Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jako ze niedawno kupiłem Z3 z silnikiem 1.9 140KM z oku 1998, staram sieją doprowadzić do używalności :)

Podczas zakupu dostrzegłem to i owo ale nie zauważyłem i nie sprawdziłem działania ABSu i ASC !

Jak się okazało sprytni włosi albo jacyś włosko podobni obywatele zakryli świecące się kontrolki od ABS i ASC tak wiec tye systemy nie działały :evil:

Sprawdziłem oporność każdego z czterech czujników za pomocą multimetru i pokazywał około 1100 ohm czyli prawidłowo, do tego zamiast każdego z czujników zamontowałem opornik 1100 ohm ale to też nie pomogło, kontrolki nadal świecą !

Patrząc po bezpiecznikach wszystko jest OK ale nie mogę zlokalizować przekaźników od ABSu ??? Gdzie one mogą sie znajdować bo w skrzynce pod maską tam gdzie są bezpieczniki ich nie ma ?

Pod nogami kierowcy znalazłem tylko dwa przekaźniki jeden wysoki brązowy i mniejszy seledynowy.

Więc gdzie one są czy ktoś z kolegów może wie ?

Poniżej skrzynka bezpiecznikowa mojego auta

 

http://i36.tinypic.com/uqb83.jpg

Opublikowano

A może moje BMW nie posiada tych dwóch przekaźników od ABSu ?

Mam zamontowaną pompę zintegrowaną ze sterownikiem jak na fotce poniżej i pomyślałem że może są gdzieś w środku modułu.

 

 

http://img11.allegroimg.pl/photos/400x300/11/93/14/25/1193142597

Opublikowano

Po pierwsze, to podłącz samochód pod komputer. Wtedy będziesz wiedział co nie bangla.

Po drugie z którego roku masz samochód??? Żeby dość z elektryką w powypadkowym samochodzie musisz mieć po pierwsze komplet schematów, a po drugie jakiś cwany detektor kabli. I umieć się nim posługiwać.

Schematy mogę ci podesłać jak dasz maila.

Opublikowano
Przecież napisał w pierwszym poście że z 98r
http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jako że jestem elektronikiem to przy pomocy dedukcji i schematów rozwikłałem problem :0

Przy tej pompie nie ma przekaźników a sterownik to jest to czarne pudełko przy pompie i to tyle ;)

Opublikowano
No ale w czym tkwil problem w twoim przypadku z tym ABSem/ASC ?
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Problem tkwi tak jak isłem na początku tematu w nie działającym systemie ABS ASC i szukałem przekaźników K10 i K75 których jak sie okazuje u mnie nie ma :(

Nie mniej jak się okazało po analizie schematów to u mnie jest inny typ sterownika.

Po podłaczeniu do kompa zewnetrznego wyskakiwał błąd 113 Ruckforderpompe czyli jak by to tłumaczyć " jednostka pompy, zawór, przerwany przewód "

Tak wiec wyciągnąłem sterownik i go rozebrałem i efekt jest taki że jest ewidentnie 6 zimnych lutów !!! :shock:

Wziąłem lutownicę i polutowałem defekty przed sklejeniem muszę założyć moduł i sprawdzić :roll:

Życzcie mi powodzenia :cool2:

Opublikowano

Zycze Ci powodzenia :)

 

Daj znac jaki efekt tych prac.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na moje szczęście to były tylko zimne luty moduł ABS-ASC po zamontowaniu działa jak nowy :)

W najbiższym czasie wstawię parę fotek i opis prac.

  • 3 lata później...
Opublikowano
Male zapytanko. majac w e36 cabrio modul komfortu mam tez jakis przekaznik od el. szyb? jak tak to ktory bylby to? moze jakies foto
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie ten dział

Przejdź do działu E36

Ze ma chyba inaczej rozwiązaną instalację niż w e36 cabrio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.