Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem posiadaczem Land Rovera Freelandera, auto kupiłem rok temu i od tego czasu wymieniłem w nim prawie wszystko co się dało, wczoraj okazało się że prawdopodobnie jest pęknięta uszczelka pod głowicą. Powiedziałem: dosyć tego! sprzedaje to gówno! Za autko wezmę ok 16tyś zł dorzucić mogę 1tyś więc szukam czegoś za ok 17tyś. Interesują mnie niemieckie marki (bo w końcu niemiecka precyzja znana jest na całym świecie jako ideał) Rozważałem Audi - trochę nieoklepany wygląd, VW - starsza linia nadwoziowa, ogólne wrażenie bez szału, Mercedes - w tych pieniądzach nie kupie nic z serii tzw. ''okularników''. Więc wybór padł na BMW, ogólne wrażenie super, odczucia z jazdy ( bmw 320d kumpla - nie do opisania) ogólna opinia użytkowników 5+. Interesują mnie modele 525d, 520d, 530d. Tylko pozostaje pytanie czy w tych pieniądzach kupię jakiś egzemplarz który nie jest wyje... i powypadkowy. Pytam się was jako użytkowników magicznej serii 5 o to jak jest z awaryjnością tych samochodów? Jak jest z dostępnością części oraz ich ceną? Ile wynosi spalanie?

 

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
za tą kasę szukaj 523 , 528 z gazem wyjdzie taniej niż starego i taniego diesla z wtryskiem CR ... szczególnie za te pieniądze ... spalanie przy butowaniu ponad 20 litrów w mieście :) przy sensownej jeździe 14l gazu trasa 11-15l zależy od nogi . Ceny części podobne do innych aut tej klasy (aluminiowe zawieszenie :cry2: )
Kamil
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
No i stało się kupiłem BMW 525tds z 1998r. Udało się zamienić go za mojego landa z dopłatą kolesia który brał mojego 1.5 tys. zł. Wrażenia z jazdy nie zapomniane, tym autem się płynie a nie jedzie. Spalanie ok 8l min. Łykam każde auto w trasie, bardzo elastyczny silnik. Lubi być kręcony wysoko :D moc 140KM w zupełności wystarcza, nie wyobrażam sobie jak musi być z jazdą w 535. To musi być dzikus. Z wyposażenia mam, klime 2 strefową, 4xel szyby, el lusterka, el szyberdach, imitacje drewna, kiere wielofunkcyjną, manualna skrzynie i wiele jakiś czujników. Mam tylko pytanie o radio, z Land Rovera wymontowałem radio cd, mp3, usb firmy First które nie dawno kupiłem, do tamtej kieszeni pasowało a mam pytanie czy do BMW mogę zamontować to radyjko? Czy trzeba przebudowywać jakoś deskę, znajomy mówił mi że muszę mieć zmieniarkę w bagażniku ale coś mi się nie wydaje żeby tam była, czy zmieniarka to był standard? czy montowana była na zamówienie?
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, nieoryginalne radio w tym obleśnym adapterze wygląda tragicznie.
Opublikowano

Kiedyś gdzieś czytałem porównanie 525tds vs. 520i - oprócz kultury pracy tds'a auto biło na głowę 520i.

 

Pogratulować koledze :cool2:

Axel
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czym tak biło na głowę? TDS to był silnik dobry jak wszedł do produkcji bo nie miał konkurencji jeśli chodzi o osiągi. Obecnie to już zabytek. Ogólnie jest ok, ale pali za dużo jak na diesel'a. 520i ma lepsze osiągi i jest ciche, kulturalne. Na pewno więcej pali niż TDS ale nie aż tyle więcej jak by się mogło wydawać. W innych kwestiach to nie bardzo wiem w czym TDS mógł bić na głowę 520i skoro to te same auta. :)
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
A czym tak biło na głowę? TDS to był silnik dobry jak wszedł do produkcji bo nie miał konkurencji jeśli chodzi o osiągi. Obecnie to już zabytek. Ogólnie jest ok, ale pali za dużo jak na diesel'a. 520i ma lepsze osiągi i jest ciche, kulturalne. Na pewno więcej pali niż TDS ale nie aż tyle więcej jak by się mogło wydawać. W innych kwestiach to nie bardzo wiem w czym TDS mógł bić na głowę 520i skoro to te same auta. :)

 

w tych pieniądzach którymi dysponował autor wątku i w dieslu to była jedyna sensowna opcja... zadbany TDS nie jest zły, na pewno ma lepszą kulturę pracy niż 4-cylindrowe 520d. (ale tak, zgoda, mniejszą niż diesle CR i mniejszą niż jakikolwiek benzyniak)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w tych pieniądzach którymi dysponował autor wątku i w dieslu to była jedyna sensowna opcja... zadbany TDS nie jest zły, na pewno ma lepszą kulturę pracy niż 4-cylindrowe 520d. (ale tak, zgoda, mniejszą niż diesle CR i mniejszą niż jakikolwiek benzyniak)

 

Napisałeś dwie rzeczy zaprzeczające sobie wzajemnie. :)

 

1) "na pewno ma lepszą kulturę pracy niż 4-cylindrowe 520d"

2) "ale tak, zgoda, mniejszą niż diesle CR"

 

BMW nie robiło diesel'a 2.0d w innej technologii niż CR.

Opublikowano

Napisałeś dwie rzeczy zaprzeczające sobie wzajemnie. :)

 

1) "na pewno ma lepszą kulturę pracy niż 4-cylindrowe 520d"

2) "ale tak, zgoda, mniejszą niż diesle CR"

 

BMW nie robiło diesel'a 2.0d w innej technologii niż CR.

 

oczywiscie ze robilo. BMW E39 520d mialo silnik diesla M47 z bezposrednim wtryskiem na pompie VP44, takiej samej jak w niektorych 1.9 TDI i dieslach DTI opla.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i oczywiście masz rację. Szczerze, to w życiu bym nie przypuszczał, że BMW, mając już zastosowany CR w 3.0d, dwa lata później wsadzi do tego modelu jakieś badziewia i będzie go pchała do E39 tyle czasu. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.