Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moja 320d trasa w zaleznosci od jazdy od 5,5 do 6,5 miasto ok 8 .Raz udalo mi sie spalic (komputer pokazywal) 4,6 ale to tylko chcialem sprawdzic jak uda mi sie najmniej spalic.Nigdy w trasie nie spalilem wiecej niz 8 a ja naprawde zapier...Mialem tez e90 325i wersja amerykanska 3.0 l automat-trasa przy spokojnej-9 ,normalnie-11 ,miasto -14 normalnie,-17-dynamicznie
  • Odpowiedzi 139
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wcześniej nie mówiłeś że masz automata. Automat zawsze więcej spali. A ile robisz kilometrów na baku. Ja tankuje 60l i robię w zależności ile czasu spędzam w mieście a ile na trasie w drodze z pracy do domu(przeważnie jest tak że przez miasto przepycham się 40 minut a potem 20 minut poza miastem) robię od 720 - 800km to mi wychodzi od 8,3 - 7,5 cykl mieszany. Czyli jak ktoś powie że na trasie jadąc około 140 km/h spalanie wynosi 6 l to można w to wierzyć.

8,3 cykl mieszany a 9l miasto to 'lekka' roznica... proponuje skasowac po wjezdzie do krakowa i sprawdzic przy wyjezdzie - moze wyniki sie troche zmienia... juz nie biorac pod uwage faktu ze samochod bedzie rozgrzany jazda po trasie co zanizy wyniki...

poza tym ciagle nie wiem dokad dokladnie w tym krakowie jezdzisz bo po obwodnicy smigac to nie problem - gorzej jest z centrum (dla przykladu dzisiaj okolo 19 jechalem 6km przez 40min...)

 

zasieg mam rozny zaleznie gdzie sie poruszam miedzy 500 a 800 najczesciej ale nigdy nie dotrwam na calym baku go przejezdzic do 800 - zawsze znajdzie sie moment zywszej jazdy i z reguly konczy sie na okolicach 600-650 ;)

 

owszem tyle pali przy mega spokojnej jezdzie na tempomacie - jak go wiozlem z niemiec wracajac w 2 samochody na zimowkach to wliczajac korek na autostradzie i jazde w okolicach 130-150 komputer pokazal 6,5 (moze nawet mniej)

nigdzie nie napisalem ze to niemozliwe - napisalem ze to auto ma za duzy potencjal zeby za kazdym razem marnowac go na taka jazde

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie dyskusja przypomina zebranie kółka wędkarskiego i przechwalanie kto złowił większa rybę.

Nigdy nie ma identycznych warunków i temperamentów kierowców. Po to wymyślono standardowe procedury do ustalania zużycia paliwa, aby z nich korzystać. Pisanie, że mnie pali 7, a na to ktoś inny - nieprawda bo mnie pali 10 niczego nie dowodzi. Sam potrafię na tej samej trasie zużyć i 30% więcej paliwa tylko "żeby mieć przyjemność z jazdy" Po to kupiłem BMW.

Poza wszystkim śmieszne jest chwalenie się przez właścicieli aut z 3-litrowymi dieslami za przeszło 200 tys oszczędnościami 0,5 l ropy na 100 km. Jeśli jednak ich to kręci to rozsądniej było kupić coś o trzy klasy niżej, a za resztę kasy mieć paliwo do końca życia (no może trochę przesadziłem). Panowie więcej szacunku dla marki, bo ktoś może pomyśleć, że właściciele BMW to sknerusy.

Opublikowano
kokos napisal(a):

 

Jak dla ciebie e39 528i zapier... To 328i e92 bedzie kosmos, jest przepaść technologiczna.

 

Cy ja wiem..? 2.8 i 193 konie i 280 Nm momentu, nowy 2.8 (USA i jak zwykle zduszony) 231KM i bodajze 264Nm momentu, teraz 528iA 0-100km/h osigalem w jakies 7.5 sec, nowe 328iA 6.5 sec 0-100km/h wiec az takiej strasznej roznicy nie widze , ale napewno rozwiazania techniczne duzo nowsze jak np Valvetronic - tylko nie jestem pewien czy w nowym 2.8 to jest..

 

Wracajac do 335d. Zrobilem maly reserach na forum USA i oto co sie dowiedzialem: Ten motor wykorzystuje dodatkowo wtrysk jakiegos plynu do DPF-u (poprawcie jesli sie myle) polepszajacego czystosc spalin, cos A'la Ad Blue z Mercedesa, ponoc jeden zbiornik wystarcza na 75-100 tys mil (ok 140-160tys km) gdzies czytalem ze to jest wlasnie zywotnosc DPF-u , dlatego pewnie moc zduszona jest do 265KM. Zastanawia mnie czy w EU tez stosuja to rozwiazanie w kazdym 335d czy tylko w niektorych, oraz awaryjnosc i klopoty zwiazane z eksploatacja tego systemu...?

 

Jakis koles zalil sie na forum ze kupil nowke 335d w Usa i po jakichs 10 tys mil urwala mu sie swieca zarowa (glow plug) wewnatrz glowicy, resztki swiecy wpadly do cylindra i ponoc silnik na szrot - zrobili mu na gwarancji i jest ok, tylko co jak cos takiego stanie sie poza gwarancja?? Wogole to zdziwko mnie bierze ze w tym motorze sa jeszcze swiece zarowe??? :shock: Zasada dzialania silnika z zaplonem samoczynnym nie jest mi obca i wiem ze potrzebna byla temperatura do ogrzania cylindra przed sprezeniem mieszanki, co zapewniala swieca zarowa, ale wiem ze pozniej w CR wyeliminowano swiece zarowe? Chyba....?

 

 

Ceny 335d spadaja systematycznie w dol i coraz bardziej mam ochote pokusic sie na ten motorek, miedzy innymi ze wzgledu na gigantyczny moment, przyspieszenie i przy tym niewyskokie spalanie. Jak myslicie czy warto odpuscic I drive i inne pierdoly z racji na motor 335d?

I drive chcialbym miec bardzo, ale gotow jestem wyrzec sie tego i zaplacic kilka dobrych setek mniej za auto bez I drive czyli bez Navi itp, W USA jak auto ma navi i wyswietlacz cena potrafi isc w gore nawet o kilka tys dolarow w porownaniu do analogicznego modelu bez ow gadzetu. Mam tu jednego kandydata http://newhaven.craigslist.org/ctd/1971515903.html

Mysle ze 30 tys $ to dobra cena za ten rocznik bo stoja okolo 32 do 35 tys $, co ciekawe 335i sa nawet drozsze z analogicznych rocznikow, a 328i mniej wiecej w takiej samej cenie wiec zabojczej roznicy diesel vs. benzyna w sektorze uzywanych tu raczej nie ma...

Opublikowano

Świeca żarowa jest - musi być, bo jak inaczej ?? :)

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=PN73&mospid=51054&btnr=12_1197&hg=12&fg=15

 

Przejrzałem realoem.com z 335d z USA. Jeśli było by ad blue wtedy nie byłoby DPF'a. To albo to. w BMW jest DPF. Ale ale.. coś jest o jednostce dozującej: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=PN73&mospid=51054&btnr=18_0801&hg=18&fg=10 ??

 

Ten sam model wersja EU: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=PN71&mospid=51045&btnr=18_0672&hg=18&fg=10 i jest goły DPF.

 

Podejrzewam, że w USA są inne normy emisji spalin stąd ta różnica.

 

Co do tego auta ze zdjęcia... przy tej mocy myślę, że będziesz się ślizgał na tych fotelach :), szukałbym wersji ze sportowymi siedzeniami.

 

Ja jednak wolałbym lepsze wyposażenie niż większy motor. No ale to rzecz gustu. Ja jednak wolę jak mam w środku to i owo :). To auto z linka wyjdzie po opłatach chyba bardzo dużo?? Bo się nie orientuję :roll:

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I drive chcialbym miec bardzo, ale gotow jestem wyrzec sie tego i zaplacic kilka dobrych setek mniej za auto bez I drive czyli bez Navi itp, W USA jak auto ma navi i wyswietlacz cena potrafi isc w gore nawet o kilka tys dolarow w porownaniu do analogicznego modelu bez ow gadzetu. Mam tu jednego kandydata http://newhaven.craigslist.org/ctd/1971515903.html

Mysle ze 30 tys $ to dobra cena za ten rocznik bo stoja okolo 32 do 35 tys $, co ciekawe 335i sa nawet drozsze z analogicznych rocznikow, a 328i mniej wiecej w takiej samej cenie wiec zabojczej roznicy diesel vs. benzyna w sektorze uzywanych tu raczej nie ma...

 

Jeżeli nie jesteś maniakiem elektronicznych gadżetów to się nie wahaj tylko postaw na motor. Według mnie samochód ma jechać a nawet zapier......ć. Nawigacja i inne gadżety to tylko dodatek do całości. Ja osobiście w swojej buni mam I drive i nawigację ale tylko dlatego że się trafiła taka wersja. Przy kupnie kierowałem się tylko silnikiem. Musiał być 3l. Fakt że zapłaciłem więcej niż za wersję bez nawigacji i I drive ale ze względu na stan samochodu i przebieg 133tys postanowiłem zapłacić więcej i już więcej nie szukać. A szukałem prawie rok

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
A czy sprawdzał ktoś z Was ile max spalą Wasze Bunie? , ot taki mały joke hehe

Pare miechow wstecz mialem krotka przygode z E92 M3 w manualu(auto pod klienta).Zrobilem nim okolo 5tys.km i srednia wychodzila mi 21,6l :8)Dla porownania kolegi M6 srednia wychodzi 23l.

Pzdr,Kwiatek

Opublikowano
eXIDe napisal(a):

Podejrzewam, że w USA są inne normy emisji spalin stąd ta różnica

 

Dokladnie. Wszystko przez zjechana Californie bo tam maja ponoc tak rygorystyczne normy emisji spalin ze sam DPF nie wyrobi. Wrabali wiec do 335d na USA jakies badziewie ktore wtryskuje jakis plyn a zowie sie to Urea Injection System, (wiec nie dosc ze podnosi koszty eksplatacji zapewne to jeszcze zdusili motor z oryginalnych EU 286 do US 265 KM :duh: :duh: ) co przy tak znikomej ilosci sprzedawanych trojek z 3 litrowym dieslem (na calym ebay-u znalazlem bodajze 6 czy 7 335d do sprzedania w calych stanach :duh: ) to serio, ale nawet jakby wygar mial przy samym kolektorze to mysle ze srodowisko naturalne odczulo by te toksyczne gazy rownie jak dorosly byk po zjedzeniu buraka czyli wogole, porownujac ile tu jezdzi truckow z dieslami z lat 90tych ubieglego stulecia ktore zostawiaja za soba chmure czarnego dymu ale to jest ok, a jak... spier...y ten kraj w tym sektorze przysiegam.

 

eXIDe napisal(a):

To auto z linka wyjdzie po opłatach chyba bardzo dużo?? Bo się nie orientuję :roll:

 

Obecnie mieszkam na stale w USA na legalu wiec nie zamierzam jej sprowadzac do PL w najblizszym czasie, a jak juz kiedys sie namysle na powrot to bankowo bedzie to na mienie i dla siebie (handel odpada), wiec o ile sie nie myle nie zaplace akcyzy na mienie?

 

W ostatnia sobote bylem na jezdzie probnej nowiutka 335d (miala jakies 48 mil zrobione :D ) szczerze moge powiedziec ze odpycha sie to dosc konkretnie co mi w zupelnosci narazie wystarczy, tylko jakos slabiej jakby hamuje porownujac do e90 330xi ktora mialem okazje rowniez powozic niedawno, moze wynika to z racji wiekszej masy auta z silnikiem diesla , a druga rzecz ze te hamulce byly chyba jeszcze niezbyt dobrze dotarte (48 mil przebiegu tylko miala!) zlego slowam na motor nie powiem - jest zaje....y!!! Od dolu zabiera sie juz pieknie do pracy i wciska w fotel rowniutko a strzalka predkosciomierza nie zatrzymuje sie tak szybko - duuzyy plus dla jajoglowych z dzialu inzynierii silnikowej z Bawarii :) :) Co mnie wkurza? Bardzo znikoma ilosc 335d na rynku USa co za tym idzie zapewne wysoka cena czesci do owego silnika...? Zduszona moc do tylko 265 KM, gdzie w najnowszym 330d z EU (ktore nie jest dostepne w USA niestety) jest bodajze 245Km wiec tylko 20 mniej, ale wiem wiem momentu 335d ma wiecej, wiec powiedzmy ze to nie bedzie duzy minus, no i ten Urea Injection System - musze sie dowiedziec wiecej co i jak z tym sytemem zeby potem nie bylo lipy w przypadku pozniejszej eksploatacji w pl. Pozatymi szczegolami to jak ktos wyzej napisal; ''Lepszym klekotem nie jezdzilem'' - podpisuje sie pod tym obiema rekami :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Bez przesady na trasie przy 150-170 km/h ja potrafiłem spalić 9l/100 ojca A8 4.2 v8 w benzynce

Jak Ty zes to zrobil :shock:Robie na trasie okolo 6000tys km miesiecznie(trasa 1500km x 4)Bruksela-Bialystok.Ostatnie auto na trasy w benzynie mazda6mps tez 4x4 ktore jest nieporownywalnie lzejsze od A8 4.2 i spalanie przy 150-170km/ wychodzilo mi 12-13l.

Fakt jezdze szybko ale za chol..e nie dam rady zejsc ponizej 11l na 100km w E92.Dla porownania R-klasa 320cdi w 4-maticu srednie spalanie 11.7(miasto,trasa)

Pzdr,Kwiatek

 

 

Moje 330 xd nie spaliło od nowości więcej niż 10 litrów przy jeździe mieszanej, generalnie większość jazdy w mieście. Na pewno da się osiągnąć wyższe spalanie, lecz przy mojej dość szybkiej jeździe uważam że to super wynik. Co do spalania w trasie to mój teść miał do niedawna Mercedesa E 55 AMG i potrafił w trasie spalić nim 11 litrów na setkę także wszystko jest możliwe. pozdrawiam

Opublikowano
Polecam wszystkim silnik 3.0. Po prostu szał. 231 km i 500 Nm dostępne od 1700 obr/min. Wgniata w fotel niemiłosiernie.

 

Kolego bez obrazy ale mam ten sam silnik w manualnej skrzyni i uwierz mi w tym samochodzie nie wgniata w fotel.

Nie wiem z czego się przesiadłeś jednak to co jest w 330 xd nazwał bym płynnym, komfortowym rozwijaniem mocy. pozdrawiam

Opublikowano
Co do spalania w trasie to mój teść miał do niedawna Mercedesa E 55 AMG i potrafił w trasie spalić nim 11 litrów na setkę także wszystko jest możliwe. pozdrawiam

Z calym szacunkiem dla Twojego tescia ale chyba pomylil auta :)ja bym nie wyrobil po kilku minutach no chyba ze lecialbym na oparach do najblizszej stacji :wink:

Mialem osobiscie doczynienia z E63 AMG i jakos na trasie nie udalo mi sie zejsc ponizej 14l :).

W niedziele wyskoczylem do Wawy A-klasa na spota z kolegami z mazdaspeed(poprzednie auto mps6) ot tak dla fanu :8) no moze poganiac troszke po trasie mistrzow prostej w teoretycznie szybszych autach co opieraja lokiec bo im sie nie chce trzymac fajery obiema lapkami :mad2:.

MB podaje ze moje autko spala w jezdzie mieszanej 8l :roll: w trasie skopcilo prawie 14l :mrgreen:.

Pzdr,Kwiatek

Opublikowano
Jak sam zauwazyles tym sie wlasnie roznisz od 60 letniego faceta. On kupuje takie auta bo go stac i lubi miec moc w zapasie. Ty za to wstawiasz mu w d..e i wychodzi spalanie. Inny wiek, inny rozsadek, inne oczekiwania. pozdrawiam
Opublikowano
Jak sam zauwazyles tym sie wlasnie roznisz od 60 letniego faceta. On kupuje takie auta bo go stac i lubi miec moc w zapasie. Ty za to wstawiasz mu w d..e i wychodzi spalanie. Inny wiek, inny rozsadek, inne oczekiwania

Mam nieuleczalne ADHD :mrgreen:

Pzdr,Kwiatek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.