Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przytarł mi się tłok na czwartym cylindrze. Mechanik powiedział że nie bedą wymieniać tulei tylko naprawią tę, rozumiem że chodzi o szlif tulei, teraz proszę o radę:

czy szlif można zrobić tylko na jednej tulei?

czy szlif może spowodować bujanie obrotów?

wymienić tłok na nowy czy może być inny używany?

gdy trzeba robić szlif wszystkich tulei to od razu chyba wszystkie tłoki do zmiany na wiekszę niż nominalne... prosze o kilka rad dotyczących przytarcia tulei

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano

Powinienes rozróżnić cylindry od tulei gdyz tuleje jako takie w BMW sa niewymienne.

W zaleznosci od stopnia uszkodzenia w gre wchodzi pare opcji:

Wymiana samego tłoka na nominał (przy lekkich uszkodzeniach) - oczywiscie zgodnie z technologia napraw na nowy

Szlif cylindra i tłoki nadwymiarowe

Roztoczenie cylindrów i wstawienie tulei na nominalne tłoki- nowe

Roztoczenie cylindrów i wstawienie tulei nadwymiarowych ( stosujemy wtedy stare tłoki , które musza zostac zowalizowane tzn. wrównane).

 

Oczywiście najtańsze wersje sa bez wymiany tłoków , jednak duzo zalezy tu od zastosowanego materiału na tuleje , który przewaznie jest duzo gorszy od oryginalnego.

Opublikowano
Tuleja będzie rozwiercona i wstawiona nowa tuleja nominalna+nowy tłok pierscienie, to jest najlepsze wersja jak dla mnie, a nie jakieś szlify na JEDNEJ tulei jak co niektórzy chcieli zrobić:/. Zmartwiło mnie twoje ostatnie zdanie, że nowa tuleja jest z duzo gorszego materiału. Znalazłem dwoch gości co tak zrobili jeden po tym przejechał 15tys km, drugi 20 tys km i NIC. Skąd wiadomo że tamte tuleje są dużo gorsze od oryginalnych?
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
tak na marginesie to nigdy wiecej Castrola (kontrowersyjny temat) drugie auto zajechane przez ten śmieszny "Polski" olej :nienie: -jeszcze troche i w Biedronce będzie można go kupić bo już jest prawie wszędzie :norty: . Przyznam, że nie żałowałem jej i nawet nie jestem w stanie sobie wyobrazić jaka mogła być temp. oleju w tym momencie, ale nie powinien się zatrzeć!
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
tak na marginesie to nigdy wiecej Castrola (kontrowersyjny temat) drugie auto zajechane przez ten śmieszny "Polski" olej :nienie: -jeszcze troche i w Biedronce będzie można go kupić bo już jest prawie wszędzie :norty: . Przyznam, że nie żałowałem jej i nawet nie jestem w stanie sobie wyobrazić jaka mogła być temp. oleju w tym momencie, ale nie powinien się zatrzeć!

 

no przykra sprawa :( hm, nie wiem czy dobrze kombinuję, ale czy nie taniej/pewniej byłoby kupić całkiem nowy słupek M57 i go założyć?

Opublikowano
teoretycznie masz racje, jednak w praktyce sprawa wygląda trochę trudniej :wink: . Po przeczytaniu kilku tematów o wymianie samego słupka stwierdziłem że szkoda mojego zdrowia, czasu i pieniędzy;P
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
teoretycznie masz racje, jednak w praktyce sprawa wygląda trochę trudniej :wink: . Po przeczytaniu kilku tematów o wymianie samego słupka stwierdziłem że szkoda mojego zdrowia, czasu i pieniędzy;P

 

chodzi o to, że ciężko dostać słupek w dobrym stanie? czy o coś innego? bo w twojej sytuacji i tak musisz zdjąć głowicę i zajrzeć do środka. a może kompletny silnik z głowicą, tylko bez osprzętu i wtryskiwaczy?

Opublikowano
tak na marginesie to nigdy wiecej Castrola (kontrowersyjny temat) drugie auto zajechane przez ten śmieszny "Polski" olej :nienie: -jeszcze troche i w Biedronce będzie można go kupić bo już jest prawie wszędzie :norty: . Przyznam, że nie żałowałem jej i nawet nie jestem w stanie sobie wyobrazić jaka mogła być temp. oleju w tym momencie, ale nie powinien się zatrzeć!

tak na marginesie to raczej nie uda się zajechać silnika CASTROLEM natomiast eksploatacją na 100%

(*pozdrawiam*)
Opublikowano
Castrol to badziewie. W mojej poprzedniej Octavii, którą kupiłem nową z salonu zatarło na tym oleju silnik i to bez żadnego szaleństwa. Gdy kupiłem BMW było zalane Castrolem, przy przebiegu 118 kkm po kolejnych 5 kkm trzeba było doalć 0,5 litra. Wymieniłem olej na Liqui Moly o takiej samej lepkosci, teraz pomiędzy wymianami co 18 kkm dolewam 0,1 do 0,2 litra. A w sumie możan by i nic nie dolewać, ale zawsze utrzymuję poziom oleju na połowie miarki. Także użycie Castrola a raczej jego masowej podróbki może sie źle skończyć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam postawiłes diagnoze że to przez olej zatarłes silnik czy oddałeś auto do jakiejs firmy i oni stwierdzili to ?? Czy rzuciłeś na rybkę o tym castrolu ?? Jeżdże na edge 0w40 i jaokos nic się nie dzieje, w e46 tez na takim jeździłem, zrobiłem 50 tysiecy i nic się nie działo, nawet grama oleju nie brała, M52. W e90 mam N46 też nie robie dolewek między wymianami. Wymieniam co 22-25 tysięcy. Masz jakieś dowody na swoja teorię, pytam z ciekawości bo może zmienie olej np na Lotos quazar :norty: skoro subaru jeździ to beemka też da rade.
Krzysztof
Opublikowano
Sam postawiłes diagnoze że to przez olej zatarłes silnik czy oddałeś auto do jakiejs firmy i oni stwierdzili to ?? Czy rzuciłeś na rybkę o tym castrolu ?? Jeżdże na edge 0w40 i jaokos nic się nie dzieje, w e46 tez na takim jeździłem, zrobiłem 50 tysiecy i nic się nie działo, nawet grama oleju nie brała, M52. W e90 mam N46 też nie robie dolewek między wymianami. Wymieniam co 22-25 tysięcy. Masz jakieś dowody na swoja teorię, pytam z ciekawości bo może zmienie olej np na Lotos quazar :norty: skoro subaru jeździ to beemka też da rade.

:cool2: :cool2: :cool2:

(*pozdrawiam*)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ojciec, żona, siostra, ja od 3-4 lat jeździmy na Castrolu, produkty od Magnatec 10W40 do EDGE 0W40. Auta to Peugeot, Renault, Mercedes, Honda, 2x BMW. Nigdy nie miałem złego doświadczenia z tym olejem. Polecam jazdę z głową a nie szukanie przyczyn zatarcia silnika w słabym oleju.
Opublikowano
To nie wina Castrola...to wina diesla. Ale to już wiecie, potwierdzil to nawet zięć ojca mojej żony. ;)
Opublikowano
To nie wina Castrola...to wina diesla. Ale to już wiecie, potwierdzil to nawet zięć ojca mojej żony. ;)

 

tak, to pewnie przez te szaleńcze prędkości obrotowe które rozwija... (ok, ktoś wymyśli jeszcze bardziej bezsensowny powód?)

Opublikowano
Sam w sobie Castrol nie jest problemem. Problemem jest masowość podróbek tego oleju nie weryfikowalna bez laboratorium.
Opublikowano
Ludzie przecież Castrol to jeden z najlepszych olejów.Problem w tym ,że jest dość drogi i większość szuka okazji na allegro itp. Potem mamy takie efekty bo zamiast castrola w bańce był nalany jakiś najtańszy syf
Opublikowano

Doskonale wiemy że to "polecanie" Castrola przez BMW jest wynikiem tylko i wyłącznie umów handlowych. Każdy inny olej spełniający normy BMW LL01 czy LL04 będzie sprawował się podobnie - reszta to efekty własnych wyobrażeń... :norty:

Nawet w Niemczech serwisy Bmw nie zawsze wlewają Castrola na przeglądach.

 

Pisząc "wszystkie inne oleje" nie mam na myśli olejowej klasy budżetowej.

Opublikowano
Ludzie przecież Castrol to jeden z najlepszych olejów.Problem w tym ,że jest dość drogi i większość szuka okazji na allegro itp. Potem mamy takie efekty bo zamiast castrola w bańce był nalany jakiś najtańszy syf

 

Sądzisz że 33zł za 0W/30 SLX to pewny bubel? http://allegro.pl/item1182983772_castrol_slx_bmw_ll04_0w30_mega_promocja.html

Opublikowano
niech wam będzie że Castrol jest najlepszy, ale ja nie chce kupować kota w worku więc zmienie olej.
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
Dodam, że BMW rekomenduje TYLKO olej 0w30, reszty nie. Chodzi tylko o umowę handlową albo chwyt marketingowy... aha i nie myślcie że kupujecie ten sam olej od Castrola co BMW :cool2:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
Prawda jest taka ze jakikolwiek olej bys nie kupil to nigdy nie wiesz czy to nie bedzie przepalony kujawski z domieszka brazowego pigmentu. Mozna szukac, wybierac Mobile, Castrole, BP, Valvoline, Orleny, Selktole, Shelle, Elfy i kupowac po allegro, w Carrefurach, z beczki, w serwisie albo prosic babcie w Gelzenkirhen zeby Ci przeslala banke rzekomego niemieckiego "Castrola". Ja kupuje w hurtowni olejowej Alcor w Wawie (tez sa na allegro) ktorzy wlasnie sprowadzaja akurat Castrola z RFN. Prawda - Falsz? Nie wiesz:) Fakt jest ze ojciec w Aurisie ma Castrol, ja w Buni mam Castrol, wujek w Borze ma Castrol, zona w Aygo ma Castrol, drugi wujek w Octavi tez Castrol, Tesc w Yarisce Castrol i wszyscy szczesliwi. Mi przy 240 tysiacach przebiegu przez 20 tysi nie bierze naparstka oleju. Wierzac w zasade "Nie drap sie jak Cie nie swedzi" nie zamierzam zmieniac oleju:) Mialem faze na Liqui Molly bo z kilku zrodel slyszalem ze sa naprawde dobre i pewnie tak jest ale wyczytalem ze ten co mial byc do mnie dobry jest hydrokrakowany a Edge byl Fully Synthetic - a to nie to samo. Zostalem przy Edgu. Aha ostatnio kolega mowil ze nic lepszego jak Motul to nie ma;)
Opublikowano

Wypowiadacie się o olejach jakbyście mieli przenośne laboratoria w domach.

Dobry olej to czyste w kolorze złotym wnętrze silnika, a zły lub nie wymieniany olej to wnętrze silnika pokryte jakby mazutem. Widziałem taki silnik np w e60 świeżo sprowadzonym z Francji. Ten nagar zatyka pożniej kanały olejowe i w najlepszym przypadku kończy się "graniem" klawiatury lub zatarciem silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.