Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj chcę zaprezentować mój DIY z wymiany poduszek silnika na przykładzie M47N w e46.

W moim aucie silnik na wolnych obrotach latał pod maską na wszystkie strony - charakterystyczne drgania wszelkich osłon - a przy gaszeniu ostro telepało całą budą (wersja bez katapulty, więc efekt niepożądany hehe).

 

Do całej operacji potrzebny jest kanał, śrubokręt krzyżakowy, klucz 8mm najlepiej nasadowy z przedłużką oraz takiż sam 17mm do odkręcenia samych poduszek (wielce pomocny okaże się tu tzw. przegub kardana prezentowany na jednej z fotce poniżej). Zakładając, że posiadamy wszystkie narzędzia i nie musimy biegać po sklepach, cała czynność powinna zająć jakieś 2-3h.

 

Ja postawiłem na Febi, koszt 160 pln/szt

lewa - 14187 (oem 22116785583)

prawa - 23770 (oem 22116771362)

 

http://a.imageshack.us/img265/9665/28016721.jpg

 

Na początek warto powiedzieć, że jak tylko uzyskamy dostęp do śrub górnych, warto prysnąć je WD-40 lub innym magikiem, dzięki czemu damy mu czas na działanie, podczas gdy my będziemy kontynuować dalszą pracę.

 

Wjeżdżamy na kanał i zdejmujemy plastikową osłonę - trzy kołki i siedem wkrętów:

 

http://a.imageshack.us/img831/3069/51778048.jpg

 

Następnie metalowe wzmocnienie pod silnikiem - osiem śrub 17mm oraz zaznaczony na fotce wkręt. Ze śrubami poradzi sobie zwykła grzechotka:

 

http://a.imageshack.us/img837/1914/89580293.jpg

 

http://a.imageshack.us/img827/4681/67565998.jpg

 

Następnie zdejmujemy osłonkę nad wahaczem, klucz 8mm, jedna śrubka. Lubiący ekstremalne doznania mogą osłonkę zostawić na miejscu, jednak utrudnia ona dostęp, więc warto ją na tą krótką chwilę pożegnać :mrgreen: :

 

http://imageshack.com/a/img69/1820/sfo2.jpg

 

Do górnych śrub mocujących obie poduszki można dostać się od spodu auta, jednak w przypadku poduszki lewej bardzo łatwy dostęp od góry aż sam się prosi, żeby z niego skorzystać. Na fotce nałożona już nasadka:

 

http://imageshack.com/a/img89/4039/h6xw.jpg

 

Z braku półcalowej przedłużki wykonałem własną, w pełni profesjonalną i funkcjonalną (tzw. rustical wrecking bar :norty: ):

 

http://imageshack.com/a/img600/9093/v8kf.jpg

 

Teraz unosimy silnik i odkręcamy śrubę dolną. Ja użyłem podnośnika butelkowego, opartego o łapę silnika (zaznaczone miejsce oparcia):

 

http://imageshack.com/a/img547/8232/jtaw.jpg

 

I nowa poduszka na miejscu. Bolec, w jaki wyposażona jest dolna część poduszki wymusza montaż tylko w jednej pozycji, dzięki czemu mamy pewność, że poduszka siedzi poprawnie. Po jej włożeniu opuszczamy silnik i skręcamy śruby:

 

http://a.imageshack.us/img822/3530/92922287.jpg

 

Z prawą poduszką jest trochę inaczej, ponieważ dostępu od góry skutecznie broni osprzęt turbiny. Jako, że turbina rzecz przydatna, to lepiej podejść od spodu. Ja użyłem do tego wspomnianego już przegubu - wystarczy jeden:

 

http://a.imageshack.us/img830/3576/50603213.jpg

 

Najpierw zdejmujemy osłonę termiczną - co podobnie jak po stronie lewej ułatwi nam dostęp - odkręcając 4 śrubki 8mm. Fotki nie mam, ale gwarantuję, że oslony nie da się przeoczyć :8). Teraz odkręcamy naszą poduszkę:

 

http://a.imageshack.us/img576/1350/46918643.jpg

 

Jako, że uniesienie silnika na wymaganą wysokość utrudni nam wydech, to albo możemy go poluzować, albo tak jak ja (wersja dla leniwych, która jak się później okaże wymaga jeszcze więcej pracy :duh: ) przytrzymać wahacz od dołu i w ten sposób zyskać te 2-3- cm więcej:

 

http://a.imageshack.us/img265/851/98044512.jpg

 

Po wymianie składamy całość do kupy w odwrotej kolejności, odpalamy auto i cieszymy się z ciszy - o ile klekot naszego diesla można nazwać ciszą. W każdym razie u mnie rzucanie całą budą przy gaszeniu zmalało do minimum, a pod maską spokój. Tak wyglądały stare poduszki, można uznać, że nie było ich wogóle:

 

http://a.imageshack.us/img163/5482/17774393.jpg

 

Obie zerwane, więc nie ma się co dziwić. Dodatkowo przy ruszaniu, hamowaniu i gwałtowniejszych zmianach kierunku jazdy z tylu auta dochodziły jakieś dziwne odgłosy męki. Chciałem tam zajrzeć w najbliższej przyszłości i nie wiązałem tego z poduszkami, ale o dziwo odgłosy ustały. Czyżby silnik tak mocno się przesuwał pod obciążeniem, że aż na moście były tego skutki?

 

2 poduszki - 320 pln. Brakująca nasadka 17mm 1/2" - 4 pln. Ubrudzenie się na maksa w kanale robiąc coś, za co zapłaciłbym pewnie z 50 pln - bezcenne :cool2:

Edytowane przez zielo
  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ubrudzenie się na maksa w kanale robiąc coś, za co zapłaciłbym pewnie z 50 pln - bezcenne :cool2:

 

100 zl sie bierze za poduszki :wink:

ale z tym lewarkiem to wymysliles :mrgreen: Ja podnosze ilnik wyciagarka

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

O, to zaoszczędziłem więcej niż myślałem :wink:

 

Jeszcze kilka takich samoróbek i może uzbiera się na wyiągarkę :mrgreen:

Opublikowano
Jeszcze kilka takich samoróbek i może uzbiera się na wyiągarkę :mrgreen:

 

Za wyciagarke lancuchowa placilem 89 zl :twisted:

Wytrzymuje wiecej niz sufit w garazu :cool2:

Wychodzi, że juz zaoszczedziłes na wyciagarke i czteropak :handshake:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zielo, czy możesz dać namiar na sprzedawcę od którego kupiłeś te poduchy? jakim momentem dokręcałeś nakrętki po zamontowaniu nowych poduch?
Opublikowano
Moment jak zawsze, aż brakło pary w łapach :wink: Nie szukałem, ale w TISie pewnie jest podane. Co do źródła, to ja kuowałem w lokalnym sklepie, gdzie mam zniżki; tylko osobiście skontrolowałem numery części. TC mówił, że ma Lemfordery w dobrej cenie. Możesz go zapytać co i jak.
Opublikowano
Dzięki za szybką odpowiedź :cool2: A powiedz mi proszę jeszcze taką rzecz jak Ci się sprawują te poduchy?? Co prawda nie minęło dużo czasu od wymiany [sugeruję się datą wpisu tego wątku], ale zapewne masz już jakieś zdanie?? Sprawdzałeś jak tam sobie "leżą" i trzymają silnik?? Pozdrawiam.
Opublikowano
Data się zgadza, wrzucałem na forum zaraz po wymianie. Na razie jestem zadowolony. Poprawa, która nastąpiła po wymianie utrzymuje się. Ostatni raz byłem pod autem jakieś 3 tyg. temu i wszystko trzyma, nie zauważyłem żadnych problemów. Chociaż możliwe, że Lemfordery byłyby lepsze. W każdym razie ja nie narzekam.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

Panowie a czy jest sens bawić się w jakieś zamienniki Febi lub inne skoro w serwisie komplet tych poduszek (dwie silnika i dwie skrzyni biegów) kosztuje 506zł?

Ja właśnie tyle zapłaciłem, zaraz idę do garażu montować.

 

Pozdrawiam,

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja zaplacilem.wczoraj za lemfordery 140.pln za sztuke. Tylko jeszcze wymienic musze ale to u mechanika. Chcialem sam ale nie mampodniesc czym silnika. Pozdrawiam.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Szanowni Koledzy dzisiaj wymieniłem poduszki silnika i skrzyni biegów. Efekt jest FE NO ME NAL NY!!! Odpalanie, praca silnika, gaszenie jest nieporównywalne do tego co było! Żałuję tylko jednego... że tak długo zwlekałem z wymianą. Wszystkim tym którym doskwierają wibracje budy, kiery, lewarka i przy gaszeniu silnika szczerze polecam wymianę :cool2: :cool2: :cool2: Jest to najbardziej satysfakcjonująca mnie naprawa jaką do tej pory wykonałem, a trochę ich było :8) :mrgreen:
Opublikowano
:lol: a pamiętasz jak zamieściłeś filmik z pracą silnika ??????? :lol: :lol: :lol:

tak...no i???? ... a pamiętasz, że mam tłumik REMUSA :twisted2: :lol: :lol: :lol:

Opublikowano
ja też nie mam ori tłumika :twisted: ale mówiłem że masz poduszki do wymiany albo koło pasowe bo słychać po dźwięku silnika , a teraz sam możesz stwierdzić że inaczej pracuje ..... :lol:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
no TC nie wiem jakim cudem mogłeś usłyszeć i zdiagnozować to [i też mnie to nie obchodzi- kwestia została wyjaśniona w moim wątku zatem nie ma co zaśmiecać zacnego wątku Kolegi [b]Zielo[/b]], że są do wymiany biorąc pod uwagę filmik kręcony "kalkulatorem" :twisted2: ...no ale gratuluje w takim razie zmysłu słuchu :nana: fakt faktem! auto jest jak salonówka :mrgreen:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Pewnie będzie mocno niewygodnie. Ale nie widzę powodu, żeby miało się nie dać. Upewnij się tylko, że znalazłeś dobry punkt podparcia, bo lewarek jak wiadomo przystosowany jest właściwie do gniazd pod progami.
Opublikowano
Ja także się zastanawiałem czy może da radę zrobić to z pomocą podnośnika, ale stwierdziłem że jest to zbyt niebezpieczne [możliwość wypadku, niestabilny chwyt, możliwość uszkodzenia misy olejowej itd]... kupiłem belkę do podwieszenia silnika - wersja pancerna :twisted2: . Wprawdzie kosztowała tyle samo co bym zapłacił za wymianę u mecha czyli 200zł, ale zostanie i będzie służyć już 4ever :wink: Także polecam najpierw pomyśleć o swoim i innych bezpieczeństwie bo dla głupich 2 stówek [dla żadnej kasy] nie warto narażać się na bolesne wypadki. Pozdr
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podłączę się do tematu.

Wczoraj oddałem w ręce TC autko na wymianę poduszek silnika i kilku innych "pierdół". Efekt końcowy powalił mnie na cycki. 320zł za Lemfordery + 100zł za wymianę a różnica KOLOSALNA. Poprzednio rzucało budą na prawo i lewo, trójka nie zawsze wskakiwała a teraz niebo. Thx TC

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja wczoraj wymienilem poduszki , byly doszczetnie rozwalone , jest o niebo lepiej , ALE ! przy gaszeniu jeszcze troche machnie na boki i zapiszczy czasami cos. Wiecie co to moze byc ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.