Skocz do zawartości

M30 - kopułka - kable - iskrzy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Odkąd kupiłem auto, od 4 lat mam problem z lekko nie równą pracą silnika na biegu jałowym. Raz jest lepiej raz jest gorzej. Zrobiłem przed chwilą test przed chwilą odpaliłem auto i pryskałem takim spryskiwaczem do szyb (napełnionym wodą) i czekam, czekam - nic nie widzę. Po minucie dwóch wreszcie coś zaczęło. Pojawiły się małe iskierki w miejscach które zaznaczyłem. Iskierki mają z 5mm długości.

 

http://a.yfrog.com/img517/6226/kopulkaiskrzym30.gif

 

Dodam że kopułka i palec są nowe kabli nie zmieniałem. Czy takie coś może mieć wpływ na nierówną pracę silnika nawet gdy nie ma deszczu?

Zauważyłem że po dłuższej trasie typu 100 - 200 km chodzi lepiej.

 

Czy na sprawnych kablach nie ma szans być takich nawet małych iskierek? Pierwszy raz robię taki test - łatwo coś mówić jak już się dużo razy coś robiło :)

 

Czy to oznacza że kable są do wyrąbania a cały silnik jest ok?

Wałek nie wytarty, luz zaworowy ostatnio regulowałem.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam, typowa usterka przewodów. Wymienić i ustąpi.

 

i od tego może silnik nierówno pracować?

I nie ma opcji żeby równo pracował jeśli kable lekko iskrzą?

Opublikowano
Witam, typowa usterka przewodów. Wymienić i ustąpi.

 

i od tego może silnik nierówno pracować?

I nie ma opcji żeby równo pracował jeśli kable lekko iskrzą?

 

a które kable warto kupić? Kopułkę kupiłem NGK, palec Bosch, kable mogą być Janmor? Czy lepiej NGK?

Opublikowano

I jeszcze pytanie:

 

Czy kabelki mogą mieć wpływ na nie zbyt dobrą zmianę biegów przy nie którym obciążeniu? Przy 2000 rpm zmienia ładnie, przy 4000 - 5000 rpm też, ale przy 3000 rpm czasem lekko szarpnie i tak już jest "od nowości".

 

I jeszcze jedno pytanie :)

 

Jak kupię kable NGK bez czujnika czy nie będzie problemu z jego przełożeniem?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Kup NGK, tylko zmierz najpierw czy czujnik masz dobry. Musi być zwarcie pomiędzy środkowym, a którymś ze skrajnych pinów w kostce. Jeżeli przewody są niesprawne to przerywa silnik głównie pod obciążeniem, to wynika z fizyki. Poza tym dziwi mnie to, że masz auto cztery lata i przewodów nie wymieniłeś.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Kup NGK, tylko zmierz najpierw czy czujnik masz dobry. Musi być zwarcie pomiędzy środkowym, a którymś ze skrajnych pinów w kostce. Jeżeli przewody są niesprawne to przerywa silnik głównie pod obciążeniem, to wynika z fizyki. Poza tym dziwi mnie to, że masz auto cztery lata i przewodów nie wymieniłeś.

 

zamówiłem przewody bez czujnika. A jakby czujnik okazał się zepsuty to można go kupić osobno? Ile mniej - więcej może kosztować i pod jaką nazwą go szukać?

Czy może być tak że czujnik chodzi ze starymi kablami a z nowymi nie chce?

 

Z drugiej strony nie sądzę żeby był walnięty bo mam dość długi czas wtrysku na jałowym (prawie 5 ms) a podobno ECU skraca go gdy czujnik jest walnięty i wszystkie wtryskiwacze chodzą razem. Poza tym na różnych komputerach też było sprawdzane i był ok.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A jakby czujnik okazał się zepsuty to można go kupić osobno? Ile mniej - więcej może kosztować i pod jaką nazwą go szukać?

 

Tak, w ASO za 417zł. Czyli tyle ile kable z tym czujnikiem, kiedyś EPS-a były ale chyba już niedostępne.

 

Jakby nie działał to gdzieś w piwnicy mam kopułkę z kablami, powinien na nich być czujnik.

 

Długi masz ten czas wtrysku ale to może przez automat, w żadnym M30 (manual) takiego długiego czasu nie miałem na jałowym.

Opublikowano
A jakby czujnik okazał się zepsuty to można go kupić osobno? Ile mniej - więcej może kosztować i pod jaką nazwą go szukać?

 

Tak, w ASO za 417zł. Czyli tyle ile kable z tym czujnikiem, kiedyś EPS-a były ale chyba już niedostępne.

 

Jakby nie działał to gdzieś w piwnicy mam kopułkę z kablami, powinien na nich być czujnik.

 

Długi masz ten czas wtrysku ale to może przez automat, w żadnym M30 (manual) takiego długiego czasu nie miałem na jałowym.

 

a ile dokładnie miałeś jeśli pamiętasz? Oczywiście silnik rozgrzany i na benzynie. I jakie miałeś spalanie na godzinę wg OBC na test 03.

Widziałeś jak mój silnik pracował? Chociaż to było 2 lata temu ale nic się nie zmieniło ale te lekkie drgawki mogły być przez te kable WN?

Ja zamówiłem NKG w dobrej cenie bez czujnika u kumpla co ma zniżki w intercars - poniżej 300 pln.

Opublikowano

Nie pamiętam ale powyżej 4ms na pewno nie, dwie moje i chemika i jakieś dwie sztuki które jeszcze widziałem a były na też na stagu.

 

Test robiłem tylko w jednej i nie pamiętam wyniku.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Czas wtrysku powinien być tak jak pisał kolego 5ms z małym hakiem (na wrzucony drive, nawet do 7ms). Mam teraz właśnie na tapecie problem z impulsatorem, ale nie mam czasu, żeby się przypiać do tematu. Stary (oryginalny) czujnik załapywał dopiero, kiedy przytrzymałem trochę silnik na wysokich obrotach. Założyłem nowy z EPS, ale tan nie łapie impulsu wogóle (sprawdzane oscyloskopem i po czasie wtrysku). Kiedy czas wtrysku oscyluje w granicach 2,5-3ms, czujnik nie działa, a wtryski chodzą w full-grupie (wszystkie na raz). Zastanawiam się co może być przyczyną niesprawności, bo konstrukcja i zasada działania czujnika jest prosta jak konstrukcja cepa. Chyba zrobię czujnik własnej roboty, zobaczymy co z tego wyjdzie.
BMW - Like No Other
Opublikowano
Nie pamiętam ale powyżej 4ms na pewno nie, dwie moje i chemika i jakieś dwie sztuki które jeszcze widziałem a były na też na stagu.

 

Test robiłem tylko w jednej i nie pamiętam wyniku.

 

Odłącz impulsator i zobacz czy wtedy zmieni się czas wtrysku. Jeżeli nie to impulsator nie działa.

BMW - Like No Other
Opublikowano
Witam, polecam zrobić czujnik samemu, rdzeń ferytowy, trzy zwoje i to wszystko. U mnie sprawdzane na oscyloskopie i wszystko śmiga, nie wiem jak można żądać za taki odgałęźnik 417 PLN, to czysta kradzież.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Witam, polecam zrobić czujnik samemu, rdzeń ferytowy, trzy zwoje i to wszystko. U mnie sprawdzane na oscyloskopie i wszystko śmiga, nie wiem jak można żądać za taki odgałęźnik 417 PLN, to czysta kradzież.

 

Nawijałeś zwykły kabel w izolacji, czy drut "nawojowy" (lakierowany)?

BMW - Like No Other
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
No i zakończyło się zakupem nowego czujnika, razem z przewodem zapłonowym w ASO :cry: 400PLNów poszło, ale przynajmniej teraz działa :lol: Dodam tylko, że próbowałem różnych kombinacji z czujnikami, w tym z samoróbkami i rzadna z nich nie działała. Nie wiem gdzie jest różnica w konstrukcji między orginałem a podróbką, ale w działaniu jest zasadnicza.
BMW - Like No Other

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.