Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.... jestem nowym klubowiczem mam problem z ustawieniem łańcucha rozrządu (valvetronic 1.8 16v) dokładnie z ustawieniem wałków ze zmienną fazą rozrządu - są potrzebne blokady dostępne na allegro( http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-bmw-benzyna-asta-nowy-sacz-i1193631602.html )- ustawienie wału korbowego tył prawa strona na blokadę -

wałki góra na blokadę natomiast problem polega prawidłowym ustawieniu kół łańcucha jak można je prawidłowo ustawić vanos czy ktoś ma doświadczenie z tym silnikiem?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Mam doświadczenie z takim silnikiem i bez oryginalnej blokady valvetronica nie da się prawidłowo ustawić. A allegrowy zestaw można sobie darować. Najważniejszy jest przyrząd do ustawienia kół wałków i czytników czujników.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

- wadą tych silników jest łańcuch rozrządu - dużo warsztatów ustawia te silniki na nie oryginalnych blokadach i chodzą.

Takie blokady kosztują od 2300-2700 zł firmy beta na allegro nie widzę różnicy między zestawem tylko ceną -są dwa zestawy do ustawienia (http://moto.allegro.pl/blokada-rozrzadu-bmw-wynajem-wypozyczenie-i1203803432.html)

faktycznie w tym silniku trzeba dobrze ustawić koła na czujniki -jak można to dobrze zrobić którą blokadą? jakiś rysunek z auto daty lub z innej strony?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja mam oryginalny z ASO za 1870pln i wyglada zupełnie inaczej niż ten BETY'y.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Mam także problem z tym silnikiem posiadam obydwie blokady które są na allegro:

 

http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-bmw-n42-n46-i1451429928.html

http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-bmw-benzyna-n42-m44-m50-m52-m-i1443887953.html

 

Tej pierwszej to wcale nie wiem jak zamontować w w drugiej to mi pasuje tylko blokada na wałki z tyłu. Nic nie pasuje na czujniki z przodu oraz na wał. Opisy w auto dacie, worschopie i w tolerance dacie różnią się od siebie. Ma ktoś może jakiś schemat jak zastosować te blokady?? Pozdrawiam

Opublikowano
Może coś podpowiedzą wam filmiki na youtube. Tam koleś pokazuje jak zastosować blokadę ma właśnie 2 skrzynki z podobnymi elementami. Niestety nie mogę wstawić linku bo teraz jestm w pracy. Poszukajcie coś pod hasłem bmw n42 i valvetronic. To jest taki reklamowy film pewnego producenta zdaje sie. Wwentualnie wieczorem dodam linki.
Opublikowano

Witam

Filmiki okazały się zbawieniem. Po długich próbach znalazłem o co tak naprawdę chodzi potrzebna mi jeszcze jedna blokada ta po lewej:

 

http://obrazki.elektroda.pl/9874495700_1297694647_thumb.jpg

 

Więcej filmików nie znalazłem może jak ktoś znajdzie jeszcze coś na pewno sie przyda nie tylko mi bo literatury na temat rozrządu w tym silniku prawie wcale nie ma. A ile to kosztuje w ASO to nie mam pojęcia. Może zrobię jakiś poradnik jak to wszystko poustawiać :) Brakuje mi jeszcze tylko jak zablokować wał. Ale z tym można sobie poradzić :? Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega KOPIK zapłacił 3000 zł w ASO w Warszwie za zespól regulujący wałka rozrządu zaworów ssących oraz wydechowych, uszczelkę dekla zaworowego, napinacz no i robocizna.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
A ile taka usługa kosztuje w aso ?

Zespół regulacyjny wałka ssącego i wydechowego 2x906,00 zł. Kpl łańcucha rozrządu to znaczy napinacz, łańcuch, ślizgi, kółko wału i uszczelniacz 611,00 zł, FEBI 449,00 zł. Warto też wymienić uszczelkę pod pokrywą z ori 331,00 zł, REINZ 214,00 zł Robota w ASO nie wiem :?: Ja u siebie kasuję 240-360,00 zł.

Nie zawsze trzeba wymieniać zespoły regulacyjne czy łańcuch. Często kończy się na wymianie napinacza i ustawieniu wałków.

Kolega KOPIK zapłacił 3000 zł w ASO w Warszwie za zespól regulujący wałka rozrządu zaworów ssących oraz wydechowych, uszczelkę dekla zaworowego, napinacz no i robocizna.

Wynika z tego, że ASO za robotę wzięło: zespoły regulacyjne 2x906=1812,00 zł, napinacz 116,00 zł, uszczelka pod pokrywą 331,00 zł. Tak więc 3000-2259=741,00 zł

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Kolego anjinsan a gdzie blokujesz wał?? Przyznam sie że pierwszy raz robie ten silnik ale autko jest moje więc chce się czegoś nauczyć :)

Ten silnik ustawia się zegarem na GMP.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
O kurcze. W M52B28 wszystko ustawiłem bez żadnej blokady wykorzystując żyroskop w telefonie i program do pomiaru kątów :). Za pierwszym razem ustawiłem tak jak trzeba. A tutaj bez całej skrzynki narzędzi się nie obejdzie? :)
Opublikowano

Witam

A czy to nie jest sposób blokowania koła zamachowego??

 

http://obrazki.elektroda.pl/9230209400_1297877230_thumb.jpg

 

Zablokowałem tak koło zamachowe i jest idealnie w górnym martwym punkcie. Silnik ustawiony na blokadach i ładnie chodzi teraz nic nie trzaska nie klepie. Wymieniony łańcuch, ślizgi, popychacze oraz była uszkodzona jedna łapka z valvetronica. Jedyny jaki problem jaki teraz mam to wyskakuje taki błąd: P2866 i nie wiem co to jest?? Niekiedy ale bardzo rzadko na wolnych jeszcze trochę szarpie silnikiem i słychać stuki z siłownika który ustawia wałek valvetronica. No i ładowanie jest trochę słabe bo oscyluje w granicach 13 V tylko. Pozdrawiam

Opublikowano
oraz była uszkodzona jedna łapka z valvetronica

- który element masz na myśli?

 

słychać stuki z siłownika który ustawia wałek valvetronica

czy to jest takie cykanie czy inny dzwięk?

  • 6 lat później...
Opublikowano

Panowie odkopie temat.Tą blokade którą wkłada się poprzez korpus w otwór koła została wygięta przy odkręcaniu śruby wału(koło pasowe duże).Od bcieli ją przy korpusie reszta wpadła do środka(do sprzęgła,za koło zamachowe) nie wiem dokładnie ja tego nie robiłem.Teraz trzeba rozpinać skrzynie od silnika.Silnik to N46b20 BMW e90 320i.Czy jest inny sposób ?

40ef29e108761777med.jpg

Chodzi o to w kółku.Tą poprzeczną częśc odcieli druga część L (czyli I)Wpadło do środka)Silnik nie był odpalany,czy coś mogło uszkodzić-w momencie odkręcania koedy doszło do wygięcia?

never again N46
Opublikowano

Kolejnośc była taka:

*odkrecił śrube na wale zginając L(blokade)

*wymienił rozrząd

*próbował wyjąc L nie udało się

Moje pytanie,co poprawnym ustawieniem rozrządu?Blokady vanosów miał założone.Czy coś mógł spierdzielić??

Taką kolejnośc przedstawił mi mechanik

never again N46
Opublikowano

Ok.Dzięki

Ten kawałek pręta,który wpadł do środka mógł uszkodzić dwumase?Nie było odpalane,chodzi mi o sam moment zrywania

never again N46
Opublikowano

Momentem zrywania się nie przejmuj, ja bym się bał o dwumase.

W dolnej części skrzyni jest blacha, która zasłania koło dwumasowe. Po jej odkręceniu powinno być coś widać.

Opublikowano

Będą zrzucać skrzynie,żeby się upewnić czy coś tam nie utkwiło.Muszą zdemontować lompletne sprzęglo łacznie z dwumasą?To"prawdziwi zawodowcy"-czyt partacze,amatorzy.

Podobno tyle bmw naprawiali,a wychodzi na to,że uczą się na moim

never again N46

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.