Skocz do zawartości

Przerywa szarpie 2.0i


Maluch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Moja E39 2.0i strasznie przerywa i szarpie jakby chodziła czasem na 5 cylindrach.

Objawia się to zawsze po dodaniu gazu chociaż bardziej pod obciążeniem jak ruszam.

Na kompie wykazało:czujnik położenia wału,czujnik położenia wałka rozrządu,czujnik przepływomierza.Nie chcę mi się wierzyć że to wszystko naraz padło!!

Po wymianie wszystkich świec na NGK (takie były wcześniej jedna była czarna) problem zniknął na 3 dni.Po 3 dniach problem powrócił.

Nie ma żadnego problemu z odpalaniem na zimnym jak i na ciepłym silniku.Obroty nie falują trzyma równo.Podejrzewam którąś z cewek badz fajki bo są niektóre popękane delikatnie z dołu.Co wy na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

U mnie również u dołu spękane, prawie wszystkie a nic się absolutnie nie dzieje. Choć teoria kolegi LoonaThic ma jak najbardziej sens.

Gazu rozumiem nie masz?

Objawy jak układ zapłonowy...Jeśli motor na 2 vanosach to potrzebne mu specjalne świece, tzw. High Power - NGK BKR6EQUP, czy jakoś podobnie...może to to, ale wątpię. Osobiście zacząłbym od przepływki, spróbuj wyczyścić (jest instrukcja w dziale Zrób to sam) ewentualnie podmień z kimś, kto ma sprawną. Te cewki też posprawdzaj, czy wartości są poprawne. Powodzenia!

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

U mnie również u dołu spękane, prawie wszystkie a nic się absolutnie nie dzieje. Choć teoria kolegi LoonaThic ma jak najbardziej sens.

Gazu rozumiem nie masz?

Objawy jak układ zapłonowy...Jeśli motor na 2 vanosach to potrzebne mu specjalne świece, tzw. High Power - NGK BKR6EQUP, czy jakoś podobnie...może to to, ale wątpię. Osobiście zacząłbym od przepływki, spróbuj wyczyścić (jest instrukcja w dziale Zrób to sam) ewentualnie podmień z kimś, kto ma sprawną. Te cewki też posprawdzaj, czy wartości są poprawne. Powodzenia!

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odłączyłem przepływkę to auto było trochę słabsze i dalej przerywało

 

No to raczej nie przepływka - sprawdzaj cewki. Najpierw podmień na tym cylindrze, na którym świeczkę miałeś okopconą, jeśli oczywiście pamiętasz, która to :)

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

To typowe dla czujnika wału korbowego.

czujnik wałka też pewnie juz się kończy bo to standard.

 

Przepływka raczej nie powoduje szarpania.

 

A popękane gumki powinno się wymienić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale oprócz tego co sugerują koledzy, spradz komrę pod lewym filterem kabinowym (tam gdzie jest serwo). Przy zle złożonych plastikach, leje się tam woda. Kumpel tak miał, tez szrpała i przerywała mu 520i 98r. Po wizycie w myjni auto całkiem padło. Woda została zassana przez serwo do silnika a korbowód 6 cylindra prawie sie ukręcił!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzałeś cewki miernikiem ?

Miernikiem wszystkie miały w granicach 1.3ohm

Byłem dzisiaj jeszcze raz na kompie wyszło czujnik położenia wałka rozrządu,czujnik przepustnicy i przepływka.Czujnik przepustnicy i przepływkę odpinałem wcześniej żeby sprawdzić czy działają stąd te błędy.Wykasował mi błędy i mam trochę pojezdzic.Za parę dni jadę do niego i okaże się.Jestem już prawie pewny że to będzie czujnik położenia wałka rozrządu!!Dam znać jak rozwiąże problem do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wykasowaniu błędów i przyjechaniu jeszcze raz na odczyt wyrzuciło tylko czujnik położenia wałka rozrządu.Dzisiaj już auta nie mogę odpalić.I teraz pytanie czy przez ten czujnik??czy może padł przy okazji czujnik wału korbowego?? :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wykasowaniu błędów i przyjechaniu jeszcze raz na odczyt wyrzuciło tylko czujnik położenia wałka rozrządu.Dzisiaj już auta nie mogę odpalić.I teraz pytanie czy przez ten czujnik??czy może padł przy okazji czujnik wału korbowego?? :mad2:

 

Może być. Podmień czujnik (jak masz) to się przekonasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...
witam daj znac kolego jak naprawisz bo ja mam tez 520i z 99r na 2 vanosie z gazem ale pomijajac go bo jezdze i testuje na benzynie teraz,i sprawa taka,ze juz pare znachorow patrzylo podlaczali pod kompa byly bledy ale wykasowali po miesiacu jazdy juz nic bylo bledow to dobrze ale auto nie rowno chodzi szarpie i czasem jak sie odpali zimne to faluja obroty i potrafi zgasnac,swiece zalozone takie jak powinny byc oryginalne w bmw,mowili niektorzyze jakis czujnik walka czy inny ale na kompie nic nie pokazuje:/niewiem co mam zrobic bo problem uziazliwy nikt nie potrafi zdiagnozowac jeden gostek powiedzial ze by powymienial te czujniki wszystkie i odme ale to prawie 2tys wyjdzie a jak to nie to wtedy lipa tyle kasy wydacm,jestem z okolic czewy,moze ktos pomoze zna kogos?pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.