Skocz do zawartości

Drzenie kierownicy 80km/h - 100km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, otoz od pewnego czasu borykam sie z problemem drzenia kierownicy przy ww predkosciach i przy hamowaniu z wyzszych predkosci . Wszystkie silentbloki ok, laczniki stabilizatorow nowe, tarcze hamulcowe nowe. Jezdze na 17 225 /40 .Na stalowkach nie jest to mocno odczuwalne, ale jest. Felgi sa proste, sprawdzane na kilku maszynach w roznych warsztatach lacznie z myciem przed sprawdzaniem. Kilka dni temu podjalem sie proby skasowania luzu przekladni kierowniczej, posilkowalem sie opisem w dziale zrob to sam. Probowalem kilku ustawien, gdy dokreclem przekladnie to dreznie ustawalo,ale samochod latal po drodze poniewaz nie bylo luzu w srodkowym polozeniu, ciezko sie krecilo, nerwowo reagowal na najmniejszy ruch.Moze ktos z uzytkownikow kasowal luz na przekladni w e34 i napisze dokladnie krok po kroku cala czynnosc. Pozdrawiam.

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Opublikowano
no wlasnie jeszcze nie bo zal, dobry bieznik maja, zamienalem tyl na przod i dalej to samo opony to dunlop sp sport 9090, myslisz ze od opon moga byc takie cuda?

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Opublikowano
no wlasnie jeszcze nie bo zal, dobry bieznik maja, zamienalem tyl na przod i dalej to samo opony to dunlop sp sport 9090, myslisz ze od opon moga byc takie cuda?

 

No ja bym na to postawil. Nie kupuj od razu nowych. Po prostu moze od kogos pozycz albo cos, od razu z felgami. Przejedz sie i zobacz. To nie ma znaczenia czy przod czy tyl. I tak i tak bedzie bila kierownica.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
no wlasnie jeszcze nie bo zal, dobry bieznik maja, zamienalem tyl na przod i dalej to samo opony to dunlop sp sport 9090, myslisz ze od opon moga byc takie cuda?

 

Mialem kiedys e34 i mialem to samo. Najpierw byly tarcze do przetoczenia, ale to pomoglo tylko troche, dopiero po wymianie dobrych na oko klockow bicie ustalo. Aha a czy biije Ci przy hamowaniu ? Z tym oponami to jest tak, ze moga byc uszkodzone prawie niewidocznie.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
zmień opony bo są zapewne wyząbkowane i maja garby,

druga opcja to silentbloki i po temacie!

 

NIe wiem czy po temacie. Moze byc jeszcze 15 innych rzeczy. To nie jest tak po temacie. Ja stawiam na opony, bo autor pisze, ze wszystkie elementy zawieszenia sa ok. Ale to nie znaczy, ze napewno sa ok. MOga byc luzy prawie niezauwazalne.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano (edytowane)

Ja miałem tak: pierwsze objawy były takie że przy hamowaniu z np.100km/h do 40km/h kierownica latał jak dzika, jakiś czas później zaczeło się drżenie kierownicy podczas jazdy właśnie 80-100, przy 120 ustawało. Z początku myślałem że do wymiany są końcówki drążków - lecz okazały się całkiem OK (wiec nie wymieniałem). Skończyło się na tym że wymieniłem tarcze z przodu wraz z klockami (przy okazji klocki z tyłu) i nowe opony na przód. Finał jest taki że wszystko gra jak z fabryki, nic nie trzęsie i idzie jak po maśle.... Poprostu radość z jazdy

Myślę że główną przyczyną były krzywe tarcze ham., chociaż na oko wiadomo nie widać

 

Ps. jak będziesz zmieniał tarcze (sam - ja zmieniałem sam) to pamiętaj o dokładnym oczyszczeniu wszystkiego z rdzy, nalotu itp. bo inaczej znowu zacznie bić :!:

 

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia w usuwaniu usterek :8)

Edytowane przez MLX
Bayerische Motoren Werke http://img482.imageshack.us/img482/7716/bmwsmiley9vq.gif
Opublikowano
Dla świętego spokoju sprawdź zbieżność, pożycz od kogoś koła, przejedź się i wtedy się zacznij martwić. Bicie może być też spowodowane przez złe ułożenie opony na feldze. Rzadkość, ale się zdarza.
Opublikowano
zbieznosc sprawdzana w stacji diagnostycznej, tarcze i klocki nowe jurid. Pomysle z tymi kolami.

 

Miałem tak samo przy hamowaniu jak prędkośc zchodziła do około 80. Po wymianie opon (nowe 195) zapomniałem o problemie. Poprzenie oponki byly juz mocno zjechane (205).

Opublikowano

Sprawdz piasty ! tarcze dałes nowe , ale.. moze być jajowata piasta ktora daje bicie tarczy to raz dwa nowa tarcza tez moze miec małe bicie!

 

Opony mogą miec zniekształconą siatke i dawać przerożne objawy drgań.

....::::::BMW-KLUB-POZNAŃ::::::.....


Robert (Rekin_Poznań)


Moje bmw ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=14423

http://img26.imageshack.us/img26/7793/podpispict00171va.jpg

Opublikowano
Ja do wczoraj miałem to samo. Od dziś juz nie :D . Luz przekladni. Jest jeszcze jedna objawa, jezeli jest to samo co u mnie, przy wolnej jeździe przy pokonywaniu nierówności np. "kocie łby" coś delikatnie puka. Jezeli juz kasowales luz i przestało drgac to idź dalej tym tropem i więcej cierpliwości
Opublikowano
W b. prosty sposób oddałem "fachowcowi" :D , mówił ze miał problemy i kilka razy próbował różnych ustawień aż w końcu dał radę i teraz jest git :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.