Skocz do zawartości

320d - brak mocy, problemy z przysp. ADAPTACJA PRZEPŁYWKI!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

nasza bmka 320d juz od zakupu miala taki problem, dzis mija 2 latka i bez zmian.

Autko za slabe, jak na 136 km, tak mi sie wydaje.

Bieg 1 i 2 - zero problemow, pieknie sie przyspiesza, problemy sa zawsze przy biegach 3-5.

jak obrota jest niech bedzie na 1500, to nawet wcisniety gaz do konca - nie przyspieszy, traktor bylby szybszy.

Jak osiagnie obr 2000 - dusi sie, czuc jakby cos bylo zapchane i jak obr osiagnie 2100 czy 2200 to sie wyrywa ostro do przodu i dopiero pokazuje co BMW potrafi.

Mial wymieniona przeplywke, egr, agr

czasem zalezy to tez od pogody ale powtarzam - CZASAMI.

Jak jest upal, to koszmar. W chlodna pogode lepiej.

 

Co to moze byc? autko bylo w serwisie BMW, podlaczali go do kompa ale nic nie pokazal. Zero usterek. Kiedys bylo gorzej - wymienili agr czy egr nie pamietam, polepszylo sie, ale nie na 100%.

Edytowane przez Beemka555
  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

1. Ekonomizer dochodzi do 20l an 100km przy 4 biegu??

2. Jaka masz przeplywke. Robiles zmiane softu na nowy po wymianie. Przpelywki BOSH potrzebuja tego.

3. Masz jakies bledy w INPIE???

4. Wymieniles wezyki podcisnienia.

5. Co z katalizatorami.

Opublikowano

1. dzis sprawdze

2. przeplywka wlasnie bosh. nie zrobilem nic z tym softem, nie wiedzialem ze trzeba

3. bledy w inpie mozna spr na komputerze w serwisie ?

4. nie

5. katalizator chyba OK - tak powiedzieli w serwisie. jak samemu sprawdzic czy sa dobre?

Opublikowano
3. bledy w inpie mozna spr na komputerze w serwisie ?

 

najlepiej zainwestuj ~100zł w interfejs diagnostyczny i sprawdz sobie sam w domu, wyjdzie cie taniej niż jeżdżenie po serwisach...

Opublikowano
3. bledy w inpie mozna spr na komputerze w serwisie ?

 

najlepiej zainwestuj ~100zł w interfejs diagnostyczny i sprawdz sobie sam w domu, wyjdzie cie taniej niż jeżdżenie po serwisach...

 

insterfejs mamy wlasnie, ale nie dziala. tzn po podlaczeniu go do samochodu nie wyswietla program i nic nie pokazuje

Opublikowano

fornal - wczoraj corka jadac do pracy sprawdzila - ekonomizer 100 km 4 bieg nie dochodzi do 20 l, tylko jakies 7-9l.

to dobrze czy źle ?

Opublikowano
Własnie co do pogody...Tez odnoszxe takie wrazenie ze w upał idzie o wiele gorzej niz w normalne dni....Czyzby mi sie wydawalo ??

 

podczas upałów (temp. powyzej 30 stopni) kazdy doładowany silnik będzie słabszy - powietrze jest bardziej rozrzedzone i przy równej objętości, mniejsza masa powietrza jest doprowadzona do cylindrów przez turbinę.

Opublikowano
fornal - wczoraj corka jadac do pracy sprawdzila - ekonomizer 100 km 4 bieg nie dochodzi do 20 l, tylko jakies 7-9l.

to dobrze czy źle ?

 

to juz wiesz gdzie masz problem. Programowanie - jak jets na forum na 1 stronie -> 320D ADAPTACJA PRZEPLYWOMIERZA.

Mozesz zrobic tez u kogos.

Opublikowano

corka i ja - przy normalnej jezdzie.

co do adaptacji to my sie na tym nie znamy i chcielibysmy zeby ktos nam pomogl.

Jest ktos ze slaska, kto sie na tym zna ???

ps. po wymianie przeplywki bylismy w serwisie i mowilismy im o wymianie ale nic o adaptacji nie wspominali.

Opublikowano

witam tu beata zrobilam inaczej tak jak napisales yoshimura, ekonomizer pokazal przy 100 km 4 bieg 15-16 litrow.

 

 

Zawsze przy obr 2000 dusi sie, jakby bylo malo powietrza i probowal ja lapac, czy paliwo nie plynie, albo zapchane. Najpierw jest bardzo slaby, mimo wcisnietego gazu do podlogi, auto jezdzi jak rower, zaczyna przyspieszac i znowu slaby, dusi sie i dopiero wyrywa sie ostro do przodu :mad2: ale te 'duszenie' trwa bardzo krotko, bo jakies 2-3 sekundki, ale za to bardzo wyczuwalne jak bardzo sie rozpedzam.

Powoli jadac to tylko ja kierowca moge to wyczuc, inni nie. Zawsze jest tak tylko przy obr 2000. Reszta OK. Kiedys to taki problem byl przy biegach 3-5 a wczoraj to przy dwójce tez, bardzo sie rozpedzalam i sie dusil. Z jedynką swietnie...

Byliśmy w serwisach, mechanicy grzebali grzebali pod maską i placilismy za robote, za czyszczenia.. ale zadnych popraw.

Kiedys na kompie w jednym serwisie bylo napisane o usterce, coś o cisnieniu doladowania ale ten serwis nie mogl nic zrobic bo powiedzieli ze 'sie bmkami nie zajmuja' i w innym serwisie po przeczytaniu druku wymienili AGR, byla poprawa duza, ale jszcze nie do konca.

w M-Auto (nie jezzimy tam juz) czyscili i zaplacilismy 200 zl, powiedzieli ze jest troszke lepiej ale moc jeszcze nie jest w pełni.

To tam powiedzieli ze to moze byc przeplywka, turbina, itd, wtedy ojciec sam kupil przeplywke boscha i wymienil, ale o adaptacji kurczę nie wiedzieliśmy..

Opublikowano

tak beata tak mam na imie :) niestety nie pamietam jaki to byl blad dokladnije, bo to bylo w zeszlym roku ale postaramy sie znalezc w domu ten druk z komputera, zawor EGR wlasnie zostal wymieniony juz w zeszlym roku na pierburg, z przeplywka. wezyki podcisnienia ojciec tez juz wymienil - pytanie, ile mm powinno byc w srodku? w allegro widzialam 5,6 8 itd.

czujnik cisnienia wyczyscimy, bardzo dziekuje ta instrukcja bardzo sie przyda.

 

pytanie czy to mozliwe zeby auto przez wymiane przeplywki i brak adaptacji tak sie zachowywalo?

Opublikowano

wymienić przeplywkę kazali w serwisie M-Auto w Katowicach . powiedzieli ze jeśli wymiana nie przyniesie poprawy, to moze byc turbina..

Ale tam juz nie jezdzimy. tez tak pomyslalam zebysmy jeszcze raz podjechali pod komp, ale bylismy juz w innym serwisie, specjalizujacy sie w bmw, podlaczali autko do kompa i zadnych bledow. :duh: byli bezradni, tylko grzebali, odlaczali jakies przewody , probna jazda, bez przeplywki - probna jazda, itd.. to wszystko dosc dlugo trwalo. Wlasnie ze za pierwszym razem, jak w jednym serwisie wykryli jakas usterke z tym cisnieniem, to w serwisie bmw wymienili agr na nowy (nie jestesmy pewni czy napewno na nowy, jak sprawdzic czy agr jest sprawny?). Nie, spaliny w porzadku, byl na przegladzie niedawno, pare tyg temu i wszystko OK. a filtry z olejem hmm w lipcu cos kolo, a cala odme z filtrem tez wymienilismy. filtry Knecht, jeden Mann to filtr paliwa, olej castrol 5w30.

Opublikowano

autko kiedy jest bardzo goraco, jest slabsze, w nocy lepiej. pracuje w katowicach na stala zmiane nocna i wracam w srodku nocy pusto na drogach to probuje wszystkiego, ekonomizer na 4 biegu nie dotknal nigdy 20l. Mysle ze to przez brak adaptacji ale to sie okaze dopiero po. Tylko ze nie znamy sie na tym i nie wiemy co i jak - jest ktos ze slaska kto moze sie tym zajac oczywiscie nie za darmo ? a moze pojechac np do ASO ? czujnik wyczyscimy i zobaczymy jak bedzie po tym wszystkim jesli zadnej poprawy to bedziemy dalej szukac ...

mam jedno pytanie jeszcze - czy na kompie mozna zobaczyc ile w tej chwili autko ma moc? w serwisie bmw prosilam o spr jaka moc ma, ale odp brzmiala ; nie wiemy..

Opublikowano
Jeśli mogę wtrącić to ja właśnie mam też problem z autem ale mam 330d więc inny silnik ale dzisiaj byłem w ASO BMW Sikora w Mikołow ie po części do swojej buni i pytałem pana z serwisu ile kosztuje takie sprawdzenie na kompie, Pan był łaskowy mnie poinformować o tym że mają jakąś promocję przegląd przed sprzedażowy chodzi o to że sprawdzą auto pod kątem zawieszenia, historia auta, grubość lakieru, podpięcie pod komputer z wszelkimi odczytami usterek i błędów itd. Usługa ta kosztuje 350 złotych. Więc stwierdziłem że chyba skorzystam i dowiem się trochę na temat auta i jeszcze sprawdzą mi wszystkie parametry i błędy. Myślę że wart spróbować jeśli oni nic nie znajdą to niech szukaja do skutku aż znajdą przecie płaci się o konkretną diagnozę a nie kręcnie głowami (nie wiem).

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Dołączam się do tematu. U mnie mam takie same objawy jak u autora postu.

Jak na razie wymieniłem przepływkę bo były błędy od niej, wyczyściłem filterki na zaworkach, wyczyściłem EGR i kolektor ssący z czujnikiem ciśnienia doładowania, wymieniłem filtr powietrza paliwa i odmy oraz uszkodzone wężyki podciśnienia. Po tych wszystkich zabiegach zero poprawy.

Zostało mi jeszcze przeprogramowanie sterownika silnika bo jest stary soft.

Możliwe jest że przez stary soft sterownik ignoruje wskazania przepływomierza? Bo jak odepnę przepływomierz to różnicy w przyśpieszaniu nie ma a pojawia się tylko błąd od przepływki

Dodam że auto nie kopci, odpala bez problemu a ciśnienie doładowania w inpie rośnie wraz z obrotami do trochę powyżej 2000.

Opublikowano

To turbina, za tydzien oddajemy do regeneracji.

Adaptacja przeplywki byla juz, ale zadnej poprawy.

wie ktos jaka cena regeneracji tak okolo? w Jaworznie

Opublikowano
To turbina, za tydzien oddajemy do regeneracji.

Adaptacja przeplywki byla juz, ale zadnej poprawy.

wie ktos jaka cena regeneracji tak okolo? w Jaworznie

a kto wam tak powiedział że turbina ????

sprawdzaliście jak zachowuje się cięgno przy turbinie przy przegazówce ?

może zapieczona zmienna geometria .....

ja wymieniłbym zaworek przy turbo na nowy ....

powinniście kogoś znaleźć z INPą i sprawdzić jak to wygląda podczas jazdy na live data....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.