Skocz do zawartości

Tuleja pływająca na tylnym lewym wahaczu


die4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od wczoraj słyszę pisk ( piszczenie ,skrzeczenie ) gdy wysiadam ,wsiadam z samochodu i jak naciskam tylną klapę. Dziś byłem u mechanika i zdiagnozował że to tuleja pływająca na lewym tylnym wahaczu powiedział by kupić i przyjść z nią w środe. W sklepie obok wszyscy mi powiedzieli że nie kupię samej tulejki pływającej !! Tylko w komplecie ! Ale nie powiedział z jakim kompletem i z czym ,po prostu nie kompetentny koleś mnie spławił i mówił że tylko w ASO. Dziś już za późno by podjechać do innych sklepów motoryzacyjnych i sprawdzić ,a więc zapytam was czy mieliście taki problem ,może ktoś to wymieniał i czy to prawda że samej tulejki nie da się kupić w sklepie ?!

 

Dzięki

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Byłem dziś u mechanika przyjrzał sie temu piszczeniu na kanale i stwierdził że to nie jest wina tulejki pływającej.Tylko taka przypadłość i tylko wtedy piszczy gdy jest zaciągnięty hamulec ręczny! Mi to wystarczy i nie bede nic juz z tym robił ! Gdyż mam o wiele większy problem ale opisze go w innym topicu ,mianowicie bede miał wymianiany zamek od drzwi kierowcy :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to chyba zupełnie naturalne, że przy zaciągniętym ręcznym jak sie wsiada z auta albo wysiada to może skrzypieć. Z zawieszeniem byłby problem gdyby skrzypiało a auto/koło nie byłoby zablokowane

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naturalne powiadasz? Mialem juz troche aut i w zadnym nie bylo zadnego pisku na zaciagnietym recznym. Ja bym rzekl ze to zenada ze auto za 130k pln piszczy na recznym, przy zapalaniu i gaszeniu. Nie wspomne juz o skrzypiacej kolumnie kierowniczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to żenada fakt ,ale mi sie wydaje że poprostu cos tam się dziej niedobrego (w zawieszeniu )i przyjrze sie temu bliżej jak bede miał czas.Narazie muszę sie uporać z wymiana zamka od drzwi kierowcy ( moduł działa - gdyż da sie ręcznie od środka otworzyć drzwi) i jestem na etapie szukania zamka :norty: Dziś np. podłaczyłem kompa do bmw ( Komputer ten był gigantyczny ! pisało na nim BMW i jakis symbol, firma simens ,i do tego ekran dotykowy) Nie było to w Aso tylko u kolekcjonera BMW oraz fana ,animatora i aktywisty marki BMW :D ! No i po podłączeniu tego kompa ( a nie jakiegos skanera :D ) wyjaśniło sie że nie jest to moduł za 15 zł tylko zamek za :?: :?: (nie wiem ile).Ale przed wymianą zamka ,musze jechac jutro do elektryka by ten sprawdził czy mój dodatkowy alarm, nie jest zintegrowany z centralnym zamkiem !!!! ( mam osobny alarm ,taki juz kupiłem i musze wstukac kod znakowy ,jesli tego nie zrobie w ciagu tam kilku minut to, samochód właczy sie w stan awaryjny ,zwolni do 30km/h a potem sie chyba zatrzyma i zacznie wyć) Alarm jest zintegrowany z silnikiem czy cos tam bo go wyłączyc może a czy z zamkiem centralnym to sie jutro dowiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • Zarejestrowani
U mnie piszczy co roku mniej więcej w okolicach marca -kwietnia się zaczyna czyli zaraz po zimie, i zawsze z jednej strony , jade do mechanika ściaga koło i rozczepia wachacze, wyciąga wszystkie tulejki z tego koła , czyści je ( tyle soli co w nich jest po zimie to szkoda gadać) smaruje skręca i znowu na rok mam spokój ;) Płace za tą wątpliwą przyjemnośc około 60-100zł więc grosze licząc że robie to raz do roku ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wita,

sam mialem ten problem, piszczalo na kazdej dziurze czy np. progu zwalniajacym nie mowiac juz o wsiadaniu.

Wymieniona dolna tuleja plywajaca i na chwile obecna raz czy dwa cos uslyszalem, nie wiem czy gorne tuleje nie sa tez do wymiany ale jakos ucichlo.

Koszt tuleji 58zl w InterCarsie - wymienione po obu stronach.

Natomiast najwiekszym problemem jest robota, ze znajomym mechanikiem jedna tuleje wymienialismy ok 2h, jak sie ja uda wybic z wahacza to ponowne wlozenie nowej tuleji tez duzo roboty(trzeba uwazac na gumy uszczelniajace.

 

Na Twoim miejscu wymienilbym te tuleje skoro koszt to 120 zl?:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem,trzeszczało przy dziurach i progach po wymianie tulei pływających jest ok.

Z ręcznym maiłem to samo ale i tak kończyły mi się klocki i tarcze wiec wymieniłem wszytko,plus okładziny w ręcznym jest ok ale od czasu do czasy popiskują przy wysiadaniu.

Cały zestaw mam ATE tylko okładziny od ręcznego ori,nie polecam robiłem przegląd i zaciągnął ręczny na rolkach pisk był niesamowity.

Ori okładziny piszczą niesamowicie chłam nie kupujcie ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak, to owe tuleje są odpowiedzialne za dźwięki, mocno zużyte przestawiają również koło, miałem to w e46, e 60, e61 jak na razie w nowej trójce mnie to nie dotknęło ale pewnie z czasem... wymiana dośc kłopotliwa bez odpowiedniego zestawu narzędzi, łatwo coś uszkodzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Czy tuleje pływające tylnego zawieszenia (te od wspornika podpierającego amortyzator od dołu) należy wymieniać i dokręcać na opuszczonym i obciązonym aucie czy można to robić kiedy auto jest na podnośniku a zwrotnica koła zwisa sobie? Czym taka tuleja pływająca różni się od zwykłej tulei metalowo-gumowej (która jest np. w przednim wahaczu górnym, skośnym, tym wygiętym)?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tuleja pływająca jak sama nazwa wskazuje, ma możliwość ruchu wewnętrznej, nazwijmy ją, rurki. nie jest ona osadzona jak w przypadku tulei metalowo - gumowych, na stałe za pomocą gumy wewnątrz większej rurki ale jest w niej zamocowana na pewnego rodzaju łożyskach, które pozwalają na ruch wewnętrznej rurki niejako płynnie, bez sprężynowania gumy, po obiegu kuli - jak jeden koniec idzie w prawo góra, drugi wychyli się lewo dół, itd. taki typ tulei pozwala na lepszą pracę zawieszenia, przy montażu robisz to na podniesionym aucie, skręcasz wewnętrzną rurkę w wahaczu śrubą a po opuszczeniu auta, podczas jazdy tuleja sobie pracuje po swojemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.