Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nooo dołożone koksu równo :lol:

 

dbaj o silnik jak tylko możesz.. :nienie:

 

wymieniaj olej w silniku nie rzadziej niż 10tys.

no i pamiętaj o turbawce.. nie katuj jak jest zimny silnik i nie gaś silnika od razu jak wjedziesz do garażu, daj mu pare minut na schłodzenie turbinki na jałowym...

 

to takie podstawowe przykazania :wink:

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślę, że kolega pobawi się trochę i wróci do normalnej jazdy więc aż tak nie ma co się o ten jego silnik martwić. ;)
Opublikowano
A czy przy tzw normalnej jeździe silnik czipowany nie jest przypadkiem też nadmiernie obciążony? :?: Pompa i wtryski chyba niezależnie od stylu jazdy. :?: O skrzynię automatyczną i resztę przeniesienia napędu specjalnie się nie martwię bo są dostosowane do mocniejszych silników. :roll:
Opublikowano
przy normalnej jezdzie nic nie jest wysilone tak jak w serii . dopiero jak upalasz to wtedy podzespoły chodza na maxa . ale jak juz wczesniej chłopaki napisali zmiana oleju co 10 tys chyba ze robisz sporo kilosów po trasach to mozna co 15 tys i dbac o turbo . na zimnym nie butowac
Opublikowano
a ktoś się orientuje do ilu Nm skonstruowana jest skrzynia? G-power dla automatów np. oferuje obniżoną moc kompresorów (mam tu przykład z benzyną)...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Witam kolegów,

Już od dość dawna zanosiłem się z zamiarem zawirusowania mojej 530, ale zawsze ktoś mi odradzał ze względu na automat. Ponoć skrzynia tego nie wytrzyma na dłuższą metę. Wie może ktoś coś więcej w tym temacie? I jeszcze jedna sprawa, nieszczęsne klapki w kolektorze ssącym, czy ich żywotność nie będzie zbytnio zagrożona?

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam .Sa chipy na Ebay w Niemczech od 160 euro do 1000 euro. jaki mam kupic do mojej E60 525d? mozna montarz wykonac samemu? pozdrawiam.
Opublikowano
Absolutnie odradzam kupna gotowych "czipów". Za podobną lub nieznacznie większą kasę wgrasz "wirusa" indywidulnie przygotowanego do twojego silnika - opracowanego przez jedną z remomowanych firm w Polsce zajmującą się chiptuningiem. Poza tym dostaniesz wykres z hamowni, który czarno na białym unaoczni przyrosty mocy i momentu. Przygotuj się na 1-1.5kzł. A potem dawaj po garach i myśl jak długo silnik wytrzyma. :cool2:
Opublikowano
Witam. Osobiście chipowałem 35d w x3 oraz w E60 aktualnie posiadam zawirusowane 3.0d. Nigdy nie słyszałem o tym, że mogą być problemy z skrzynią. Zaczerpnąłem opinii w paru uczciwych firmach trudniących się chip tuningiem i jak najbardziej 3.0d dobrze znoszą elektroniczną ingerencję.Jedynie słyszałem że 3.0d 218km można maksymalnie do 260 km podkręcić paru osobom zmniejszali potem moc coś tam nie grało, a późniejsze 231 oraz 235 można śmiało podciągać. Natomiast w E211 2.7 cdi po wirusie po przejechaniu 4k km skończył się automat. Jak kolega napisał, program musi być pisany indywidualnie na dany samochód nie baw się w różnego rodzaju gotowce, które spowodują poważniejsze w skutkach awarie. Znajomemu skrzynia zaczęła szarpać czy 250k km w seryjnym 525d w serwisie powiedzieli, że powyżej 200k km skrzynia ma prawo się popsuć.
Opublikowano

1. chip chipowi nierówny. stąd są chipy za 100 EUR (uniwersalne) i za 1000 EUR i za 2000 EUR. Mam wiedzę o chipie G-power. Są to urządzenia na bieżąco monitorujące parametry pracy silnika, które mają za zadanie dostarczyć maksimum bezpiecznej mocy gdy jest ona pożądana, bez przeciążania silnika. Każdy wtryskiwacz jest monitorowany oddzielnie i konfrontowany z innymi parametrami pracy silnika. To nie jest proste oszukiwanie komputera. W przeciwieństwie do programu, chip można odłączyć jadąc na przegląd do ASO, można go także wyjąć z auta przy sprzedaży. G-power oferuje przeprogramowanie do nowego auta. Oczywiście jest do tego TUV.

 

2. skrzynie, szczególnie automatyczne są konstruowane z określeniem maksymalnej mocy i Nm jakie mogą przenosić. Przekroczenie tej granicy skutkuje problemami. Kolega z 204 KM w 520d być może poszedł za ostro. powinien sprawdzić jaki ma model skrzyni i na jakie parametry została ona zaprojektowana.

 

Jako ciekawostkę podam, że G-power nie oferuje chipów do 520d. Nie wiem dlaczego...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

MAX. MOMENT OBROTOWY DLA SKRZYŃ BMW:

 

5 HP 19 Standard/Heck 5 - 300 Nm

5 HP 24 Standard/Heck 5 - 420 Nm

6 HP 26 Heck 6 - -600 Nm / 218 km /

6 HP 26 A Heck Allrad 6 -600 Nm

6 HP 32 Heck 6 - 750 Nm

4 HP 20 Front 4 - 330 Nm

5 HP 19 FL Front 5 - 310 Nm

6 HP 32 A Heck Allrad 6 - 770 Nm

 

Pozdrawiam :D

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
MAX. MOMENT OBROTOWY DLA SKRZYŃ BMW:

 

5 HP 19 Standard/Heck 5 - 300 Nm

5 HP 24 Standard/Heck 5 - 420 Nm

6 HP 26 Heck 6 - -600 Nm / 218 km /

6 HP 26 A Heck Allrad 6 -600 Nm

6 HP 32 Heck 6 - 750 Nm

4 HP 20 Front 4 - 330 Nm

5 HP 19 FL Front 5 - 310 Nm

6 HP 32 A Heck Allrad 6 - 770 Nm

 

Pozdrawiam :D

 

 

Lesart,

czyli do 600 niutków nie ma stresu?

Pozdr

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

polecam MR Motors

w moje 530xd fabrycznie powinno być: 535KM oraz 550 NM

na hamowni wyszło: 525KM oraz 500NM

 

Po wymianie wydechu na 3calowy oraz chiptuningowi w MR Motors mam teraz:

300KM oraz 650NM i auto smiga jak nigdy. pracuje cicho i równo. wyciąga 260km/h

 

wykres ze strony MR motors:

 

http://www.mrmotors.pl/projekty.php?id=63

 

 

na pewno moment fabryczny wynosi 500 Nm, a nie 550 Nm, dopiero w silniku 245 kM wynosi 540 Nm

  • 2 lata później...
Opublikowano

Panowie sluchac sie nie chce co wypisujecie .Jestem mechanikiem od 16 lat z tymi silnikami mam do czynienia z 12 lat od 4 lat mieszkam i pracuje w londynie jako mechanik , sam jestem posiadaczem e60 2.5 z silnikiem przed liftem jesli chodzi o te silniki przerobilismy ich juz mase , modyfikacje wydechu i tp itd a poźniej na rimap mój obecnie ma 217 i 470 nm.

Przyznam daje mu po garach i to ostro i nie ja jeden każdy z moich klientów to przyzna i są zadowoleni zero awarii panowie te silniki to czołgi wymieniajcie oleje, filtry wystudzajcie turbine przed każdym gaszeniem i nie palujcie na zimnym jak bedziecie tak robić nic sie nie stanie z waszą bunią po wgranej mapie

pozdrawiam

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,może ktoś napisac jaki jest max moment w skrzyni 6 hp 28.

 

700Nm

  • 5 lat później...
Opublikowano (edytowane)

Witam

Ja mam e60 525d lci, czyli ori 197km. Mam ją już ponad dwa lata i nic złego się nie dzieje. Teraz pytanko. Jakie jeszcze są sposoby na zwiększenie mocy? Czy zmiana wtryskiwaczy jest możliwa na takie jak w 530d? U mnie jest chyba aluminiowy blok silnika, tak słyszałem. To ma jakieś znaczenie?

Edytowane przez krzycho1979
Opublikowano
Tak masz alu blok. Ty masz ten sam silnik co wersja 530d tylko przyduszony na 197km. Także jeżeli się nie mylę osprzęt masz taki sam. Jeżeli chcesz więcej mocy to hybryda, zaglądnąc do wydechu jeżeli dpf siedzi to jego usunięcie zamieni się na kilka koni.
Opublikowano
Wtryski masz w zasadzie takie jak w 318d z mocą 122ps ;) Elektromagnetyczne. Mógłbyś pokusić sie o zmiane nawet na 535d (272ps). Potem turbo... wydech IC i pierdylion innych rzeczy - ze 400ps bedzie.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To może ja odpowiem bardziej konkretnie. :) Inne jest układ wtryskowy, czyli wtryskiwacze, listwa wtryskowa, nawet zawór regulacji ciśnienia itd. Ale o dziwo akurat w tym modelu pompa wtryskowa jest taka sama i co najważniejsze turbosprężarka też. Na upartego więc aż tak droga przeróbka na 530d by nie była. Trzeba by się bardziej wgryźć w szczegóły i różnice, ale z tych najważniejszych i najkosztowniejszych to nie jest tak źle. :) Tylko, że później robienie z niego 300KM, zacznie jednak obciążać turbinę, bo teraz to ona pracuje jak w zwykłej 530d. Tylko czy ma to sens, bo jest coraz mniej miejsc, gdzie można przycisnąć i te konie wykorzystać, a aż tak wielkiej różnicy w ciągu nie będzie. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.