Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z moim alternatorem Valeo 70A albo 80A nie pamietam a mianowicie swiszczy niesmowicie na wolnych obrotach i do 2000 .obr.Sprawdzajac stetoskopem swiszczy z tylu alternatoa przykladalem go do plastiku z tylu, na obudowie troszke mniej slychac. Rozkrecilem go dalem do przetocznia pierscienie slizgowe zmienilem regulator napiecia lozyska byly sprawne zreszta na stetoskopie bylo by slychac czy piszcza albo szumia nie mialy luzu wiec je zostawilem lecz problem pozostal dalej prosze o pomoc co to moze byc.Napiecie ladowania na wolnych obrotach 14,3V.

 

_____

Poprawiłem tytuł. Przeczytaj to: viewtopic.php?f=68&t=120678 Zapoznaj się też z regulaminem! Następnym razem będzie ostrzeżenie! /mattiss

Opublikowano
Ładowanie w normie z tego co napisałeś, a może to nie alternator tylko rolka napinacza. ja miałem bardzo podobny objaw - zatarła się rolka napinacza paska klimatyzacji a efekt tego był taki jakbym miał turbinę pod maską - świszczało że aż "miło" :)
kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano
2 rolki wymienilem od limy i napinacza a na 3 nie mialem juz kasy ;p ale sprawdzilem ja nasmarowalem i wydaje sie w miare dobra sluchalem ja rownierz na stetoskopie i szuumi troszke bardziej niz nowa obie kupilem z firmy ruville.To raczej na 100% alternator bo tak jak pisalem to jak przyloze stetoskop z tylu alternnatora to swiszczy strasznie.
Opublikowano
NO to może3 masz szczotki na wykończeniu i łożysko.Kup zestaw naprawczy :mrgreen:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Napisalem juz wczescniej ze wymienialem caly regulator napiecia lozyska ok gdzies czytalem ze jak se przestawi stojan to moga byc objawy swiszczenia lecz nie ruszalem stojana a co wiecej bylem pierwsszy w rozbieraniu tergo lternatora wczesniej nikt go nie ruszal
Opublikowano
Możesz napisać które dokładnie łożysko załatwiło sprawę? Mam chyba ten sam problem i tez mam alternator valeo.
Opublikowano
Podzielę się swoimi doświadczeniami. Mój alternator też świszczał na wolnych obrotach. Wymieniłem rolki napinające pasek, sam pasek i pomogło to na chwilę. Łożyska też sprawdzałem i były dobre. Pomogła dopiero wymiana koła wieloklinowego alternatora, poprostu sie wytarło i zmieniło geometrię. Jak chcesz wiedzieć czy to na pewno to koło to polej wodą pasek jak świszczy, jak sie zmieni natężenie świstu albo przestanie na chwilę to na 100% koło do wymiany. Wymiana samego paska na nic sie zda. Jako ciekawostkę powiem, że stare koło wieloklinowe zostało w katalogu zastąpione nowym o nieco innym zarysie rowków (wniosek jest jeden - stare były wadliwe). Jak zmienisz koło to załóż też nowy pasek.
:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.