Skocz do zawartości

320d trzęsie budą, przybywa oleju, turbo dziwnie świszczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam taki problem,

dolałem dziś prawie litr płynu chłodzącego bo mi ucieka, przecieka pompa wody to już wiem. Jednak dzis zauważyłem jak sprawdzałem olej że mam około 1 cm na bagnecie ponad max, skąd sie to mogło wziąść?? Czyżby ten płyn sie dostał przez tą nieszczelną pompe wody jakoś?? W dodatku zauważyłem że od wczoraj przy przyspieszaniu gwałtownym słychać bardzo mocno świst turbiny , ale jakoś tak jakby inaczej niż do tej pory i dużo dużo głośniej , zwłaszcza przy obrotach 3000 i w góre, im wyżej tym znacznie mocniej świszczy. Czym to może być spowodowane?? Auto jeździ normalnie, jak do tej pory. Oprócz tego na biegu jałowym przy dodawaniu gazu jest bardzo odczuwalny wstrząs całego auta jednokrotny w granicach 1700 obr, skąd to się mogło wziąść?

Edytowane przez mateusz88
Opublikowano

Maslak :)

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ElnkyiVMYGeyuM:http://images48.fotosik.pl/86/bce5f1aeab8f4971med.jpg&t=1

Opublikowano
dziś po przyjeździe z pracy sprawdziłem ten korek, nie ma tego maślaka. Korek czyściutki od wewnątrz, tylko troche oleju na nim ale maślaka nie ma. Za to jak odkręciłem zaraz po jeździe, silnik był gorący, unosił sie dym ze środka na zewnątrz. To normalne?? Mam znacznie podwyższony poziom oleju, skąd sie to mogło wziąść? Silnik nie dymi , jeździ normalnie...
Opublikowano
dodam jeszcze, że zimny silnik np. po nocy z rana odpala dopiero po ok 4 sekundach kręcenia natomiast na rozgrzanym silniku nie ma problemu, łapie odrazu...
Opublikowano
Moze chlodnica spalin dziurawa.

 

gdyby była chłodnica spalin dziurawa to by mi ubywało konkretnie plynu chyba. Mi ubywa płynu tylko troche , bardzo powoli, i na 100% przez pompe wody, więc musze ją wymienić to wiem. Ale chce rozwiązać problem z tym odpalaniem, znacznie większym poziomem oleju niż max i dziwnym świstem turbiny. Oleju mam ponad max, praktycznie caly ten plastik na końcu bagnetu jest w oleju jak sprawdzam.

Opublikowano
No to teraz zaczyna wyglądać na usterkę układu wtryskowego... zanieczyszczone wtryski, lejące końcówki?? Trzeba sprawdzić...

 

to może być przyczyną tak wysokiego poziomu oleju o jakim pisze??

Opublikowano
Szukaj usterki i przestań nim jeździć. Rozcieńczony olej to pierwszy krok do utylizacji turbiny.
Opublikowano
no właśnie, auto by ostro kopcilo, a nic takiego nie zauważyłem. Raz czy dwa w ostatnim czasie tylko zauważyłem trochę większy czarny dymek przy wyprzedzaniu jak zredukowałem bieg i dałem gaz w podłogę. Ale to było chyba 2 razy w tym miesiącu. A tak żadnego większego kopcenią nie zauważyłem.
Opublikowano
No to znaczy, że dostaje sie do oleju płyn chlodzący, który powoduje drgawki i przerwy w spalaniu. Oczywiście dostaje się rownież do komory spalania.
Opublikowano
Witam.Miałem podobny problem z przybywaniem oleju.U mnie paliwo dostawało się do oleju.Powąchaj ten olej z bagnetu czy czuć ropę?Przyczyną w moim bolidzie było uszczelnienie pompy wtryskowej, mały oring za 37zł ale stresu było...
Opublikowano

Sprawdz dobrze olej czy smierdzi paliwem. Powody moga byc rozne od przedmuchu do peknietej glowicy, uszczelki, bloku.

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.