Skocz do zawartości

320d Oil Service a wymiana oleju..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to nie są realne przejechane kilometry!popatrz na licznik dzienny a potem na inspekcyjny zobaczysz ze rozbieznosc jest dosc znaczna

 

tak z doswiadczenia i kilku aut to realnych km bedzie ok 12.000-15.000 km a inspekcyjnych zejdzie owe 25.000

 

BMW tak to przelicza nie ma w tym zadnej filozofii silnik pracujacy na wysokich obrotach poprostu szybciej niszczy parametry oleju, a na wolniejszych wolniej i to jest brane pod uwage

 

nie ma czujnika lepkosci oleju w BMW, a grzałka o ktorej tu pisał jakis "inspektor" słuzy w dieslu do polepszania rozruchu zima i grzeje razem ze świecami żarowymi

 

 

jak zejdzie do 0 inspekcja wymieniaj skoro firma tak zaleca to po co cos kombinować?

 

stara i aktulna zasada filtr i olej

 

pozdro

Opublikowano

 

 

jak zejdzie do 0 inspekcja wymieniaj skoro firma tak zaleca to po co cos kombinować?

 

stara i aktulna zasada filtr i olej

 

pozdro

 

 

zgadzam sie z kolega , bo jesli przestawisz inspekcje co 15000 to tak na prawde bedziesz zmienial olej i filtry co okolo 7000-8000km.

Po co sobie utrudniac zycie????? :?

Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
Opublikowano

Panowie niestety nie zgodzę się z waszym rozumowaniem, otóż podejrzewam że kolega trandolf czytał mojego posta. Obecnie mam ustawioną inspekcję na 11.000 km, zmieniony olej i przejechane jakieś 800 km, komputer odliczył mi 650 km od inspekcji czyli do wymiany pozostało mi 10.350 km. Mój styl jazdy raczej nie należy do "niedzielnych kierowców" więc uważam że komputer prawidłowo oblicza oil servis, a jeśli komuś miałby odliczyć te 11.000 w powiedzmy 7.000 - 8.000 to przy tej inspekcji podejrzewam że wymiana samego oleju by nie pomogła, nie wiem jak trzeba katować auto żeby taki wynik osiągnąć. Ja szanuję moją betę ale lubię szybką jazdę i takiego wyniku nie osiągam. No chyba że w dieslu jest inaczej, bo moja to 318i.

 

Dla zainteresowanych, czas następnej inspekcji można ustawić w ncs i z tego co widziałem to w inpie jest możliwość ustawienia daty lub stanu licznika następnej inspekcji. W ncs kodujemy moduł KMB, zmieniając wartość KM_SERVICE_INTERVALL na taką jaka nam odpowiada. Mój ECU przyjął 11.000 km jako min.

Opublikowano
Ja mam 320d 136 koni i inspekcja zaczyna sie od 25000 ale srednio wymiane mam co okolo 17000 ze wzgledu na to ze jezdze na bardzo dlugich odcinkach. Wiec tak to wyglada u mnie
Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
Opublikowano

A jaka masz średnią prędkość z tych 800km hanibal0? bo może tylko ci się wydaje ze jeździsz szybko :mrgreen:

Gdybyś przejechał np. 2000km z prędkościami autostradowymi to zapewniam cie ze kilometry z inspekcji ubyły by szybciej niż wskazania przejechanych kilometrów.

A service_intervall można zakodować na taki jak nam odpowiada (parafrazując Forda) pod warunkiem ze będzie to jedna z liczb:

30.000_km

25.000_km

22.000_km

15.000_km

11.000_km

6.000_km

Opublikowano

ale wy uparci jesteście hehe

 

po co zmieniać coś co ustawiła firma BMW ????

 

skoro ci nie pasuje ustawienie firmy to po co kupujesz BMW kup se forda i zmieniaj co 10.000

 

jako mały przykład podam że auto z 2000r ma owe 25 000 km i jest to przebieg na olej jaki był produkowany w tamtym czasie, a czy wtedy ktoś słyszał o gtx magnatec, czy MOBIL one???

 

LUDZIKI JAK NA TAMTYCH OLEJACH FIRMA TAK USTAWIŁA TO NA TYCH CO SĄ TERAZ PRODUKOWANE POWINNO BYĆ 40 000km( bo parametry olejów i technologia ich produkcji zmieniła się diametralnie ) więc nie rozumiem sensu zmniejszania okresów wymian chyba że ktoś sra kasą i lubi płacić za wymiany

 

pozdro

Opublikowano
Przecież jeżdżąc dużo np. po mieście realny interwał zmiany oleju spadnie z wyjściowych 30tys.km na np. 20tys.km - także wyjściowa "ogromna" liczba kilometrów nic nie oznacza.
Opublikowano
a sprawdzałeś? w praktyce różnica jest baaardzo niewielka, rzędu 500-1000km najwyżej (na inspekcji 30 tys zrobisz 29 tys spokojnie)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie z 25kkm zrobiło się 23kkm przy wymianie.
Opublikowano

panowie moj post nie byl atakiem na nikogo, napisalem co mysle, kazdy robi jak uwaza dlatego ja zmienilem inspekcje a ktos inny nie.Dla mnie to nie problem zaplacic 150zl co 10tys km wiec niech beta ma swiezy olej, poza tym mam lpg co jest kolejnym powodem czestszych zmian oleju.

co do sredniej predkosci to z ostatniego weekendu np 103km/h moze nie powala ale 217km/h max to juz lepiej ;) niestety ten silniczek ma problem wiecej krecic ale i tak jest ok.

 

nie traktujcie wszystkiego w kategoriach dobre / zle, ktos pyta czy da sie zmienic oil service a ja mowie ze sie da.

Opublikowano

 

nie ma czujnika lepkosci oleju w BMW, a grzałka o ktorej tu pisał jakis "inspektor" słuzy w dieslu do polepszania rozruchu zima i grzeje razem ze świecami żarowymi

 

 

 

 

pozdro

to jak wytłumaczysz że ten sam czujnik jest w silnikach benzynowych??????

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

pewnie służy temu samemu co w dieslu

 

czyli polepsza rozruch zimnego silnika przy minusowej temp (zapobiega gęstnieniu oleju przy dużym mrozie)

 

choc w benzyniaku sie z tym nie spotkałem ale to może dlatego że nowych silników mało rozbieram ,a w starych tego nie ma

 

a co do inspekcji czy mozna czy nie mozna zmienić! PEWNIE ŻE WSZYSTKO MOŻNA tylko PO CO?????

 

czyżbyście nie ufali firmie BMW i ich ustawieniom hmmmmm

Opublikowano
Dla zainteresowanych zmiana inspekcji w Disie jest tez taka mozliwosc tylko mamy do wyboru 11000 badz 6000.
Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
Opublikowano

jak wyzej kolega napisal , wystarczy 5 minut i bedzie gotowe , jest dokladna instrukcja :

viewtopic.php?f=97&t=113764&hilit=bc

 

 

""

to podpowiedz jak

 

tu recepta:

najpierw nalezy wejsc do "ZCS coding"

nastepnie wybrac "model e46"

pozniej "recode" lub "retrofit"

kolejna opcja to "turn signal"

ostatnia ta wlasciwa to "enable OBC"

w przypadku pojawienia sie bledu nalezy nacisnac przycisk OBC na kolumnie kierownicy i jeszcze raz wybrac opcje "enable OBC"

 

""

pozdr

Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
  • 5 lat później...
Opublikowano

Dla zainteresowanych, czas następnej inspekcji można ustawić w ncs i z tego co widziałem to w inpie jest możliwość ustawienia daty lub stanu licznika następnej inspekcji. W ncs kodujemy moduł KMB, zmieniając wartość KM_SERVICE_INTERVALL na taką jaka nam odpowiada. Mój ECU przyjął 11.000 km jako min.

Podepnę się pod stary temat.

Czy ktoś wie jak to zrobić w E60? Szukałem we wszystkich modułach wpisu KM_SERVICE_INTERVALL i nie znalazłem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.