Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
bez przesady...dziś doszła moja łapa, kosztowała mnie 114e +vat czyli jakieś 580 zela na gotowo, nie ma dramatu a przecież do buni trudno kupic coś za 2 dyszki :) nie mniej jednak w najbliższą sobotę wszystko dokładnie oblookam, a nóż jest jakaś opcja... nową wolę miec pod ręką tak w razie wu
  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W moim przypadku rozciągnięcie sprężyny nic by nie dało gdyż kołowość tego plastiku który jest zaworkiem przylegającym do tego aluminiowego krążka jest ponad 0,2mm. Więc nie ma takiej siły która by to uszczelniła.
Opublikowano

Witam

 

W przyszłym tygodniu czeka mnie wymiana oleju wiec przy okazji zaptyam czy komuś w końcu udało się dojść do ładu z tym zaworkiem ? Czy najlepiej odrazu zamawiać całą podstawę w ASO ?

Opublikowano

No więc... świeżo po wymianie owej obudowy filtra w mojej e46 i muszę powiedziec - rozczarowanie, właśnie byłem odpalic auto po 3 godzinach postoju i ...jest jak było, czekałem 2-3 sekundy na lampkę a silnik był jeszcze bardzo ciepły.. :( wygląda na to że nie tu leży mój problem chociaż tak pewny byłem tej diagnozy...ogólnie wymiana w e46 to lekki koszmar, nie ma miejsca, wszędzie coś wycieka i potrzeba sporo cierpliwości. nowa obudowa potrzebuje dwóch uszczelek a tylko jedna jest w komplecie, to trochę żenujące i trzeba o tym wiedziec zamawiając częśc, gwinty do przykręcenia chłodniczki oleju trzeba zrobic samemu wkręcając śrubę na maxa ciężko i to na dodatek torxa, generalnie wszystko idzie strasznie ciężko, lekko mnie to zestresowało, to była jedna z trudniejszych zabaw jakie mi do tej pory zaserwowało autko i to na dodatek bezowocna :x a tanio raczej tego nie ogarniesz, silnik trzeba unieśc bardzo wysoko a na lewarku raczej nie idzie, podczas wymiany ucieka 2,5 l oleju ,czyli połowa, jak nie chcesz marnowac to lepiej spuścic, płynu chłodniczego też ze 2,5l - parę fot z mojej gimnastyki jak również widok moich starych zaworków, na pierwszy i drugi rzut oka niz z nimi nie jest nie tak, obudowa zalana zimnym olejem nie ciekła widocznie po jakiś 20 min, ale nowa najwyraźniej robi to samo - albo nie? jakieś pomysły? co innego w takim razie? ja już nie mogę z tym autem... :cry2:

http://img27.imageshack.us/img27/4338/wymianaobudowyfiltra1.jpg

http://img29.imageshack.us/img29/8072/wymianaobudowyfiltra2.jpg

http://img703.imageshack.us/img703/6266/wymianaobudowyfiltra.jpg

Opublikowano
Podstawa filtra oleju w M47 i M57 jest bardzo podobna, może zaworki są takie same ?

W wersjach poliftowych, czyt. silnik M47N nie słychać na forach o problemie z którym wiele użytkowników 2.0d 136KM się boryka. Stąd moje pytanie, jak w tamtej podstawie jest rozwiązane zatrzymywanie oleju. Jak bardzo różni się podstawa z polifta od tej z przedliftu.? Jeżeli nie da rady zaadaptować całej podstawy to może sam zaworek uda się przełożyć, co zmniejszyłoby koszty naprawy.

Pytanie kieruje do osób posiadających np. BMW e46 z silnikiem M47N albo M57, gdzie kontrolka ciśnienia oleju gaśnie wraz z pierwszym obrotem wału, jeśli mielibyście możliwość sfotografowania, zaprezentowania podstaw filtra na forum to byłoby super. Być może istnieje patent na przełożenie owego feralnego zaworka i zredukowania kosztów wymiany.

tu nie potrzeba porównań w realnym świecie, wystarczą rysunki;

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/e/u/67.png

domniemany winowajca...m47

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/r/304.png

m57 - inny delikatnie...

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/l/139.png

n47n - również nie bardzo, a o przełożeniu zaworków raczej zapomnij, to baaardzo trudne jeżeli wogóle wykonalne

Opublikowano
I jeszcze mały update; dziś popołudniu po ponad półtora dnia postoju poszedłem odpalic auto jeszcze raz i lampka znowu zgasła po 2-3 sekundach, także tu jakaś poprawa, ale co od razu rzuciło mi sie w uszy to brak odgłosu klepania na początku, silnik od samiutkiego momentu odpalenia pracuje tak samo bez tego chwilowego brzydkiego odgłosu - czyli jednak to działa! nie wiem co z tą lampką, może zależy to od ogólnego stanu silnika, tak czy inaczej przed dzisiejszym odpaleniem sprawdziłem stan oleju i nie było jakiegoś nadmiaru, dokładnie tak samo jak nalałem wczoraj, tu też poprawa... nie ma co się od razu martwic jak widac :oops:
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

 

Mam następujący problem po wymianie kpl. podstawy filtra oleju (obudowy, pokrywy, czujnika ciśnienia, uszczelki blok-obudowa, filtra wszystko ORI) oraz oleju Castrol EDGE TD 5W/40 wszystko złożone jak należy odpalam auto i kontrolka ciśnienia oleju nie gaśnie, próbę tę powtórzyłem dwukrotnie z takim samym efektem. Chcąc wykluczyć czujnik ciśnienia odkręciłem pokrywę filtra oraz ponownie odpaliłem auto, normalnie to olej powinien zacząć buzować w środku obudowy u mnie zaś nic się nie działo tak jak by pompa oleju nie dawała ciśnienia.

 

Co może być powodem braku ciśnienia dodam, że przed wymianą poza palącą się kontrolka ok 2-3 sek na zimnym silniku wszystko było ok.

 

Jakieś pomysły?



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
wychodzi na to że pompa się zapowietrzyła, spróbuj zalac do pełna filtr, szybko zamknij i odpal, powinno pomóc, chyba że padła całkowicie - piszesz, że olej nie napływa wcale czyli to nie czujnik... ogólnie muszę stwierdzic, że cała ta historia z wymianą tej obudowy to lipa, u mnie to przyniosło jakieś 10 - 15 % oczekiwanej poprawy a koszt i trudy niemałe, raczej nie polecam tego rozwiązania.
Opublikowano
wychodzi na to że pompa się zapowietrzyła, spróbuj zalac do pełna filtr, szybko zamknij i odpal, powinno pomóc

 

Już próbowałem i niestety nie pomogło.

 

Kolega z forum "520d" zasugerował że przyczyna może być zacięty (otwarty) zawór bezpieczeństwa w pompie oleju który puszcza olej do miski, i aby to sprawdzić należy poluzować łapę silnika (podstawę filtra) odpalić motor i sprawdzić czy jakiekolwiek ciśnienie podaje pompa, jeżeli nie podaje to przyczyna oczywista zawór w pompie.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
A na jakim oleju jezdzicie??Moze ten castrol to powoduje bo jak kupilem auto to tak nie mialem ,po zmianie na castrola 5w40 kontrolka gasnie po 2-3 sek....
Opublikowano
ja jeżdżę na jedynym słusznym :) czyli lanym przez serwis bmw castrolu , bodajże 0w50 lub 5w50, od zawsze i zmieniam czasem i trzy razy w ciągu przewidywanego jednorazowego interwału czyli czasem co 6 - 8 tys, najpóźniej co 10tyś, olej mam praktycznie zawsze żółtawy, a to przecież diesel :) co mnie zastanawia po wymianie owej podstawy to jednak jakieś tam zmiany na lepsze, ale znikome i nie zawsze a czasem jest wręcz jeszcze dłużej zapalona kontrolka, wcześniej przynajmniej miałem tak samo zawsze, co z czasem zauważyłem, to że auto po dłuższym parodniowym postoju gasi lampkę dużo lepiej, prawie natychmiastowo, niż po 9 godz postoju podczas dnia pracy gdzie pali się czasem i po 5 sek jak za najgorszych starych czasów - ale obie sytuacje nie są regułą i to dziwi najbardziej. do zmiany oleju raczej nie dam się namówic, ten mam stale pod ręką i w minimalnej cenie także...
Opublikowano

Witam!

 

Po kilku próbach miska oleju zrzucona zaworek o którym wcześniej pisałem niestety nie był przyczyna braku ciśnienia oleju po oględzinach można jedynie przyczepić się do o-ringu który lekko napuch i mógł delikatnie przepuszczać olej, zawór sterujący oraz tuleja dystansowa wykonane są z tworzywa sztucznego nie zauważyłem na nich żadnych śladów rys czy przetarć, sprężynka również bardzo mocna, wiem że wymiana tych elementów na nowe nic nie zmieni, ale skoro już zaworek wyjęty zamówiłem nowy kpl. naprawczy:

 

zawór sterujący 24zł

sprężynka 7zł

tuleja dystansowa 6zł

o-ring 5zł

pierścień zabezpieczający 0.60zł



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
co trzeba bylo zrobic aby sciagnac miske ??byly problemy??ile czasu nzajela robota?
Opublikowano
co trzeba bylo zrobic aby sciagnac miske ??byly problemy??ile czasu nzajela robota?

 

 

Aby ściągnąć miskę należy:

 

odkręcić poduszki silnika (klucz 17)

odkręcić tuleje wahacza (klucz 16)

podlewarować silnik na max. w górę (najlepiej użyć bloczka mocując go za ucho obok wlewu ojelu)

oraz opuścić ile się da belkę silnika (klucz 18)

ja dodatkowo odkręciłem maglownice (klucz 16) od sań co pozwoliło na swobodniejsze manewry

miska przykręcona jest na torksy M6 (oczywiście pomijam takie sprawy jak odłączenie czujnika poziomu oleju czy demontaż bagnetu)

 

Czas ok. 1 godz.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

zrobilem taki maly test:

Przy odpaleniu na zimnym jak kontrolka zawsze gasnie po 3 sek wcisnolem lekko gaz do 1,8 obrotow i kontrolka zgasla prawie od razu po sekundzie ,co to oznacza??dodam ze nie ma znaczenia czy silnik jest cieply czy zimny wystarczy ze postoji pol godziny i mimo cieplego oleju i silnika kontrolka gasnie po 3 sekundach,nawet na zimnym jak odpale i zaraz zgasze silnik i olej jest zimny odpalam i kontrolka gasnie natychmiast...Nie ma znaczenia czy zimny czy cieply wazne ile stoji od zgaszenia...

Opublikowano (edytowane)
Dowiemy sie w koncu co jest dokladna przyczyna i jak usunac usterke???

 

Kolego problem niemal, że w 99,9% tkwi w zaworku zwrotnym trzymającym olej w podstawie filtra, gdy silnik nie pracuje uszkodzony zaworek cofa olej do miski olejowej dlatego podczas rozruchu zanim pompa wytworzy ciśnienie i napełni filtr oleju minie 2 - 3sek. ta wada bardziej dotyczy silników M47 niż M57.

 

Usterkę usunąć można teoretycznie jedynie przez wymianę podstawy filtra na nowa, choć nasz szanowny kolega "520d" któremu należą się serdeczne podziękowania za fotorelacje i objaśnienie do czego który zaworek (strona 3) świetnie sobie poradził z wymianą wadliwego zworka i z tego co wiem zapomniał już o problemie z kontrolką i ciśnieniem oleju.

 

Dla użytkowników 320d/520d M47

Zdjęcie pokazuje nową podstawę filtra z odwrotnie zamontowanymi zaworkami: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8384f43e4a6c04cf.html

Powiem to tylko tak, wstyd że BMW mogło się tak pomylić

i nic dodać nic ująć

 

dla porównania stara obudowa:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/7547b2312b39557f.html

Edytowane przez MrTuner1986



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
a kto teraz mi powie bez rozbierania ponownego czy i moja nowa obudowa ma zamienione zaworki? problem dotyczy szerszej skali? na to by wszystko wskazywało - nie żebym miał taki problem jak kolega z zupełnym brakiem ciśnienia ale kompletny brak poprawy po wymianie winnych elementów to nienormalne, znowu winien niechlujny montaż? lekko nie ogarniam już... :mad2:
Opublikowano

Właśnie w sprawie tych zamienionych zaworków razem z szanownym kolegą "Dolo" byliśmy dzisiaj w ASO [Wrocław/Lublin]

 

A co tam się działo.... opowiem dopiero jak wyjaśni się sprawa z reklamacją



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Właśnie w sprawie tych zamienionych zaworków razem z szanownym kolegą "Dolo" byliśmy dzisiaj w ASO [Wrocław/Lublin]

 

A co tam się działo.... opowiem dopiero jak wyjaśni się sprawa z reklamacją

 

Mam taki sam problem w 3.0d.Mozecie powiedziec co trzeba wymienic ??jaki koszt ??Czy po tym kontrolka gasnie od razu??

Opublikowano
WYMIENILEM CALA PODSTAWE KTORA WIECIE ILE KOSZTUJE!!! I DALEJ GASNIE PO 3 SEKUNDACH :mad2: WIEC NIE WPROWADZAJCIE W BLAD ZE PROBLEM ROZWIAZANY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
WYMIENILEM CALA PODSTAWE KTORA WIECIE ILE KOSZTUJE!!! I DALEJ GASNIE PO 3 SEKUNDACH :mad2: WIEC NIE WPROWADZAJCIE W BLAD ZE PROBLEM ROZWIAZANY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mogę tylko zrobic jak, nelson, ten dzieciak z 'the simpsons' - "ha ha!" - wiece o co chodzi? :norty: jakieś sugestie? ja planuje na nast. miesiąc wymiane panewek i dokładnie obejrze pompe, na panewki chcę tak z ciekawości zerknąc, nie narzekam ale mam wrażenie że to one cierpią najbardziej, najciekawsze będzie jak i tam nic nie znajdę, a tak też byc może...no ale panewki tanie przynajmniej :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.