Skocz do zawartości

wentylator klimatyzacji


silverr

Rekomendowane odpowiedzi

GRUBER - jak jest moduł to w oryginale jest on w silniku, bo ten silnik nie ma szczotek tylko jest właśnie sterowany elektronicznie, te z modułem na zewnątrz to jakieś podróbki chyba

k631 - ja mam 3 piny i moduł, są też na 3 piny i rezystory, wiec nie tylko ilość pinów ma znaczenie

 

silverr - poszukaj na forum, problemy z wentylatorami są dość popularne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówimy o oryginalnych wentylatorach, to tylko ilość pinów ma znaczenie: 4 pinowe to są "biegowe" (prędkość obrotowa zależy od tego, przez które rezystory przekaźniki "puszczą" napięcie), a 3 pinowe są sterowane elektronicznie (dwoma grubymi przewodami dochodzi przez cały czas napięcie, a cieniutkim dochodzi sygnał ze sterownika silnika DME/DDE). Jak ktoś chce się przekonać, to mogę na życzenie na @ przesłać zrzuty ekranowe ze schematami...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diesel i benzyna mają inne obudowy - w dieslu jest na dole wycięcie na IC

 

te podróbki sprzedawane na allegro mają sterowanie silnika "wypuszczone" na zewnątrz obudowy silnika bo w oryginale wysoka temperatura wytwarzana podczas pracy silnika i jego sterownika powoduje jego uszkodzenie (prawdopodobnie palą się tranzystory mocy)

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kupnie wentylatora klimy trzeba zwrócić uwagę na:

- czy pochodzi z diesla, czy z benzyny, bo będzie różnica w obudowie,

- czy jest sterowany modułem, czy rezystorami,

- ile PINów ma wtyczka,

- i czy na śmigłach są odważniki (takie blaszki).

Ciekawe ile razy jeszcze się pojawi ten temat, bo w tym tygodniu to już chyba trzeci :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diesel i benzyna mają inne obudowy - w dieslu jest na dole wycięcie na IC

 

To nie ma znaczenia - przemontowanie silnika i wiatraka to chwila roboty

 

[...](prawdopodobnie palą się tranzystory mocy)

 

Nie prawdopodobnie, a tylko i wyłącznie... I s a to - z tego co robiłem rozeznanie - elementy w zasadzie nie do zdobycia... Chyba, że z demobilu, bo tych tranzystorów jest kilka... Jak ktoś jest zainteresowany to mam fotkę wnętrza silnika jak poszukiwałem przyczyn niesprawności silnika wentylatora, który zakupiłem...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .gdy załącze klime to wentylator klimy ten przed cłodnica przednia nie zawsze ale teraz zdaża się to coraz częściej dostaje takiej (warjacji) zaczyna głośno wyć słychać na chyba 500m :lol: Iteraz mam pytanie czy miał ktoś podobny problem albo co można z tym zrobić autko z grudnia 99e39 530 d .zajrzałem do kostki zasilającej i są 3 piny,prosze o porade.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego wlasnie sie obawialem http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif

Spokojnie, na pierwszy raz wymiana zajela mi max 1,5h, tydzien pozniej zmienialem u kolegi w 45 min. Masz tu link do wymiany

viewtopic.php?f=15&t=49424

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniał mi się jeszcze taki przypadek kiedy po założeniu nowego wentylatora w krótkim czasie znowu przestał się kręcić i jak już się uspokoiłem wziąłem wkrętak i próbowałem go ręcznie rozkręcić - okazało się że łopatki są zablokowane.

Po kilku obrotach z wentylatora wypadł kawałek "drogi" dokładnie mały kamyczek wysmarowany smołą taki jakimi łatają dziury w drodze. Po tym zabiegu wentylator odżył. Później zdarzyło mi się to samo jeszcze ze dwa razy - dlatego przed wymianą całego wentylatora warto sprawdzić czy coś nie blokuje śmigła.

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Super instrukcja - dzieki :!: :cool2:

Moj niestety swobodnie sie obraca. Pytalem juz w serwisice, czeka mnie kosztowna operacja :roll:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Metoda mlotka w stosunku do starych elementow jest zawsze godna sprobowania i nigdy nie wolno jej pominac - rzecz jasna :8)

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie sytuacja wygladala tak ze spalily sie tez tranzystory mocy, ale na pewno nie pala sie z powodu temperatury, bo wytrzymuja 260 st. C przy lutowaniu

specyfikacja podobna jak http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/on_semiconductor/MTB60N06HD-D.PDF

w sumie mosfet 60V 60A - mnie sztuka kosztowala 6zl w sklepie z czesciami elektronicznymi, po wlutowaniu spalil sie ponownie

 

jednak silnik mial lekko popalone uzwojenia, obracal sie bardzo lekko - nie bylem juz z nim u speca od silnikow, ale podejrzewam ze problemem moglo byc wlasnie to delikatne obracanie sie spowodowane byc moze slabymi magnesami. Nowego wentylatora nie da sie zatrzymac w kazdej pozycji, bo jakby dociaga go i chodzi tak "sprezyscie".

 

swoja droga cena tego gow.. jest masakrujaca, toc to normalnie cena pralki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

- i czy na śmigłach są odważniki (takie blaszki).

Ciekawe ile razy jeszcze się pojawi ten temat, bo w tym tygodniu to już chyba trzeci :duh:

 

fakt, ale co temat to nowe rzeczy...

co maja te blaszki do tego czy bedzie pasowal czy nie?

To chyba zart :roll:

Powinnismy zrobic zbiorczy temat dotyczacy tego zagadnienia - cala wiedza w jednym miejscu.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylatory klimatyzacji palą się najczęściej z powodu zapchania chłodnicy klimatyzacji - co zmusza wentylator do pracy na wyższych obrotach, jak ściągniesz wentylator to oczyść dokładnie chłodnicę - może być karcherem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze znajdzie się nowy user, który założy nowy temat... :)

Ja do siebie założyłem wentylator z BMW Alpiny i chodzi bez kłopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.