zmierzona 1600, naprawa tylko poprzez wymianę nowy bosch w Focie ok 350 zł wię tragedi nie ma. U mnie sytuacja była trochę inna auto kopciło na czarno, według inpa parwametry były dobre, po wymianaie kopcenie ustało.
Pozdrawiam, Daniel
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam!

Podepnę się pod temat. Od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd increased emissions. Byłem u mechanika wyczyścił i sprawdził zawór egr, wężyki podciśnienia. Po skasowaniu błędów przez chwile było dobrze ale problem powrócił! Nie zależnie od stylu jazy wyskakuje błąd 4501 i świeci się żółta kontrolka silnika a w menu idrive increased emissions (fault affecting emissions). Proszę o poradę co jeszcze zrobić?

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

koledzy czy to napewno jest wina przeplywki???

powiem ta dzis skasowalem ten blad i podczas trsy jazdy calkiem ok nic nie wyskakuje.

odstawilem auto na jakis czas i jazda miejsca i zaraz wywala :(

skasowalem i prawie pol dnia byl spokoj i znowu :(

przeplywka wedlug inpy calkiem ok.

prosze o porade.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

 

Walczyłem z tym błędem 4501 i żóltą kontrolką Inreassed emission.

czyszczenie zaworków nie pomogło.

Dopiero wymiana zaworu EGR - na drugi przyniosła efekt pozytywny. :cool2:

 

Narazie jeżdze 2 tygodnie i błedu nie ma. Mam wrażenie jakby równiej pracował silnik tz. przy stałej spokojnej jeżdzie na najwyższym biegu np 90 km/h czuć ze samochód teraz jedzie równo- wczesniej były delikatne objawy jakby falował - ale to było naprawdę delikatne i trudno wyczuwalne.

 

Pozdrawiam

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam!

Temat już troszkę przestarzały ale jeśli komuś to pomoże to odnawiam.

Miałem ten sam problem. Wyskakiwał mi błąd "increased emissions" na idrive i 4501 z Inpa.

Problemem był zawór podciśnienia sterujący EGR (ten do którego idzie wężyk od EGR).

Dodatkowo jak zawór był podłączony wydawał dziwne dźwięki (takie jakby skrzeczenie) jak w linku http://www.youtube.com/watch?v=ZRnHnS64Ags.

Pomogła wymiana na nowy (zamiennik Pierburg 130pln). Czyszczenie oryginalnego nie przyniosło pozytywnego efektu.

Z diagnozą męczyłem się jakieś 2miesiące. Nie zaobserwowałem wyraźnych negatywnych objawów podczas jazdy.

Pozdrawiam!

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

ZielonyRobaczek twój układ recyrkulacji nie otwiera się wystarczająco , masz zbyt wysoką masę czystego powietrza.

 

Są trzy opcje:

1.Nie działający poprawnie przetwornik ciśnienia ( zawór pod kolektorem ssącym)

2.Nie działający poprawnie zawór mechaniczny EGR ( aluminiowy przykręcony do kolektora) nie szczelna membrana w środku .

3. Przerwany nie szczelny przewód gumowy (podciśnieniowy) idący z magistrali vacum do zaworka wymienionego w punkcie 1. Lub rurka podciśnieniowa idąca z zaworu wymienionego w punkcie 1 do metalowego zaworu EGR wymienionego w punkcie 2.

 

Po usunięciu usterki należy wykasować adaptacje dla przepływomierza na 100% ma zapisane "śmieci"

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Może być jeszcze jedna sprawa a mianowicie ktoś ingerował w EGR albo fizycznie albo programowo aby dostarczyć autu więcej świeżego powietrza.

Możesz tez mieć nie umiejętnie zrobiony program w którym został zablokowany zaworek EGR.

 

Tak czy inaczej najpierw zacznij od elektrozaworka lub przewodu podciśnieniowego idącego do EGR.

Opublikowano
Może być jeszcze jedna sprawa a mianowicie ktoś ingerował w EGR albo fizycznie albo programowo aby dostarczyć autu więcej świeżego powietrza.

Możesz tez mieć nie umiejętnie zrobiony program w którym został zablokowany zaworek EGR.

 

Tak czy inaczej najpierw zacznij od elektrozaworka lub przewodu podciśnieniowego idącego do EGR.

 

Nie brałem ekstremalnych przypadków pod uwagę. Owszem może się zdarzyć ,ale prawdopodobieństwo jest znikome. :mrgreen:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Bardzo dziękuję z odpowiedz, powiem mechnikowi aby to posprawdzał,

 

wszystkie przewody są całe i nie popekane, zostaje pkt 1 i 2 od Rogera oraz sprawdzenie programu, czy za pomoca INPA(y) mogę to jakoś zrobić?

 

ps. jak mozna ingerowac mechanicznie? po czym to zauważę?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Proszę zamknąć temat, dla potomnych zostawię tylko notatkę jak się sprawa zakończyła:

 

- po długich poszukiwaniach przez 4 (cztery) polecana warsztaty ( w 1dnym auto stało 2 tygodnie )

- pojechałem do warsztatu Pompa (Warszawa przy trasie toruńskiej) do Papika

 

Okazało się że: sterownik silnika po wymianie silnika pozostał z poprzedniego silnika

- chłopaki wyjęli grata, podłubali i przeprogramowali

 

i...

odpukać... działa.. auto jeździ lepiej, nie wiem czy to wina EGRa czy nowego softu.. ale nic nie wywala i inaczej brzmi..

 

However, osobą odpowiadającym na mój temat, i próbującym doradzić "co to może być" bardzo dziękuję.

Jestem "młodym" użytkownikiem forum i na razie zbieram doświadczenie, nie omieszkam się nim podzielić jeżeli ktoś będzie potrzebował pomocy a ja będę znał odpowiedz.

Opublikowano
Okazało się że: sterownik silnika po wymianie silnika pozostał z poprzedniego silnika

- chłopaki wyjęli grata, podłubali i przeprogramowali

Kosmos :mrgreen:

Ciężko w to uwierzyć , ile cię to kosztowało ?

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Okazało się że: sterownik silnika po wymianie silnika pozostał z poprzedniego silnika

- chłopaki wyjęli grata, podłubali i przeprogramowali

Kosmos :mrgreen:

Ciężko w to uwierzyć , ile cię to kosztowało ?

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

Test byl prosty: podmiana sterownika na drugi, pewny egzemplarz z nowym softem i problem z EGRem zniknal. Po rozebraniu sterownika ZielonegoRobaczka okazalo sie,ze ktos w nim juz przed nami grzebal (rozkleil sie bez zadnych oporow, byl w srodku juz lutowany). Po naszych poprawkach - problemu nie ma i juz nie bedzie. Po odlaczeniu wtyczki od EGRa wyskakuje blad - wiec EGR nie zostal wyciety. Koszty zamknely sie w kwocie 700zl brutto. (taki sterownik na alledrogo to koszt ~1200zl bez gwarancji na jego 100% sprawnosc).

 

A teraz czekam na hejty,ze za 3 dni dlubania i sleczenia nad usterka 700zl to przesadnie za duzo.

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Postanowiłem podłączyć sie do tematu, ponieważ już od 2 lat zmagam sie z błędem p4501 :mad2:

Podmieniłem zawór egr i przetwornik podciśnienia. Wszystkie przewody podcisnieniowe zostały wymienione na nowe.. I dalej wychodzi.. Problem pojawił sie po wywaleniu klapek z kolektora.. Podczas kiedy drugi raz zrzucalismy kolektor zauważyliśmy ze przewód od czujnika temperatury powietrza był przycisniety kolektorem.. Czy przetarty przewód moze mieć wpływ na pojawianie sie tego błędu?

 

Pozdrawiam Piotrek

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
witam!mam podobny problem z moją bmw e60 3.0d a mianowicie po wymianie silnika samego słupka osprzęt został ze starego od roku czasu zmagam sie z błędem 4501,robiłem już wszystko na własną rękę wymieniałem wężyki,zawór egr,elektrozawory egr i ni,byłem w Gorzowie wlkp. w serwisie Bosch wykasowali mnie 1300zł i bez zmian,wymienili jeden elektro zaworek zrobili adaptacje zaworka,uszczelki pod kolektorem ssącym i dalej mam tą samą czapę,pomocy gdzie tkwi problem... : :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.