Skocz do zawartości

318Ci 2.0B 143KM- czy konieczny remont silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej,

 

od jakiegoś czasu ubywa mi oleju w silniku a dodatkowo z rury wydechowej wydobywa się niebieski dym, widoczny dość mocno po przegazowaniu.

 

Byłem dziś u mechanika sprawdził kompresje i okazało się, że silnik przepuszcza olej przez pierścienie. Wartości na cylindrach dość niskie około 10.

 

Zastanawiam się czy konieczna jest wymiana silnika, który kosztuje na allegro około 4tys zł, czy też można tymczasowo zalać olej np 10W40? 10W60? lub wymienić same pierścienie?

jest to silnik 2002 rok, przebieg 155tys km, N42 2.0B R4 Valvetronic.

Prosze o radę.

Edytowane przez bleumannis
Opublikowano
kolego ile Ci bierze tego oleju?? dziwna sprawa że przy tak niskim przebiegu w bmw silnik do remontu chyba że został przegrzany
Opublikowano

Podejrzewam własnie ze został przegrzany wcześniej.

 

natomiast nie martwi mi branie oleju, który sukcesywnie dolewam 1L\1000km, natomiast wkurza mnie strasznie dymienie za autem, tak jak za Syrenką ;P

Opublikowano

witam sprubuj specyfiku modyfikator plus u mnie testowalem i lepsza kopresia troszke sie wycisl

sprubuj :arrow: sproboj

kopresja :arrow: kompresja

Opublikowano
sprawdź odmę, spróbuj wlać jakiś specyfik i zmieć olej na 5W50 lub 10W60- 10W40, 10W50 może będzie jakaś poprawa
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Ok dzięki za rade, sprawdzę jutro, natomiast jakie powinno być prawidłowe? Silnik powinien zgasnąć czy powinny wahać się obroty?

 

Niestety mechanik po pomiarze stwierdził że przez pierścienie przechodzi olej. a był wlany 0W40

Opublikowano
Możesz na uruchomionym silniku odkręcić korek wlewu oleju, jeśli odma będzie uszkodzona to wyraźnie poczujesz jak korek jest zasysany ( miej pod ręką szmatę bo będzie chlapało) Silnik nie powinien reagować na odkręcenie korka. Warto to zrobić jak najszybciej bo uszkodzona odma może doprowadzić do uszkodzenia uszczelniacza wału i wycieków.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Hej mam pytanie co zalać jeśli silnik ma słabą kompresję, spala duże ilości oleju? Aktualnie olej to 5W-40

 

1. OLEJ 10W-40

2. OLEJ 10W-60

3. OLEJ 10W-40 + CERAMIZER

 

Niestety remont silnika odpada - Valvetronic

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Absolutnie nie możesz wlać pół syntetyku w szczególności że masz silnik na valvetroniku, tylko full syntetyk i na oficjalnych stronach firm olejowych możesz dobrać olej do swojego samochodu np. tu: http://www.liqui-moly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju

 

A jesli silnik spala olej to musisz znalesc przyczyne i to naprawic.

Opublikowano

Na pomiarze w warsztacie wyszło słabe ciśnienie w cylindrach :cry2:

 

Autko wcześniej jezdziło na 10W60 i nie było problemów. Zszedłem na 0W-40 bo tak zalecili specjaliści i zaczeło brać duże ilości oleju.

 

Naprawa silnika Valvetronic polega na jego całej wymianie bo rozebrać boi się prawie każdy mechanik...

Opublikowano
Skoro masz takich mechaników którzy sie boją, to pojedź do porządnego mechanika lub wręcz do serwisu BMW, szkoda kasy i nerwów.
Opublikowano

W Krakowie też jest dużo specjalistów, ale koszt remontu i ryzyko jest duże i najgorsze, że wcale nie oznacza końca problemów.

 

Wolę zredukować spalanie oleju i sprzedać autko pozniej po okazyjnej cenie niż ładować w nie pieniądze, których na pewno nie odzyskam.

Opublikowano
Na pomiarze w warsztacie wyszło słabe ciśnienie w cylindrach :cry2:

Autko wcześniej jezdziło na 10W60 i nie było problemów. Zszedłem na 0W-40 bo tak zalecili specjaliści i zaczeło brać duże ilości oleju.

Naprawa silnika Valvetronic polega na jego całej wymianie bo rozebrać boi się prawie każdy mechanik...

 

Bledem bylo to, ze jezdzilo ono na 10W-60. To nie jest M3, zeby zalewac taki olej! Porownaj sobie parametry typowego 0w-40 a 10W-60.

Valvetronic jest bardzo skomplikowany i mozliwe, ze wymaga on stosowania olejow o konkretnych lepkosciach (analogicznie jak w 1.9TDI z pompowtryskami).

Opublikowano

Kupiłem już zalaną takim olejem, podejrzewam że silnik poprostu jest przegrzany i poprzedni wlaściciel myslał że jak zaleje taki olej to przestanie go spalać. Wydaje mi się też że przez ten olej miałem czasami rosnące i malejące obroty.

 

Błędem było również zmiana oleju z 10W60 na 0W40 :duh: Pytanie co teraz robić, zmiana silnika około 4tys zł wiec raczej nie wchodzi w grę. Również teraz w warunkach zimowych jakby mnie palił oleju, felgi ma mniejsze i jest zimniej.

Opublikowano
Mozesz sprobowac zalac 5w-50 (valvo lub mobil 1) i zapodac ceramizer. A noz a widelec cos pomoze, a jak nie to wlej spowrotem ten 10w-60...
Opublikowano
5w50 zaszkodzic nie zaszkodzi, a pomóc moze
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

wlej półsyntetyk 10w/40 dodaj jakiegos uszlachetniacza i zacznij zbierac na remont silnika

 

remont ok 4tys o ile masz zamiar jezdzic jeszcze tym autem

 

nie jest to duzo dla kogos kogo stac na BMW a na sztuke to ty tego spalania nie usuniesz

 

albo remont albo silnik z przekladka

 

wóz albo przewóz

 

skoro piszesz ze remont silnika nie wchodzi w gre to weż zezłomuj bo nie widze innej mozliwosci naprawy zajechanego silnika

Opublikowano

Przy okazji mozesz zrobic SWAP na inny silnik, bo płacic ok.4 tys zł za taki to nie wiem czy jest sens. Tym bardziej ze wstawiasz i tak silnik uzywany, nie nowy.

 

Ja jakbym mial wymieniac cały silnik to juz lepiej zmienic na 3.0i albo 3.0d. Oczywiscie wszystko to kwestia kosztów.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.