Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od pewnego czasu szukam e39 2.0 lub 2.3 w benzynie, niedawno znajomek odradzał mi 2.0 ze względu na Vanosa, wspomniał że eksploatacja i jeżeli już dochodzi do napraw w silniku jest droższa niż w tym 2.3 ! To prawda? Jaka jest opinia na temat 2.0 w e39 ? Odpuścić sobie i celować tylko w 2.3 ? Dajcie jakieś info :)
Opublikowano
Od pewnego czasu szukam e39 2.0 lub 2.3 w benzynie, niedawno znajomek odradzał mi 2.0 ze względu na Vanosa, wspomniał że eksploatacja i jeżeli już dochodzi do napraw w silniku jest droższa niż w tym 2.3 ! To prawda? Jaka jest opinia na temat 2.0 w e39 ? Odpuścić sobie i celować tylko w 2.3 ?

 

Ja jezdze 2.0 '97 i nie wiem co to Vanos ale mam dopiero 124 000 km nakulane.

Mysle ,ze 2,3 bedzie zwinniejsze niz 2.0 przytych saych kosztach ekploatacji bo jednak 2.0 dynamika nie powala na kolana.

Opublikowano

2.0 to tak naprawdę ma dwa rodzaje silników 2l z 150 koni i 2,2l z 170 koni. Mają te same oznaczenie czyli 2.0. Jeśli chodzi o 2.3 to ten silnik ma 2.5l pojemności i ma 170 koni np E39 523i

 

Vanos to zmienne fazy rozrządu i występuje w wersji z jednym lub w nowszych silnikach z dwoma

Opublikowano
Wiem że 2.3 to 2.5 ale nie wiedziałem że jest jakiś 2.2... po prostu chce wiedzieć czy kupując 2.0 będę ryzykował dużo tak jak bym chciał diesla za 12 tys zł... i także wiem że 2.3 jest zwinniejsze itd mówiono mi że w Vanosie kiedy dojdzie do napraw w silniku są to znacznie większe koszta ? I czy to prawda, jeżeli nie ma wcale większej awaryjności czy znacznie większych kosztów utrzymania i jest to dobry silnik to nie będę miał nic przeciwko temu żeby kupić e39 z 2.0 ... nie chodzi mi o spalanie itp. Nic nowego się nie dowiedziałem, hehe ;)
Opublikowano
W E39 chyba nie ma silnika bez Vanosu, ale pewny nie jestem bo być może w silnikach 2,0 150km nie ma. Nie słuchaj opinii że Vanos to zło bo to są brednie raczej.
Opublikowano
Chyba ten twoj znajomy jest nie bardzo polapany w tym co mowi. Pierwsze slysze zeby w silnikach 2,0 szybciej halasowaly vanosy niz np. w 2,8 oraz zeby byly bardziej awaryjne lub mialy wyzsze koszta eksploatacji. Wg mnie m52 to bardzo dobre silniki.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

W każdym silniku E39 jest Vanos.System bardzo fajny,czuć różnice między silnikami z nim,a bez... Jak sie dba-Vanos nie sprawia problemów.

Wiem że 2.3 to 2.5 ale nie wiedziałem że jest jakiś 2.2...

Jest,w E39 520 po liftingu. 2.2 170KM

 

po prostu chce wiedzieć czy kupując 2.0 będę ryzykował dużo tak jak bym chciał diesla za 12 tys

Nie,jak kupisz auto w dobrym stanie-ryzykujesz niewiele. Jaka kwote masz do dyspozycji?

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano

Wiem, taki mam plan ;)

 

Ale wracając do tematu, ja myślałem że Vanos jest tylko w 2.0... to czemu 2.0 ma 150 koni a 2.5 ma tylko 170 ? Wszystkie e39 mają to ustrojstwo ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czemu patrzysz tylko na moc?

Jest za to spora różnica w momencie.

 

Każda ma vanos.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Nie patrze tylko ale myślałem że 2.0 ma jeżeli 2.5 ma tylko 170 KM miałem wrażenie że "podciągneli moc" w 2.0 za pomocą Vanosa a w 2.5 i reszcie go nie ma... teraz już wiem :)
Opublikowano

Vanos ma każdy motor benzynowy :)

Co do silnika 2L - bardzo udana jednostka, produkowana przez prawie 20 lat. Jak dobrze trafisz nie ryzykujesz niczym. Dbasz o Visco i auto jeździ. Co do 523i oraz 528i - to są po prostu większe motory, dlatego dynamika jest lepsza. Ale... Łatwiej, ZDECYDOWANIE łatwiej jest o zadbane 520i niż o 528i. Podstawowy motor nie był wybierany przez maniaków osiągów - dlatego 528i są wg mnie bardziej wyeksploatowane :)

Jak chcesz szukać to jak najbardziej 520i :cool2:

Opublikowano
a ja mam 2.0 z 99r. w tym roku nie było innych jak tylko 2x vanos. Odczucia?? zbiera się troszkę lepiej niż bez i na niskich obrotach i wysokim biegu nie musisz redukować. Co do vanosów, najczęściej siadają uszczelki na tłoczkach poprostu wycierają się, koszt kompletu WSZYSTKICH USZCZELEK łącznie z tymi od obudowy itd....na allegro od 370-420zł więc naprawa raz na pewnie 150tyś km za niecałe 400zł to nie tragedia. Szukaj 2x vanos jak możesz - prostsze w naprawie. Z 1 vanosem musisz blokować rozrząd wyciągać wałek aby go wydostać itd...Z 2 vanosami auto mnie pali, lepiej się zbiera a vanos odkręcasz poprostu od silnika i tyle nie ma chec z wyciąganiem wałków i ustawianiem rozrządu względem vanosa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.