Skocz do zawartości

Stale krzywiace sie tarcze...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam!wiem ze temat krzywych tarcz byl juz tu poruszany nie raz jednak w wyszukiwarce nie znalazlem odpowiedzi!mam bmw e39 99r 520i i uzywam jej pod lawete do transportu aut!mam ja od niedawna a juz zmienialem tarcze na nowe Brembo(poprzednie sie rowniez pokrzywily) i pomimo delikatnego uzywania po krotkim czasie znow zaczely pojawiac sie drgania ktore z czasem okolo 2 miesiecy przerodzily sie w bardzo mocne bicie szczegolnie przy lzejszym nacisnieciu hamulca gdy mam wrazenie ze zaraz kierownice mi z rak wyrwie :evil: niektorzy moze napisza ze krzywia sie pod obciazeniem z laweta ale ja na trasie naprawde mocno nie eksploatuje hamulcow, nie mylem auta gdy byly rozgrzane i z nowymi obchodzilem sie delikatnie....czy jakies inne podzespoly moga powodowac ich krzywienie??co odrazu wymienic przy zmianie tarcz i jakie tarcze zakupic bo tak powoli juz nie da sie jezdzic...pozdrawiam i dziekuje z gory za wszelka pomoc :) :)
Opublikowano

Ja u siebie w 525d mam tarcze Zimmermanna i klocki kierunkowe Textara. Myję karcherem auto na myjni BP i nic z tarczami się nie dzieje - nie mam żadnych bić na kierze i jest ok a często jak podjeżdżam pod myjnię to jest wolne więc nie ma czasu na schłodzenie tarcz. Warto też zauważyć, ze bicie na kierownicy przy hamowaniu pojawia się często także z winy luzów w zawieszeniu. Sprawdzałeś pod tym względem zawieszenie?

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Brembo to scierwo. Aktualnie przeprowadzilem nieudany eksperyment i wymienilem tarcze na wlasnie jakies lepsze podobno Brembo. Tego typu tematow bylo sporo i zazwyczaj umieraja, gdy autor kupi Zimmermana, jak kolega Manolito napisal.

 

W kazdym razie tarcze Brembo + klocki Textar = lipa

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
luzy w zawieszeniu??gdyby to bylo powodem to chyba po wymianie tarcz problem by nie zniknal chyba ze sie myle!a tak na jakis czas mialem spokoj!teraz kupie te zimmermany ale zastanawiam sie co jeszcze moze to powodowac...chce miec z tym juz spokoj!
Opublikowano
luzy w zawieszeniu??gdyby to bylo powodem to chyba po wymianie tarcz problem by nie zniknal chyba ze sie myle!a tak na jakis czas mialem spokoj!teraz kupie te zimmermany ale zastanawiam sie co jeszcze moze to powodowac...chce miec z tym juz spokoj!

W takim razie wychodzi na to, że Brembo to już tylko sama nazwa, która jest znana. Najwidoczniej znana dawniej jakość tej firmy odeszła w zapomnienie. Skoro i tak będziesz wymieniał tarcze to tym razem odpuść sobie Brembo, ATE czy inne wyroby znanych firm (niestety nawet znane wyroby nie zawsze dobrze współpracują z dość ciężkim e39) tylko kup tarcze Zimmermana i do tego klocki Zimmermana lub Textara - powinieneś wtedy mieć już spokój z tym problemem.

Pzdr.

Opublikowano
Miałem ostatnio taki przypadek, nowe tarcze brembo założone, pośmigane na prawdę niewiele i już krzywe. Chyba rzeczywiście lata świetności firma ma za sobą.
Opublikowano
komplet zimmermann i bedziesz mial po problemie.

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
tarcze hamulcowe moga sie krzywić poprzez wode która pada na gorącą tarcze sprawdz czy felgi jakich używasz nie przepuszczają dużych ilości wody na tarczę któa sie rozgrzeje a jak mówisz że z laweta latasz to licz że hamulce rozgrzeją się dużo szybciej i do wyższych temperatur.
Opublikowano

Yhm, tarcze na przód tylko z ASO. Klocki mogą być ATE, bo bdb wspołpracują z tą tarczą, tylko pylą. Ale ponoć dobry klocek musi pylić.

Na tył z powodzeniem zestaw ATE (klocki + tarcze)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zainwestuj w kpl TEXTAR, ZIMMERMAN lub oryginał i po problemie. Jest też szansa, że masz zardzewiałe tłoczki w zaciskach, które się nie cofają, wówczas żadna tarcza nie da rady.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Yhm, tarcze na przód tylko z ASO. Klocki mogą być ATE, bo bdb wspołpracują z tą tarczą, tylko pylą. Ale ponoć dobry klocek musi pylić.

Na tył z powodzeniem zestaw ATE (klocki + tarcze)

Popieram to rozwiazanie :cool2: a co do brembo to niestety popsuło się ostatnio. Nawet znajomy który ma sklep z częsciami mówił że dużo mają reklamacji tych tarcz.

Opublikowano

ja jezdze juz 100tys km na tarczach z ASO na przedniej ośce, po 50tys dopiero minimalne bicie pojawilo sie ale w niczym to nie przeszkadzalo bo naprawde symboliczne.

dopiero po 100tys po przejechaniu 4tys km po niemieckich autostradach szlag je trafil, ale co sie dziwic 100tys km a lekkiego zywota nie mialy bo wiekszosc dystansu to autostrady i predkosci powyzej 200km/h

Ale popieram- na przód ASO sprawdza się bardzo dobrze.

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W aso zimmermany i textarty chyba sprzedaja, nieprawdaz?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Wiem, że na pewno dla BMW tarcze robił Textar - nie wiem jak z Zimermannem. Zaś klocki oprócz Textara robił także Jurid.

Pzdr.

Opublikowano

Najczęstszą przyczyną bicia na kierownicy są luzy w zawieszeniu, które dodatkowo powodują nierównomierne zużywanie się tarcz i bicie na kierownicy nasila się wraz z przebiegiem. W wyjątkowych sytuacjach, przy gwałtownym ostudzeniu bardzo nagrzanych tarcz - możliwe jest ich zwichrowanie, ale nie dzieje się to tak nagminnie, jak tu opisujecie.

Koledze który otworzył temat radziłbym - zamiast wymieniać tarcze i klocki - dokładnie sprawdzić zawieszenie, a szczególnie uważnie sprawdzić tuleje metalowo-gumowe wahaczy skośnych (dolnych) - luzy, które są na nich powodują że koło po przyhamowaniu nie jest równo prowadzone. Uszkodzenie tych tulei trudno jest wykryć - mechanicy zwykle szarpiąc wahaczem oceniają ich stan jako dobry. Radzę po prostu kazać je wymienić i to po obydwu stronach (koszt tuleja Lemforder 2 x ok.120zł + wymiana ok. 100 zł). Bicie ustanie jak ręką odjął.

No oczywiście sprawdzić trzeba też i górne wahacze - całe są widoczne i łatwiej zauważyć ich niesprawność - ich zużycie nie ma tak zauważalnego wpływu na bicie kierownicy...

To o czym piszę - sprawdziłem na własnym samochodzie. Wymieniłem tarcze i klocki (na całym samochodzie) i była chwilowa poprawa, dopiero jak wymieniłem tuleje jeżdżę już dłuższy czas (15 kkm) bez problemów z biciem na kierownicy.

Pozdrawiam.

Opublikowano

dzieki za pomoc!kupie tarcze zimmerman sport w komplecie razem z klockami i powiem zeby mechanik sprawdzil przednie zawieszenie tak jak napisal pizarro bo chce miec juz z tym spokoj :evil: z tego co pamietam to poprzedni wlasciciel w Niemczech powymienial juz wiele rzeczy w tym przednie amortyzatory, koncowki drazkow itd ale lepiej dmuchac na zimne i sprawdzic to tez!

ktos tu pisal o felgach...w tej chwili mam felgi stalowe z kolpakami typowymi dla e39 ktore praktycznie calkowicie zaslaniaja felge...czy to moze miec jakis wplyw na chlodzenie i odprowadzanie ciepla z tarcz hamulcowych??

przyznam ze problemu nie bylo gdy jezdzilem na 18 calowych Borbetach przez jakies 2 miesiace, a zaczal gdy zaczalem jezdzic z laweta i na owych stalowkach z kolpakami!byc moze poprzednie tarcze i brembo nie wytrzymaly...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Nie wierz w cuda ja zmieniałem trzy komplety tarcz co prawda w e34 ale te same objawy po około 1000-2000 km bicie przy lekkim naciśnięciu hamulca najgorzej około 80-100 km/h. Kupiłem oryginalne tarcze i klocki w serwisie i nic nie robiłem z zawieszeniem no i wszystko działało super przez następne około 15 tyś. km aż sprzedałem auto - NA PRZÓD TYLKO ORYGINALNE TARCZE Z SERWISU. Co do Brembo to w Polsce w ich odlewni często bywam faktem jest że dla serwisów i producentów robią tarcze na zupełnie innych liniach a na rynek na innych. Dodatkowo powiedziano mi, że to co kupujemy w sklepach nie ma nic wspólnego z Brembo poza opakowaniem. ponad 90% tarcz robionych przez tą firmę trafia do producentów i serwisów reszta idzie do dużych sieci serwisowych a skąd biorą się te na rynku małych sklepów ponoć nikt nie wie.
Opublikowano

Panowie nie da się czytać głupot które piszą co niektórzy.

dodatkowo namawiacie do wydawania pieniędzy na bzdurne naprawy.

 

1.czy ktoś z "pomocnych" wie jaka jest norma bicia tarczy (nowej oczywiście) i do jakiej wartości układ hamulcowy sobie ze wspomnianym poradzi przy tarczy używanej?

2.czy ktoś poza płaceniem za kolejne wymiany tarcz przyglądnął się układowi hamulcowemu i zastanowił się co odpowiada za neutralizowanie bicia tarczy?

3.w słowach ciężko to opisać(najczęściej bo tak jest,bo ja tak miałem) ale niech ktoś się postara i napisze jak luz w zawieszeniu może powodować bicie na kierownicy(chodzi o jazdę po gładkiej nawierzchni w momencie hamowania)?

 

zaraz ktoś mi skoczy do gardła,bo on te głupoty czytał na wielu forach i opinie są wszędzie podobne.

ale czy słuszne?

Opublikowano
Panowie wymieniałem już wiele tarcz w różnych autach i nie wierzyłem w to, że BMW jest pod tym względem wyjatkowe i z tego powodu złośliwie do mojego auta kupiłem tarcze oczywiście nie w ASO i po 2-3 tyś km kupiłem kolejne z upartościa maniaka i te kolejne również zaczęły bić tak ajk poprzednie - podkreślam nic nie naprawiając w zawieszeniu i nic nie smarując w zaciskach kupiłem trzecie oczywiście najdroższe w ASO i wszelkie wibracje przeszły i od tego momentu uwierzyłem. BMW to ciężkie auta które moim zdaniem wymagają super materiału na tarcze, do innych aut można stosować zamienniki a do BMW ja już nie kupie żadnych zamienników. To wszystko dotyczyło E34 525TDS i tarcz przednich, niech teraz ktoś wytłumaczy mi dlaczego na oryginalnych tarczach wszystko jest OK i nic w zawieszeniu nie muszę wymieniać a na zamiennikach chciało mi kierownice urwać tak trzepało. Co do tylnych tarcz to przyznaję racje ja założyłem BOSCHa i dziłały do końca prawidłowo a przednie PANOWIE tylko w ASO musimy kupować. Dodam, że te tarcze które kupiłem w ASO były bardzo dziwne to znaczy powierzchnie pod klocki były w kolorze fioletowym tak jakby były termicznie utwardzane - nie były to powierzchnie po nożu i koniec z całą pewnością jakaś obróbka cieplna na nich była robiona po skrawaniu - być może tu jest cała tajemnica - I NA KONIEC TO NIE JEST FIKCJA CO TU PISZĘ A 100% PRAWDA KTÓREJ JESTEM PEWIEN.
Opublikowano

Popieram wypowiedź kolegi, ja również dwa razy (jak na maniaka przystało :mad2: ) kupiłem zamienniki które wylądowały po 1,5 tyś pierwsze, drugie po 3 tyś w koszu na śmieci. Nie zmieniając nic w zawieszeniu zamontowałem oryginały z aso i wszelakie bicia kierownicy podczas hamowania ustały :norty:

Coś w tym na pewno jest :cool2:

Myślę że nie jest ważne jaka firma robi tarcze oryginalne do BMW, ale z jakiego materiału je robi.

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Panowie wymieniałem już wiele tarcz w różnych autach i nie wierzyłem w to, że BMW jest pod tym względem wyjatkowe i z tego powodu złośliwie do mojego auta kupiłem tarcze oczywiście nie w ASO i po 2-3 tyś km kupiłem kolejne z upartościa maniaka i te kolejne również zaczęły bić tak ajk poprzednie - podkreślam nic nie naprawiając w zawieszeniu i nic nie smarując w zaciskach kupiłem trzecie oczywiście najdroższe w ASO i wszelkie wibracje przeszły i od tego momentu uwierzyłem. BMW to ciężkie auta które moim zdaniem wymagają super materiału na tarcze, do innych aut można stosować zamienniki a do BMW ja już nie kupie żadnych zamienników. To wszystko dotyczyło E34 525TDS i tarcz przednich, niech teraz ktoś wytłumaczy mi dlaczego na oryginalnych tarczach wszystko jest OK i nic w zawieszeniu nie muszę wymieniać a na zamiennikach chciało mi kierownice urwać tak trzepało. Co do tylnych tarcz to przyznaję racje ja założyłem BOSCHa i dziłały do końca prawidłowo a przednie PANOWIE tylko w ASO musimy kupować. Dodam, że te tarcze które kupiłem w ASO były bardzo dziwne to znaczy powierzchnie pod klocki były w kolorze fioletowym tak jakby były termicznie utwardzane - nie były to powierzchnie po nożu i koniec z całą pewnością jakaś obróbka cieplna na nich była robiona po skrawaniu - być może tu jest cała tajemnica - I NA KONIEC TO NIE JEST FIKCJA CO TU PISZĘ A 100% PRAWDA KTÓREJ JESTEM PEWIEN.
zgadzam sie,zawsze mielem problemy,jak wyzej,nowe tarcze,krotki okres(kiedys pierwsze chmowanie na autstradzie i do wymiany a jechalem z warsztatu w ktorym wymienialem )i jak kolega z upartoscia maniaka kupowalem tanie zamienniki,ile sie osluchalem o roznych przyczyna bicia,to nawet niechce pamietac,teraz zalozylem nie z ASO,ale zimmermany,przod i tyl z takimiz klockami i juz kilka tysiece jezdze i niewierze ze tak moze byc ,bo nigdy niebylo, :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.