Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam kolegow,

 

Bardzo prosze o wypowiedz wlascicieli i znawcow zagadnienia, aby najlepiej rozwiali moja watpliwosc. Mianowicie; niedawno uslyszalem od wlasciciela ladnej 650i, a wczesniej 645i, bardzo zla opinie na temat silnika N62N 4.8L. Podobno jego pierwsza wersja N62 4.4L byla znacznie lepsza - nie brala oleju, nie palila az tyle (podobno stosunek wydajnosci i spalania w przypadku N62N nie jest zachowany w porownaniu do N62), byla znacznie mniej awaryjna...

 

Osobiscie nie daje wiary w wyzszosc N62 nad N62N, ale chce przeczytac opinie posiadaczy.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Nie wiem skąd taka opinia ale jak byłem u Artura koło Wrocławia (Bierutów) i miał na placu kilka eMek 545 i 550 i 645 i 650 to odradzał bardzo wszytsko co zwiazane z koncówką 45.

hej

Opublikowano
Ja niestety nie mam porównania, bo nie jeździłem 545i. Znam pełną historię serwisową swojego auta i do przebiegu 145.000km jakie teraz mam nie było nic dłubane od nowości w samym silniku. Oleju owszem, dolewałem - 1 litr na 18.000km, więc tyle co nic, a autem jeżdżę tak, jak się jeździ 550i :) Średnie spalanie 15L/100km (dane z ostatnich 5.000km, trasa/miasto 50/50).
Opublikowano
Nie wiem skąd taka opinia ale jak byłem u Artura koło Wrocławia (Bierutów) i miał na placu kilka eMek 545 i 550 i 645 i 650 to odradzał bardzo wszytsko co zwiazane z koncówką 45.

hej

 

Prawdopodobnie m.in z tego powodu. Pytanie z jakiego jeszcze?

Gdzieś czytałem, że w 545/645 również często ta rurka leci (tzn. w okolicach 150k km). A co z 550/650 ?

 

Opublikowano
Prawdopodobnie m.in z tego powodu. Pytanie z jakiego jeszcze?

Gdzieś czytałem, że w 545/645 również często ta rurka leci (tzn. w okolicach 150k km). A co z 550/650 ?

http://allgermanauto.com/product/index.html

2002-2005: BMW 745I & IL (E65 & E66)

2006-2008: BMW 750I & IL (E65 & E66)

2004-2006: BMW X5 4.4i/4.8is (E53)

2007-2010: BMW X5 4.8i (E70)

2004-2005: BMW 545i (E60)

2006-2010: BMW 550i (E60 & E61)

2004-2005: BMW 645Ci (E63 & E64)

2006-2010: BMW 650i (E63 & E64)

2002-2005: Range Rover

Opublikowano

Znam problem z rurką w 50 też jest ta rurka.Ale juz w serii F nie ma.Ale ogólnie 45 to awaryjne egzemplarze taka była opinia kogos kto zawsze na placu ma tego koło 10 sztuk i wiozą z Polski z hasłem ratuj.

hej

Opublikowano

Ta rurka to jest podobno problem wszystkich N62. Piszę podobno, bo jakoś na razie nie spotkałem się z opisywanym problemem w jednostkach N62B48, więc rzekłbym że w najgorszym wypadku jest to wspólna wada tych jednostek, a nie to, co czyni je mniej lub bardziej awaryjnymi w stosunku do siebie.

 

Na tym forum z tego co ja wiem jest 2 użytkowników N62B48. Ja i kolega który jeździ 650i. Może ktoś jeszcze z serii 7, ale nie przypominam sobie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tora rozwin prosze watek o serii F? Co to za seria? W jaki sposob mozna ja rozpoznac?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Tora rozwin prosze watek o serii F? Co to za seria? W jaki sposob mozna ja rozpoznac?

F10 to najnowszy model serii 5. 550i posiada tu nową jednostkę N63 o pojemności 4.4L z podwójnym doładowaniem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ach chodzi o F10 http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif... Myslalem, ze jest to jakas odmiana F silnika M62.

Ale tak jak nadmieniles w F10 jest N63 - zupelnie inny silnik.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Częstsze problemy z N62 w stosunku do nowszego N62N da się najłatwiej wyjaśnić zdroworozsądkowo - starsze silniki są po prostu starsze ;) a więc bardziej wyeksploatowane i mają szanse pokazać wady tej konstrukcji najlepiej.

 

N62N to tylko lekka modyfikacja techniczna, poza tym według mojej wiedzy, wady dzieli z N62.

 

I teraz tak:

- spalanie: również spotkałem się wielokrotnie z opiniami, że 4.4 pali mniej niż 4.8 (adekwatnie do pojemności wzrost spalania przyjmując), ale to będzie różnica taka, że jej nie zauważysz i szkoda sobie zawracać tym 4 liter,

- wady: jak wspomniałem, wady tych silników są współdzielone i zasadniczo jedyny plus 4.8 jest taki, że kupując auto świeże, jesteś w stanie uniknąć wad tej jednostki lepiej niż kupując starocia.

 

Ja osobiście uwielbiam ten silnik i uważam za majstersztyk, przygotowuje się na kolejne podejście i liczę, że serwisy / mechanicy znajdą dobre i rozsądne cenowo rozwiązania wad tego silnika i będzie można cieszyć się radością z jazdy bez problemów.

 

PS. Nowe silniki BMW ogólnie nie zachwycają. Od klapek w dieslach, padających turbo w 2.0d, problemów dziwnych w 2.5d, po awarie w V12 (760i) sięgające 25 tys PLN w naprawie, to koszta obsługi N62 i jej awaryjność jest na na prawde przyzwoitym poziomie.

Opublikowano
Od klapek w dieslach

Klapki nie sa problemem.Jest to sprawa bardzo prosta wymieniasz na nowy element (koszt w aucie premium na akceptowalnym poziomie) i zapominasz sprawę.

Tak jak do tego podszedłem wymieniłem dla świetego spokoju.

hej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od klapek w dieslach

Klapki nie sa problemem.Jest to sprawa bardzo prosta wymieniasz na nowy element (koszt w aucie premium na akceptowalnym poziomie) i zapominasz sprawę.

Tak jak do tego podszedłem wymieniłem dla świetego spokoju.

hej

 

Jak nie są jak są.

Nie każdy czyta forum 24/7, nie każdy się o tym dowie od ASO czy swojego mechanika. Spora część użytkowników diesla 3.0d od BMW nie ma w ogóle świadomości o czymś takim jak problem klapek i przekonują się niestety dopiero, jak ktoraś się urwie.

 

Stąd własnie pytam kolege wyżej czy ma świadomość i czy w swoim tanim w eksploatacji dieslu już wszystko co podlega wymianie eksploatacyjnej wymienił ;)

Opublikowano

To co dzieje się w nowych autach klasy premium to te klapki to mały pikus.

Masz racje niewiedza czy nieznajomość tematu potem kosztuje ale dokładnie tak samo jest w innych dziedzinach życia.Nie ma lekko.

hej

Opublikowano

Jak nie są jak są.

Nie każdy czyta forum 24/7, nie każdy się o tym dowie od ASO czy swojego mechanika. Spora część użytkowników diesla 3.0d od BMW nie ma w ogóle świadomości o czymś takim jak problem klapek i przekonują się niestety dopiero, jak ktoraś się urwie.

 

Stąd własnie pytam kolege wyżej czy ma świadomość i czy w swoim tanim w eksploatacji dieslu już wszystko co podlega wymianie eksploatacyjnej wymienił ;)

 

Mimo, że czytam forum i wiedziałem o tych klapkach to nic nie wspominając o tym, w ASO przy wymianie świec zalecili mi wymianę kolektora ssącego, wyjaśniając co i jak z tymi klapkami. Oczywiście wiedziałem o co chodzi tak też przystałem na wymianę.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano

Mimo, że czytam forum i wiedziałem o tych klapkach to nic nie wspominając o tym, w ASO przy wymianie świec zalecili mi wymianę kolektora ssącego, wyjaśniając co i jak z tymi klapkami. Oczywiście wiedziałem o co chodzi tak też przystałem na wymianę.

Nie, żebym się czepiał, ale co to ma wspólnego z tematem?:)

  • 1 rok później...
Opublikowano
Teraz się boje kupić 545i bo jak poczytalem ale auto ma przebieg grubo powyżej 220000 kilosów wiec problem rurki powinien być już załatwiony.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz się boje kupić 545i bo jak poczytalem ale auto ma przebieg grubo powyżej 220000 kilosów wiec problem rurki powinien być już załatwiony.

 

Pewna jest tylko śmierć, czy rurka była robiona, zalecałbym jednak zweryfikować.

  • 3 lata później...
Opublikowano
Kupujecie samochód z tym silnikiem i martwicie się o rurkę której koszt naprawy to ok 3000?kupcie sobie e36 316i w takim samochodzie wydanie na naprawę 5000 nie powinno być niczym niesamowitym...sam jestem posiadaczem 545i z Danii, a wuja ma 645i z Usa...
Opublikowano
jesli chodzi o rurke miedzy glowicami to akurat jestem po takiej wymienie. Dzis odebralem swoje 545i i koszt laczny z rurka plus wymiana to 1600 zl w przliczeniu na zlotowki. nie jest tak strasznie jak sie wydaje:D
Opublikowano
dokładnie. Rurka kiedyś mogła spędzać sen z powiek; Teraz jest przywoity work-around, który wydaję się być lepszy nawet od ORI, a do tego w przyzwoitej cenie. Tak więc ja rurki też się nie boję ;)
  • 4 lata później...
Opublikowano
Wlasnie mam problem z tą rurką.leci płyn z tej dziurki obok pompy wody.Mieszkam w niemczech i nie mam zamiaru iść do serwisu bo z butów wyskoczę.Moze ktoś mnie naprowadzic co robić .x5 e70 4.8 v8.dzieki i pozdrawiam
Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.