Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam takie pytanie, wymienilem olej gdyz owy samochod zakupilem i cisnienie oleju gasnie mi po nocy po okolo 3 sekundach. Czy u was tez tak sie dzieje czy juz poprostu motor jest w tym aucie skonczony??

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Bywa, że zaworek w podstawie filtra jest już słaby albo w ogóle nie trzyma i olej spływa sobie do misy, wówczas czas oczekiwania na ciśnienie oleju jest dłuższy. Jest też szansa, że zawór w pompie olejowej jest słaby i też przy porannym rozruchu trzeba chwilę czekać na zgaśnięcie konewki. Generalnie 3 sekundy to nie tragedia. Przy 5-7 byłoby się czego bać.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Przed wymiana oleju tez tak bylo, ale olej wygladal tak tragicznie jakby nie byl zmieniany ze 100 tys. Auto ma wg licznika niewiele ponad 200tys, ale czy tyle ma?? Wlalem olej Castrol Magnatec Diesel 10W/40, podobno jest za gesty, ale doradzili mi ze jak juz przebieg nie najmniejszy to wlac taki.

 

Jak to sprawdzic ze zaworek w podstawie filtra nie trzyma i ze ten olej sobie splywa, czy jest to problemem ze ten olej sobie zlatuje?? I jest na sluch cos takiego ze po zgasnieciu kontrolki motor sie troche wycisza

Opublikowano
czytając forum można zauważyć , że po wlaniu magnateca dużo ludzi ma problem z ciśnieniem oleju, ten olej jest po prostu za lichy,te silniki chodzą na olejach synetycznych i taki musisz nalać: 0 lub 5 W 30 lub 40, 200kkm to nie przebieg
Opublikowano

Czy Magnatec jest lichy? Nie sadze. Sam zalewam swoje E34 525 TDS Castrol Magnatec Diesel 5W40 i nic sie nie dzieje, kontrolka oleju gasnie blyskawicznie. Auto z 1993r, na blacie 259 000 km, na Magnatec'u 5W40 zrobilem osobiscie 70 000 km.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Moi drodzy, silniki M47, M57 pracuja na olejach 0W30, 0W40 - jesli chodzi o CASTROL, to tylko EDGE SPORT DIESEL 0W30, EDGE SPORT DIESEL 0W40 i przebieg nie ma nic wspolnego z zastosowanym olejem. Ciekawe, dlaczego ktos do tych motorow wlewa 10W40? Czyzby chcial cos ukryc? 520d, jak najszybciej wroc do w/w olei, szkoda silnika.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Spuszczaj polsyntetyk, zmien filtr i zalewaj jak producent nakazuje 0W30 Edge Sport Diesel (albo 0W40). To nie jest Warszawa czy Zuk, gdzie sznurem lojowym uszczelniano fabrycznie wal korbowy - jesli masz motor suchy, to nic sie nie rozcieknie (kolejny mit "fachowcow" od 7 bolesci, tak jak 10W40 czy mineral 15W40 bo przebieg wiekszy niz 200 tkm).

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A co z ta dlugo gasnaca kontrolka, jak zmienie na syntetyk to bedzie gasla odrazu, i jak sprawdzic czy nie splywa z tego filtra???
Opublikowano

Zdecydowanie macie racje chłopaki - jak słyszę, że auto ma przejechane 200 tys km to trzeba na mineralny zmieniać to mi się nóż w kieszeni otwiera.

Tylko pełny syntetyk - Castrol Edge, albo Mobil1 - 0w30, 0w40.

Olej który zalałeś jest olejem półsyntetycznym, a silnik wymaga oleju w pełni syntetycznego. Po przejechaniu 1000 km każdy olej jest czarny jak smoła w dieslu - cząstki sadzy tak barwią. Tym się więc nie przejmuj.

Nie powinno absolutnie Ci się nic rozcieknąć, to się tyczyło silników już naprawde mocno zużytych. Jeśli masz możliwość to zmieniaj olej, ponieważ półsyntetyk jest dużo bardziej gęsty niż syntetyk - silnik podczas rozruchu zużywa się bardzo mocno, turbina nie jest dobrze chłodzona itd - więc najlepiej zmień teraz, przed zimą to już na 100 % musisz zmienić - jeśli przy + 20 st C. kontrolka Ci gaśnie po kilku sekundach, to co będzie przy -20 st C.?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Chyba troche odbieglismy od tematu, bo nie problemem jest jaki olej nalac, tylko co zrobic zeby cisnienie gaslo odrazu. Czy ktos wie jak uklad olejowy jest skonstruowany w tym silniku, i co zrobic zeby ten olej nie splywal do miski tylko cisnienie gaslo odrazu.??
Opublikowano

Toć przecież dostałeś odpowiedź - ZMIEŃ OLEJ NA PEŁNY SYNTETYK. Mobil 0w/40, Castrol itd. Maks 5w/40, ale najlepiej kup 0W - to jest odpowiednia klasa oleju, zobacz jak ciśnienie będzie gasło na nowym oleju.

Jak silnik się rozgrzeje to kontrolka gaśnie zaraz ?

 

BTW - trzy sekundy to tez z kolei nie jest jakikolwiek dramat.

Opublikowano
gasnie dokladnie ze stoperem 4 sekundy. jak silnik ma napompowany olej to po odpaleniu kontrolka gasnie odrazu
Opublikowano

Czyli ewidentnie olej może być ZA GĘSTY na początku dnia - zmień najpierw olej. Teraz jest to średnio dramatyczne, ale przy -20 st.C w zimie będzie naprawde dramat - zniszczysz sobie silnik szybko.

Im gęstszy olej tym gorzej dla motoru przy porannym rozruchu, dlatego wazna jest właśnia ta klasa lepkości. Jeśli przy +15 st.C kontrolka gaśnie Ci po 4 sek. to zastanów się jak długo się będzie świecić na zimnym motorze w zimie przy -20 st.C ?

I przez ten cały czas silnik nie ma smarowania, niestety.

Wg mnie zacznij od zmiany oleju.

Opublikowano

Oto recepta na Twoje bolaczki, dziwie sie ze jeszcze nie zaczales od niej - najtanszy wariant

Spuszczaj polsyntetyk, zmien filtr i zalewaj jak producent nakazuje 0W30 Edge Sport Diesel (albo 0W40). To nie jest Warszawa czy Zuk, gdzie sznurem lojowym uszczelniano fabrycznie wal korbowy - jesli masz motor suchy, to nic sie nie rozcieknie (kolejny mit "fachowcow" od 7 bolesci, tak jak 10W40 czy mineral 15W40 bo przebieg wiekszy niz 200 tkm).

 

Pozdrawiam

Pozdrawiam

Opublikowano

wiec pytanie moje brzmi tak??

 

Czy ktos spotkal sie z tym ze w silniku M47 splywa olej do miski a nie trzyma sie w filtrze??

Jesli tak to jak wyglada usuniecie takowej usterki??

Opublikowano
wiec pytanie moje brzmi tak??

 

Czy ktos spotkal sie z tym ze w silniku M47 splywa olej do miski a nie trzyma sie w filtrze??

Jesli tak to jak wyglada usuniecie takowej usterki??

Masz nieodpowiedni olej w silniku, jest niezgodny ze specyfikacja (najprosciej mowiac za gesty). Dlaczego usilnie szukasz dziury w calym? Wystarczy czytac ze zrozumieniem. Moim zdaniem temat do zamkniecia.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

kolego lieder_r nie masz widze zielonego pojecia o konstrukcji silnika i zabierasz glos w calkiem innej sprawie niz jest temat. Gęstość oleju to jedna sprawa i chce na takim jezdzic. Uwazasz ze olej gesciejszy splywa bo jest gesty, a olej mniej gesty nie bedzie splywal bo BMW taki sobie wymyslilo do tego motoru, moge Ci dodac ze nie jest problemem ze olej sie dlugo pompuje bo jest gesty, tylko to ze splywa z filtra i musi sie za kazdym razem po dluzszym postoju napompowac. pytam tylko czy jest ktoś kto taki problem juz przerobil??

 

pozdrawiam

Opublikowano

Kolego 520d - problemem nie jest to, że olej spływa do miski, problemem jest to, ze on jest rano ZBYT GĘSTY na zimno, aby pompa oleju mogła go WYTŁOCZYĆ do smarowania, ok?

Różnica w rzadkości oleju syntetycznego i półsyntetycznego potrafi być SPORA. Olej syntetyczny rano jest tak rzadki, jakby auto przed chwilą pracowało i olej się nagrzał, olej półsyntetyczny potrafi być po prostu gęsty - pompa oleju ma spore problemy z pokonaniem oporów. Dopiero jak olej się ROZGRZEJE, wtedy jego rzadkość jest na tyle dobra, że pompa nie ma większych oporów i może pompować olej tak jak powinna. W momencie jak olej WYSTYGNIE, to znowu gęstnieje, ok?

To jest właśnie cecha oleju syntetycznego - aby olej był rzadki w każdych warunkach - a w szczególności RANO. Przy odpalaniu na zimno.

 

Możesz oczywiście zmienić pompę oleju, wtedy ciśnienie oleju powinno być silniejsze (oczywiście zakładając, że jest pompa uszkodzona!), możesz też mieć uszkodzony czujnik ciśnienia oleju (zdarza się!), możesz mieć również zapchany smok w misce olejowej. Ale najpierw proszę zacznij od zmiany oleju...

Jeśli to nie pomoże, wtedy spróbuj podmienić czujnik i zobacz. Jeśli to nie pomoże to najpierw zmierz ciśnienie oleju, potem ew. czyszczenie smoka a dopiero na końcu zmiana pompy olejowej.

Tyle, ze u Ciebie ja nawet nie zastanawiałbym się i wymieniłbym olej, po prostu.

A dopiero potem zastanawiałbym się co dalej.

 

Mam nadzieje, że wyjaśniłem Ci w czym rzecz :)

Pzdr

Opublikowano
kolego lieder_r nie masz widze zielonego pojecia o konstrukcji silnika i zabierasz glos w calkiem innej sprawie niz jest temat. Gęstość oleju to jedna sprawa i chce na takim jezdzic. Uwazasz ze olej gesciejszy splywa bo jest gesty, a olej mniej gesty nie bedzie splywal bo BMW taki sobie wymyslilo do tego motoru, moge Ci dodac ze nie jest problemem ze olej sie dlugo pompuje bo jest gesty, tylko to ze splywa z filtra i musi sie za kazdym razem po dluzszym postoju napompowac. pytam tylko czy jest ktoś kto taki problem juz przerobil??

 

pozdrawiam

Kolego 520d - problemem nie jest to, że olej spływa do miski, problemem jest to, ze on jest rano ZBYT GĘSTY na zimno, aby pompa oleju mogła go WYTŁOCZYĆ do smarowania, ok?

Różnica w rzadkości oleju syntetycznego i półsyntetycznego potrafi być SPORA. Olej syntetyczny rano jest tak rzadki, jakby auto przed chwilą pracowało i olej się nagrzał, olej półsyntetyczny potrafi być po prostu gęsty - pompa oleju ma spore problemy z pokonaniem oporów. Dopiero jak olej się ROZGRZEJE, wtedy jego rzadkość jest na tyle dobra, że pompa nie ma większych oporów i może pompować olej tak jak powinna. W momencie jak olej WYSTYGNIE, to znowu gęstnieje, ok?

To jest właśnie cecha oleju syntetycznego - aby olej był rzadki w każdych warunkach - a w szczególności RANO. Przy odpalaniu na zimno.

 

Możesz oczywiście zmienić pompę oleju, wtedy ciśnienie oleju powinno być silniejsze (oczywiście zakładając, że jest pompa uszkodzona!), możesz też mieć uszkodzony czujnik ciśnienia oleju (zdarza się!), możesz mieć również zapchany smok w misce olejowej. Ale najpierw proszę zacznij od zmiany oleju...

Jeśli to nie pomoże, wtedy spróbuj podmienić czujnik i zobacz. Jeśli to nie pomoże to najpierw zmierz ciśnienie oleju, potem ew. czyszczenie smoka a dopiero na końcu zmiana pompy olejowej.

Tyle, ze u Ciebie ja nawet nie zastanawiałbym się i wymieniłbym olej, po prostu.

A dopiero potem zastanawiałbym się co dalej.

 

Mam nadzieje, że wyjaśniłem Ci w czym rzecz :)

Pzdr

 

Temat ewidentnie do zamkniecia. Loona Thic, Twoje wyjasnienia na niewiele sie zdadza...Ty wiesz o co chodzi, ja wiem i kilku kolegow rowniez. Natomiast skoro 520d jest madrzejszy od radia, to niech rozbiera silnik - przeciez najlepiej zna jego budowe, to Jego auto, Jego wydatek, Jego decyzja, potem Jego klopot.

 

P.S. Prosze admina/moda o zamkniecie tematu, poniewaz co mozna bylo napisac zostalo napisane.

Pozdrawiam

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Po dłuższym czasie, problem wiem jak dokładnie rozwiązać, sprawa jest banalnie prosta. Jeśli ktoś jest zainteresowany proszę o info i wyślę na maila zdjęcia z opisem co jest problemem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.