Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam następujący problem z moim autem.

Kika dni temu jechałem około 60 km/h, po czym dodałem gazu i w lusterku wstecznym zobaczyłem czarny dym, który wydobył się z wydechu. Od tej pory podczas jazdy i mocniejszym dodaniu gazu wydostaje się dym. Na postoju na biegu P, po dodaniu gazu, około 2000 tyś obrotów z wydechu także wydostaje się czarny dym. Na niskich obrotach delikatnie rzuca autem, ale miało to miejsce już wcześniej. Dodam, że kilka dni przed tym zdarzeniem (czarny dym), przy obrotach około 1100-1200 miałem delikatne drgania (wibracje)w okolicy drążka zmiany biegów.

 

Wszystkie filtry wymienione, olej także, ODMA około 2 tygodni temu, klapki z kolektora usunięte... Co może być przyczyną wydobywania się czarnego dymu z wydechu? Jakaś nieszczelność, problem z wtryskami, czy może jeszcze coś innego? Jak trafnie zdiagnozować przyczynę? Zmonitorować parametry silnika za pomocą komputera? Dodam, że komputer podaje mi błędy świec żarowych.

 

Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?

Opublikowano

skonczyl Ci sie jakis wtrysk i leje... za duzo paliwa- czarny dym .. ;)

 

jak komputer pokazuje bledy swiec zarowych to wymienic swiece ktore niesprawne ;) - ale to nie ma zwiazku z kopceniem :)

 

jedz na kompa i sprawdz korekcje wtryskow... ktorys jest do wymiany lub regeneracji... zaleznie od zasobnosci portwela ;)

Opublikowano

Może się tak zdarzyć że padło kilka naraz.

 

Kiedyś miałem taki przypadek w rodzinie - jeden zaczął przelewać i to coraz bardziej, pozostałe wtryski miały już przebieg pod 170tkm i większość ludzi sugerowała wymianę lub regenerację kompletu. Co prawda silnik tylko 4-cylindrowy i mniejszy koszt wiec kuzyn zdecydował na regenerację wszystkich 4. Dlaczego - a no dlatego że przy naszej jakości paliwa było duże prawdopodobieństwo, że za chwilę kolejny nawali - będzie kolejna pojedyncza regeneracja i koszt wymiany.

Myślę że warto się pochylić nad tą tezą

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
A orientujesz się może, gdzie dobrze regenerują wtryski i w jakiej mniej więcej kwocie? Ostatnio czytałem, że nie ma takiego czegoś jak regeneracja wtrysków, bo to tak jakby regenerowało się żarówkę :) Po prostu się nie da. Ale ile w tym prawdy, tego nie wiem :)
Opublikowano

Popytam kuzyna ... z tego co pamiętam gdzieś w Krakowie to robił - ale po pierwsze miał VW Passata 1,9 TDI :) a po drugie nie wiem gdzie dokładnie.

Wtryski się regeneruje podobnie jak i turbiny. Inną rzeczą jest to czy dany "egzemplarz" da się zregenerować (wiem że np niektórych turbin się po prostu nie da zrobić). Niemniej jednak co do regeneracji w przypadku BMW X5 3,0d po FL (czyli ten sam motor co w E60) wiem że jest taka możliwość - pamiętam chciałem kupić X5 ale miała wtryski do zrobienia i wtedy (pół roku temu) krzyczeli za to 1300-1500 PLN za sztukę - zregenerowaną. Ile sama usługa kosztuje - nie wiem .

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Być może nie wzglębiałem się w temat ponieważ jak usłyszałem o wtryskach to pomyślałem i o turbo ;) i jeszcze kilku innych rzeczach - więc nakłady inwestycyjne to pewnie byłoby jakieś 15-20% wartości pojazdu a na tyle tani to on nie był :)

Co by nie powiedzieć choćby regenerowany kosztował połowę czyli 750 x 6 (jeśli to 525/530/535) to jest jakieś 4500PLN + robocizna 1000 i "piątka" jest niewyjęta przy komplecie oczywiście.

 

Zawsze można pojedynczo ale po co kilka razy tą samą robotę robić - zwłaszcza że istnieje duże prawdopodobieństwo że za chwilę padnie kolejny

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
dajmon ja widzę że Ty masz dostęp do wielu rzeczy zdecydowanie taniej :) i w razie potrzeby nie omieszkam do Ciebie zastukać !
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Znajomy miał to samo ostatnio, przy mocniejszym dodaniu gazu szedł z rury ciemny dym. I powodem tego nie były padnięte wtryski, tylko jakaś membrana. Nie pamiętam już co mi mówił. Koszt naprawy niecałe 300 zł.
  • Moderatorzy
Opublikowano
A czyściłeś zawory EGR ?
Opublikowano

Nie nie czyściłem. Łatwy jest do nich dostęp? :)

Dodam, że ostatnio były usuwane klapki z kolektora.

 

Byłem u elektromechanika i podpiął mi samochód pod komputer.

Nie wiem z jakiego programu korzystał, ale sprawdzał wtryskiwacze i powiedział, ze na piątym cylindrze prawie już nie pracuje.

Widziałem jakieś wartości na 5 wtryskiwaczach były wartości minusowe nawet -10 i delikatnie się zmieniały, a na z jednym wtryskiwaczy było ciągle 0.

Jakie to mogą być wartości i czego dotyczą? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.