Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

przy ruszaniu oraz przy zmianie biegów i puszczaniu sprzęgła czuję dziwny luz i szarpnięcie, a czasem jak by poślizg sprzęgła

 

opatrzyłem całe zawieszenie dyfra i jest 100% OK

 

łącznik elastyczny między wałem a skrzynią me lekkie naderwania w otworach gdzie znajdują się śruby (zalane w gumie)

wymieniałem go 30 tys. km. temu, czy mógł już siąść po takim przebiegu ? Jeżdżę delikatnie.

widać że śruby przy puszczaniu sprzęgła wyraźnie pracują w otworach,

 

dodatkowo zapytam, czy przy zapiętym biegu i kręceniem wałem (ręką) w skrzyni powinien być luz ??? coś głośno wtegy stuka w skrzyni ?

może to być uszkodzone koło dwumasowe ?????

 

auto ma 200tys. przebiegu i zawieszenie dyfra w idealnym stanie (gumy z daty produkcji samochodu) więc na pewno nie było "butowane"

Edytowane przez MarekBMW
Opublikowano

Witam ja mam też 330d z 2004 roku i też mam przejechane dokładnie 213000 tys/km i niestety mam ten sam objaw, winę ponosi zużyte koł dwumasowe, napisz jeszcze może czy przy ruszaniu do przodu najbardziej odczuwalne do tyłu masz takie grzechotanie, jeśli tak to sto procent dwumasa aha przy gaszeniu samochodu masz stuknięcie jeśli tak to objawy wskazują na dwumasę ja też jeżdżę delikatnie, tylko ja już kupiłem auto z uszkodzoną dwumasą.

Życzę ci aby to nie była dwumasa bo koszt wymiany dosyć duży samo koło 1500 zł docisk sprzęgło chyba z 1000-1500 plus robocizna 500 zł sam widzisz jakie koszty mnie czekają ale w najbliższym czasie będę wymieniał więc nie życzę tego tobie.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam :) a ja mam BMW E46 320D 150KM z 2003 roku z przebiegiem 165 tys. kilometrów i mam podobne objawy do opisywanych, aczkolwiek nie do końca.. a mianowice: na luzie przy wciskaniu/puszczaniu sprzęgła słychać terkotanie/grzechotanie silnika - dzieje się to dokładnie w połowie wciśniętego pedału; bądź też podczas wrzucania 1 biegu lub wstecznego przy wciskaniu/puszczaniu sprzęgła, przy wyższych biegach jest to mnije słyszalne badź wcale nieodczuwalne. Przy szybkich zmianach biegów też prawie nic nie słychać. Biegi wchodzą dość delikatni - dobrze. Pozatym auto na postoju raczej nie trzęsie się (mój pierwszy diesel, nie chodzi co prawda jak benzynowy ale jak na diesla chyba jest ok) tylko przy gaszeniu i odpalaniu silnik nawet nieźle zabuja. A podczas jazdy według mnie chodzi bardzo dobrze. Koledzy wiecie co to może być :?: :?: :?: Ratujcie - to jest moje pierwsze BMW... a tu taka niespodzinka :shock:
Opublikowano

panowie w innym watku pisalem ze wlasnie wymienilem dwumase i sprzeglo

kupilem sprzegli LUK dalam niecale 700zl lacznie z dosciskiem wiec nie jest to koszt 1000-1500zl za to jest problem z dwumasa, praktycznie poza serwisem nie mozna dostac a jak ci sie uda gdzies dostac do 3.0 to bedziesz miec farta, ci z allegro wystawiaja ale towaru nie maja banda kretynow :nienie:

ja nie mialem wyjscia bo to byl ostatni dzwonek na wymiane a dwumasa dala znac o sobie dopiero 2 tyg temu (a okazlo sie ze latala cala)

cos jakis czas wibracje, na polsprzegle to juz rzezenie bylo na wstecznym tez nie lepiej bylo

mation4 objawy cos jak u ciebie ale to juz byly u mnie ostatnie podrygi dwumasa

jak gdzies pisal yoshimura nie mozna z tym jezdzic bo wal padnie

kupilem dwumasa za 3400zl plus 700zl sprzeglo robota 300zl i przy okazji wyszlo ze mam

uszczelnienie walu do wymiany ale za wymiane nie wzieli tylko za czesc, a jakbyscie robili dwumase to kupcie tez nowe sruby to koszt niecale 60zl

a powinno je sie tez wymieniac

Opublikowano

kupilem dwumasa za 3400zl plus 700zl sprzeglo robota 300zl i przy okazji wyszlo ze mam

 

robota 300? tylko tyle? spodziewałem się większej kwoty...

Opublikowano
co trzeba jeszcze zdemontować do wymiany koła zamachowego oprócz zdjęcia skrzyni? znajomy mechanik twierdzi, że trzeba zdemontować rozrusznik i to jest trochę pracy...
Opublikowano
a po co ściągać rozrusznik ???

 

mnie nie pytaj :P czyli poza zdjęciem skrzyni biegów nie trzeba nic specjalnego więcej demontować?

Opublikowano
celion a wymieniłeś łożysko igiełkowe wału??

to mi cwieka zabiles, mechanik nic nie mowil, a w ogole w jakim celu sie to wymienia? ja troche zielony w tym :mrgreen:

Opublikowano
napisałeś że był problem z uszczelnieniem wału i właśnie chciałem zapytać czy przyczyną było walnięte łożysko [które przepuszczało olej], czy wykruszony Loctite z gniazd śrub w wale.
Opublikowano

no masz racje chyba pora ale chyba nikt nie mowi prawdy i nie robi jak sie nalezy :duh:

a tak w ogole to je sie powinno wymieniac przy wymianie dwumasy i sprzegla?

Opublikowano
tak, ponieważ uszkodzone koło zamachowe traci swoje wyrównoważenie co się przekłada niekorzystnie na to łożysko, które musi znosić przeciążenia.
Opublikowano

no to teraz musztarda po obiedzie :mad2: :mad2: , czyli co rozbierac i robic to jeszcze raz? no porazka

szkoda ze wczesniej nie wiedzialem, ale facet u ktorego zamawialem czesci tez nic nie wspomnial, nastepnym razem przy jakiejs wymianie

bede pisac do ciebie co trzeba wymienic :mrgreen:

 

a wlasnie czy to lozysko moze buczec? bo cos ciagle mi buczy ale na nizszych obrotach jak spadaja od 1500 do 1000 i wczoraj zauwazylem ze jak wcisnalem sprzeglo to przestalo

Opublikowano
nastepnym razem przy jakiejs wymianie bede pisac do ciebie co trzeba wymienic :mrgreen:

nie ma problemu :wink:

a wlasnie czy to lozysko moze buczec? bo cos ciagle mi buczy ale na nizszych obrotach jak spadaja od 1500 do 1000 i wczoraj zauwazylem ze jak wcisnalem sprzeglo to przestalo

heh... nie wymieniłeś łożyska wyciskowego?? nr 3 ---> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS11&mospid=47645&btnr=21_0093&hg=21&fg=05

Opublikowano

wymienilem bo mi trzeszczalo jak wciskalem sprzeglo, dostawalem na glowe jak to slyszalem, i juz nie trzeszczy :mrgreen:

ale buczy mi cos od pol roku i nikt nie wie co a podejrzewam ze jakas rolke od alternatora moze, wymienili mi tam jakies 2 ale trzecia zostawili

tylko nie pamietam czy napinajaca czy prowadzaca, a i dziwne bylo to ze jak nabilem klime to mialem spokoj na jakies 2 tyg i znowu buczy :mad2:

Opublikowano

tak mi sie wydaje, a dziwnie jest to ze na postoju w srodku cicho a to slychac po stronie kierowcy na zewnatrz a nawet jak stanie sie z tylu auta to slychac

to lozysko moze dawac takie objawy?

Opublikowano
niestety tak, albo tak jak wcześniej wspomniałeś coś w układzie pasowym. Musisz precyzyjnie zlokalizować miejsce skąd dobiega ten dźwięk, bo tak to możemy sobie wyliczać, a przyczyną może się okazać np pompa wspomagania :wink:
Opublikowano

pompa od wpspomagania nowa :mrgreen: , to buczenie slychac mam wrazenie czasem jakby z nawiewow szlo jak jade, ale ostatnio to myslalem ze przypadkiem wlaczylem spryskiwacz na tylna szybe taki odglos dawalo, wymienilam to sprzeglo dwumase i cisza ale przejechalem z 2km i znowu buczy ale bardzo cichutko :mad2: :mad2:

wlasnie problem polega na tym ze ciezko to zlokalizowac ale na pewno jest to cos z lewej strony auta

a wlasnie mam luz na skrzyni ale chyba tej rozdzielczej i wiem ze nie powinno tego byc czy to moze jest przyczyna tego buczenia? bo juz zostaje mi niewielke opcji

Opublikowano
oj co do rozdzielacza to ja nie zabieram głosu. Zdecydowanie więcej będzie wiedział Kolega jakub... być może się odezwie w tym wątku :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.