Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. jestem nowy na forum. przymierzam się do zakupu 525d, w którym silnik jest przeprogramowany na ok. 220 km. jak to wpływa i w przyszłości wpłynie na eksploatację silnika??
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Są dwie szkoły : jedna powiada ,że taki zabieg to nic dobrego i w dłuższej bądź krótszej perspektywie turbina , wtryski , dwumas, sprzęgło badź dpf padnie, a druga stoi na stanowisku że umiejętnie przeprowadzony chiptuning nie skraca żywotności podzespołów. Sam raczej skłaniałbym się poprzeć pierwszy pogląd. Z resztą 220 km w aucie gdzie fabryka dała 177 to moim zdaniem lekka przesada. Masz kolego e60 z 3.0 litrowym dieslem więc celuj w niego i nie będziesz potem każdej usterki zwalał na chiptuning. Jeżeli ktoś chip był robiony u profesjonalisty to jest nadzieja ,że nic nie klęknie ale po co ryzykować i potem żałować decyzji .
Opublikowano

Kolego wszystko zależy jak owy chiptuning był zrobiony, czy był to wgrany gotowiec do ECU, czy tuner napisał indywidualny program pod auto... musiałbyś to sprawdzić, przejrzeć wydruki z hamowni (o ile będą), czy auto kopci itd..

tak czy owak IMO podkrecenie auta na -43KM to jakby nie było sporo.. nawet gdy pacjent okazał sie w pełni zdrowy.

Ciekawe jak tam podskoczył niuton i jak jest rozłożony jego przebieg... :?:

Mowi się że auta sie podkreca na max ok 30KM- to jest taka "bezpieczna" wartość.

która w moim przypadku okazała sie naprawde bezpieczna, kiedy chipowałem A4 1.9 131KM 320Nm, tuner (którego z czystym sumieniem mogę polecić) podkrecil ją na 160KM i 370Nm. Auto zapier..ło pięknie zrobiłem po modyfikacji prawie 70tys km i żadnych złych objawów nie było.. zresztą kolesiowi co kupił ode mnie ową A4 też nic się niepokojącego nie dzieje..

 

Reasumując.. zorientuj sie najpierw jak to wszystko jest zrobione i dopiero pomysl o kupnie, zeby potem nie było że kupisz auto z rozpadającą sie turbiną i warstwią czarnej sadzy na tylnym zderzaku, czy jeszcze z czyms innym... :norty: :norty:

Opublikowano

Mam 525d po chipie u Rogala z MR Motors i widze same pozytywy ,

link do wykresu

viewtopic.php?f=116&t=133878

Jak w przyszłości wpadnie mi w ręce 3,0d 218Ps to też go zachipuje . Jak ktoś raz liznie chiptuningu to już to będzie robił zawsze,nie ma dla mnie takiego pojęcia jak nadmiar mocy.

Opublikowano
Mam 525d po chipie u Rogala z MR Motors i widze same pozytywy ,

link do wykresu

viewtopic.php?f=116&t=133878

Jak w przyszłości wpadnie mi w ręce 3,0d 218Ps to też go zachipuje . Jak ktoś raz liznie chiptuningu to już to będzie robił zawsze,nie ma dla mnie takiego pojęcia jak nadmiar mocy.

Ja też A4 chipowałem właśnie u Rogalottiego :)

powiem Ci że jezdze 3.0D 218KM od kwietnia i już nie raz mialem ochote zadzwonic do Niego i sie umówić na chipsa :D

Opublikowano
Mam 525d po chipie u Rogala z MR Motors i widze same pozytywy ,

link do wykresu

viewtopic.php?f=116&t=133878

Jak w przyszłości wpadnie mi w ręce 3,0d 218Ps to też go zachipuje . Jak ktoś raz liznie chiptuningu to już to będzie robił zawsze,nie ma dla mnie takiego pojęcia jak nadmiar mocy.

Ja też A4 chipowałem właśnie u Rogalottiego :)

powiem Ci że jezdze 3.0D 218KM od kwietnia i już nie raz mialem ochote zadzwonic do Niego i sie umówić na chipsa :D

 

nie czekaj dopisz się do listy i ciesz się pazdą

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=206894&start=840

Opublikowano (edytowane)

Ja z 177 km (2.0d po lifcie ) mam zrobione 206 km i 410 Nm , efekt ? niebo a zmiemia :) nie ma co porównywać . Jeżeli ktoś zna się na rzeczy , raczej w małym % może coś się uszkodzić z winy chipa. Nie ma reguły jeden z forumowcziów ma e91 i bez chipa wymieniał turbinę .

 

Ja żałuje tylko jednego , że nie zrobiłem tego zabiegu wcześniej .

Mi się serią jezdziło super 177 km wystarczało . Lecz pomyślałem że jak jest możliwość i ma być dużo lepiej , to czemu nie. Przecież nikt nie mówi że po chipie będziesz kręcił auto do odcięcia. Tutaj chodzi o elastyczność silnika . Już nie mówię że z pod świateł zbiera się dużo lepiej .

Edytowane przez kamil20011
Opublikowano
Ja z 177 km (2.0d po lifcie ) mam zrobione 206 km i 410 Nm , efekt ? niebo a zmiemia :) nie ma co porównywać . Jeżeli ktoś zna się na rzeczy , raczej w małym % może coś się uszkodzić z winy chipa. Nie ma reguły jeden z forumowcziów ma e91 i bez chipa wymieniał turbinę .

 

Ja żałuje tylko jednego , że nie zrobiłem tego zabiegu wcześniej .

 

Ja tez po sprzedaży 160konnego a4 miałem zamiar kupić 520d 177Km po fejsie i sobie myslalem ze 177 koni to juz bedzie latało jak nalezy biorac pod uwage poprzednie auto.. a jak cos to sie chipa zrobi i juz.

Traf chcial ze sie trafila 530tka z dobrego źródła, to juz pomyslalem.. mocy mi wystarczy az nadto... :lol: a tu po kilku miesiacach głod sie odezwał :norty: :norty:

 

także mała sugestia do wszystkich!!

Jak juz macie zdrowe auto, troche kasy do wydania to sie chłopaki nie zastanawiać!!

tylko nie u Mietka w garażu, a w sprawdzonym zakładzie który sie dobrze odnajduje w tym temacie i cieszy sie dobrą opinią :)

 

tyle ode mnie na ten temat.

Opublikowano
Ja z 177 km (2.0d po lifcie ) mam zrobione 206 km i 410 Nm , efekt ? niebo a zmiemia :) nie ma co porównywać . Jeżeli ktoś zna się na rzeczy , raczej w małym % może coś się uszkodzić z winy chipa. Nie ma reguły jeden z forumowcziów ma e91 i bez chipa wymieniał turbinę .

 

Ja żałuje tylko jednego , że nie zrobiłem tego zabiegu wcześniej .

.

..no to cieszę się z kolejnego zadowolonego klienta :cool2: :mrgreen:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam.tak czytam ten temacik i nie powiem,skusilbym sie na takiego chipa.mam e60 525d 130kW.ile da się podnieść moc tak żeby bylo to bezpieczne dla silnika?i czy wie ktos moze gdzie w okolicach Wroclawia jest ktos kto to robi i przede wszystkim sie na tym zna?
Opublikowano
Witam.tak czytam ten temacik i nie powiem,skosiłbym się na takiego chipa.mam e60 525d 130kW.ile da się podnieść moc tak żeby było to bezpieczne dla silnika?i czy wie ktoś może gdzie w okolicach Wrocławia jest ktos kto to robi i przede wszystkim sie na tym zna?

 

Jeśli chodzi o robienie programu w okolicach Wrocławia to polecam firmę ADTtuning, sam robiłem jestem zadowolony. Dla sięgnięcia większej wiedzy proszę wejdź na formu bmw-sport.pl i tam poczytaj posty Roger-Nysa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
220KM z 2.5 litra to nie jest wielki wysiłek, bo podobny stosunek mocy do pojemności ma seryjne poliftowe 520d, więc nie uważam, żeby silnikowi się zrobiło krzywdę takim tuningiem. 525d to akurat najmniej wysilony motor, może dlatego, że sprzedaje się głównie do flot samochodowych, więc aż się prosi o podkręcenie. :)
Opublikowano

jesli jest zrobiony dobrze to nie ma sie czego obawiac czyli niutony ida płasko ale w całym zakresie obrotów . ja u rogala w audi b7 1.9 tdi 116KM zrobiłem 173 KM przejechałem na tym setapie 50tys km i nic sie nie działo i nadal nie dzieje u nowego własciciela . Wiec jak kupisz takie auto to mozesz pojechac na rolki do rogala i zobaczysz czy wszystko dobrze jest zrobione .

Ja juz byłem umówiony na program w BMW ale niestety w zawiasie cos puka i trzeba to w pierwszej kolejnosci zrobic i jeszcze mi wymiana oleju w skrzyni została bo oliwe w silniku juz zmieniłem .

Pozdrawiam

Opublikowano
Dzięki za porady. Auto zakupiłem i od miesiąca testuję w praktyce. Moc byla podkręcona w profesjonalnym warsztacie, mam nawet wydruk z hamowni. Pozdr. :8)
Opublikowano
Dzięki za porady. Auto zakupiłem i od miesiąca testuję w praktyce. Moc byla podkręcona w profesjonalnym warsztacie, mam nawet wydruk z hamowni. Pozdr. :8)

to pochwal sie tym wykresem :D :D

Opublikowano
Dzięki za porady. Auto zakupiłem i od miesiąca testuję w praktyce. Moc byla podkręcona w profesjonalnym warsztacie, mam nawet wydruk z hamowni. Pozdr. :8)

to pochwal sie tym wykresem :D :D

 

Tak, tak wykresik by się przydał :-)

Opublikowano
Dzięki za porady. Auto zakupiłem i od miesiąca testuję w praktyce. Moc byla podkręcona w profesjonalnym warsztacie, mam nawet wydruk z hamowni. Pozdr. :8)

to pochwal sie tym wykresem :D :D

 

ok. zrobię skan i może jutro wrzucę :8)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Niedawno zleciłem (w 4GT/VTECH) chiptuning swojego BMW E60 520D w automacie przy 50kkm. Zaskoczyły mnie bardzo duże przyrosty mocy i momentu obrotowego. Moc z 168KM wzrosła do 209KM a moment z fabrycznych 364Nm na 452Nm. Pomiarów dokonano na hamowni. A więc uzyskano parametry pomiędzy BMW 525D a 530D. Radość z jazdy wzrosła o 100%. Dość często wykorzystuję pełne możliwości silnika. I w związku z tym pytanie jak serwisować i dbać o silnik aby działał jak najdłużej? Naczytałem się o przepalonych denkach tłoków, zniszczonych wtryskiwaczach, turbosprężarkach, głowicach i uszczelkach. Które części silnika są najbardziej narażone na uszkodzenia po takich modyfikacjach? Proszę o wszelkie spostrzeżenia za i przeciw chiptuningowi turbodiesli BMW poparte konkretnymi przykładami pomocne odważnym i bezkompromisowym użytkownikom jedynie słusznej marki BMW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.