Skocz do zawartości

316i, 318i... E36 czy opel vectra B


michael75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Chciałbym kupić któreś z tych dwóch aut, mam 8 tys. do wydania. Interesuje mnie bmw e36 compact lub sedan (o coupe raczej nie ma mowy w tej cenie) z silnikiem 1.6 lub 1.8, najlepiej "is" (bo dobre 2.0 też chyba będzie droższe). Vectra b sedan albo hatchback z silnikiem 1.8 lub 2.0. Chciałbym dowiedzieć się które z tych aut będzie lepsze (wiem, że to forum BMW ale proszę o obiektywne uwagi)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli (mam nadzieje, że jednak nie) zdecydujesz się na opla to 1.6 tylko 8 zaworowy bo 16 bardziej wadliwe... blacha opla to porażka rudy wpiernicza jak nie wiem,

opel napęd przedni-nic ciekawego

wnętrze-wsiądź do bmw

wygląd? :? no cóż kwestia gustu...

 

bmw

mam 1.8is bardzo fajnie jeździ miałem 1.6i też niczego sobie, 100 kucy było heh

w e36 tylne nadkola zdarzają się być zaatakowane rudym, czasem też klapa bagażnika...

wnętrze-tu siedzi się jak w samochodzie różni się od innych aut, jest komfortowo...

napęd klasyczny na tył to super sprawa dobra nauka opanowywania auta...

wygląd? jak dla mnie nerki i szachownica ciemne lampy... nadaja charakteru sportowego heh a opel?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem vectre 1.8 16v z 98 roku i technicznie nie było z tym autem żadnych problemów, było nawet troche dynamiczne... No to by było na tyle pochwał... Opel to opel jest nawet ładny, ale nie ma w sobie tego czegoś co znajduje w BMW i nie potrafię tego słowami określić. Kurde miało być obiektywnie :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jeździłem ojca vectrą przez parę lat od czasu do czasu, jedyny plus to niskie koszta eksploatacji tego auta, cała reszta na minus, słabe blachy, na maxa plastykowy środek - to jedne z głównych wad. Ale mając do dyspozycji 8 koła brałbym opla. Szczerze mówiąc, po 4 latach eksploatacji e36, do codziennej jazdy w życiu bym tego auta nie wybrał :D hehe, mam tu na myśli tylko i wyłącznie wysokie koszta utrzymania tego auta, bo samo autko wynagradza to w 100%, pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za cenne uwagi. Właśnie od 5 lat jeżdżę oplem astrą 1.6 8v. Fakt autko bardzo tanie w eksploatacji, proste w naprawie i bezawaryjne dlatego zastanawiam się też nad vectrą b. Ale pomimo wszystko ciągnie mnie do BMW. Fakt e36 to starsza konstrukcja od vectry, gorzej wypada w crash testach, droższe w utrzymaniu ale chyba powinno lepiej się prowadzić. I chyba już czas na tylny napęd :D jeszcze gdyby to tak była r6 i coupe... ale za 8 tys nie ma szans na coś dobrego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem kiedys ten sam dylemat i dlugo sie nie zastanawialem.co wybralem to chyba widac i tobie polecam to samo czyli BMW.wsiądź przejedz sie a sam zobaczysz. :D

Moje Coupe------------------> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=160279


Potrzebujesz nowych części ? Dobrych znanych marek ?lub tańszych zamienników? pisz na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był już taki temat ze dwa lata temu. Za vectrą nie przemawia dosłownie nic :D

 

Poprawiłem tytuł tematu i postanowiłem, że zostawię go tutaj póki co. Jeśli będzie na temat, to nie zamknę.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vectra to auto ktore cieszy na poczatku,bo to nowy zakup.

E36 to autko ktore powoduje Banana na twarzy jak je tylko zobaczysz na parkingu :D

Obecnie mało jest aut ktore moga konkurowac z E36 w kategorii "RADOŚĆ Z JAZDY" :cool2:

A czy utrzymanie jest az tak drogie? to bym podyskutował :wink:

Przed BMW miałem Fiata 131 Mirafiori i ten to pozeral budzet dopiero :lol:

Mazda 626D tez czesci byly drozsze tylko mniej palila, ogolnie BMW nie jest az tak drogie w utrzymaniu w stosunku do innych marek :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No w stosunku do wszelkich aut włoskiej produkcji to utrzymanie e36 na pewno nie będzie drogie. Dużo mniejsza awaryjność. Przez 3 lata użytkowania mojego obecnego e36 miałem tylko jedną sytuację, kiedy musiałem odstawić auto do mechanika. Padła pompa wody. Poza tym normalna wymiana zużytych cześci. Autko dyspozycyjne przez cały czas. Zero problemów z odpalaniem nawet przy -2x stopni, zero przygód w trasie a śmigałem nią kilka razy pl -uk. A było nie było samochód ma już 18 lat. Co do kosztów utrzymania opla a bmw miałem coś innego chyba na myśli. W e36 robię wszystko na bierząco. Coś zacznie stukać, coś się urwie, pęknie, cokolwiek, od razu wymieniam. Gdybym miał opla to wątpię że bym tak pedantycznie do tego podchodził. I pewnie dlatego też ekploatacja by mniej kosztowała. Edytowane przez saku82pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że po kupnie może wyjść parę rzeczy do wymiany (sworznie, tuleje itp) i warto mieć lekką rezerwę, kupno "na styk" może mieć marne skutki bo będziesz katylał autem nie do końca sprawnym... Co do cen eksploatacji-części będziesz miał trochę tańsze do opla fakt ale co do eksploatacji to tak jak powiedział M-Technic, radość z jazdy gwarantowana, no chyba że się zacznie psuć i nie chcesz go na oczy widzieć momentami (sam kilka razy chciałem go oblać benzyną i podpalić :mrgreen: ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litości tylko nie OPEL :( Kilku moich znajomych ma vectry z roczników ok. 2000-2003 i to się kosmicznie "sypie". Czasem z kumplem do pracy jeżdżę V z 2001r i powiem szczerze że w moim dziadowskim Punciaku z 2003r w środku jest fajniej i jakoś przytulniej i wszystko lepiej spasowane jest. Najbardziej razi w oczy taniość materiałów wykończenia wnętrza i aż nadto "plastikowy" wygląd. Widać już po kilku latach jak to wszystko blaknie od słońca i zaczyna odstawać od reszty. Pomijam fakt że ople są klockowate i bez polotu. Z opli tylko dwa są faje frontera i calibra reszta do piachu. Kumpel ciągle ładuje kasę w swoją V a jak z nim jeżdżę to na zegarach wszystko się świeci jak na choince i żaden mechanik nie wie co się dzieje :( ogólnie ja wybrałem E36 i pewnie też są z tymi samochodami problemy ale lepiej już "dłubać" w aucie z charakterem do którego wsiada się z zadowoleniem nić w nudnym, dziadkowatym klocku, który gnije na potęgę. Co do kosztów to nie sądzę żeby E36 pochłaniało dużo więcej, samochód jak samochód musi kosztować, ew jeśli dużo jeździsz to potem wstaw gaz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekonaliście mnie do BMW :D jeszcze słyszałem o silnikach 16v w oplach, biorą olej, dużo palą, padające egr-y i podobno w 2.0 16v pękają kolektory wydechowe, no i ta blacha:/ mówią, że najlepsze silniki w vectrach to 1.6 8v i 2.5v6. Pierwszy jest za słaby a drugi za drogi w utrzymaniu. Myślę, że w BMW e36 1.8 is będzie najlepszym wyborem, no i będę szukał coupe, może uda mi się coś znaleźć w miarę dobrze utrzymanego. Jeszcze brałem pod uwagę audi a4 (podoba mi się wykończenie wnętrza w a4) ale tam znowu odstrasza awaryjne przednie zawieszenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem 318 is coupe, świetne autko ale bardzo mało mocy (chyba ze cały czas lapie jakies lewe powietrze ale raczej nie bo spalanie jest ok). Jeśli pozwalają Ci na to fundusze to szukaj 2.3 lub 2.8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli 140KM to tak bardzo mało mocy to albo u Ciebie połowa już poszła w piach, albo wcześniej jeździłeś czymś o połowę mocniejszym.

 

Nie oszukujmy sie sportowcem to Is nie jest :nienie:

Ale do dosc dynamicznego przemieszczania sie 140KM wystarcza :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli 140KM to tak bardzo mało mocy to albo u Ciebie połowa już poszła w piach, albo wcześniej jeździłeś czymś o połowę mocniejszym.

Jeździłem Fiatem Seicento 900 :-) co do spadku mocy to możliwe bo nie byłem na hamowni ale wydaje mi się że od katalogowych 10s do setki niewiele odstaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.