Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam od paru dni moje bmw nie ma zabardzo sili sie zbierac poprostu nie cignie tylko jedzie nie szarpieciagnie rowno ale nie ma sily co moze byc powodem takiej usterki mam przejechane 230000km
Opublikowano
Filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej wymieniał? Do tego sprawdzić turbinę, przepływomierz - czyli pod kompa.
Opublikowano

Nie wiedzialem GROSS, ze 520i ma turbine (M52B20).

 

Koniecznie trzeba podpiac auto pod INPA/DIS, sprawdzic przeplywomierz, sonde lambda, cewki, czujnik walka rozrzadu i vanos.

Pozdrawiam

Opublikowano
U mnie było podobnie. Komp NICZEGO nie wykazał ale było słychać delikatne syczenie gdzieś przy kolektorze wydechowym. Pierwsza diagnoza moich magików uszczelka.......Ale nie i kolejny problem a ,że moi mechanicy się nie poddają i doszli.....w e39 m52TU (ale to chyba nie zależy od roku i vanosów) i poj.2.0 masz katy zaraz na zgięciu za kolektorem wydechowym więc dojście kijowe i mało widać. Masz tam 4 sondy - 2 sondy i 2 też sondy ale na nie mówi się lustra czy jakoś tak, chodzi o to, że te 2 co są za katem mówią tym pierwszym czy aby napewno dobrze czytają skład spalin. U mnie na kacie zrobiła się mała dziórka i jedna ze sond za katem miała inne odczyty niż ta przed. Komp nic nie wykazał no bo obie były sprawne tylko poprostu żle dobierały mieszankę. Muł był niesamowity. Wyciągnięcie kata (w m52b20) to masakra, dzień roboty jak nic, kręcenie po milimetrze, no chyba, że cały silnik wyciągniesz razem z kolektorami ale to też robota. Pospawali obudowę i ręką odjął, moc powróciła. Najprościej sprawdzić - zatkać wydech na pracującym silniku i słuchać....POWODZENIA!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też zalecam dobrać się do kata. To może wiele kłopotów rozwiązać.

A z wymontowaniem wydechu nie jest wcale tak wiele roboty. Da się to zrobić w jakieś cztery godzinki.

 

Tylko nie zostawiaj pustej puszki po kacie. :mrgreen:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Witam bylem na kompie i wykazalo mi dwa bledy przeplywka i zblokowany mechanicznie vanos wymienialem dwie uzywane przeplywki i nic zadnej reakcjii nie bylo a do vanosa nie wiem jak sie zabrac. Od jakis paru dni slysze jakies grzechotanie tak jakby w tlumiku moze to byc rozwalony kat ktory zatyka odplyw powietrza i dlatego tak sie muli?
Opublikowano
Rozumiem, ze po wymianie przeplywomierza kasowales blad INPA/DIS? Jesli nie, to nie dziwie sie ze efektow nie bylo...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie musiał kasować.

jak grzechocze to tym bardziej sprawdź kata.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
to jak z tym bledem od przeplywki trzeba go kasowac czy nie?? czy ktos wie jaka moze byc przyczyna zablokowania sie vanosa co moze byc za to odpowiedzialne czy ten elektrozawor czy raczej cos z mechanicznego punktu widzenia ? Autko odpala normalnie chodzi rowno jakby bylo wszystko ok ale podczas jazdy nie ma wogle sily a jak zalacze klime to juz wogole ledwo wchodzi na obroty ?
Opublikowano
zablokowany vanos powodowałby spadek mocy ale nie aż taki rzeby auo nie miało siły jak zablokował się na górze to powyżej 3tyś powinieneś mieć rure, a jak na dole to odwrotnie. Co do klimy to nie oszukujmy się 2.0 to petarda i ścigant nie jest, spadek mocy może nieodczówalny to będzie ale w 2.5l 2.8l w 2.0 licz się z tym, że parę kucy ucieknie dodaj do tego jeszcze visco które w upały też parę kucy zabierze i ze 150km w serii po latach parę chabet zdechło zostaje na niemałe auto coraz mniej mocy. Na trsie tego tak nie odczujesz ale w mieście już tak nawiasem mówiąc pamiętam narzekania właścicieli FOCUSA bodajże, że auto potrafiło......zgasnąć przez klime :). A błędy kasować trzeba bo nasza babinka nawet jak ci wywali przepływkę i wszystko dookoła to uczy się jak działać :). Najprościej i najstarszy patent to odpiąć aku na ponad 8 godzin. Becia zgubi ustawienia bo ok 8 godzin trzymają kondensatorki z podtrzymaniem pamięci. Następnie odpalamy niech sobie pochodzi z 15min i grzecznie prosimy żeby nauczyła się na wolnych chodzić, póżniej przejażdżka spacerowa a następnie na jakąś trasę i nie ogień ale spokojnie do prędkości troszkę nieprzepisowej. I powinno być ok.
Opublikowano
no to tak zrobie ze odlacze ja na cala noc teraz jak chcialem sie przejechac to nadal nie ma sily i silnik glosno pracuje tak jakby vanos pukal stukal ale to nie jest powodem ze auto nie ma sily a co z przeplywka powodowalaby taka utrate mocy? czy to moze byc kat zapchany jak bede mial dzien wolnego zabiore sie za wyjecie calego ukladu wydechowego a tak pozatym gdzie kat jest zamontowany przy kolektorze czy gdzies na srodku tlumika ??
Opublikowano
Witam wiesz wydaje mi sie jesnak ze jest on na srodku tlumika bo jak zagladalem to widzialem wyjscie z kolektora do zlaczek i nic nie bylo pozatym jest to silnik 2.0 z 97 roku wiec z tego co atrzylem na allegro to sa wlasnie ze srodkowym katem
Opublikowano

Witam!

Musisz kolego poszukać, bo ja nie mam czasu, ale niedawno na 1000.000% widziałem, że słabnięcie auta z włączoną klimą jest jednym z kluczowych objawów padniętego vanosa. Sprawdź, poszukaj - musisz kupić zestaw naprawczy, wpisz beisansystems.com.

Rękę dam uciąć, że to ten vanos. Napisz co dalej działasz i jakie efekty za tym idą, bo wolę wiedzieć, jeśli już nie mam ręki... :D

PZDR!

 

P.S. Jeśli vanos dodatkowo grzechocze - jesteśmy w domu!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
no zaczne napewno od wymiany przeplywomierza i skasowania bledu a pozniej zajme sie tym vanosem a co i jak z twoja reka to dam jeszcze znac :D
Opublikowano
Vanosa zdiagnozujesz na słuch. Posłuchaj czy klepie jak wydymane zawory czy rzęzi (łożysko). Jak nie to vanos ok. Ale ale, odpalam wczoraj bete a ta NIE CIĄGNIE!!!! chodzi równo, na jałowym ok ale nie idzie, dobrze że mam szwagra mechanika i doszedł co się stało....Pękł przewód gumowy obok przepustnicy ten co idzie do krokowego na zgięciu tak, że nie było nawet widać, żadnego syczenia też nie było co oznaczałoby nieszczelność. Na weekend zastosowaliśmy partyzantkę czyli okleiliśmy pęknięty zwój taśmą izolacyjną. Silnik odżył odrazu :). Co do spadku mocy w lato w silniku 2.0 to jak nie jest duży to norma. 150km - visco jakieś 20km (tyle potrafi zabrać dlatego nowsze modele mają elektryczny wentylator) - klima - rocznik = spadek mocy. U mnie też jest spadek ale normalnie tiry mogę wyprzedzać więc jeżeli jest on niewielki to wszystko ok.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy ten zestaw pasuje do jego silnika?

On ma M52b20 jeden vanos.

Pytam bo ja mam też taki silnik i zastanawiam sie nad wymianą. < chociaż nie mam pojęcia czy jest potrzebna bo nie mam porównania.>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
no widzisz ja ledwo pod gorke na 2 biegu jade ciezko jest sie jej bujnac w poniedzialek jade wymienic ten przeplywomierz i zabiore sie za tego vanosa bo na 99% cos jest z nim nie tak bo grzechocze glosno a pozatym na kompie pokazalo blad vanosa ze jest niby zblokowany mechanicznie nie znam przyczyny jak bede mial jakies wiadomosci i postepy napisze pozdrawiam:D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to tak jak myślałem.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Koles ktory w Gorzowie naprawia tylko bmw poprostu chcial mnie naciagnac na kase nic wiecej bo teraz chodzi tak jak nigdy mowili ze przeplywomierz i zablokowany vanos a vanos nie stuka nic chodzi normalnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.