Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dzisiaj autko napędziło mi strachu objeździłem 150km wszystko ok , po czym zostawiłem na chwilę auto , wracam odpalam chwile pochodziło po czym zaczęły wariować obroty , pedał hamulca twardy ,praktycznie zero siły hamowania , miałem fart że byłem blisko domu :) . Patrzałem po przewodach wszystkie podłączone i w dobrym stanie , co to może być serwo do wymiany?? mam silnik 1.6 benzyna m43

 

_____

Poprawiłem tytuł. Przeczytaj to: viewtopic.php?f=68&t=120678 Zapoznaj się też z regulaminem! Następnym razem będzie ostrzeżenie! /mattiss

Opublikowano
wypnij ten przewód po stronie silnika, odpal auto i przyłóż palec powinno ci go delikatnie zassać wtedy będziesz wiedział gdzie szukać usterki czy po stronie silnika czy układu hamulcowego. Rozumie że poziom płynu jest w normie??
kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano

po odpaleniu silnika pedał delikatnie spada na dół ???

tzn. wciskasz pedał i odpalasz silnik i powinien troszkę spaść w dół

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano
nie zauważyłem żadnego spadku pedała , jeśli jest to może minimalnie . To co podejrzewacie że może być zepsute? I czy da się samemu wymienić serwo czy tylko zostaje mechanik?
Opublikowano

jeśli nie spada czytaj nie ma wspomagania to pewnie membrana w serwie jest uszkodzona lub pompka vacum robi za małe podciśnienie.

przysłuchaj się czy nie słychać syczenia przy wciśniętym pedale. jak długo masz płyn hamulcowy?? był kiedyś w ogóle wymieniany?? silnik pracuje równo?? czy faluje

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano
Obroty faluja odkąd pamietam , natomiast falowały zawsze tylko troche a od pewnego czasu falowanie powiększało się , pare dni temu miałem wachania od 500 do 1000 i tak cały czas . Teraz jak odpalam auto to chodzi jak traktor . Później sprawdze czy cos syczy ale wydaje mi się że nic nie słyszalem . Ajeszcze pytanko czy takie części jak servo czy ta pompa co piszesz vacum może psuc się systematycznie ? czy to psuje się w moment?
Opublikowano

Miałem podobny problem z twardym hamulcem, sprawdź czujnik położenia pedału hamulca.

 

http://img826.imageshack.us/img826/5677/44066507.th.jpg

 

W moim przypadku "wyparował" gumowy oring i zasysało lewe powietrze. Czujnik sprawdź omomierzem, przy wyłączonym zapłonie wyjmij wtyk od czujnika i podłącz omomierz, jego oporność powinna wynosić w granicach 250 ohm. Jeżeli nie pokazuje żadnego oporu, znaczy ze jest uszkodzony.

http://img228.imageshack.us/img228/3276/tn1ir4.jpg


diamentschwartz metalic

Opublikowano
Ajeszcze pytanko czy takie części jak servo czy ta pompa co piszesz vacum może psuc się systematycznie ? czy to psuje się w moment?

Pompa vacum podejżewam że u ciebie się nie zepsuła bo poprostu jej nie masz taka pompa zazwyczaj występuje w silnikach diesla więc najprawdopodobniej masz uszkodzoną membrame w serwie

Opublikowano
Szukając po allegro zorientowałem się że nie mam tej pompy vacum :) jutro pojadę do mechanika choć jak stwierdził jeżeli serwo do wymiany to za dużo z tym roboty i się tego nie podejmie , naprawdę aż tyle roboty jest z wymianą serwa?
Opublikowano

Byłem dzisiaj u mechanika i dochodzę do wniosku że nasi mechanicy to partacze :( niestety , powiedział że nie wie co to może byc bo silnik nie chodzi równo i nie jest w stanie sprawdzić czy to serwo :duh: powiedział że mam dać wtryski do sprawdzenia , co mają wtryski do serwa?

Wracając do tematu patrzalem na serwo czy nie jest zalane ale wszędzie na około jest sucho , zakryłem ten wlot do kolektora i auto nie chciało zapalić , dopiero jak dołożylem gazu to zapaliło , i jak na zapalonym silniku pare razy przegazuje pedał hamulca robi się troche miekszy i po jego nacisnieciu słychać syczenie powietrza i pedał robi się z powrotem twardy .

ps za sprawdzenie wtrysków powiedzial mi 100 zl od sztuki , to normalna cena ?

Opublikowano
części 4 i 6 sa ok dalem nowe serwo zobaczymy co będzie tylko , że wtryski wyciagałem i chyba źle wsadziłem a coś mi się wydaje że 2 wtryski mi leją :(
Opublikowano

Serwo po ciężkich bojach zmienione zostało zmienić płyn hamulcowy odpowietrzyć i wszystko . Pytanie mam co do samego układu ,świeci mi cały czas kontrolka z hamulców , przy wymianie serwa to normalne?

Pytanko z innej beczki jak sprawdzić czy podciśnienie działa ? wyciągając ten wężyk idący do kolektora powinno lecieć powietrze czy jak? i czy przy zapowietrzonym układzie hamulcowym będzie podciśnienie prawidłowo działać? i jeszcze czy istnieje możliwość sprawdzenia cewki ? czy trzeba przełożyć z innego auta ?

Opublikowano

podciśnienie czyli powinno zasysać od strony silnika

kontrolka może ci świecić bo pewnie przy wymianie zeszło ci płynu ze zbiorniczka i czujnik widzi brak lub zbyt niski poziom

odpowietrzysz hamulce to będzie wiadomo czy jest ok czy nie

cewkę niech ci sprawdzi jakiś elektromechanik bo pewnie bez megaomomierza się nie obejdzie

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano
czyli podciśnienie jest bo ssie jak głupie :) , czyli to odpada a silnik dalej chodzi choćby działał na 3 cylindry :( zostało do wymiany cewka bądź wtryski , a żaden mechanik niechce podjąć się szukania za sprawdzenie wtrysku 100z; dzisiaj dzwoniłem do sklepu to zamiennik kosztuje 150 to lepiej kupić nowe . Kręce silnikiem odpala ciężko a 2 świece co chwila zalane :( już nie wiem co robić :mad2: Sprawdzałem omomierzem reszte czujników jak wału korbowego i rezystancja wyglądała ok
Opublikowano

no te 2 świece wskazywały by na to że wtryskiwacze leją - stąd może być ta nierówna praca silnika

możesz spróbować jakiejś "formuły" do wtryskiwaczy STP czy coś podobnego ale czy coś ci to pomoże?? na pewno nie zaszkodzi :)

podjedz z tymi wtryskiwaczami do Piekar do Boscha http://www.bosch-adamczyk.pl/ to chyba jedyny z konkretnych zakładów w naszej okolicy. Dużo warsztatów do nich zawozi i regeneruje wtryskiwacze i pompy. Tyle ci mogę na chwile obecną pomóc.

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtryskiwacze paliwa nie padają ot tak sobie.Raczej coś z zaplonem albo sterownikiem (sterowanie wtryskiwaczy).Sprawdz czy wtryskiwacze mają jednakową oprność(chociaż je bym wykluczył) a potem na zaplonie sprawdz czy jest jednakowe napięcie na wtryskach(z tego co pamiętam ma być niecałe 1 volt.)
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
wymieniłem jeden wtrysk gdyż po odpięciu nie było różnicy w kulturze pracy silnika ale chyba wtopiłem kasę , na tym nowym wtrysku to samo odpinam i żadnych oznak tak choćby silnik nie działał na 1 cylinder , wymieniłem regulator ciśnienia paliwa na nowy nic , nowa pompa paliwa i cały czas to samo ciężko pali dopiero jak dołożę gazu to odpala chodzi jakby działał na 2 cylindry , odkręciłem świece okopcone wykręciłem sonde to samo czyli za bogata mieszanka już tego nie rozumie :mad2: ,sprawdziłem dolot powietrza , wszystkie przewody itd nic nie znalazłem . Zostało już do zmiany tylko chyba czujnik przepustnicy ,czujnik wałka rozrządu i cewka , da się jakoś sprawdzić te czujniki?
Opublikowano
ja mam teraz to samo w mojej e39. twardy hamulec i brak mocy przy tym. 2 miesiące temu wlała mi się woda do serwa i ono po prostu padło.teraz czeka mnie wymiana serwa i powinno być wszystko ok. na szczęscie mam b.dobrego mechanika od BMW a cięzko bardzo na takiego trafić i szukałam od roku. ale mam go w Krakowie. najprawdopodobniej masz to samo co ja (a e39 maja to do siebie ze kolo serwa zbiera sie woda) i w serii 3 pewnie dzieje się to samo. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.