Skocz do zawartości

523i manual - rzężenie w skrzyni (znów!!!!)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

od momentu wymiany skrzyni na poangolową minęło ok. 10 000 km... no i za dobrze było:)

Objawy: na zimnym aucie praktycznie tylko - odpalam, mija z 5 sekund - zaczyna coś rzęzić z okolicy skrzyni. Wciskam i puszczam sprzęgło - cisza jak makiem zasiał. Jade kawałek, zrzucam z biegu na luz, wciskam sprzęgło do wbicia na nowo - znów rzężenie (tak jakby coś szorowało, ale dźwięk dwumasu toto nijak nie jest), po puszczeniu sprzęgła mija. Po rozgrzaniu auta jest względnie ok (a przynajmniej nic nie słyszę). Dodatkowo - na zimnym silniku wyjątkowo opornie wchodzi drugi bieg. Po rozgrzaniu skrzynia znów chodzi delikatniutko na palec. Sprzęgło, wysprzęglik i dwumas są świeże - ok 12 000 km, wysprzęglik ma ok 2000 km najechane. Dodatkowo - po rozgrzaniu auta pedał sprzęgła lekko trzeszczy podczas pusczania na dolnym przedziale jego ruchu (i tylko tam).

 

Proszę o porady wszelakie:) i połączenie się w bólu;)

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano

Witam choć ja posiadam 330d ale u mnie również występuje rzężenie skrzyni biegów tylko że u mnie kiedy wcisnę sprzęgło jest cisza a kiedy puszczę jest rzężenie byłem u mojego zaufanego mechaniora i w moim przypadku przepowiedział łożysko na wałku sprzęgłowym choć mi się wydaję że to łożysko oporowe ale on mi tłumaczy że jak łożysko chuczy to przy wciśniętym sprzęgle je słychać, być może u ciebie słychać zużyte łożysko oporowe choć może to być również coś innego w każdym bądź razie bez wyciągania skrzyni nie da się tego zdjagnozować.

]

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

obawiam sie ze skrzynia do wymiany (znów).

Pamietasz co Ci wczesniej pisałem? Te angole tak mają. Niby wszystkie skrzynie są z aut do 200tkm...

Stare beemki sa zuzytymi autami, jak skrzynia rzęzi, to zmieniasz na angola i sprzedajesz auto - niestety.

Nie zdziwie sie, jak Ci niedlugo dyfer padnie, potem elementy na wale, itp.

Opublikowano

Dyfer i wał na razie zadnych luzow nie maja (w sumie nie mialy przed urlopem) ;)

Porządny remont skrzyni ile może finansowo mi z kieszeni wyciągnąc? Skoro uzywana skrzynia padla, to wstawie kolejna i za 10 tkm bedzie znow to samo. Mija sie z celem. A sprzedawac auto z ktorym cos nie tego to tez nie mam zamiaru.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano

Z tego co opisujesz to może być łożysko na wałku sprzęgłowym. Wsłuchaj się dobrze - jeśli wciskasz pedał sprzęgła to ten dźwięk ustaje momentalnie czy słyszysz jak on cichnie stopniowo - słychać takie jakby zwalnianie obrotowe? Jeśli cichnie momentalnie to jest szansa, że to tylko łożysko w sprzęgle. Jeśli słyszysz takie zwalnianie to raczej skrzynia. Jeśli chodzi o skrzynię i jej remont to już od 3 kolesi słyszałem, że bebechy do wymiany są na tyle drogie, że średnio się opłaca jej remont, bo w przyzwoitych pieniądzach można dorwać używkę. Fakt jest jednak taki, ze kupując używkę, można trafić na takie samo padło lub niewiele lepszy stan. Z drugiej strony, remont może wyglądać tak, że w bebechy wsadzą Ci jakieś gówniane łożyska/uszczelnienia itp i też długo nie pojeździsz - no chyba, ze masz kogoś zaufanego i dobrego w tym co robi to wtedy można się pokusić o remont. Używaną skrzynię można w zakresie cen 500-700pln (są też i tańsze jednak na te nawet nie ma co patrzeć bo skrzynia za 300pln raczej nie będzie niczym wiarygodnym). Co do remontu to za rozebranie i złożenie skrzyni potrafią wołać od 400 do nawet 850pln. Do tego dochodzą graty - oryginalne łożysko wałka sprzęgłowego to w ASO koszt ponoć około 330-350pln (myślę, że odpowiednik łożyska można by dorwać w SKFie lub FAG za jakieś 50-70% tej ceny). Do tego pewnie dojdzie jeszcze wymiana kilku gratów bo jak łożysko się zjechało to opiłki mogły podjechać niektóre zębatki/tryby - więc dodatkowe koszta. Sądzę, że zależności od zakresu remontu to koszt może wyjść w granicach 1000 - 1500pln z demontażem i montażem skrzyni. Pół biedy, jeśli graty będziesz miał włożone oryginalne/firmowe - wtedy masz pewność, ze zrobisz na tej skrzyni kilkadziesiąt tysięcy. Pamiętać trzeba też, że trzeba także zalać nowy olej no i zamontować nowe poduszki pod skrzynię gdyż wywalone poduchy mogą się przyczynić do ponownego szybkiego wywalenia łożysk w skrzyni.

Ale żeby nie było zbyt łatwo to takie objawy może dawać jeszcze rozwalony tłumik drgań skrętnych w kole dwumasowym. Pisałeś, ze koło jest świeże jednak z tego co czytałem, to te koła do tytanów wytrzymałości nie należą a i dość często zdarzają się takei z fabrycznymi wadami i szybko padają.

I żeby jeszcze bardziej zamieszać to w zależności jak uszkodzi się łożysko oporowe na sprzęgle to także może dawać takie objawy.

Ja jednak najbardziej obstawiam skrzynię.

I nie przejmuj się - mam ten sam problem, który po powrocie z urlopu mojego mechanika muszę rozwiązać. Póki co nie jeżdżę autem, żeby nie rozwalić reszty podzespołów. U mnie jest tak, że rzęzi non stop. Cichnie tylko wtedy kiedy wcisnę sprzęgło ale jest to takie cichnięcie stopniowe - słychać dość wyraźnie zwalniający ruch obrotowy (prawdopodobnie właśnie łożysko któreś). Po wrzuceniu biegu jadąc słychać takie wycie jakby właśnie skrzyni.

Ale podstawa to ZRZUCENIE SKRZYNI. Bez tego się nie dowiesz co się stało i możemy sobie tak tu pisać i pisać.

Pzdr.

Opublikowano

Ano slychac wlasnie cos w stylu zwalniania obrotowego jak to okresliles.

Czyli po prostu wybebeszam skrzynie, spojrzymy coz tam w srodku i o ile to oplacalne bedzie to remont. Niby sprzedajacy dal na te skrzynie angolowa jakas gwarancje, ale podejrzewam ze nic z tego nie wyjdzie. Ehh:)

Co do koła - kiedy koło mi sie rozpadalo bylo to ewidentne trzaskanie - znacznie rozniace sie od tego co obecnie, i dzwiek dochodzil jakby bardziej z przodu.

 

Dzieki wielkie za info co do mozliwych przyczyn i kosztow.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano

To i tak jest trochę loteria. U mnie w sumie 2 magików obstawia skrzynię. Ale jak otworze maskę i się wsłucham to dźwięki też ewidentnie dochodzą jakby zaraz na łączeniu silnika ze skrzynią - tam gdzie jest dwumas. Ale tak to sobie można wróżyć. Jak skrzynię zrzucę to będę wiedział. Jakbyś zrobił to jakoś teraz niedługo to daj znać co było przyczyną. Chyba, ze ja wcześniej to przejdę to też się odezwę w tym założonym temacie.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.